Wat is er mis met Wakker Dier?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Wat is er mis met Wakker Dier?

Bericht door Fish »

Dag in dag uit? :?

Ik heb dat nog nooit gehoord. Wel heb ik al heel wat documentaries gezien over het vangen van vis, daar werd nooit onduidelijk gedaan.
Heb je je wel eens afgevraagd hoe prettig een 'natuurlijke' dood van een vis is?
Net zoals het opeten van een vis door een ander dier natuurlijk is vind ik het vangen en opeten van vis door het zoogdier mens ook natuurlijk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Vissen in mijn aquarium worden doorgaans vrij oud (ik vermoed ouder dan in het wild) en krijgen dan hele vervelende kwaaltjes waar ze dan vervolgens aan doodgaan.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Fish schreef:Dag in dag uit? :?

Ik heb dat nog nooit gehoord. Wel heb ik al heel wat documentaries gezien over het vangen van vis, daar werd nooit onduidelijk gedaan.
Heb je je wel eens afgevraagd hoe prettig een 'natuurlijke' dood van een vis is?
Net zoals het opeten van een vis door een ander dier natuurlijk is vind ik het vangen en opeten van vis door het zoogdier mens ook natuurlijk.
Ja, met 'dag in dag uit' bedoel ik die talloze reclames voor vis, ook door gezondheidscentra enzo.
En om even een antwoord te geven op het onprettige van een natuurlijke dood: daar hadden we het toch al over gehad? :roll: Toen had ik dit bericht geplaatst:

[quote=''Lucy'']
Of vissen pijn voelen, daar zijn wetenschappers inderdaad nog over aan het discussiëren. Maar er wordt wel aangenomen (door de meesten dan) dat vissen wel degelijk íets voelen. Vast niet zoals een 'hoger ontwikkeld' gewerveld dier, maar vast íets. Zie ook dit bericht: http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/3436" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat argument over dat in de natuur nou eenmaal niet verdoofd wordt enzo, dat hoor ik heel vaak in deze discussie. Maar het is ook zo dat:
-Dieren niet beter weten, wij mensen hebben dat moreel besef wel.
- Dieren meestal niet anders kunnen, ze hebben immers geen gereedschap of iets dergelijks, om te verdoven.
- Er zijn wel degelijk dieren die hun prooi verdoven! Vissen nog wel! :lol: Haaien doen dat, zie hier: http://www.scientias.nl/haai-mept-prooi" onclick="window.open(this.href);return false; ... aart/89670 En er is ook een garnaal die dat doet, de pistoolgarnaal: http://wibnet.nl/dieren/de-pistoolgarnaal" onclick="window.open(this.href);return false;
- En het is ook: als je het écht natuurlijk wil doen, dat moet je wat je eet ook rauw en levend opeten, wat dat is immers óók de natuur! :p
- Verder wil ik niet negatief zijn, maar het valt me op dat als het over vissen, kikkers en andere niet aaibare dieren gaat, men er niet zoveel moeite mee heeft om ze op een 'harde' manier te doden. Maar als het over schattige dieren gaat, bijvoorbeeld lammetjes, dan denken veel mensen daar opeens anders over...
Verder hebben we het op dit forum ook al weleens gehad over die komodovaraan. Het is inderdaad gruwelijk hoe de natuur soms in elkaar zit, bijvoorbeeld in dit geval. Maar zoals ik toen ook zei: die varaan probeert in ieder geval zijn prooi in één keer te doden, dat is dan wel weer zo.
[/quote]
en toen zei u dat u het daar wel mee eens kon zijn, toch? En ik zei ook nog: 'Ik weet dat vis eten ook echt bij de menselijke natuur hoort. Maar ik ga pas weer vis eten, als die vissen dus dezelfde status hebben als andere dieren, ervoor gezorgd wordt dat de zeeën niet meer leeggevist worden, en dat de schepen, waaronder de vissersschepen dus, hun afval niet meer in het water pleuren. Maar als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat dat alles ook nog ooit uit gaat komen.'
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Mag ik nou weer terugkomen op mijn vraag wat u van het idee vindt om ook de stallen die al bestaan beter te beveiligen tegen brand? Zoals ik al zei: zelf weet ik het echt niet, want ik heb echt geen flauw idee hoeveel oude stallen er nog zijn... :shock:
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Lucy schreef:Mag ik nou weer terugkomen op mijn vraag wat u van het idee vindt om ook de stallen die al bestaan beter te beveiligen tegen brand? Zoals ik al zei: zelf weet ik het echt niet, want ik heb echt geen flauw idee hoeveel oude stallen er nog zijn... :shock:
Ik ook niet Lucy. :)
Maar een goede brandbeveiliging is niet alleen belangrijk voor de dieren maar ook voor de boer.

Ik voel me nog ouder dan ik al ben als je elke keer 'u' schrijft. :(
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Fish schreef: Maar een goede brandbeveiliging is niet alleen belangrijk voor de dieren maar ook voor de boer.
Dat lijkt mij nou ook! Al die dieren die doodgaan door brand, daar kan de boer immers geen geld meer aan verdienen! Maar toch kiezen de boeren er blijkbaar voor om de stallen die voor 2014 al gebouwd zijn, niet extra te beveiligen, want dat kost natuurlijk ook geld! :x (Ik vind het vreselijk dat ze hier alleen maar om het geld geven, en niet om het feit dat die dieren levende wezens zijn! :cry: :cry: Maar ja, dat is nou eenmaal zo)...
Fish schreef: Ik voel me nog ouder dan ik al ben als je elke keer 'u' schrijft. :(
Oh sorry, dan zal ik dat niet meer doen. Ja, sommige mensen hebben wel liever dat ze met 'u' aangesproken worden. Maar weet je, dat hoeft niet eens zoveel met leeftijd te maken te hebben. Voorbeeld: ik ben ooit als 14-jarige in een ziekenhuis geweest, en daar werd ik toen de hele tijd met 'u' aangesproken! :lol: En nu ik 20 jaar ben, is er een andere arts en die doet dat ook! :lol:
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

'Ketens kiezen voor betere kwaliteit varkensvlees'

Een aantal ketens stapt volgend jaar over op het gebruik van vlees van varkens met één ster op het Beter Leven-keurmerk.

Dat meldt NOS.
Salademaker Johma, broodjeswinkel Subway, Bakker Bart, NH Hotels en broodbelegger Qizini gaan het vlees van varkens met een keurmerk verkopen.
Johma, Qizini en NH Hotels stappen voor 1 januari 2015 over, Bakker Bart media 2015 en Subway eind 2015.
De consument zou niet meer gaan betalen, ook al betalen de ketens wel meer voor het vlees.

Varkensvlees met één ster bij het Beter Leven-keurmerk betekent dat varkens meer ruimte hebben, er afleiding tegen verveling is en dat biggen niet gecastreerd worden.

Bron: http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk, daar word ik nou supervrolijk van! Je kunt zeggen van Wakker Dier wat je wilt, maar dit krijgen ze toch wel voor elkaar! (Ze zijn nu namelijk een campagne voor die varkens begonnen).
Plaats reactie