Stephan CREA schreef:Ik schrik van velen van jullie de extreme reacties.
Ik kan me voorstellen als jullie heilig geloven dat evolutie het antwoord is op alles dan vind ik het vreemd dat op dit moment er nog zoveel haken en ogen zijn aan de gehele evolutie leer.
Het is voorlopig nog de beste verklaring, in elk geval beter dan het creationisme.
Stephan CREA schreef:
Voor mij is evolutie voorlopig nog echt een aanname.
En creationisme is voor mij en vele anderen niet meer dan een verkeerde aanname.
Stephan CREA schreef:
Ben nu al een aardige tijd informatie van internet boeken enzovoort aan het opduikelen en ik val in de één na andere verbazing m.b.t. evolutie leer.
Zijn dit boeken als "Degeneratie" en "Er klopt niets van!", boeken van Peter Scheele en David Sörensen, misschien ook Kent Hovind? Wat voor boeken zijn het, en wat voor sites zijn het die je bezoekt?
Stephan CREA schreef:
Soms zit ik net zo hard lachend te lezen als jullie de Bijbel lezen.
En met mij vele anderen.
Ik ben nu dan ook echt benieuwd met welke nieuwe argumenten je gaat komen in je topic over de evolutie.
Stephan CREA schreef:
Waar ik nu juist van staat te kijken dat de site vrijdenken heet daaronder verstaan we ook religie en allerlei soorten gedachten enzovoort.
Jahoor, ieder geloof is hier van harte welkom. Niemand is tegengehouden hier lid te worden, op basis van zijn of haar geloof.
Het punt is alleen dat als je claims plaatst hier, je dat moet onderbouwen. En soms worden er bewijzen gevraagd die niet geleverd kunnen worden.
Stephan CREA schreef:
Als ik de bovenstaande reacties van jullie lees zijn jullie allemaal van mening dat het afgeschaft zou moeten worden die refo scholen en dat eigenlijk evolutie bijna gedwongen opgedragen moet worden aan alle kinderen.
Verdiep je eerst in de evolutietheorie met de gangbare boeken, kom niet om de hoek kijken met bijvoorbeeld answersingenesis, want daarvan is alles allang weerlegd.
Stephan CREA schreef:
Ik vind het jammer dat jullie je niet in andere schoenen kunnen verplaatsen en alleen blijven hameren op evolutie..
Ik denk dat je hier een grove denkfout maakt. Velen van de leden hier hebben in de Christelijke schoenen gestaan, waaronder ik. Hoewel ik toen ik Christen was, ook al niet in het creationisme geloofde, simpelweg omdat bij Genesis al meteen de contradicties en problemen op de proppen komen.
Ik ben overigens persoonlijk wel van mening dat het creationisme geleerd kan worden op scholen. Maar dan zie ik dat eerder bij het vak godsdienst. Leer daar dat er Christenen zijn die het creationisme aanhouden als verklaring voor ons bestaan. Laat de kinderen zelf beslissen wat ze logischer vinden.