Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

MoreTime
Bevlogen

Ark van Noach

Bericht door MoreTime »

Ik waag nog maar eens een nieuw topic aan de ark van Noach. Volgens Scientias gaat men op expeditie om nu definitief te bewijzen dat de ark op de Ararat ligt. Maar men weet het eigenlijk al 99% zeker (is dat de reden dat Scientas dit onder 'geschiedenis' plaatst? :shock: )

http://www.scientias.nl/nieuwe-zoektoch ... aar/103033" onclick="window.open(this.href);return false;

Er komt een documentaire en live uitzending. En:

De onderzoekers hopen dat de ark op de Werelderfgoedlijst komt. Ook zal er nog een grote archeologische opgraving plaatsvinden.

Volgens mij komen op die lijst alleen bestaande constructies, niet fictieve, toch? :mrgreen:
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
PietV.
Erelid

Re: Ark van Noach

Bericht door PietV. »

MoreTime schreef:
De onderzoekers hopen dat de ark op de Werelderfgoedlijst komt. Ook zal er nog een grote archeologische opgraving plaatsvinden.

Volgens mij komen op die lijst alleen bestaande constructies, niet fictieve, toch? :mrgreen:
De eerste zinnen en ik wist al genoeg.
De evangelische onderzoekers meldden dat zij 99% zeker zijn dat het echt de Ark van Noach is.
Die gaan er echt niet naar toe om vervolgens te vertellen dat het lariekoek is.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Waarom nemen ze dan geen onafhankelijke wetenschappers mee? Op deze manier kunnen ze weer zeggen: 'dr. zus en zo' is mee dus dat is wel te vertrouwen (in dit geval een arts!)

Zo wordt het nooit een onafhankelijke opgraving. Al vind men namelijk iets dat op 'deurtjes' lijken, of iets van hout, zegt dat nog helemaal niks. Daarbij is men algemeen ervan overtuigd dat de Ararat niet de juiste plaats is.

Geen idee waarom Scientias hiermee groot uitpakt, ergerlijk. Aan die populair wetenschappelijke tijdschriften kan ik me ook zo ergeren. Als het om religie gaat dan is het pseudo-wetenschap wat de klok slaat.

Personeel:
Nederlandse archeoloog Jeroen Rensen
Wel veel verwijzingen naar Jordanië en Arabische universiteiten etc. Die hebben ook baat bij de waarheid van het Noach verhaal (staat toch ook in de Koran?)
http://nl.linkedin.com/pub/jeroen-rensen/62/b1/329" onclick="window.open(this.href);return false;

Belgische arts Dr. Marcel Verheyen
Over de auteur: Dr. Marcel Verheyen werkte lange tijd samen met Alfred Vogel. Samen hebben ze veel natuurlijke medicijnen ontwikkeld. Daarnaast was hij geruime tijd actief als einderedacteur van o.a. Beter en Gezondheidsnieuws. Eerder schreef hij al enkele boeken over natuurlijk genezen zoals ‘Homeopathie voor het hele gezin’ en ‘Stop Stress’. Dokter Verheyen heeft bijna dertig jaar praktijkervaring met homeopathie, fytotherapie en andere vormen van natuurlijk genezen.
http://www.fonteine.com/genees_jezelf.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hahahaha, say no more!! :D
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik denk niet dat veel wetenschappers mee willen met deze expeditie.
Indien daadwerkelijk een bootachtige constructie wordt gevonden, lijkt het me redelijk onmogelijk om te bewijzen dat het "de ark van noach" is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

MoreTime schreef:
Geen idee waarom Scientias hiermee groot uitpakt, ergerlijk.
Ik heb het ze gevraagd. Als er een reactie komt laat ik het hier weten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Fish schreef:
MoreTime schreef:
Geen idee waarom Scientias hiermee groot uitpakt, ergerlijk.
Ik heb het ze gevraagd. Als er een reactie komt laat ik het hier weten.
Top, ben erg benieuwd!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Dat was best wel snel:

Beste W,

Bedankt voor uw mail! In hoeverre dit onderzoek onafhankelijk is van bepaalde overtuigingen, zullen we pas kunnen concluderen op het moment dat het afgerond en door andere onderzoekers bekeken is. Wat ons hoopvol stemt, is het feit dat de onderzoekers aangeven hun artikelen omtrent hun onderzoek te willen presenteren in een peer-reviewed journal. Dat wil zeggen dat hun onderzoek zeer kritisch bekeken zal worden door onafhankelijke wetenschappers met vergelijkbare expertise.
Een andere reden voor plaatsing van dit artikel is dat het eigenlijk een vervolg is op eerder onderzoek waarover we ook gepubliceerd hebben. Dat onderzoek werd toen met veel interesse gevolgd en daarom leek het goed om ook dit naderende onderzoek bij het publiek onder de aandacht te brengen.

Hopelijk is uw vraag zo beantwoord!

Hartelijke groet,
Caroline Kraaijvanger
Scientias.nl
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De zoveelste hoax/vervalsing. Misschien vinden de wetenschappers de diverse botten/fossielen van alle dieren wel.
Moeten zo'n 5 miljoen soorten zijn, inclusief de diverse dinosaurusbotten.

Het jaar erop wordt het gevleugelde paard van Mohammed gevonden!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

De Ark is al zoveel keer gevonden dat straks elke creationist er één kan krijgen. Dit onderzoek volgde op een ontdekking van een constructie waar de spijkers nog in zaten. Juichend liepen ze de Ararat af, op naar het laboratorium waar een paar onderzoekers korte metten maakten met hun gebrek aan geologische kennis van rotsformaties.

http://www.csun.edu/~vcgeo005/bogus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan is er nog de recente ontdekking in 2010; op dat moment waren de onderzoekers er van overtuigd dat het 99,99% zeker was dat dit de Ark was. Het waren evangelische onderzoekers net als de ploeg hierboven, ze gaan volgens mij naar dezelfde plek. De wereld werd even besodemieterd en daar kwam men pas later achter.

http://scienceblogs.com/pharyngula/2010 ... is-a-fake/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.examiner.com/article/the-gre ... s-ark-hoax" onclick="window.open(this.href);return false;
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

@PietV: De laatste Chinese expeditie leverde wel mooie foto's op van een gevonden structuur (zie link):

http://jgospel.net/photo/architecture/% ... 51767.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zeg: een ordinaire hoax.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MoreTime schreef:@PietV: De laatste Chinese expeditie leverde wel mooie foto's op van een gevonden structuur (zie link):

http://jgospel.net/photo/architecture/% ... 51767.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Een vakantiereisje naar de Ararat :) . Ik had wel meegewild, wat de kenners al direct opviel waren de balken. Ze oogden nogal nieuw, niet kromgetrokken of aangetast door het klimaat.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

PietV. schreef:
MoreTime schreef:@PietV: De laatste Chinese expeditie leverde wel mooie foto's op van een gevonden structuur (zie link):

Een vakantiereisje naar de Ararat :) . Ik had wel meegewild, wat de kenners al direct opviel waren de balken. Ze oogden nogal nieuw, niet kromgetrokken of aangetast door het klimaat.
Vandaar dat de bekende ark-hunter, Randall Price, zich heeft teruggetrokken van deze expeditie en het een hoax noemde:

Initially, prominent ark-hunter Randall Price, an evangelical Christian and professor at Liberty University in Lynchburg, Va., was also a member of the team. He quit, however, over doubts about Parasut’s honesty, and has since concluded that the site is an elaborate "hoax." Mr. Price has questioned why Parasut and NAMI refuse to reveal the location of the finding. (http://www.csmonitor.com/World/Global-I ... -in-Turkey" onclick="window.open(this.href);return false;)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hoe kom je daar nu bij :)

Copyright 2006-2014 J Gospel Net, Inc.
About us | Contact us | Church Index
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
3 uur
Geregelde verschijning

Bericht door 3 uur »

Een jaar of wat geleden heb ik hier een bronbuis voor water in de grond gespoten. Toen kwamen er van een meter of 2 diepte stukjes hout mee naar boven. Ik denk dat dit ook nog stukjes van de ark zijn, alleen een beetje ver afgedreven. Nu nog een "deskundige" zien te vinden die dit wil bevestigen. :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maar het kan ook van een prehistorische bierfiets zijn natuurlijk. :)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Plaats reactie