95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61
Moderator: Moderators
95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61
De laatste serie heb ik toegevoegd. Als er een fout wordt geconstateerd. Geef dat dan even door via PB. Ik zie weleens wat over het hoofd. De vragen van Siger en Vuurdoorn zijn ook gebruikt. Evenals de vragen rond Satan van persoon X.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
siger
Re: 95 stellingen / 180 vragen aan een christen.
Het is stilaan een monument aan het worden. Gefeliciteerd!
Bedanktsiger schreef:Het is stilaan een monument aan het worden. Gefeliciteerd!
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Harstikke goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde christen die hier voorbij komt, er nogal door wordt overdonderd. Misschien een top 10 van beste vragen erbij? Een soort handzame kit voor atheisten die ermee langs de deur willen? 
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
The Prophet schreef:Harstikke goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde christen die hier voorbij komt, er nogal door wordt overdonderd. Misschien een top 10 van beste vragen erbij? Een soort handzame kit voor atheisten die ermee langs de deur willen?
Haha, nee op naar de 200!
Born OK the first time
Stel de kit samen en doe je naam eer aanThe Prophet schreef:Harstikke goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde christen die hier voorbij komt, er nogal door wordt overdonderd. Misschien een top 10 van beste vragen erbij? Een soort handzame kit voor atheisten die ermee langs de deur willen?
Dat zit er wel aan te komen. Echter de inspiratie raakt langzaam op. Maar 200 is een mooi streven. Er is niet veel concurrentie op dit vlak. Dus het motto: "Beter goed gejat, dan slecht bedacht". Gaat niet op. Ik moet zelf creatief zijn. De meeste vragen die ik elders tegen ben gekomen gaan over erfzonde, lijden en contradicties. Het zijn juist de meest uitgemolken onderwerpen waar hele volksstammen op studeren. En als er lang over kan worden nagedacht (lees uitstel is vaak afstel) dan zijn de gelovigen in hun element.Rereformed schreef: Haha, nee op naar de 200!
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Sarcasme, leuk. Maar ik bedoelde meer van: als hier een christen langkomt, schrikt die zich de pleuris van maar liefst 181 vragen en leest ze dan geen van allen meer.PietV. schreef:Dat christenen overdondert raken, door het doornemen van deze vragen is natuurlijk heel dramatisch. Ik lig er 's-nachts wakker van. Die arme gelovige die dingen tegenkomt, die niet overeenkomen
met de leringen van de herders en leraren van het instituut christendom.
Dus de top 10 moet sowiso al overdonderend zijn. De overige 171 zijn dan meer voor de doorbijters.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
The Prophet heeft wat dit betreft zeker een punt.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
-
Jinny
Re: 95 stellingen / 181 vragen aan een christen.
Wel Prophet, tracht er eens een top 10 uit te distilleren?
Re: 95 stellingen / 181 vragen aan een christen.
Hij mag ook een eigen top 10 maken. Die dus in een apart topic komen te staan. Ben benieuwd wat voor vragen hij gaat maken. Een beetje concurrentie kan geen kwaad.Jim schreef:Wel Prophet, tracht er eens een top 10 uit te distilleren?
Ik lees dit (eigenlijk) niet meer, omdat ik geen christen ben, en niet overtuigd hoef te worden van der lui dwaalwegen.PietV. schreef:Dat zit er wel aan te komen. Echter de inspiratie raakt langzaam op. Maar 200 is een mooi streven. Er is niet veel concurrentie op dit vlak. Dus het motto: "Beter goed gejat, dan slecht bedacht". Gaat niet op. Ik moet zelf creatief zijn. De meeste vragen die ik elders tegen ben gekomen gaan over erfzonde, lijden en contradicties. Het zijn juist de meest uitgemolken onderwerpen waar hele volksstammen op studeren. En als er lang over kan worden nagedacht (lees uitstel is vaak afstel) dan zijn de gelovigen in hun element.Rereformed schreef: Haha, nee op naar de 200!
Nu kan ik me alle vragen lang niet meer herinneren, maar staat er iets tussen over:
Vanwege verschil van inzicht het vervolgen en martelen/afmaken van Arianen (vroeg 4e eeuw - 8e eeuw, waarbij zelfs onlangs nog ergens stond dat de kerk er, ondanks hun beweringen - en inspanningen, niet in geslaagd was deze beweging af te stoppen.
Hetzelfde geldt voor de Tempeliers. Toch een heel devote beweging.
Voor de Katharen.
Voor de holocaust.
Verantwoordelijk voor het tegengaan van bescherming tegen HIV - Aids, met miljoenen slachtoffers.
Afwijzen van verantwoordelijkheid voor het misbruik van kinderen-volwassenen door kerkelijke figuren.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Alles suggesties zijn welkomHenkM schreef:
Ik lees dit (eigenlijk) niet meer, omdat ik geen christen ben, en niet overtuigd hoef te worden van der lui dwaalwegen.
Nu kan ik me alle vragen lang niet meer herinneren, maar staat er iets tussen over:
Vanwege verschil van inzicht het vervolgen en martelen/afmaken van Arianen (vroeg 4e eeuw - 8e eeuw, waarbij zelfs onlangs nog ergens stond dat de kerk er, ondanks hun beweringen - en inspanningen, niet in geslaagd was deze beweging af te stoppen.
Hetzelfde geldt voor de Tempeliers. Toch een heel devote beweging.
Voor de Katharen.
Voor de holocaust.
Verantwoordelijk voor het tegengaan van bescherming tegen HIV - Aids, met miljoenen slachtoffers.
Afwijzen van verantwoordelijkheid voor het misbruik van kinderen-volwassenen door kerkelijke figuren.
Re: 95 stellingen / 195 vragen aan een christen.
Stelling 10:
God red niet? Dat is het hart van het Evangelie.
Wij zijn criminelen. We doen zo verschrikkelijk veel slechte dingen...en toch red God ons doordat wanneer jij als het ware 'de parachute omdoet voordat je springt uit het vliegtuig' met andere woorden: Jezus aanneemt voordat je sterft Hij je redt.
Ja God redt!
God red niet? Dat is het hart van het Evangelie.
Wij zijn criminelen. We doen zo verschrikkelijk veel slechte dingen...en toch red God ons doordat wanneer jij als het ware 'de parachute omdoet voordat je springt uit het vliegtuig' met andere woorden: Jezus aanneemt voordat je sterft Hij je redt.
Ja God redt!
Re: 95 stellingen / 195 vragen aan een christen.
Stelling 11:
Vind jij dat Robert M gestraft moet worden?
Vind jij dat Hitler gestraft moet worden?
Vind jij dat een doping-gebruiker gestraft moet worden?
Vind jij dat iemand die tegen de rechter liegt (meineed) gestraft moet worden?
Als God AL het kwaad haat, wat zou de reden dan zijn dat wij hier nog zijn, en dat wij niet als Noach's generatie vernietigd zijn?
Vind jij dat Robert M gestraft moet worden?
Vind jij dat Hitler gestraft moet worden?
Vind jij dat een doping-gebruiker gestraft moet worden?
Vind jij dat iemand die tegen de rechter liegt (meineed) gestraft moet worden?
Als God AL het kwaad haat, wat zou de reden dan zijn dat wij hier nog zijn, en dat wij niet als Noach's generatie vernietigd zijn?