Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Roald
Banned

Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Bericht door Roald »

Jim schreef:Waarom worden gelovigen nu altijd zo grof?
Eerst ben ik hypocriet, nu weer te stupide?

Het is jouw eigen keus om op dit forum te discussiëren.
Vooralsnog heb je weinig meer meegebracht dan forumvulling.
En ik ben volgens jou een idioot en weet ik al wat niet meer, maar ik ben grof, en jij bent niet grof. Meten met twee maten, telkens weer hypocriet.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

PietV. schreef: Zo Roald, Lanier verzoekt om on-topic te blijven (voor alle deelnemers) en zet geen Roald filter op. Je bent nu vooral bezig met insinuaties. Je hebt een stevig aantal berichten achter je naam. De deur staat open en je kan op elk moment binnen komen. Als ik even naar mijn eigen ban geschiedenis kijk, dan zitten er vooral notoire dwarsliggers tussen. En dan maakt het niet uit of iemand gelooft of niet. Dat kan vandaag iemand zijn van de atheistisch seculiere partij en morgen een extreme veganist. Een moslim die steeds maar plaatjes plakt en een vrijzinnig gelovige die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Maar al deze personen hebben één ding gemeen. Ze worden gewaarschuwd. Of via pb of via het forum. En ik beoordeel iemand niet op wat hij/zij gelooft maar kijk naar iemands gedrag. Een Jehova getuige mag hier jarenlang zijn verhaal verkondigen. Als ik om me heen kijk, dan zal de gemiddelde Nederlander snel zijn deur dicht doen.
Dit is totaal off-topic; Maar ik stoor mij ontzettend aan dit soort kretologie.

Groeten,

Piet.
Piet, nee, je haalt dingen door elkaar, want juist hier was jij ontopic, terwijl je daarna (zie mijn post op jouw reactie) juist offtopic was. Je hebt het hier over (in)tolerantie jegens andersdenkenen, en dat is een onderdeel waar je over moet praten als je het hebt over het onderwerp "hoe om te gaan met gelovigen".

Verder schrijf je dat een Jehova getuige hier jarenlang zijn verhaal mag verkondigen. Volgens Lanier tolereren jullie hier niet dat er geëvangeliseerd wordt. Dus verklaar je nader.

Je eigen geloof verkondigen zou je al als evangeliseren kunnen definiëren. Hoe kan het dan dat een Jehova getuigen hier jarenlang zijn verhaal mag verkondigen? Ik heb mijn geloof hier niet verkondigd, ik heb in ieder geval niet gezegd dat mensen over zouden moeten gaan tot het christendom. Toch word ik niet getolereerd.

Het is overduidelijk. Jullie tolereren misschien dat gelovigen hun verhaal kunnen vertellen, om het vervolgens voortdurend belachelijk te maken als idioterie. Echter, als jullie eigen denkbeelden als idioterie of hypocrisie onderuit worden gehaald, dan ga je lopen mekkeren, ja zelfs nog erger, je gaat censureren.

Maar toch zeg je dat je tolerant bent. Dat is hypocriet.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ja, ja, volgens jou dit en volgens jou dat. Daar kom je niet ver mee Lanier. Ik voel mij aangesproken omdat ik te pas en te onpas met religieuze teksten strooi, en zo raaskal je er maar lustig op los. Lanier, wie A zegt, moet ook B zeggen, dus toon mij aan waar ik een relgieuze tekst heb geciteerd uit koran, bijbel of welk ander religieus boek dan ook. Onderbouw die praatjes van je nu eens met feiten. Maar net als je soorgenoten ga je steeds niet in op mijn posts.
Ach, nog steeds gepikeerd...
Wat raaskal je nu? Ben je ooit de enige gelovige die hier ooit op het forum actief is geweest? Waarom voel je je zo aangesproken? Jij voelt je blijkbaar aangesproken als type A (heb ik nooit beweerd) dus als jij denkt dat jij hier evangeliseert moet je dat maar zelf aantonen. Er werd in algemene termen gesproken over twee types gelovigen die zich hier melden op het forum; hoezo heeft dat alleen betrekking op jou?

En inderdaad wanneer ik ingrijp omdat er off-topic wordt gereageerd en men wordt verzocht om on-topic te reageren dan moet ook jij eraan houden. Dat zijn de regels. Je bent vrij om een nieuw topic te openen als je nog iets kwijt wilt wat hier off-topic is.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Roald
Banned

Bericht door Roald »

lanier schreef: Ach, nog steeds gepikeerd...
Wat raaskal je nu? Ben je ooit de enige gelovige die hier ooit op het forum actief is geweest? Waarom voel je je zo aangesproken? Jij voelt je blijkbaar aangesproken als type A (heb ik nooit beweerd) dus als jij denkt dat jij hier evangeliseert moet je dat maar zelf aantonen. Er werd in algemene termen gesproken over twee types gelovigen die zich hier melden op het forum; hoezo heeft dat alleen betrekking op jou?

En inderdaad wanneer ik ingrijp omdat er off-topic wordt gereageerd en men wordt verzocht om on-topic te reageren dan moet ook jij eraan houden. Dat zijn de regels. Je bent vrij om een nieuw topic te openen als je nog iets kwijt wilt wat hier off-topic is.
Als je mijn laatste posts lees, dan weet je heel goed dat ik sindsdien ontopic blijf. Juist de atheïsten hebben mij weer gevraagd terug te gaan tot de oorspronkelijke discussie, maar ik heb dat moeten afwijzen. Waarom spreek je de atheïsten dan nu niet aan? Ook eerder al waren wij allen over iets anders aan het discussiëren, maar in jouw rode beruchte bericht vond je het met name nodig mij aan te spreken.

Ik ben in een discussie met verschillende mensen en ik ben dus degene die aangesproken is door jou. Als je dan begint over evangeliseren dat je niet tolereert (bovendien ben ik al door verschillende mensen als evangelist bestempeld), dan is het logisch dat ik mij aangesproken voel. Nu doe je voorkomen alsof je het hebt over "algemene termen". Ik vind dat hypocriet.

Maar weet je wat. Laat maar zitten, want dit schiet allemaal niet op. Lanier, wil jij mij vertellen waar ik de oorspronkelijke discussie wel mag voortzetten. Dus bestaan/non-bestaan van God en bewijzen daarvoor versus evolutie en bewijzen daarvoor.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 90#p262806
jij reageert nooit op mijn posts. Wat is het probleem, kan je dat eens vertellen aub?

MVG, LD.
PS, desnoods via pm?
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Roald schreef:
BadAssChick schreef: of gelovigen die atheisten willen overtuigen door bijbelteksten te citeren.....of dat zou helpen... :D
Je citeert mij steeds, en het enige dat je dan weet uit te kramen is dat gelovigen atheïsten willen overtuigen door bijbelteksten te citeren. Dat is een beschuldiging die ik hier voortdurend naar mijn hoofd geslingerd krijg, maar zo'n beschuldiging heeft niemand nog kunnen staven met glasharde feiten.

Maar feiten gelden voor jullie atheïsten niet, alleen maar ongegronde verdachtmakingen en valse beschuldigingen.

bewijs mij dan is zonder gebruik van de bijbel dat God bestaat...want de bijbel is een leugenboek
en ik heb nooit gezegd dat ik een atheist ben,dat maak jij er van ....ik geloof in de natuur en evolutie
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Roald schreef:
Jim schreef:Roald, op een forum zijn regels, die gelden voor iedereen.
Waarom wil jij een uitzonderingspositie?
Omdat ik superieur ben aan jou Jim, don't you get it???

je komt nu bij mij in een gevaarlijke hoek.... jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim

geen enkel mens is superieur boven een ander mens ,wij zijn allen gelijk

en dat zou jij als gelovige al helemaal moeten weten,want heeft Jesus niet gezegd dat we allen broeders zijn
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Roald schreef:De link (lijst van namen) die je mij gaf zijn oncontroleerbaar op van welke signatuur deze mensen zijn. Dus je slingert zo'n uitdaging ook wel heel makkelijk naar mij toe. Oh ja natuurlijk, ik ben weer degene die belast is met bewijsvoering wat dit betreft nietwaar? Nee Fishook, bewijs jij mij maar dat de helft van de gebande forumleden atheïsten zijn.
Je weet best wel dat als je de posts van die mensen leest je snel genoeg ziet wat voor vlees je in de kuip hebt, of ze religieus zijn of niet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
a.r.

Bericht door a.r. »

Hoi, mijn naam is Roald. Een korte aanleiding van mijn inschrijving op dit forum: Enige jaren geleden kwam ik freethinker.nl tegen en ik heb een aantal artikelen en discussies toen met interesse gelezen. Recent kwam freethinker.nl weer in mijn gedachten op, en wederom werd ik op dezelfde manier geboeid door artikelen en discussies, en wel omdat er zeer veel vraagstukken/gedachten in voorkomen die voor mij zeer herkenbaar zijn en waar ik mee heb geworsteld (en waar ik zo nu en dan nog steeds mee worstel). Een korte voorstelling van mijzelf op dit forum: Ik ben christen, leeftijd 37 jaar, getrouwd en 3 kinderen. Ik zie uit naar goede discussies en uitwisselingen van gedachten.
Wel Roald, ik heb je bericht van 7 januari jl in het voorsteltopic even terug gezocht. Daarin lijkt een vriendelijke, zoekende man zich voor te stellen en hij wordt eveneens vriendelijk welkom geheten door iig een deel van "de vaste schrijvers" van dit forum. Niemand valt je aan op het feit dat je christen bent.

En dan begin je in een "oud" topic op pagina 12, tweede post met dit:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25#p256625

én je krijgt tegengas....en plotseling en steeds sterker lijk je van geen wijken meer te willen weten...sterker nog, plotseling zijn het "die/jullie atheisten", alsof atheisten iets vies en minderwaardigs zijn, moeten zijn, omdat je geen poot bij hen aan de grond krijgt, terwijl je overtuiging op het spel staat en je ten koste van alles die overtuiging veilig moet stellen, jouw huis, hoewel gebouwd op drijfzand, zal/kan/mag niet wegzakken in dat drijfzand en die vervloekte atheisten op dat forum waarvan je in je openingspost nog schreef dat het je zo boeide zijn nu een groot gevaar geworden! En dus moet je steeds harder op de trom slaan en de bazuinen laten schallen, om die atheisten/demonen niet de kans te geven om je huis verder te ondermijnen....maar het zijn niet de atheisten/demonen die je huis ondermijnen Roald, je had je huis slechts op een andere en steviger ondergrond moeten bouwen.

Een religieus overtuigd mens die op dit forum komt, kan dus, ondanks het feit dat hij/zij netjes op de voordeur van dat op stevige kleigrond gebouwde en sterk huis klopt, zijn/haar voet tussen de gastvrij geopende deur zetten en drammen dat drijfzand toch echt veel beter dan kleigrond is!

Come on Roald, je wilt dat de mensen hier naar je luisteren, dat ze op een fatsoenlijke manier met jouw overtuiging en gedachten omgaan, maar je weigert te luisteren naar degenen die vaak zelf ooit hun huis op drijfzand hebben gebouwd en door schade en schande "wijs"( nou ja een beetje wijzer wél) zijn geworden.

Wat wil je nu dat ik tegen je zeg? Dat het wel goed komt met dat op drijfzand gebouwde huis...tja dát kan ik natuurlijk zeggen, maar omdat ik nogal veel fatsoen heb en veel geef om mensen , geef ik toch liever een waarschuwing af dát drijfzand bewezen heeft, niet een echt goede plek te zijn om een huis te bouwen!

En natuurlijk ga je nu tegenwerpen dat ik ongelijk heb! :angel12:
Jinny

Bericht door Jinny »

Roald schreef:
Jim schreef:Waarom worden gelovigen nu altijd zo grof?
Eerst ben ik hypocriet, nu weer te stupide?

Het is jouw eigen keus om op dit forum te discussiëren.
Vooralsnog heb je weinig meer meegebracht dan forumvulling.
En ik ben volgens jou een idioot en weet ik al wat niet meer, maar ik ben grof, en jij bent niet grof. Meten met twee maten, telkens weer hypocriet.
Het wordt tijd dat je het woordje hypocriet eens uit je woordenboek schrapt.
Je begint al aardig te vervelen.
Wat AR ook al meld, je bent behoorlijk veranderd tov je openingspost.

En zeg nu zelf, zal het niet zo zijn dat je na te zijn begonnen met de agressie ook wel eens een enkele keer wat agressie terug krijg?
Maar nee, Roald doet dan direct huilie huilie.
Komt allemaal wat onvolwassen over Roald, sorry dat ik het zeg.

Op mijn vraag, ik quote nu even, Roald, op een forum zijn regels, die gelden voor iedereen.
krijg ik het volgende antwoord, Omdat ik superieur ben aan jou Jim, don't you get it???.
Vind je dat in het licht van deze discussie ook zelf niet een beetje arrogant klinken?
En zal dat dan ook geen (door jou ongewenste) reacties oproepen?
Sil heeft de eerste al gepost.

Daarbij zijn de moderatoren en admins hier vrij tolerant, op een forum als Ontdek Islam had je een maand terug al een permanente ban opgelopen wegens onbeleefd zijn.
Wat je dus te klagen hebt snap ik niet geheel.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Als ik blind zou zijn, zou ik me in een schapenweide wanen... :?
Hoe om te gaan met geblaet van de bovenste orde? Negeren, misschien gaat het wel weg.
Hoe om te gaan met gelovigen? Op dit forum geldt volgens mij dat men geacht wordt met rationele argumenten te komen. Indien de gelovige dat doet, werkt het prima.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Roald,

Inmiddels heb je wel tijd genomen voor andere besognes, maar:

Wat zou je er van zeggen om de discussie te voeren zoals je die wenst.
En pak mijn bericht op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 07#p262907

Roeland
PS
Dit is een 2x herhaalde uitnodiging
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

heeck schreef:Roald,

Inmiddels heb je wel tijd genomen voor andere besognes, maar:

Wat zou je er van zeggen om de discussie te voeren zoals je die wenst.
En pak mijn bericht op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 07#p262907

Roeland
PS
Dit is een 2x herhaalde uitnodiging
r.
Ik wil best op jouw uitnodiging in gaan, maar ik ben eerst in afwachting van Lanier of dat in deze thread wel is toegestaan en zo niet waar dan wel (zie mijn vraag aan hem/haar). Voorzover ik heb begrepen mogen wij (of beter mag ik) het hier alleen hebben over het onderwerp "hoe om te gaan met gelovigen". Ik mag het in ieder geval niet hebben over almacht/onmacht van God of bewijs van de evolutietheorie. Als in een debat over het bestaan van God mijn mond wordt gesnoerd, dan zul je begrijpen dat ik af ga haken.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

Jim schreef: Op mijn vraag, ik quote nu even, Roald, op een forum zijn regels, die gelden voor iedereen.
krijg ik het volgende antwoord, Omdat ik superieur ben aan jou Jim, don't you get it???.
Vind je dat in het licht van deze discussie ook zelf niet een beetje arrogant klinken?
Dat was maar een grapje Jim...
siger

Bericht door siger »

Is het feitelijk wel redelijk gelovigen te betrekken in een discussie over hoe met hen om te gaan. Hun standpunt is welgekend: zij menen dat de juiste omgang met gelovigen is, tot inkeer komen, en je bekeren tot hun geloof. Alles wat daarvan afwijkt zal ervaren worden als brutaliteit, kwetsend, spottend of kwaadwillig.

Onder niet-gelovigen bestaan er slechts 2 manieren om om te gaan met gelovigen: omzichtigheid betrachten of gewoon zeggen wat je denkt. Met de eerste optie draai je eindeloos rondjes, met de tweede ben je snel uitgepraat over dit topic.
Plaats reactie