Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum
Moderator: Moderators
Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum
Het is niet de bedoeling om hier vragen te gaan stellen als 'wie of wat de oerknal veroorzaakte' of dat 'de Evolutieleer wetenschappelijk niet aantoonbaar is', of dat een God Almachtig is of niet'.
Roald is duidelijk gepikeerd, heeft een duidelijke mening over iedereen en wenst blijkbaar op een andere manier aangesproken te worden en wil graag dat vragen op een bepaalde manier gesteld worden. Ik wil graag van je weten hoe jij vindt dat je door 'ons' moet worden aangesproken.
Admin Lanier
Roald is duidelijk gepikeerd, heeft een duidelijke mening over iedereen en wenst blijkbaar op een andere manier aangesproken te worden en wil graag dat vragen op een bepaalde manier gesteld worden. Ik wil graag van je weten hoe jij vindt dat je door 'ons' moet worden aangesproken.
Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Mensen hebben hier ook een duidelijke mening over mij, dus wat is er zo bijzonder aan dat je dit in het rood en vet gedrukt verkondigd? Kun je mij ook vertellen waar ik aangegeven heb op een andere manier aangesproken te willen worden? En hoe weet je dat ik gepikeerd ben? Uit veel stemmingmakende posts gericht aan mij lijk ik op te maken dat er mensen gepikeerd zijn op mij. Maar het zijn allemaal slechts aannames uit toonzettingen van posts, dus wat voor nut heeft het om het hier over te hebben.lanier schreef:Het is niet de bedoeling om hier vragen te gaan stellen als 'wie of wat de oerknal veroorzaakte' of dat 'de Evolutieleer wetenschappelijk niet aantoonbaar is', of dat een God Almachtig is of niet'.
Admin Lanier
In antwoord op jouw vraag: je mag mij aanspreken hoe je dat zelf wenst.
Waarom mag A.R. wel aan mij vragen wie God heeft veroorzaakt, en waarom mag ik niet vragen wat de oerknal heeft veroorzaakt? Ook jij bent hypocriet omdat je met twee maten meet.
Ga je me nu bannen?
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Dit topic gaat over 'hoe om te gaan met gelovigen op dit forum' en gaat niet over 'laten we Roald eens een vraag stellen'. Daarom zal ik alle postings zonder enige pardon verwijderen die niets met dit topic te maken hebben. Iedereen is natuurlijk wel vrij om een nieuw topic te openen. Dit gedeelte is aan iedereen gericht en niet alleen maar aan Roald.
Ik gebruik de rode kleur omdat ik vanuit mijn functie spreek en graag wil zien dat e.e.a. veranderd in de discussie. Dus on-topic blijven!
Bij deze wens ik niet als hypocriet neergezet te willen worden aangezien ik duidelijk heb gemaakt dat de regels voor iedereen gelden! Dat had jij (Roald) al kunnen opmaken uit de voorbeelden die ik gaf en uit het feit dat ik niemand quote.
Ik wil graag zien dat de toon van deze discussie verandert en dat er meer begrip en inzicht komt wat het onderwerp betreft.
Waarom zou ik jou (Roald) willen bannen? Omdat jij denkt dat ik iets tegen je heb? Waarom? Er zijn regels voor het bannen van een persoon; deze kun je nalezen op het forum en je kunt dan zelf wel inschatten of jij ervoor in aamerking komt.
Admin Lanier
Ik gebruik de rode kleur omdat ik vanuit mijn functie spreek en graag wil zien dat e.e.a. veranderd in de discussie. Dus on-topic blijven!
Bij deze wens ik niet als hypocriet neergezet te willen worden aangezien ik duidelijk heb gemaakt dat de regels voor iedereen gelden! Dat had jij (Roald) al kunnen opmaken uit de voorbeelden die ik gaf en uit het feit dat ik niemand quote.
Ik wil graag zien dat de toon van deze discussie verandert en dat er meer begrip en inzicht komt wat het onderwerp betreft.
Waarom zou ik jou (Roald) willen bannen? Omdat jij denkt dat ik iets tegen je heb? Waarom? Er zijn regels voor het bannen van een persoon; deze kun je nalezen op het forum en je kunt dan zelf wel inschatten of jij ervoor in aamerking komt.
Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Roald,
Laat ik je de achtergrond vertellen over mijn omgang met reli-gelovigen:
Alle gelovigen in een of meer onaantoonbaarheden scheer ik over één kam.
Als iemand vindt dat er voor reli-gelovigen een andere maatstaf kan worden geadviseerd dan voor gelovigen in homeopathie of energetische apparaten en ook het perpetuum mobile, dan zijn er droeve tijden aangebroken omdat het aan een opperwezen verbonden geloven per saldo een extreme vorm is.
Namelijk het zonder onderzoek voor waar aannemen van een idee. Naar mijn smaak identiek aan het geloven in niet bestaande genezende energieën.
Goden zijn er naar mijn inzicht in vier smaken:
1)
Goden die ook los van mensen enig effect hebben op wat gebeurt,
2)
Goden die los van mensen geen effect hebben op wat gebeurt,
3)
Goden die los van mensen volkomen samenvallen met wat er vanzelf al gebeurt,
4)
Goden die de vrucht zijn van de menselijke fantasie en door de gelovige mensen een mix van de eigenschappen 1-3 toegedeeld krijgen.
2 t/m 3 zijn niet interessant en goden volgens 1) blijken bij voortduring onaantoonbaar.
Blijft over het bestuderen van mensen die van onaantoonbare zaken getuigenis afleggen en dat is een onuitputtelijke tijdsbesteding, omdat het steeds weer neerkomt op het schuiven met de bewijslast.
Wees zo goed mijn inzicht svp aan te vullen, zodat we het op basis van iets gemeenschappelijks over (het omgaan met jouw geloven in) jouw god kunnen hebben.
Dank vast,
Roeland
Laat ik je de achtergrond vertellen over mijn omgang met reli-gelovigen:
Alle gelovigen in een of meer onaantoonbaarheden scheer ik over één kam.
Als iemand vindt dat er voor reli-gelovigen een andere maatstaf kan worden geadviseerd dan voor gelovigen in homeopathie of energetische apparaten en ook het perpetuum mobile, dan zijn er droeve tijden aangebroken omdat het aan een opperwezen verbonden geloven per saldo een extreme vorm is.
Namelijk het zonder onderzoek voor waar aannemen van een idee. Naar mijn smaak identiek aan het geloven in niet bestaande genezende energieën.
Goden zijn er naar mijn inzicht in vier smaken:
1)
Goden die ook los van mensen enig effect hebben op wat gebeurt,
2)
Goden die los van mensen geen effect hebben op wat gebeurt,
3)
Goden die los van mensen volkomen samenvallen met wat er vanzelf al gebeurt,
4)
Goden die de vrucht zijn van de menselijke fantasie en door de gelovige mensen een mix van de eigenschappen 1-3 toegedeeld krijgen.
2 t/m 3 zijn niet interessant en goden volgens 1) blijken bij voortduring onaantoonbaar.
Blijft over het bestuderen van mensen die van onaantoonbare zaken getuigenis afleggen en dat is een onuitputtelijke tijdsbesteding, omdat het steeds weer neerkomt op het schuiven met de bewijslast.
Wees zo goed mijn inzicht svp aan te vullen, zodat we het op basis van iets gemeenschappelijks over (het omgaan met jouw geloven in) jouw god kunnen hebben.
Dank vast,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- Blackadder
- Ervaren pen
Deze moderatie is een goede gelegenheid voor mij om eens na te denken over de titelvraag van dit topic: "hoe om te gaan met gelovigen op dit forum? "
Er zijn twee soorten gelovigen op dit forum, mijn vriend, those with loaded guns and those who dig .
De eerste soort , with loaded guns, komt hier even flink uitrazen, wild in het rond schietend. Deze soort kun je denk ik het beste negeren tot ze tot rust gekomen zijn, en meestal verdwijnen ze dan ook weer net zo snel als ze gekomen zijn. Als je wel op ze in gaat geef je ze slechts een nieuwe doos munitie zodat ze door kunnen gaan met schieten.
De andere soort , those who dig, is heel anders en daarmee kun je wel een gesprek aan gaan. Zij graven (nog) en zijn verder stil of stellen vragen. Zij zijn hier om te leren en soms kan je ook wat van hen leren.
Er zijn twee soorten gelovigen op dit forum, mijn vriend, those with loaded guns and those who dig .
De eerste soort , with loaded guns, komt hier even flink uitrazen, wild in het rond schietend. Deze soort kun je denk ik het beste negeren tot ze tot rust gekomen zijn, en meestal verdwijnen ze dan ook weer net zo snel als ze gekomen zijn. Als je wel op ze in gaat geef je ze slechts een nieuwe doos munitie zodat ze door kunnen gaan met schieten.
De andere soort , those who dig, is heel anders en daarmee kun je wel een gesprek aan gaan. Zij graven (nog) en zijn verder stil of stellen vragen. Zij zijn hier om te leren en soms kan je ook wat van hen leren.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Fishhook:
Graag even de moderatie hierboven van mij doorlezen en vanaf dat punt on-topic reageren a.u.b.
Admin
Lanier
Graag even de moderatie hierboven van mij doorlezen en vanaf dat punt on-topic reageren a.u.b.
Admin
Lanier
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Die eerste soort is niet van plan te discussiëren en komt hier om te evangeliseren (iets wat wij niet tolereren). Deze soort zit vast in de eigen denkwijze omdat alternatieven die niet in overeenstemming zijn met de bijbel zonder meer van tafel worden geveegd. Het maakt niet uit met welke argumenten je komt, ze kunnen gewoon niet kloppen.De eerste soort , with loaded guns, komt hier even flink uitrazen, wild in het rond schietend. Deze soort kun je denk ik het beste negeren tot ze tot rust gekomen zijn, en meestal verdwijnen ze dan ook weer net zo snel als ze gekomen zijn. Als je wel op ze in gaat geef je ze slechts een nieuwe doos munitie zodat ze door kunnen gaan met schieten.
De tweede soort heeft het probleem dat ze wel bereid zijn om alternatieven te aanvaarden, maar plaats je dan zelf de bijbel? Wat klopt er wel en wat klopt er niet? Is de bijbel Gods woord of geeft de bijbel weer hoe men in de Oudheid over God dacht en geeft het weer hoe men omging met (toen) onverklaarbare zaken?
Dat je de kleur rood gebruikt vanuit jouw functie, prima. Dat je wilt dat de onderwerpen in een ander topic wordt besproken ook prima. Ik zal de besproken onderwerpen hier verder laten rusten. Maar toch vind ik het hypocriet van je dat je hierboven zegt dat je bericht voor iedereen geldt en dat ik dat uit de voorbeelden had kunnen opmaken die je gaf. Echter, de voorbeelden die je hebt gegeven gaan duidelijk over mijn ingebrachte punten, tevens noem je mijn naam en dat ik gepikeerd ben, eigenlijk heb je het alleen maar over mij. Spreek dus als zogenaamde objectieve discussieleider dus niet met twee monden Lanier !!lanier schreef:Dit topic gaat over 'hoe om te gaan met gelovigen op dit forum' en gaat niet over 'laten we Roald eens een vraag stellen'. Daarom zal ik alle postings zonder enige pardon verwijderen die niets met dit topic te maken hebben. Iedereen is natuurlijk wel vrij om een nieuw topic te openen. Dit gedeelte is aan iedereen gericht en niet alleen maar aan Roald.
Admin Lanier
Je doet me dan weliswaar niet in de banvloek, maar je censureert mij hier op een schandalige subjectieve wijze. Je hebt dus wel degelijk iets tegen mij, al probeer je dat nog zo hard te ontkennen. Het lijkt wel of jij redacteur van de Pravda bent.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Dus laat ik maar "on topic" blijven: hoe om te gaan met gelovigen op dit forum.
Nou dat is mij wel duidelijk. Er is nagenoeg geen enkele redelijke inbreng of reactie op mijn punten, alleen maar stemmingmakerij en mij belachelijk maken. Zo wordt omgegaan met gelovigen. Maar als ik als gelovige atheïsten hypocriet vindt, dan zijn ze op de zere zieltjes getrapt. Jullie allen denken waarschijnlijk dat het mijn bedoeling is te beledigen, maar geenszins, ik vind jullie werkelijk hypocriet en ook nog eens bijzonder maf waar jullie in geloven.
Op het moment dat het duidelijk is dat er niets tegen mijn punten in te brengen valt (vandaar ook die vele stemmingmakerij) komt Mijnheer Lanier de bocht om zeilen om mij te censureren.
Ja, zo wordt hier omgegaan met gelovigen.
Ik weet dan ook zeker dat 99% van de mensen die hier ook zijn gebanned GEEN atheïsten of vrijdenkers zijn, maar religieuzen.
Maar vergeet niet, beste atheïsten, dat het zonder ons gelovigen voor jullie geen donder aan is op dit forum. Dus wees maar zuinig op ons zou ik zeggen!
Nou dat is mij wel duidelijk. Er is nagenoeg geen enkele redelijke inbreng of reactie op mijn punten, alleen maar stemmingmakerij en mij belachelijk maken. Zo wordt omgegaan met gelovigen. Maar als ik als gelovige atheïsten hypocriet vindt, dan zijn ze op de zere zieltjes getrapt. Jullie allen denken waarschijnlijk dat het mijn bedoeling is te beledigen, maar geenszins, ik vind jullie werkelijk hypocriet en ook nog eens bijzonder maf waar jullie in geloven.
Op het moment dat het duidelijk is dat er niets tegen mijn punten in te brengen valt (vandaar ook die vele stemmingmakerij) komt Mijnheer Lanier de bocht om zeilen om mij te censureren.
Ik weet dan ook zeker dat 99% van de mensen die hier ook zijn gebanned GEEN atheïsten of vrijdenkers zijn, maar religieuzen.
Maar vergeet niet, beste atheïsten, dat het zonder ons gelovigen voor jullie geen donder aan is op dit forum. Dus wees maar zuinig op ons zou ik zeggen!
Laatst gewijzigd door Roald op 22 feb 2011 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij krijgen alle gelovigen hier op dit forum een kans.
Of ze die kans benutten ligt dan weer aan hunzelf.
Even de regels doorlezen maakt vooraf vaak al een hoop duidelijk.
En nee, lang niet alle gebande mensen zijn religieuzen.
De meeste zijn onverbeterlijke scheldkannonades.
Of ze die kans benutten ligt dan weer aan hunzelf.
Even de regels doorlezen maakt vooraf vaak al een hoop duidelijk.
En nee, lang niet alle gebande mensen zijn religieuzen.
De meeste zijn onverbeterlijke scheldkannonades.
Zo Roald, Lanier verzoekt om on-topic te blijven (voor alle deelnemers) en zet geen Roald filter op. Je bent nu vooral bezig met insinuaties. Je hebt een stevig aantal berichten achter je naam. De deur staat open en je kan op elk moment binnen komen. Als ik even naar mijn eigen ban geschiedenis kijk, dan zitten er vooral notoire dwarsliggers tussen. En dan maakt het niet uit of iemand gelooft of niet. Dat kan vandaag iemand zijn van de atheistisch seculiere partij en morgen een extreme veganist. Een moslim die steeds maar plaatjes plakt en een vrijzinnig gelovige die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Maar al deze personen hebben één ding gemeen. Ze worden gewaarschuwd. Of via pb of via het forum. En ik beoordeel iemand niet op wat hij/zij gelooft maar kijk naar iemands gedrag. Een Jehova getuige mag hier jarenlang zijn verhaal verkondigen. Als ik om me heen kijk, dan zal de gemiddelde Nederlander snel zijn deur dicht doen.Roald schreef:
Dit is totaal off-topic; Maar ik stoor mij ontzettend aan dit soort kretologie.
Groeten,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
En ik ben al door meerdere van mijn opponenten als de evangeliserende soort bestempeld, maar ik heb nergens ook maar aan evangelisatie gedaan. Ik heb de bijbel niet gepromoot, heb mijn geloof in het bestaan van God ook helemaal niet ontleend aan de bijbel, en ik heb ook geen mensen opgeroepen zich te bekeren. Maar ook ik word niet getolereerd. Betogen die haarscherp de belachelijke redeneringen van atheïsten onderuit halen worden hier niet getolereerd. Voor mij een teken dat jullie aan de verliezende hand zijn.lanier schreef: Die eerste soort is niet van plan te discussiëren en komt hier om te evangeliseren (iets wat wij niet tolereren)
Maar los van bovenstaand feit. Dat je evangelisatie niet tolereert zegt genoeg over jullie dictatoriale trekjes hier. Jullie evangeliseren er op los daar waar het je eigen goede boodschap betreft, namelijk dat het leven aangenamer en beter is zonder geloof in God, en hoe belachelijk idioot religieuze mensen wel niet zijn, en uiteraard ben je gaarne bereid die religieuze mensen op weg te helpen die aan het twijfelen zijn. Ja dat mag allemaal, maar een andere boodschap evangeliseren, dat mag beslist niet van jullie!
Je zou bijna denken dat je bang bent voor evangelisatie, maar dat denk ik persoonlijk niet. Je schept er gewoon genoegen in om gelovigen, en dan met name christenen, een hak te zetten.
Zoals ik al eerder zei, zonder ons dwaze christenen, is er voor jullie atheïsten geen donder aan op dit forum. Je hebt dan niets meer om tegen aan te trappen, je bent je ideaal dan verloren om voor te vechten.
Dus nogmaals, wees zuinig op ons, anders verliest je leven betekenis.
Je blaast je eigen belangrijkheid te veel op.Roald schreef: Zoals ik al eerder zei, zonder ons dwaze christenen, is er voor jullie atheïsten geen donder aan op dit forum. Je hebt dan niets meer om tegen aan te trappen, je bent je ideaal dan verloren om voor te vechten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dit bericht van Roald werd niet verwijderd. Mijn reactie aan hem, om zelf eens met dat 'sluitend wetenschappelijk bewijs" te komen waar hij ongelovigen om blijft vragen, werd wel verwijderd.Roald schreef:Siger, je bericht doet mij veeleer denken aan een kereltje die woedend met z'n knuisjes in de lucht aan het boksen is uit pure frustratie omdat hij weet dat hij door een ander te kijk is gezet. Ik heb de belachelijkheid van jouw laatste redenering gisteren duidelijk aangetoond. Dat is dan ook de reden dat je niet inhoudelijk reageert op mijn vorige post, maar je probeert het te verbloemen door middel van je bovenstaande post.
En nu klagen dat hij achteruitgesteld wordt...
Je geeft dit topic betekenis. Hoe moet je omgaan met een gelovige zoals jij? Die 160 jaar waarnemingen en observaties die een paradigma hebben opgebouwd naast zich neerlegt. Die vergeet dat er wereldwijd miljarden worden geïnvesteerd in evangelisatie. Dat er tienduizenden evangelisten rondlopen in Afrika. Wie tolereert wat? Ik moet de eerste atheïst nog tegenkomen die huis aan huis aanbelt. Midden op straat gaat staan om atheïstische liederen te zingen. En tussen de tsunami aan christelijke fora zit ergens een forum wat dus een ander standpunt inneemt en nu zijn wij intolerant. Dat er nog nooit enig bewijs is geleverd voor een opperwezen is tamelijk zorgwekkend en zou je zorgen moeten baren. Dat zijn zoon (?) aan de toehoorders verkondigt dat velen zijn komst nog mee zullen maken en dit na 2000 jaar enigszins onderhevig is aan inflatie. Daar mag je ook weleens over nadenken. Dat meer dan 99% van de bio-wetenschappers zich evolutionist noemt en er nog nooit een creationistisch artikel een voldoende heeft gescoord. Schenk daar ook eens aandacht aan.Roald schreef:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!