Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Ark van Noach

Bericht door Fish »

Ik zag overal stalen hoekstukken en bouten, die hadden ze toen toch echt niet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Fish schreef:Ik zag overal stalen hoekstukken en bouten, die hadden ze toen toch echt niet.
Dag Fish,

Historisch besef van Amerikanen is niet erg hoog.....;-) En dat vakmanschap van gat-pen-verbindingen zijn ze waarschijnlijk al verleerd... En ach, als je gelooft in een Aarde van 6000 jaar dan valt de zondvloed al zo ongeveer samen met de ijzertijd........Gewoon "geloven" in de zondvloed gaat nog wel, je moet niet (logisch) gaan nadenken...Dan is vermeende moeilijkheidsgraad van de logica van evolutie daar een peulenschilletje bij vergeleken....

Mvg,

Waarom?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Waarom? schreef:[Historisch besef van Amerikanen is niet erg hoog.....;-) En dat vakmanschap van gat-pen-verbindingen zijn ze waarschijnlijk al verleerd...
:) Ik zie mij nog geen pen en gat verbinding maken zonder ijzeren/bronzen bijtel en of boor.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Fish schreef:
Waarom? schreef:[Historisch besef van Amerikanen is niet erg hoog.....;-) En dat vakmanschap van gat-pen-verbindingen zijn ze waarschijnlijk al verleerd...
:) Ik zie mij nog geen pen en gat verbinding maken zonder ijzeren/bronzen bijtel en of boor.
Kijk , kijk....Weer een argument dat Noach die niet eens KAN hebben gebouwd zoals in de Bijbel staat.....invulling achteraf........Laten Bijbelgetrouwen, beter: die alles letterlijk willen lezen, een hekel hebben aan de historische-kritische bijbel methode.........
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

'Bijtel' moet natuurlijk 'beitel' zijn. :oops:
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Mey vuurstenen werktuigen kom je een heel eind. Kost een paar dagen, maar dan heb je ook wat. Staat er in de bijbel ook hoe lang hij er over gedaan heeft?

Drilling
There are primarily two types of drills to use when making a hole in wood. One is the cutting type, which uses it's sharp edges to deepen and enlarge the hole. The bit can be unmodified or knapped rock. If it is available to you, quartz crystals is an excellent alternative. The speed is the primary advantage of this method, but it does not work too well on deep holes.

The other method involves burning a hole with friction. The drill point can be made of bone, antler or wood. With this method it is easier to go deeper than with stone, since the wedging effect can be avoided (if the drill is cylindrical). Antler and especially bone, will however become very brittle when it gets heated, increasing the risk of breaking the point in the hole. Whether ivory works the same way I have yet to test

http://www.primitiveways.com/wood_carving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef: Staat er in de bijbel ook hoe lang hij er over gedaan heeft?
Ik schat dat het aantal gaten in balken en huidplanken in de honderdduizenden loopt voor zo'n groot schip. Stel dat dit lukt breken de pennen als lucifers als zo'n groot en zwaar schip gaat wringen op de golven. De gaten in de huidplanken en onderliggende balken moeten ook nog geleidelijk afnemend in diameter zijn (tenminste zo zijn ze in oude houten schepen) om ze vast te slaan.
Ga er maar aanstaan. :wink:
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Vilaine schreef:Mey vuurstenen werktuigen kom je een heel eind. Kost een paar dagen, maar dan heb je ook wat. Staat er in de bijbel ook hoe lang hij er over gedaan heeft?

Drilling
There are primarily two types of drills to use when making a hole in wood. One is the cutting type, which uses it's sharp edges to deepen and enlarge the hole. The bit can be unmodified or knapped rock. If it is available to you, quartz crystals is an excellent alternative. The speed is the primary advantage of this method, but it does not work too well on deep holes.

The other method involves burning a hole with friction. The drill point can be made of bone, antler or wood. With this method it is easier to go deeper than with stone, since the wedging effect can be avoided (if the drill is cylindrical). Antler and especially bone, will however become very brittle when it gets heated, increasing the risk of breaking the point in the hole. Whether ivory works the same way I have yet to test

http://www.primitiveways.com/wood_carving.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ho ho, geen argumenten aandragen voor de voorstanders van de zondvloed..... :wink: . Vandaar die 120 jaar van Noach dat hij aan het bouwen was samen met zijn zonen. Moest ie nog hard doorwerken ook omdat te halen binnen 120 jaar......

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ken Ham zegt dat iedereen, van elke geloof, welkom is om te komen kijken.
Voor 40 dollar p.p......

:lol:
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Dat beloof ik schreef:Ken Ham zegt dat iedereen, van elke geloof, welkom is om te komen kijken.
Voor 40 dollar p.p......

Noach vroeg .....geen geld..... om mee te varen.......

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Waarom? schreef: Noach vroeg .....geen geld..... om mee te varen.......
Sterker nog er mocht bijna niemand mee want verzuipen was het motto voor de massa. :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

doctorwho schreef:
Waarom? schreef: Noach vroeg .....geen geld..... om mee te varen.......
Sterker nog er mocht bijna niemand mee want verzuipen was het motto voor de massa. :(
Ho, ho, ze wilden niet mee....en toen God eenmaal de deur dicht deed...toen was het te laat.....
Genesis 6
15 En van alle vlees waar een levensgeest in was, kwamen ze naar Noach in de ark, twee aan twee.
16 En die kwamen, kwamen als mannelijk en vrouwelijk, van alle vlees, zoals God hem geboden had. En de HEERE sloot de deur achter hem toe.
Maar je hebt gelijk. Het verzuipen van de massa was het motto. Wie zou die oude dwaas die aan het spijkeren was geloven.....?

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Dat beloof ik schreef:Ken Ham zegt dat iedereen, van elke geloof, welkom is om te komen kijken.
Voor 40 dollar p.p......

Nou, als ik met m'n kinderen en kleinkinderen ga, levert mij dat toch mooi weer idem zoveel x $ 40,= op.
Kan ik leuke dingen mee doen. Maar wel een veeg teken, dat ze inmiddels al $ 40,= betalen als je alsjeblieft naar binnen wilt komen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Vilaine schreef:
Voor 40 dollar p.p......

Nou, als ik met m'n kinderen en kleinkinderen ga, levert mij dat toch mooi weer idem zoveel x $ 40,= op.
Kan ik leuke dingen mee doen. Maar wel een veeg teken, dat ze inmiddels al $ 40,= betalen als je alsjeblieft naar binnen wilt komen.
Wel goed lezen......: JIJ moet betalen......, die boot en dat park moeten worden betaalld, en daarna wil Ken Ham waarschijnlijk ook nog ergens een goed leventje kunnen leven....

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Waarom? schreef:Ho, ho, ze wilden niet mee....en toen God eenmaal de deur dicht deed...toen was het te laat.....
Had dat gekund dan? :wink:
Plaats reactie