Regels:
- Geen uitgebreide boeken schrijven!
- Geen beledigende teksten opzetten, heb respect voor een ander.
- Heb kennis over de anders man geloof of standpunt.
- Als je wilt, vertel kort over jezelf als het helpt bij het verbeteren van gesprek.
Onze regels staan hier:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =26&t=2511" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zal het dan openen
Ik ben Elbert, 22 studeer in TuDelft. Ik ben iemand die erg feitelijk denkt. Maar als het gaat om God lukt het niet echt. Ik kan niet accepteren dat alles uit niets ontstaan is. Het is hetzelfde als een simpele som. Bij wis/natuurkunde bijvoorbeeld weten we dat links moet gelijk zijn aan rechts bv. 5 = 2+3. Ik kan niet geloven dat helaal uit "niets" is ontstaan, want het zou het "logische" denken verstoren, want dan is het geen 5 = 2+3 meer, maar 0 = 2 + 3. Iets wat uit niets gekomen is, moet ook uit niets weggaan. We weten dat universum nooit uit niets weg kan gaan. Wat er ook gebeurt, er zal altijd iets overblijven, is het een onbewoond melkweg of een klein brok meteoriet. Ik kan nergens anders op uitkomen dan dat er een "Schepper" is. Dus je zou me geloviger kunnen noemen, maar voor mij is het niet echt een geloof meer maar meer in de buurt van feit(Hoppa! 1ste discussie richting
Ik zag dat Rereformed erg actief is op forum en wel een en ander te vertellen heeft. Ik heb je "geposte boeken" niet gelezen haha, maar hoop dat je het niet erg vind om fresh te starten hier bij 0.
P.S. Nederlands is niet mijn moedertaal, dus excuses als je rare zinnen ziet staan haha.