Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 15 sep 2025 18:12 (..)
Terrorisme niet bestrijden kost helaas nog veel meer levens en
zal de toekomst voor iedereen veranderen
De VS had er blijkbaar niet de ruggegraat voor.
De VS heeft jaren lang niets anders gedaan dan met matig succes terrorisme bestrijden in Afghanistan na 9/11. Met hulp van NL bij voorbeeld.
Maar Trump vond dat de VS er mee op moest houden, een overeenkomst die Biden mocht uitvoeren: Taliban aan de macht. En daar zag je al, en nu helemaal, hoe afschuwelijk het kan lopen. Ook een barre ellende voor vrouwen daar...

Overigens vind ik terrorisme bestrijden uitstekend. Burgers doden moet tot het minimum beperkt worden, om nog maar
te zwijgen over ALLES platmaken. :evil: En in de toekomst zal ALLES voor iedereen veranderen. Klimaat. Nu al..
En als Xtreemrechts niet afzwakt wordt het nog veel intensiever/vervelender allemaal.
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Arabische top in Doha, Qatar:
https://www.aljazeera.com/news/2025/9/1 ... source=rss
(..)Qatar has been a key mediator in indirect negotiations between Israel and Hamas since Israel launched its military offensive in Gaza in October 2023. Israeli actions in Gaza have been dubbed genocide by numerous rights organisations, including the International Association of Genocide Scholars.

United Nations Security Council (UNSC) members, including Israel’s closest ally, the US, condemned the Israeli attack on Doha on Thursday.

Addressing the UNSC, Qatari Prime Minister Sheikh Mohammed bin Abdulrahman bin Jassim Al Thani said that Doha would not tolerate further breaches of its security and sovereignty. “Israel is undermining the stability of the region impetuously,” he said.
Hij sprak met detail over Israël als over een vijand terwijl er veel toenadering is geweest even geleden.
En wij zijn niet meer alleen, stelde hij.
Hij vindt dat de VS meer moeten doen om Israël in te tomen omdat daar de ultieme macht ligt.
Ze zijn heel boos.

Gaza: ook vandaag tientallen doden: tenminste 50. Het hoogste gebouw in Gazastad is vernietigd door de IDF. Volgens de IDF zat Hamas erin, maar dat geeft de IDF altijd als reden.
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 15 sep 2025 19:50:scissors:
Hij sprak met detail over Israël als over een vijand terwijl er veel toenadering is geweest even geleden. En wij zijn niet meer alleen, stelde hij. Hij vindt dat de VS meer moeten doen om Israël in te tomen omdat daar de ultieme macht ligt. Ze zijn heel boos.
:scissors:
Iaraël en de VS denken daar anders over:

NOS Nieuws - vandaag, 19:17
Rubio onderstreept: VS staat onverminderd achter Gaza-beleid van Israël

De Verenigde Staten staan onverminderd achter het Israëlische beleid ten aanzien van Gaza en de bezette Westoever. Dat bleek in een gezamenlijke persconferentie van de Israëlische premier Netanyahu en de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rubio, die op bezoek is in Israël.

De twee zeiden dat ze het erover eens zijn dat de vernietiging van Hamas en het vrijlaten van alle gijzelaars de enige manier is om de oorlog in Gaza te beëindigen.
Gesloten front

De twee toonden ook eensgezindheid toen het ging over de toenemende internationale woede over de Israëlische aanval op Hamas-leiders in Qatar.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Maria schreef: 14 sep 2025 22:29
lost and not found yet! schreef: 14 sep 2025 21:41
Maria schreef: 14 sep 2025 21:23

Als je dat werkelijk zo meent, dan zijn er volgens jou geen oorlogsmisdaden?
Beste Maria,

Bij en in elke oorlog zijn er oorlogsmisdaden! Wat is je standpunt? Zijn deze erger of belangrijker dan de echte oorlogsmisdaden in Sudan? Wel heel vreemd dat je over andere genocidale praktijken in de rest van de wereld helemaal niets hoort! En waarom zou je Israël meer tot de orde willen roepen dan andere landen die volgens jou oorlogsmisdaden plegen?
Ben ik met je eens.
Mag ik hier uit concluderen, dat jij ook vindt dat Israel oorlogsmisdaden pleegt?
Dat laat ik aan de deskundigen over.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

HierEnNu schreef: 15 sep 2025 21:49
Gerard R. schreef: 15 sep 2025 19:50:scissors:
Hij sprak met detail over Israël als over een vijand terwijl er veel toenadering is geweest even geleden. En wij zijn niet meer alleen, stelde hij. Hij vindt dat de VS meer moeten doen om Israël in te tomen omdat daar de ultieme macht ligt. Ze zijn heel boos.
Iaraël en de VS denken daar anders over:

NOS Nieuws - vandaag, 19:17
Rubio onderstreept: VS staat onverminderd achter Gaza-beleid van Israël

De Verenigde Staten staan onverminderd achter het Israëlische beleid ten aanzien van Gaza en de bezette Westoever. Dat bleek in een gezamenlijke persconferentie van de Israëlische premier Netanyahu en de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rubio, die op bezoek is in Israël.

De twee zeiden dat ze het erover eens zijn dat de vernietiging van Hamas en het vrijlaten van alle gijzelaars de enige manier is om de oorlog in Gaza te beëindigen.
Gesloten front

De twee toonden ook eensgezindheid toen het ging over de toenemende internationale woede over de Israëlische aanval op Hamas-leiders in Qatar.
Ps, gaan we moeilijk doen omdat Israël Hamasleden in Qatar probeert te elimineren? Wat heeft het westen een bord voor haar kop! Iedereen prees de VS toen ze Osama Bin Laden doodden in Pakistan! En nu is de zogenaamde nooit komende vrede in het Midden-Oosten in gevaar omdat Israël hun aartsvijand in hun thuisland aanvalt?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef: 15 sep 2025 04:21
lost and not found yet! schreef: 14 sep 2025 21:33
Bonjour schreef: 14 sep 2025 20:07
Nee, moedwillig op kinderen schieten is geen oorlog, maar een oorlogsmisdaad.
07-10-2023 vergeten? De oorzaak van alle MO discussies hier! De oorzaak dat het hele midden oosten compleet is veranderd sinds die datum? En jij voert hier, zoals de hele linkse mainstreammedia de zielige Palestijnse kindertjes weer op? Oorlogsmisdaden kun je niet onderbouwen, genocide onderbouwen op dit zogenaamde vrijdenkersforum lukt ook al niet! Eigenlijk schaam ik me ervoor om hier lid te zijn! Ik weet dat ik weg kan, maar daar pas ik voor!
Is dat vrijdenken? Ze hebben ons geslagen en nu mogen we oneindig harder terugslaan? Bouw gelijk gaskamers, dat valt dan ook onder deze regel.
En laten we dan die regel eens wat algemener toepassen. Als 70.000 doden toegestaan zijn als reactie op 1.000 doden, hebben de Palestijnen dus nu recht om 4.900.000 Israëliërs om te brengen en heel Israël met de grond gelijk te maken.
Maar nee, de regels voor de ene kant, gelden niet voor de andere kant.

Dit verhaal bewijst genocide. Dit verhaal bewijst oorlogsmisdaden. En het verschil tussen links en rechts is de laatste tijd aardig dat links sceptisch is. Dat past beter bij het vrijdenken dan het rechtse gebeuren.

En waarom wordt er steeds opgevoerd dat het conflict 7-10=23 begint? Het begint bij de zionistische invasie! Het begint met de Joodse terroristische aanvallen 100 jaar terug.

Ik schaam me ook voor dit forum. Voor de berichten van een paar mensen. Ik probeer er weer een vrijdenkersforum van te maken waar mensenrechten in ere gehouden worden.
Met deze post laat je duidelijk je mening blijken dat wat er ook gebeurt in de wereld, maakt niet uit in welke andere landen er genocides er plaatsvinden, Israël altijd in het verdomhoekje zit! Maakt niet uit wat voor argumenten je aandraagt, Israël krijgt de schuld! Israël is gewoon een internationaal erkende democratische staat sinds 1948. Wat ik altijd proef op dit vrijdenkersforum is de min of meer haat tegen Israël en hun inwoners maar totaal niet de support voor de Gazanen! Zolang je tegen Israël kunt trappen is dat oke maar als je probeert naar een oplossing te zoeken is Israël altijd de gebeten hond! Dus de geschiedenis ten opzichte van de Joden blijft zich steeds weer herhalen, ook al hebben ze sinds 1948 een eigen staat waar ze zich eindelijk thuis kunnen voelen! En dat tegenstaan, zeg nou eerlijk, de wereld zou toch beter af zijn zonder Israël, stuit mij als vrijdenker tegen de borst. Hoe denk jij trouwens over de leus: Palestine will be free enzovoort?

Ps, welke Joodse terroristische aanvallen van 100 jaar geleden bedoel je?

Ps2, welke mensenrechten hangt de Islam aan? Ik kan het hele riedeltje wel herhalen over vrouwenrechten maar je weet precies wat ik bedoel! Toch?
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef:
Dit verhaal bewijst genocide. Dit verhaal bewijst oorlogsmisdaden. En het verschil tussen links en rechts is de laatste tijd aardig dat links sceptisch is. Dat past beter bij het vrijdenken dan het rechtse gebeuren.
Waar baseer je dit op? Op de internationale mening? Of op wat? Ik zal nog één keer de wikipedia uitleg van genocide naar je sturen:
Kun jij me laten weten hoeveel Gazanen er nu in Gaza wonen er hoeveel er op 07-10-2023 woonden? En kun je me dan het begrip genocide nog een keer uitleggen zodat ik het ook net zoals jij begrijp? Dank je wel!

En leg me dan meteen even uit wat er mis is met rechts vrijdenken!
We will dance again!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 15 sep 2025 22:55:scissors:
Met deze post laat je duidelijk je mening blijken dat wat er ook gebeurt in de wereld, maakt niet uit in welke andere landen er genocides er plaatsvinden, Israël altijd in het verdomhoekje zit! Maakt niet uit wat voor argumenten je aandraagt, Israël krijgt de schuld! Israël is gewoon een internationaal erkende democratische staat sinds 1948.
Daar sluit deze video mooi op aan vind ik:

Israël: de kanarie in de mijn?

VIDEO duurt 7 minuten:

Jake Wallis Simons - Sep 15, 2025
How to create change in society - Eurovision is a chance to speak up.

Kennelijk is antisemitisme geëvolueerd naar Israelophobia.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... reldtoneel
Israël zal zich vanwege de oorlog in Gaza moeten voorbereiden op een langdurige ‘geïsoleerde positie’ de komende jaren. Dat zei de Israëlische premier Benjamin Netanyahu tijdens een persconferentie over de financiën van zijn land. De Israëlische economie moet meer ‘autarkisch’ worden; zelfvoorzienend. (..)
Heel verstandig dat hij dat meldt.
¥¥
lost and not found yet!
Bevlogen

HierEnNu schreef: 15 sep 2025 23:10
Met deze post laat je duidelijk je mening blijken dat wat er ook gebeurt in de wereld, maakt niet uit in welke andere landen er genocides er plaatsvinden, Israël altijd in het verdomhoekje zit! Maakt niet uit wat voor argumenten je aandraagt, Israël krijgt de schuld! Israël is gewoon een internationaal erkende democratische staat sinds 1948.

VIDEO duurt 7 minuten:

Uitdagend! Maar waarom zien de vrijdenkers hier dat niet?
We will dance again!
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

De bekendste Joodse terroristische aanslag is https://nl.wikipedia.org/wiki/Bomaansla ... _juli_1946 maar dat is bepaald niet de enige na 1928. Juist door zijn eigen ontstaansgeschiedenis zou Israël moeten weten dat staatsterreur maar beperkt houdbaar is.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter_1 schreef: 15 sep 2025 12:48 Vrijdenken is nu eenmaal per definitie afhankelijk van het onderwerp. Dit onderwerp laat helemaal geen ruimte voor 'vrijdenken'. Daarom is het ook zo populair. Want het is een ideaal onderwerp voor de lagere/inferieure behoeftes van mensen. De behoefte om ergens bij te willen horen en om te kunnen ageren tegen 'de ander'.

Dit gaat dus op voor fanatiekelingen aan beide kanten.
Ik snap je redenering niet helemaal. Je schrijft dat
"Vrijdenken per definitie afhankelijk is van het onderwerp". Ik zie dat anders:
  • Vrijdenken is juist een methode die je op élk onderwerp kunt toepassen.
Dat er in dit topic veel vanuit de onderbuik wordt geschreven, betekent niet dat het onderwerp zich niet leent voor Vrijdenken. Het laat alleen zien hoe snel óók Vrijdenken, net als ander beschaafd gedrag, kan worden overschaduwd door de lagere behoeften die jij noemt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 15 sep 2025 23:33
HierEnNu schreef: 15 sep 2025 23:10

VIDEO duurt 7 minuten:

Uitdagend! Maar waarom zien de vrijdenkers hier dat niet?
Omdat ze aangaande dit onderwerp geen Vrijdenken toepassen?

Ik schreef er zojuist al wat over in antwoord op Peter_1 :
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dingo schreef: 15 sep 2025 23:44 De bekendste Joodse terroristische aanslag is https://nl.wikipedia.org/wiki/Bomaansla ... _juli_1946 maar dat is bepaald niet de enige na 1928. Juist door zijn eigen ontstaansgeschiedenis zou Israël moeten weten dat staatsterreur maar beperkt houdbaar is.
Dat staatterreur beperkt houdbaar is ervaart Gaza momenteel aan den lijve.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 15 sep 2025 22:22 Ps, gaan we moeilijk doen omdat Israël Hamasleden in Qatar probeert te elimineren? Wat heeft het westen een bord voor haar kop! Iedereen prees de VS toen ze Osama Bin Laden doodden in Pakistan!
niet iedereen
Ik wens u alle goeds
Gesloten