Mosab Hassan Yousef: “Palestine will never arise – it is a dangerous myth”
In an interview with the British Telegraph from the Jerusalem Center for Foreign Affairs and Security (JCFA), Mosab Hassan Yousef – son of one of Hamas’s founders and known as the “Green Prince” – declared that the idea of a Palestinian state is a deadly illusion. “Palestine is an artificial entity. ‘Palestinianism’ is a violent movement and a political cult built on victimhood and terrorism. You cannot establish a state from such an ideology – it is designed to destroy, not to build,” he said.
Yousef, who operated for nearly a decade as a Shin Bet agent inside Hamas, argued that the October 7 massacre was a direct outcome of 36 years of indoctrination. “The rapes, beheadings, and burning of bodies were carried out mainly by civilians in Gaza, not only by Nukhba terrorists. Hamas lost control, and this proves that the entire society is infected with a culture of murder and the sacrifice of innocents,” he said. According to him, international recognition of a Palestinian state today is not peace – but rather “complicity in a global terror crime.”
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Gewoon als informatie uit eerste hand:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Laten we de zaken in perspectief plaatsen:
Zelfs vóór het bloedbad van 7 oktober hadden 148 landen – ongeveer 75% van de VN-leden – al een Palestijnse staat erkend. Destijds was het niets meer dan een staat op papier, en die erkenning had geen effect op de realiteit. Dat nu nog eens 10 tot 12 landen hetzelfde doen, verandert daar ook niets aan.
Ondertussen:
• Weigert de PA Israël te erkennen als de Joodse staat.
• Betaalt de PA toelagen aan terroristen in Israëlische gevangenissen, berekend op basis van het aantal mensen dat ze vermoord hebben.
• Leert de PA kinderen via schoolboeken dat Israël geen bestaansrecht heeft.
En als je weet wat je vijand met je van plan is, en bemiddelen niet meer mogelijk is omdat er altijd nee is gezegd, wat zou je doen? Een staat naast je accepteren die je vernietiging voor ogen heeft? Serieus?
Zelfs vóór het bloedbad van 7 oktober hadden 148 landen – ongeveer 75% van de VN-leden – al een Palestijnse staat erkend. Destijds was het niets meer dan een staat op papier, en die erkenning had geen effect op de realiteit. Dat nu nog eens 10 tot 12 landen hetzelfde doen, verandert daar ook niets aan.
Ondertussen:
• Betaalt de PA toelagen aan terroristen in Israëlische gevangenissen, berekend op basis van het aantal mensen dat ze vermoord hebben.
En als je weet wat je vijand met je van plan is, en bemiddelen niet meer mogelijk is omdat er altijd nee is gezegd, wat zou je doen? Een staat naast je accepteren die je vernietiging voor ogen heeft? Serieus?
We will dance again!
- Peter van Velzen
- Site Admin
HierEnNu schreef: ↑24 sep 2025 09:40
Ik vind de cartoon 'Gaza Beach 2030' van Peter de Wit
Zie hieronder: viewtopic.php?p=668734#p668734
weliswaar bijzonder treffend, maar ja, ik houd wel van galgenhumor. Toch zat het me ff dwars dat ik me slechts enkele incidenten kon herinneren waarbij doden vielen op de Gazaanse stranden en al helemaal niet dat daar massagraven zouden zijn, zoals de cartoon suggereerd. Eigenlijk slechts twee, eentje in 2014 en eentje in 2024 met te samen iets van 20 doden. Misschien vergis ik me ...
Maar goed, goede humor hoeft niet lollig te zijn en ook niet gebaseerd op waarheid.
Godfried Bomans vatte het goed samen:
- "Humor is overwonnen droefheid."
Gemeld werd dat je hier de ernst van de situatie kleiner zou willen maken, Ik kan niet bepalen wat jij bedoelde, maar veronderstel dat je het specifiek over de zeekust van Gaza hebt en daar speelt zich inderdaad het meeste leed niet af. Er staan overigens slechts 6 schedels afgebeeld.
Maar het lijkt me beter om de Humor hier achterwege te laten, tot de droefheid écht overwonnen is.
Maar het lijkt me beter om de Humor hier achterwege te laten, tot de droefheid écht overwonnen is.
Ik wens u alle goeds
Behalve vernietigen (zoals nu gebeurt),wat is voor de meeste landen EN de Palestijnse bevolking dan wel een humane (!) oplossing?lost and not found yet! schreef: ↑24 sep 2025 23:11 Laten we de zaken in perspectief plaatsen:
Ondertussen:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
LIVE Midden-Oosten | Iran zegt informatie over Israëlische kernwapens te hebben, Spaanse koning eist bij VN einde aan ‘bloedbad Gaza’ | Buitenland | AD.nl https://share.google/mph7Tdc8i8plmMASF
Een oprechte noodkreet: "Wij roepen, smeken, eisen dat dit bloedbad nu wordt gestopt.”
Het getraumatiseerde Duitsland reageert als volgt:
Bondskanselier Friedrich Merz is van plan het Duitse standpunt over de sancties voor 1 oktober bekend te maken. Maar als het aan Wadephul ligt, stemt Duitsland niet in met de voorgestelde sancties. ,,Volgende week bekijken we het opnieuw, maar op dit moment geloof ik dat we tot nu toe doeltreffende maatregelen hebben genomen en dat verdere stappen niet nodig zijn."
Bestaat er een tegenhanger van het begrip antisemitisme?
Een oprechte noodkreet: "Wij roepen, smeken, eisen dat dit bloedbad nu wordt gestopt.”
Het getraumatiseerde Duitsland reageert als volgt:
Bondskanselier Friedrich Merz is van plan het Duitse standpunt over de sancties voor 1 oktober bekend te maken. Maar als het aan Wadephul ligt, stemt Duitsland niet in met de voorgestelde sancties. ,,Volgende week bekijken we het opnieuw, maar op dit moment geloof ik dat we tot nu toe doeltreffende maatregelen hebben genomen en dat verdere stappen niet nodig zijn."
Bestaat er een tegenhanger van het begrip antisemitisme?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Zeker is die er:
Het begrip: 'Uitverkoren Volk' is er zo eentje.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Dank! Dat is exact wat Israël voor Duitsland is.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 sep 2025 11:20Zeker is die er:
Het begrip: 'Uitverkoren Volk' is er zo eentje.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Niet echt meer.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/08 ... -reacties/
En dat proces lijkt toch vrij snel te gaan.Duitsland stopt met het uitvoeren van wapens naar Israël als er een vermoeden is dat die in de oorlog in Gaza kunnen worden ingezet. De beslissing is een reactie op de plannen van de Israëlische regering om Gaza-Stad te bezetten en mag - naar Duitse normen - best historisch worden genoemd. (..)
Merz zegt ook dat hij zich "veel zorgen maakt om het voortdurende lijden" van de Palestijnse bevolking. Hij voegt wel toe dat Israël het recht heeft om "zichzelf te verdedigen tegen Hamas" en dat Hamas "geen rol mag spelen in de toekomst van Gaza".
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
https://www.haaretz.com/world-news/euro ... f17c910000
Misschien wordt dit voorbeeld wel wereldwijd gevolgd?De Deense fondsbeheerder AkademikerPension heeft woensdag aangekondigd dat het Israëlische staatseigendommen –, inclusief door de overheid gecontroleerde bedrijven –, uitsluit van zijn beleggingsportefeuille. Het besluit komt te midden van de aanhoudende oorlog in Gaza en de uitbreiding van Israëlische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, die volgens de leiding van AkademikerPension in strijd is met internationale humanitaire principes. (..)
Spanning rond hulpvloot voor Gaza loopt op na Israëlische dronepesterijen | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/8zDxXfXh2NqoquuYK
Zo jammer dat ze niet (militair) ingrijpen. Schiet die drones uit de lucht! Het is een vredelievende actie.
Maar ja, Israël en vrede..... Daar hebben ze een broertje dood aan.
Zo jammer dat ze niet (militair) ingrijpen. Schiet die drones uit de lucht! Het is een vredelievende actie.
Maar ja, Israël en vrede..... Daar hebben ze een broertje dood aan.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En de kerken komen in actie.
Meer en meer zien in dat Israël ALLE perken te buiten gaat.
‘We kunnen oorlog niet oplossen, maar wel hoop geven’: kerk start petitie Gaza | Harderwijk | De Stentor.nl https://share.google/4JjYTvr59cJJEqy5j
‘We kunnen oorlog niet oplossen, maar wel hoop geven’: kerk start petitie Gaza | Harderwijk | De Stentor.nl https://share.google/4JjYTvr59cJJEqy5j
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ze hadden het kunnen zien aankomen. De bijbel staat vol met dat geweld, moord en doodslag van Israël. Of moet ik schrijven: Joden? En gewelddadige uitspraken ook..dikkemick schreef: ↑25 sep 2025 15:59 En de kerken komen in actie.
Maar verder de actie: prima.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Binnenkort - op 7 oktober - gaat eindelijk de grote aanval op Gaza Stad beginnen om de laatste paar restjes Hamas-weerstand te breken. Ze zijn er al binnen, aangezien er geen of nauwelijks tegenstand meer is van Hamas. Omdat ze afgesloten zijn van wapens en logistiek heeft Hamas niets aan nieuwe rekruten. Er valt al een klein feestje te vieren wat mij betreft.
Israel is bezig met een klassieke clear–hold–build-fase: de gewapende resten opruimen, daarna het gebied bezet houden en beveiligen, en ten slotte bestuur en wederopbouw, zoals ook ooit in het Duitsland van de Nazi's, het ultranationalistische Japan, etc. plaatsvond. Ben nog nooit zo trots op Israel geweest!
Israel is bezig met een klassieke clear–hold–build-fase: de gewapende resten opruimen, daarna het gebied bezet houden en beveiligen, en ten slotte bestuur en wederopbouw, zoals ook ooit in het Duitsland van de Nazi's, het ultranationalistische Japan, etc. plaatsvond. Ben nog nooit zo trots op Israel geweest!
Zionist
Ik weet niet wat ik nu weer lees van je, ChaimNimsky.ChaimNimsky schreef: ↑25 sep 2025 20:18 Binnenkort - op 7 oktober - gaat eindelijk de grote aanval op Gaza Stad beginnen om de laatste paar restjes Hamas-weerstand te breken. Ze zijn er al binnen, aangezien er geen of nauwelijks tegenstand meer is van Hamas. Omdat ze afgesloten zijn van wapens en logistiek heeft Hamas niets aan nieuwe rekruten. Er valt al een klein feestje te vieren wat mij betreft.
Dit lijkt toch absoluut veel op verheerlijken van het extreemste, apocalyptisch, overmatig etc. geweld, wat we al zagen overigens.
Naast Italië stuurt nu ook Spanje een oorlogsbodem naar de Gaza-vloot activisten bij Kreta, die zijn aangevallen met explosieven.Gerard R. schreef: ↑24 sep 2025 18:04Ja, vandaar dat Italië een fregat heeft gestuurd. Zij zijn dáar blijkbaar nog niet helemaal hersendood.dikkemick schreef: ↑24 sep 2025 17:39 Officieel is het nog niet bevestigd, maar als je semafoons kunt laten ontploffen is onderstaande ook een eitje voor ons übermachtige geavanceerde leger.
Zouden ze vooraf geflyerd hebben?
Gaza-vloot meldt droneaanval • Raad A'dam wil sportclubs kunnen weren 'die bijdragen aan bezetting' https://share.google/k9r6STGnJjMbw25dI
En
Gaza-vloot activisten bij Kreta 'aangevallen met drones', Israël zegt schepen te stoppen https://share.google/yQb4ku4n9mW3vsCE7
De activisten spreken van chemische sprays met een bijtende vloeistof, elektronische jamming en objecten die dek en masten beschadigden. Er zijn geen slachtoffers gemeld.
(Nog niet!)
De vloot bestaat uit 51 schepen met meer dan 500 vrijwilligers uit tientallen landen, onder wie veertien uit Nederland. Onder de deelnemers is ook de Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg. De organisatoren benadrukken dat het gaat om een vreedzame missie om voedsel en medische hulp naar Gaza te brengen en internationale aandacht te vragen voor de humanitaire crisis daar.
Vreedzaam.
Daar heeft Israël het niet zo op....
https://today.rtl.lu/news/world/a/2339593.html
Steeds meer irritatie bij mij:
Overal in de media wordt ook steeds gepraat en geschreven over 'oorlog' in Gaza en omstreken.
Dat is het in mijn ogen al lang niet meer 'oorlog'.
Oorlog is in mijn ogen met twee gewapende partijen.
Dit is 1 zwaar o.m. door de VS bewapende partij tegen 2 miljoen burgers en misschien wat zwakke Hamassers.
Zorg:
Het Al Shifa 'ziekenhuis' in Gaza is nog een beetje open. Een van een paar laatste 'ziekenhuizen'.
Het ontbreekt ze daar aan alles. Amputaties en andere ingrepen worden onverdoofd uitgevoerd, wordt gemeld.
https://www.aljazeera.com/news/2025/9/2 ... source=rss
Zeer onverantwoord om ze aan te vallen naar mijn beleving.Italië en Spanje hebben deze week besloten marineschepen te sturen om de Global Sumud Flotilla te helpen op weg om de Israëlische belegering van Gaza te doorbreken.
De ongekende stap om een vloot te steunen die op weg is naar de Palestijnse enclave komt na herhaalde aanvallen op de Sumud Flotilla, waaronder een drone-aanval begin woensdag.