coby schreef:Die professionele hulp heb ik al gehad. Die hielp me van de regen in de drup. Trouwens, David Wagner heeft een Nederlandse moeder en hij zat bij de Dutch reformed church. Toen hij 7 was, sprak God tot hem dat hij de wereld over zou gaan en dat mensen aangeraakt en veranderd zouden worden. Toen ging hij dus preken tot zijn knuffelbeesten. Zijn moeder en oma vonden dat nogal raar en namen hem mee naar de dominee. Die werd witheet en zei dat God nu niet meer sprak en stuurde hem door naar een psychiater die hem medicijnen gaf tegen schizofrenie. Hij wilde niets meer met God te maken hebben en zat op zijn 12e al aan de drugs Na jaren is hij toen toch bekeerd, na 10 mislukte zelfmoordpogingen. Hij heeft die dominee later een brief gestuurd: Bedankt dat je me als kind de grond in hebt getrapt. Het heeft mij dichter tot God gebracht. Zo'n man spreekt mij wel aan.
Heb je niet in de gaten dat je nu van de regen in de regen geraakt bent. Probeer zelf na te denken in plaats van elke volgende mafkees die weer een nieuwe invalshoek heeft voor geloof achterna te lopen.
Groet
kiks
Ik geloof dat kiks gelijk heeft, zal wat vaker mijn verstand gebruiken. Het zou mooi weer worden deze zomer volgens deze mooiweerprofeet. Ik ben letterlijk in de regen geraakt.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Onder in beeld heb je de mogelijkheid om op CC te drukken. Komt er een redelijk betrouwbaar transcript. In combinatie met het gesproken woord kun je discussies in het engels vaak beter volgen. Het vertalen in het Nederlands is nog steeds van zeer slechte kwaliteit.
Groeten,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
However, evil is not really a created thing. You can't see, touch, feel, smell or hear evil. It is not one of the fundamental forces of physics, nor does it consist of matter, energy, or the spatial dimensions of the universe. Still, skeptics like to claim that God created evil and cite the Bible to "prove" their point. The Bible is quite clear that God is not the author of evil and insists that He is incapable of doing so.1
Mooie site waar de drogredeneringen over elkaar heen buitelen. Een almachtige god creëerde alles of zorgde voor omstandigheden waarin dit kan. Evenzo voor kwaad nog even buiten beschouwing latend dat dit een subjectief begrip is. Voor de één is hout sprokkelen op de sabbat een legitieme reden tot steniging terwijl dit voor iemand die de niet met een verplichte rustdag bekend is dit niet uitmaakt mits de sprokkelaar maar niet in zijn tuin aan de takken gaat lopen trekken. Een almachtige god heeft alles kunnen voorzien dus ook kwaad. Anders is deze god niet almachtig. Evenzo is een god niet almachtig als deze van diens schepping bepaalde gedragingen waaronder eerbetoon en aanbidding verwacht. Aan zulke zaken heeft een onderdrukkende despoot wellicht behoefte maar een almachtige god niet.
Er is natuurlijk ook geen reden aan te nemen dat één god meer bestaansrecht heeft dan andere. Toch wordt je als Wodan aanhanger vaak minder serieus genomen dan als christen
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing