Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum
Moderator: Moderators
- BadAssChick
- Ervaren pen
Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum
als gelovigen mij willen overtuigen van hun gelijk...bvb over de bijbel ,kan ik onwerlegbaar bewijzen dat de bijbel,verziekt,verdraait en en vol leugens zit....helaas kunnen de gelovigen mij NIET bewijzen dat de bijbel waarheid is ....laat staan dat welke kerk/organisatie de juiste is ....elke gelovige denkt dat hij/zij op het juiste spoor zit....en ik vind het grappig om ze te laten zien dat ze fout zitten
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh ik zal best wel eens hypocriet zijn, niets menselijks is mij vreemd, maar ben toch wel benieuwd in welke maffe dingen ik of anderen hier geloven?Roald schreef:ik vind jullie werkelijk hypocriet en ook nog eens bijzonder maf waar jullie in geloven.
Ik zou maar eens beginnen met dat te onderbouwen anders is het gewoon loos gebabbel.Roald schreef:Ik weet dan ook zeker dat 99% van de mensen die hier ook zijn gebanned GEEN atheïsten of vrijdenkers zijn, maar religieuzen.
Je kan het hier opzoeken, er staat banned achter de naam, zoek zijn/haar laatste post op en je kan zien waarom hij/zij gebanned is.
Benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek.
Ohh er zijn wel degelijk onderwerpen die niets of weinig met geloof te maken hebben, maar ik geef toe dat de discussies met religieuzen wel interresant zijn.Roald schreef:Maar vergeet niet, beste atheïsten, dat het zonder ons gelovigen voor jullie geen donder aan is op dit forum. Dus wees maar zuinig op ons zou ik zeggen!
Sommige weer gewoon grapppig (ze weten hier veel beter wat in de bijbel staat als sommige gelovigen) of soms zelfs ronduit ronduit zielig (mensen die hier komen vertellen dat er geen evolutie is en vervolgens blijkgeven er niets maar dan ook niets van te begrijpen ze komen alleen met quotes van creaforums).
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- BadAssChick
- Ervaren pen
Fishhook schreef:Oh ik zal best wel eens hypocriet zijn, niets menselijks is mij vreemd, maar ben toch wel benieuwd in welke maffe dingen ik of anderen hier geloven?Roald schreef:ik vind jullie werkelijk hypocriet en ook nog eens bijzonder maf waar jullie in geloven.
Ik zou maar eens beginnen met dat te onderbouwen anders is het gewoon loos gebabbel.Roald schreef:Ik weet dan ook zeker dat 99% van de mensen die hier ook zijn gebanned GEEN atheïsten of vrijdenkers zijn, maar religieuzen.
Je kan het hier opzoeken, er staat banned achter de naam, zoek zijn/haar laatste post op en je kan zien waarom hij/zij gebanned is.
Benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek.Ohh er zijn wel degelijk onderwerpen die niets of weinig met geloof te maken hebben, maar ik geef toe dat de discussies met religieuzen wel interresant zijn.Roald schreef:Maar vergeet niet, beste atheïsten, dat het zonder ons gelovigen voor jullie geen donder aan is op dit forum. Dus wees maar zuinig op ons zou ik zeggen!
Sommige weer gewoon grapppig (ze weten hier veel beter wat in de bijbel staat als sommige gelovigen) of soms zelfs ronduit ronduit zielig (mensen die hier komen vertellen dat er geen evolutie is en vervolgens blijkgeven er niets maar dan ook niets van te begrijpen ze komen alleen met quotes van creaforums).
of gelovigen die atheisten willen overtuigen door bijbelteksten te citeren.....of dat zou helpen...

Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Waar ik het over heb zijn mensen die te pas en te onpas met religieuze teksten strooien en die niet bereid zijn te luisteren naar argumenten. Het zal me een zorg zijn of het gaat om teksten uit de bijbel, koran, Egyptisch Dodenboek of welk ander religieus boek dan ook. We zijn best wel bereid om te luisteren, maar dan naar argumenten en een eigen mening, en niet naar iemand die klakkeloos aanneemt wat papa en mama, de familiekring en vrienden erin gepompt hebben. Volgens mij voel je je aangesproken, je bent nog steeds gepikeerd; geloof je soms klakkeloos wat er in de bijbel staat geschreven?Maar los van bovenstaand feit. Dat je evangelisatie niet tolereert zegt genoeg over jullie dictatoriale trekjes hier. Jullie evangeliseren er op los daar waar het je eigen goede boodschap betreft, namelijk dat het leven aangenamer en beter is zonder geloof in God, en hoe belachelijk idioot religieuze mensen wel niet zijn, en uiteraard ben je gaarne bereid die religieuze mensen op weg te helpen die aan het twijfelen zijn. Ja dat mag allemaal, maar een andere boodschap evangeliseren, dat mag beslist niet van jullie!
Wanneer we alleen maar elkaars mening zouden respecteren zonder dat we skeptisch mogen zijn of kritische vragen mogen stellen dan waren we ook snel uitgediscussieerd. Zonder religie valt er nog genoeg te discussiëren; vrijdenkerij gaat niet alleen maar of je gelooft of niet. Er zijn genoeg andere onderwerpen waarover we discussiëren zoals politiek, milieu en economie.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Ja, ja, volgens jou dit en volgens jou dat. Daar kom je niet ver mee Lanier. Ik voel mij aangesproken omdat ik te pas en te onpas met religieuze teksten strooi, en zo raaskal je er maar lustig op los. Lanier, wie A zegt, moet ook B zeggen, dus toon mij aan waar ik een relgieuze tekst heb geciteerd uit koran, bijbel of welk ander religieus boek dan ook. Onderbouw die praatjes van je nu eens met feiten. Maar net als je soorgenoten ga je steeds niet in op mijn posts.lanier schreef: Waar ik het over heb zijn mensen die te pas en te onpas met religieuze teksten strooien en die niet bereid zijn te luisteren naar argumenten. Het zal me een zorg zijn of het gaat om teksten uit de bijbel, koran, Egyptisch Dodenboek of welk ander religieus boek dan ook. We zijn best wel bereid om te luisteren, maar dan naar argumenten en een eigen mening, en niet naar iemand die klakkeloos aanneemt wat papa en mama, de familiekring en vrienden erin gepompt hebben. Volgens mij voel je je aangesproken, je bent nog steeds gepikeerd; geloof je soms klakkeloos wat er in de bijbel staat geschreven?
En wie ben jij om te weten bij wie van ons papa en mama, familiekring en vrienden (of Darwin) er iets in gepompt hebben? Wie ben jij om te weten dat ik gepikeerd ben? Pretendeer je misschien een of ander alwetend schepsel te zijn voor wie ik in eerbied neer moet knielen?
Ik respecteert jouw mening niet, en jij respecteert mijn mening niet. Maar ik heb daar geen problemen mee, degene die daar problemen mee heeft dat ben jij, dat blijkt uit je acties van vandaag. Maar als rechtgeaarde hypocriet (als atheïst kan het ook bijna niet anders) draai je het precies om, door te insinueren dat ik daar problemen mee heb. Voorts mag jij Lanier zelf wel skeptisch zijn (van mij en van jezelf), maar mijn skeptische houding jegens de dwaze theorieën van atheïsten tolereer je niet. Jullie atheïsten winnen goud waar het gaat om meten met twee maten. Je kunt zelf wel bedenken wat het synoniem is voor meten met twee maten...lanier schreef: Wanneer we alleen maar elkaars mening zouden respecteren zonder dat we skeptisch mogen zijn of kritische vragen mogen stellen dan waren we ook snel uitgediscussieerd
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Roald, op een forum zijn regels, die gelden voor iedereen.
Waarom wil jij een uitzonderingspositie?
Roald,
Wat zou je er van zeggen om de discussie te voeren zoals je die wenst.
En pak mijn bericht op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 07#p262907
Roeland
Wat zou je er van zeggen om de discussie te voeren zoals je die wenst.
En pak mijn bericht op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 07#p262907
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Daar mag ik in deze thread niet meer over met jou in het debat gaan van Zijne Excelentie Lanier. Ik kan je dus niet van repliek dienen. Mijn mond is gesnoerd. Wij moeten ontopic blijven, en hier praten over hoe wij met elkaar om gaan (hoe om te gaan met gelovigen is het onderwerp).Fishhook schreef:Oh ik zal best wel eens hypocriet zijn, niets menselijks is mij vreemd, maar ben toch wel benieuwd in welke maffe dingen ik of anderen hier geloven?).
Daar heb je een punt. Al mijn punten onderbouw ik, maar de insinuatie dat de meeste religieuzen hier zijn gebanned kan ik inderdaad niet onderbouwen. Het zou ook eens prettig zijn dat atheïsten in gaan op de 99 andere van de 100 punten die ik wel grondig onderbouw, in plaats van telkens weer ergens anders over beginnen of ongegronde beschuldigingen tegen mij te uiten.Fishhook schreef: Ik zou maar eens beginnen met dat te onderbouwen anders is het gewoon loos gebabbel.
De link (lijst van namen) die je mij gaf zijn oncontroleerbaar op van welke signatuur deze mensen zijn. Dus je slingert zo'n uitdaging ook wel heel makkelijk naar mij toe. Oh ja natuurlijk, ik ben weer degene die belast is met bewijsvoering wat dit betreft nietwaar? Nee Fishook, bewijs jij mij maar dat de helft van de gebande forumleden atheïsten zijn.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Omdat ik superieur ben aan jou Jim, don't you get it???Jim schreef:Roald, op een forum zijn regels, die gelden voor iedereen.
Roald, even de proza van de gebande leden doorlezen en je weet met welke signatuur je te maken hebt.
Niet zo van de luie hoor.
Je citeert mij steeds, en het enige dat je dan weet uit te kramen is dat gelovigen atheïsten willen overtuigen door bijbelteksten te citeren. Dat is een beschuldiging die ik hier voortdurend naar mijn hoofd geslingerd krijg, maar zo'n beschuldiging heeft niemand nog kunnen staven met glasharde feiten.BadAssChick schreef: of gelovigen die atheisten willen overtuigen door bijbelteksten te citeren.....of dat zou helpen...
Maar feiten gelden voor jullie atheïsten niet, alleen maar ongegronde verdachtmakingen en valse beschuldigingen.
Ja, en ga jij nu maar lekker door met doorsturen van linkjes hier en linkjes daar. Ik discussieer hier met tientallen tegelijk, hoe zit dat met jou?Jim schreef:Roald, even de proza van de gebande leden doorlezen en je weet met welke signatuur je te maken hebt.
Je weet het synoniem voor de pot verwijt de ketel dat hij lui is inmiddels wel.......of.....ben je zelfs DAAR te stupide voor??
Waarom worden gelovigen nu altijd zo grof?
Eerst ben ik hypocriet, nu weer te stupide?
Het is jouw eigen keus om op dit forum te discussiëren.
Vooralsnog heb je weinig meer meegebracht dan forumvulling.
Eerst ben ik hypocriet, nu weer te stupide?
Het is jouw eigen keus om op dit forum te discussiëren.
Vooralsnog heb je weinig meer meegebracht dan forumvulling.
Het lijkt erop dat de moderatie gelovigen wat meer ontziet dan anderen uit vrees beschuldigd te worden van partijdigheid. Menselijk maar spijtig.
Weet je wat jij moet doen PietV? Ontopic blijven. Dat ben je als site-administrator aan je stand verplicht, je collega site-administrator Lanier heeft er op gewezen ontopic te blijven, maar zelf ben je niet eens in staat om die richtlijn na te volgen. Je weet het synoniem voor zulk gedrag. Nah, kom op, ik help je wel even op weg: h........ en de rest weet je wellicht zelf in te vullen. Ik had het namelijk over intolerantie jegens religieuzen HIER op dit forum, niet in Afrika of bijvoorbeeld intolerantie op het dak van jouw schoonmoedertje. Dus ontopic blijven vriend!PietV. schreef: Je geeft dit topic betekenis. Hoe moet je omgaan met een gelovige zoals jij? Die 160 jaar waarnemingen en observaties die een paradigma hebben opgebouwd naast zich neerlegt. Die vergeet dat er wereldwijd miljarden worden geïnvesteerd in evangelisatie. Dat er tienduizenden evangelisten rondlopen in Afrika. Wie tolereert wat? Ik moet de eerste atheïst nog tegenkomen die huis aan huis aanbelt. Midden op straat gaat staan om atheïstische liederen te zingen. En tussen de tsunami aan christelijke fora zit ergens een forum wat dus een ander standpunt inneemt en nu zijn wij intolerant. Dat er nog nooit enig bewijs is geleverd voor een opperwezen is tamelijk zorgwekkend en zou je zorgen moeten baren. Dat zijn zoon (?) aan de toehoorders verkondigt dat velen zijn komst nog mee zullen maken en dit na 2000 jaar enigszins onderhevig is aan inflatie. Daar mag je ook weleens over nadenken. Dat meer dan 99% van de bio-wetenschappers zich evolutionist noemt en er nog nooit een creationistisch artikel een voldoende heeft gescoord. Schenk daar ook eens aandacht aan.
Vervolgens begin je weer over het bestaan/non-bestaan van een Opperwezen. Heb je het vingerte van collega Lanier ook hier niet opgemerkt? Dat je hier daar niet meer over mag praten, het gaat er in deze discussie namelijk om hoe om te gaan met gelovigen, dus ontopic. Oh, maar wacht eventjes..... ik snap 'm, die richtlijn geldt natuurlijk alleen voor mij als gelovige, maar niet voor jullie atheïsten. Je weet hoe we zulk gedrag noemen nietwaar. Het begint met een "h".