Een probleem is dat er tegenwoordig mensen zijn die het prachtig vinden als je ze hufter, ellendeling, misdadiger etc. noemt. Dat is nl. niet alleen bij 'mensen', het gaat ook op voor bedrijven, regeringen, besturen, regimes.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑23 sep 2025 09:20Dat klopt.dikkemick schreef: ↑23 sep 2025 08:44 Ook Nederland zal uiteindelijk overstag gaan.
Van Weel: Nederland wil later Palestijnse staat erkennen • Zeker 20 doden gemeld in Gaza-Stad https://share.google/05zSmyjHrng0igilQ
Tijdens een zitting van de Verenigde Naties in New York heeft Frankrijk maandag de Palestijnse staat erkend. Afgelopen weekend gingen het Verenigd Koninkrijk, Portugal, Canada en Australië al tot erkenning over. Tot nu toe hebben 151 van de 193 lidstaten van de VN de Palestijnse staat erkend.
En symbolisch of niet, het zegt wel iets dat landen die (altijd?) Zeer pro-Israël waren nu inzien dat deze natie Alle perken te buiten gaat. Israël moet heel misschien nu een klein beetje op gaan passen omdat het inmiddels veel krediet (oud oorlogszeer) verspeeld heeft.
De Nederlander denkt nu heel anders als zeventig jaar geleden. alleen de huidige Regenten denken merendeels nog zo.
Die groep is echter ook aan het uitdunnen.
Israël zit er niet mee, dat een aantal landen wil, dat ze de moordpartij stoppen. (Russen hebben dat ook dezer dagen. )
De enige taal die nog voldoet is hoe sterk ben IK, wat wil IK, wat win IK er mee als ik ... vul maar in. Moet je wel macht hebben, militaire spullen enz.. "En wat iedereen van mij zegt maakt me niet uit."
De macht van Israël is de as Israël/VS, heel veel (ook militaire) macht!
Bij de Russen: Russen/China/N.Korea! Weten we hier best.
En menselijkheid is dan niet werkelijk aan de orde. Ja, met de mond soms; daden ho maar.
We zijn voor een fors deel van de wereld terecht gekomen in een 'krijgsheren-structuur'.
De beuk erin bij voorbeeld als je iets niet bevalt of bij jarenlange frustratie. Of gewoon voor meer macht.
Dat is zo basaal en banaal zoals in drugslanden, Afrika, Azië, Haiti e.d.. Heel onbeschaafd, maar wat doe je eraan...
Het is verval en ik denk dat het nog lang niet afgelopen zal zijn. De mens glijdt af.. Ook en vooral dát zouden we moeten
stoppen.. Maar of dat met mensen als Trump, Putin of 'n Netanyahu kan, dat gaat er bij mij niet in.