95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61

Bericht door PietV. »

De laatste serie heb ik toegevoegd. Als er een fout wordt geconstateerd. Geef dat dan even door via PB. Ik zie weleens wat over het hoofd. De vragen van Siger en Vuurdoorn zijn ook gebruikt. Evenals de vragen rond Satan van persoon X.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
siger

Re: 95 stellingen / 180 vragen aan een christen.

Bericht door siger »

Het is stilaan een monument aan het worden. Gefeliciteerd!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

siger schreef:Het is stilaan een monument aan het worden. Gefeliciteerd!
Bedankt :D . Het is inmiddels een aardige verzameling geworden. Soms loopt iets uit de hand. Veel vragen zijn ontstaan door toe te kijken bij een discussie. Als ergens omheen gedraaid wordt, gaat er bij mij een lampje branden.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Harstikke goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde christen die hier voorbij komt, er nogal door wordt overdonderd. Misschien een top 10 van beste vragen erbij? Een soort handzame kit voor atheisten die ermee langs de deur willen? :D
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

The Prophet schreef:Harstikke goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde christen die hier voorbij komt, er nogal door wordt overdonderd. Misschien een top 10 van beste vragen erbij? Een soort handzame kit voor atheisten die ermee langs de deur willen? :D

Haha, nee op naar de 200!
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

The Prophet schreef:Harstikke goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde christen die hier voorbij komt, er nogal door wordt overdonderd. Misschien een top 10 van beste vragen erbij? Een soort handzame kit voor atheisten die ermee langs de deur willen? :D
Stel de kit samen en doe je naam eer aan :) . Ik wacht rustig af en zie wel of er interesse is. Dat christenen overdondert raken, door het doornemen van deze vragen is natuurlijk heel dramatisch. Ik lig er 's-nachts wakker van. Die arme gelovige die dingen tegenkomt, die niet overeenkomen met de leringen van de herders en leraren van het instituut christendom.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef: Haha, nee op naar de 200!
Dat zit er wel aan te komen. Echter de inspiratie raakt langzaam op. Maar 200 is een mooi streven. Er is niet veel concurrentie op dit vlak. Dus het motto: "Beter goed gejat, dan slecht bedacht". Gaat niet op. Ik moet zelf creatief zijn. De meeste vragen die ik elders tegen ben gekomen gaan over erfzonde, lijden en contradicties. Het zijn juist de meest uitgemolken onderwerpen waar hele volksstammen op studeren. En als er lang over kan worden nagedacht (lees uitstel is vaak afstel) dan zijn de gelovigen in hun element.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

PietV. schreef:Dat christenen overdondert raken, door het doornemen van deze vragen is natuurlijk heel dramatisch. Ik lig er 's-nachts wakker van. Die arme gelovige die dingen tegenkomt, die niet overeenkomen
met de leringen van de herders en leraren van het instituut christendom.
Sarcasme, leuk. Maar ik bedoelde meer van: als hier een christen langkomt, schrikt die zich de pleuris van maar liefst 181 vragen en leest ze dan geen van allen meer.

Dus de top 10 moet sowiso al overdonderend zijn. De overige 171 zijn dan meer voor de doorbijters. :D
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

The Prophet heeft wat dit betreft zeker een punt.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Jinny

Re: 95 stellingen / 181 vragen aan een christen.

Bericht door Jinny »

Wel Prophet, tracht er eens een top 10 uit te distilleren?
PietV.
Erelid

Re: 95 stellingen / 181 vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Wel Prophet, tracht er eens een top 10 uit te distilleren?
Hij mag ook een eigen top 10 maken. Die dus in een apart topic komen te staan. Ben benieuwd wat voor vragen hij gaat maken. Een beetje concurrentie kan geen kwaad.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

PietV. schreef:
Rereformed schreef: Haha, nee op naar de 200!
Dat zit er wel aan te komen. Echter de inspiratie raakt langzaam op. Maar 200 is een mooi streven. Er is niet veel concurrentie op dit vlak. Dus het motto: "Beter goed gejat, dan slecht bedacht". Gaat niet op. Ik moet zelf creatief zijn. De meeste vragen die ik elders tegen ben gekomen gaan over erfzonde, lijden en contradicties. Het zijn juist de meest uitgemolken onderwerpen waar hele volksstammen op studeren. En als er lang over kan worden nagedacht (lees uitstel is vaak afstel) dan zijn de gelovigen in hun element.
Ik lees dit (eigenlijk) niet meer, omdat ik geen christen ben, en niet overtuigd hoef te worden van der lui dwaalwegen.
Nu kan ik me alle vragen lang niet meer herinneren, maar staat er iets tussen over:

Vanwege verschil van inzicht het vervolgen en martelen/afmaken van Arianen (vroeg 4e eeuw - 8e eeuw, waarbij zelfs onlangs nog ergens stond dat de kerk er, ondanks hun beweringen - en inspanningen, niet in geslaagd was deze beweging af te stoppen.
Hetzelfde geldt voor de Tempeliers. Toch een heel devote beweging.
Voor de Katharen.

Voor de holocaust.

Verantwoordelijk voor het tegengaan van bescherming tegen HIV - Aids, met miljoenen slachtoffers.

Afwijzen van verantwoordelijkheid voor het misbruik van kinderen-volwassenen door kerkelijke figuren.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

HenkM schreef:
Ik lees dit (eigenlijk) niet meer, omdat ik geen christen ben, en niet overtuigd hoef te worden van der lui dwaalwegen.
Nu kan ik me alle vragen lang niet meer herinneren, maar staat er iets tussen over:

Vanwege verschil van inzicht het vervolgen en martelen/afmaken van Arianen (vroeg 4e eeuw - 8e eeuw, waarbij zelfs onlangs nog ergens stond dat de kerk er, ondanks hun beweringen - en inspanningen, niet in geslaagd was deze beweging af te stoppen.
Hetzelfde geldt voor de Tempeliers. Toch een heel devote beweging.
Voor de Katharen.

Voor de holocaust.

Verantwoordelijk voor het tegengaan van bescherming tegen HIV - Aids, met miljoenen slachtoffers.

Afwijzen van verantwoordelijkheid voor het misbruik van kinderen-volwassenen door kerkelijke figuren.
Alles suggesties zijn welkom =D> Ik ga vanavond met dit idee aan de slag en zend je een paar vragen ter beoordeling. Dit moet inpasbaar zijn.
bigal61
Banned

Re: 95 stellingen / 195 vragen aan een christen.

Bericht door bigal61 »

Stelling 10:
God red niet? Dat is het hart van het Evangelie.
Wij zijn criminelen. We doen zo verschrikkelijk veel slechte dingen...en toch red God ons doordat wanneer jij als het ware 'de parachute omdoet voordat je springt uit het vliegtuig' met andere woorden: Jezus aanneemt voordat je sterft Hij je redt.

Ja God redt!
bigal61
Banned

Re: 95 stellingen / 195 vragen aan een christen.

Bericht door bigal61 »

Stelling 11:

Vind jij dat Robert M gestraft moet worden?
Vind jij dat Hitler gestraft moet worden?
Vind jij dat een doping-gebruiker gestraft moet worden?
Vind jij dat iemand die tegen de rechter liegt (meineed) gestraft moet worden?

Als God AL het kwaad haat, wat zou de reden dan zijn dat wij hier nog zijn, en dat wij niet als Noach's generatie vernietigd zijn?
Plaats reactie