Maar om het on topic te houden.
Ik zit met een dilemma.
Wat ze straks met mijn dood lijf doen kan me helemaal niets schelen.
Het gaat om mijn echtgenoot.
En om één van zijn dochters, die gevraagd heeft ooit zijn begrafenis te mogen regelen.
Mijn echtgenoot lijkt absoluut niet christelijk gelovig meer te zijn en is dat zeker niet meer actief.
Dat was hij wel tot ver in zijn leven, voor ik hem kende.
Toch komt er in de zelfdzame momenten, dat we hier over praten een sterke wens naar voren naar enkele liederen.
Het Avé Maria van Andrea Bocelli, gun ik hem van harte, want dit is één van de voorbeelden, waar ik ook overstag ben gegaan.
Misschien omdat het niet in mijn eigen "kerkgeschiedenis" past, omdat ik geen RK herinneringen heb.
http://www.youtube.com/watch?v=pwp1CH5R-w4" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat mij hierom:
Zo is hij altijd weer heel geëmotioneerd bij het zingen en horen van: "Veilig in Jezus armen"
Dit heeft alles met zijn nostalgie te maken denk ik, maar bij een gesprek over de regie van zijn eigen afscheid, komt dit altijd weer naar voren.
Ik heb het hier heel moeilijk mee.
Het komt ook zachtjesaan steeds dichter bij.
Aan de ene kant is het zijn wens.
Aan de andere kant wordt het mijn afscheid van hem.
Dat de rest van zijn familie ook niet gelovig is, doet voor mij nu even niet ter zake, al zullen zijn kinderen (dat zijn niet de mijne) zeker een stem hebben hierin.
Ik geloof ook niet, dat iemand mij hierin van advies kan dienen.
Toch zou ik hier graag een paar reacties op horen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.