Geloof?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JohanT
Technologist
Contacteer:

Re: Geloof?

Bericht door JohanT »

Tsja, als je alle contradicties en problemen in de Bijbel wil opsommen, duurt het nog wel even. Gelukkig hebben we daar een topic voor, dat is geweldig om te lezen :D. Je voorbeeld van de ruiters had ik ook nog niet gelezen, bedankt voor de aanvulling :).

(Basic en delphi, daar ben ik niet zo bekend mee, wordt dat nog veel gebruikt? Anders moet ik die talen ook nog gaan leren)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vilaine schreef:Het einde van de wereld is niet in zicht, aldus de paus.
De paus roept op geen aandacht te schenken aan doemdenken.
Hij vindt het onbegrijpelijk, dat mensen anno 2012 nog waarde hechten aan 2000 jaar oude boeken vol bizarre verhalen, wonderen en voorspellingen en waarschuwt geen geloof aan degelijke geschriften vol mythes te schenken.
De paus heeft weer gesproken. Althans het laatste deel is van paus Vilaine als ik me niet vergis :)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

@Johan, klopt daar is een mooi topic voor ^__^ tevens vormen enkele voorbeelden een voorbeeld van mijn motivatie om nooit enige realiteit aan de christelijke religie te schenken. Daar vroeg de eerste poster om.

Basic en delphi (vooral deplhi) worden niet meer gebruikt. Visual basic is nog wel redelijk populair maar als je echt iets wil doen tegenwoordig is het Java of C++.net (of een andere programmeertaal op het .NET framework), of PHP (waar ik heel veel mee werk) en javascript.

Groetjes,
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef:Het einde van de wereld is niet in zicht, aldus de paus.

De paus roept op geen aandacht te schenken aan doemdenken.
Hij vindt het onbegrijpelijk, dat mensen anno 2012 nog waarde hechten aan 2000 jaar oude boeken vol bizarre verhalen, wonderen en voorspellingen en waarschuwt geen geloof aan degelijke geschriften vol mythes te schenken.
:shock: :idea: :lol:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

PietV schreef: De paus heeft weer gesproken. Althans het laatste deel is van paus Vilaine als ik me niet vergis
Je hebt me door!! :D :D
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vilaine schreef:
Je hebt me door!! :D :D
Je hebt het verklapt. Nu snap ik hem :wink:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

De christenen waarmee het het lastigst discussiëren is, zijn de christenen die beamen dat de bijbel barst van de letterlijke tegenstrijdigheden, niet kloppende verhalen en historische onjuistheden, maar die wèl uitgaan van veel (ook niet alle) uitspraken van Jezus in de evangeliën. Voor hen is dat dan de kern van hun christelijk geloof en uit de warboel die bijbel heet moet je dan volgens hen de positieve zaken halen en de rest beschouwen als niet ter zake doende ruis. God dwarrelt in hun visie daar dan nog ergens doorheen en sommige christenen beweren zelfs dat je de almacht van de bijbelse God niet letterlijk moet nemen. In hun visie wordt dat "bijbelse uittreksel" dan soms ook nog gezien als DE basis voor onze beschaving en DE inspiratie die aan de basis ligt van alle wetenschappelijke West-Europese vooruitgang.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Wil de moderator die nu is gaan beseffen dat TheArchitect een internet troll is nu zijn excuses gaan aanbieden?
Jinny

Bericht door Jinny »

Iznogoodh, wij van het team hebben jou niet nodig als onbezoldigd moderator.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

iznogoodh schreef:TheArchitect een internet troll
Onzin, deze persoon is eenvoudig de volgende christen die hier naartoe kwam met het idee sterk te staan, maar wiens mond wat betreft zowat alles wat hij zegt gesnoerd wordt. De woorden van Vegan-revolution slaan beter op hem: "Tegen zoveel verenigde bikkelharde onverbiddelijke logica is "The Architect" blijkbaar niet opgewassen. De opvatting van christenen dat mensen feilbaar zijn slaat vooral op diezelfde christenen terug, hoewel ze dat meestal (indien überhaupt al) pas in een heel laat stadium betrekken op hun eigen geloofsopvattingen."

TheArchitect staat in een al aardig lang wordende rij van christenen die hier recentelijk met stille trom zijn verdwenen - Everttewinkel, Job, kjgm -, eenvoudig omdat geloof altijd aan het kortste eind trekt wanneer het wordt geconfronteerd met logica, feiten en rationeel denken. Inzien dat hun geloof niet deugt is veel gevraagd van ze, en religieus geloof opgeven is psychisch een buitengewoon moeizaam proces. Ik vind hun reaktie dan ook begrijpelijk en ik gun ze de tijd daarvoor.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Hier vertrekken ze met stille trom of soms met slaande deuren, mensen die logisch denken worden op religieuze fora meestal domweg geband.
En maar zeuren over die atheïsten dat die zo agressief en intolerant zijn...... :D
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Het lijkt er alleen op dat hij epTa meegenomen heeft?
Een van de laatste keren dat die actief was hier maakten die twee een afspraak voor aan de koffiebar van de TU in Delft.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
epTa
Geregelde verschijning

Bericht door epTa »

Fish schreef:Het lijkt er alleen op dat hij epTa meegenomen heeft?
Een van de laatste keren dat die actief was hier maakten die twee een afspraak voor aan de koffiebar van de TU in Delft.
You wish.

Ik heb nog wat gediscussieerd in dit topic moreel dilemma: creationisme in het Nederlands onderwijs.
Afgelopen weken zijn gewoon best wel druk geweest.

Na mijn ontmoeting en TheArchitect zijn post in de babbelbox zag ik het nut er niet meer van in om hier te reageren. Ik zal hem over de mail nog wat linkjes en pdfjes sturen die ik had beloofd, ook al vrees ik dat het weinig zin heeft.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

epTa schreef:
Fish schreef:Het lijkt er alleen op dat hij epTa meegenomen heeft?
You wish.

Ik heb nog wat gediscussieerd in dit topic moreel dilemma: creationisme in het Nederlands onderwijs.
Afgelopen weken zijn gewoon best wel druk geweest.

Na mijn ontmoeting en TheArchitect zijn post in de babbelbox zag ik het nut er niet meer van in om hier te reageren. Ik zal hem over de mail nog wat linkjes en pdfjes sturen die ik had beloofd, ook al vrees ik dat het weinig zin heeft.
Gelukkig niet ontvoerd :lol:
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Plaats reactie