Wordt het eten van gemalen baksteen smakelijker als je het met een gouden bestek nuttigt ? Als je een Stradivarius kunt betalen betekent niet dat je er ook nog op kunt spelen. Ik denk ook dat een Stradivarius een overschat fenomeen is .HenkM schreef:Dus, Henry, als ik je goed begrijp, schaar je licht klassiek (en daarmee Rieu - nu begrijp ik ook waarom er met zoveel afgunst wordt gekeken naar de Stradivarius van Rieu) onder de niet serieuze muziek.
Zeg maar Mozart, fam. Strauss. Bartók is dan ook licht (veel zigeuner invloeden)
Con te Partiro door Mirusia Louwerse is dus ook lichte muziek. Gezongen door, bv, Joseph Calleja is dan weer serieus.
Beetje merkwaardige benadering ....
Daarnaast is het niet de kunstenaar zelf die categoriseert maar meestal de beschouwende partij, waarbij de kunstenaar meestal meegaat uit het feit dat iets beter verkoopt in figuurlijke en letterlijke zin als de beschouwer weet waar hij of zij aan toe is .
Waarom wil je die indeling ? Con te partiro is en blijft lichte muziek ongeacht door wie het uitgevoerd wordt .
Muzikanten moeten ook gewoon brood op de plank zien toch en doen wel eens uitstapjes.
Heel veel moderne Jazz leunt tegen serieuze geïmproviseerde muziek aan. Je kunt een kroket uit de muur eten of eentje gemaakt door Heston Blumenthal, je proeft duidelijk het verschil