Onzin ! Jezus is niet de zoon-neter. In het christendom heeft men aan god in drie aspecten ( neteru ) opgesplitst; de vader, de zoon en de geest ( wijsheid ). Zoals je weet is het bovenstaande logo van Freethinker een fragment uit de ' Schepping van Adam ' op het plafond van de sixtijnse kapel. Dit is de ' verborgen ' afbeelding van de triniteit. Men ziet daar niet ' god ' op afgebeeld, maar de ' Vader ' die staat voor ' schepper ' ( entiteit die Adam aanraakt ), de ' zoon ' voor ' het geschapene ' ( kind aan z'n linkerkant en met wordt aangeraakt door ' de vader ' ), en ten slotte de H.Geest, of beter gezegd ' de goddelijke wijsheid ' en wijsheid wordt steeds vrouwelijk afgebeeld, moest je dit nog niet weten. Deze ( vrouwelijke ) wijsheid zit tussen de ' vader ' en de ' zoon '. Dat wist Michelangelo reeds in de Renaissance, maar dit hebben ze weer zoals gewoonlijk onder de mat geveegd.coby schreef: Als mens wel. Jezus is tenach (eenheid) met de Vader. Hij is God, maar niet de Vader. Hij werd gescheiden van de Vader (geestelijke dood) en Hij ging lichamelijk dood.
95 stellingen / 200 vragen aan vuurtje,cobie en bigal 61
Moderator: Moderators
-
aton
Re: 95 stellingen / 200 vragen aan een christen.
-
aton
Er een ' interpretatie ' aan geven zoals waar gelovigen meester in zijn.malou schreef: wat moet ik dan hiermee?
Hosea 11:9
want Ik ben God en geen mens.
Met jouw uit- en inlegkunde kun je van de boze wolf in het roodkapjesprookje zelfs een grote vegetarische weldoener maken. Vertalen is een kunst. Je vertaling zo maken dat het je goed uit komt lijkt op humor van een slechte soort. Voor mijn part doe je dat. Neem me niet kwalijk dat ik je hiermee niet meer serieus neem.coby schreef:In den beginne schiep (Hebr. bara) God de hemelen en de aarde............. God zwijgt en de mens lijdt.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan wel, maar heb je dat wel eens meegemaakt?coby schreef:Ja, dat snap ik. Maar stel als er in Zijn Naam een dode voor je neus wordt opgewekt of er groeien ledematen aan, dan geloof je toch wel?Juglans schreef:coby schreef:Van maar weinig mensen op dit forum krijgt god over de schuld van, simpelweg omdat de meesten zijn bestaan ontkennen. Het gehak in de afgelopen pagina's hebben steeds als doel om jou op inconsistenties, paradoxen en tegenspraken in je eigen beredenaties te wijzen en aan het licht te brengen. Steeds kom je weer met een ander mooi verhaal wat in jouw hoofd wellicht volkomen overtuigend is, maar is voor de dames en heren forumleden om de duimschroeven weer iets verder aan te draaien. Ik doe hetzelfde, ik pik er iets uit waar ik op door zaag en in jouw beredenatie komen we uit op halleluja en poesjes die weer de kop op steken in argentinie, terwijl het daar duizenden mensen werden vermoord. Kennelijk grijpt jouw god wel in als een een poesje kwijt is, maar die duizenden, ach, dan hadden ze maar moeten bidden. Als je al op de manier in god gelooft zoals je aan ons hebt laten zien, dan kan ik me ook voorstellen dat dat cynisme je niet eens meer opvalt, wat voor mij weer een reden is om te concluderen dat geloof in god en de realiteit om ons heen werkelijk niets met elkaar te maken hebben en wat mij betreft op die grond alleen al een goed, omnipotente god niet bestaat. (en er zijn al zooooveel redenen).Ik snap gewoon niet dat God altijd overal de schuld van moet krijgen.
Groeten!
WPS
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
Buiten de axolotl ben ik het nog niet tegen gekomen. En daar hoef je niet voor te bidden. Die doet het ook zonder gebed. Maar ben net als jij erg benieuwd naar coby haar bewijsstukken. Het doet me een beetje denken aan de fimpjes van peter scheele. Die liet een handlanger die achter een bosje zat een lantaarnpaal omvertrekken. En ging daarna de discussie aan. Totaal betekenisloos, maar zijn fans waren dolenthousiast. Het hoogst bereikbare om mensen te overtuigen.WPS schreef: Dan wel, maar heb je dat wel eens meegemaakt?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik heb thuis een film ( een miljoenen oplage !) waarbij een houten poppetje tot leven wordt gewekt. Pinnochio heet ie. Ook wel te vinden op Youtube...
Er zijn trouwens allerlei andere geloofwaardige filmpjes op YT te zien. UFO's, geesten en allerlei goochel/illusioniste grappen.
Er zijn trouwens allerlei andere geloofwaardige filmpjes op YT te zien. UFO's, geesten en allerlei goochel/illusioniste grappen.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Ik heb zelfs Hans Klok door de lucht zien vliegen. Een olifant zien verdwijnen onder mijn ogen. En wat denk je van die filmpjes uit Haïti. Daar wemelt het van de zombies.biemer schreef: Er zijn trouwens allerlei andere geloofwaardige filmpjes op YT te zien. UFO's, geesten en allerlei goochel/illusioniste grappen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Als je niet tegen je natuur kunt ingaan, dan kun je iets niet, dus ben je niet almachtig.coby schreef:Wel almachtig, maar hij kan niet tegen Zijn natuur ingaan. Dus dan is het denk ik niet rechtvaardig om de duivel te straffen als hij nog niets heeft gedaan.Bram Kaandorp schreef:Het dikgedrukte suggereert dat God niet almachtig is. Of heb je dat nooit gezegd?coby schreef:Hij schiep de mens met een vrije wil, die heb je vast nog nooit gehoord. Anders waren we geen robot volgens mij, maar eerder een mensaap.
Ja, die duivel was al op de aarde, want die was uit de hemel geworpen. Dan is mijn conclusie dat Hij hem niet zomaar van ons weg kon houden. Zou wel de oplossing zijn, gelijk in een vuurpoel gooien. Maar toen had hij nog geen mensen misleid.
En vrije wil betekent nog steeds niet dat God niet kan weten dat we kwaad kunnen doen.
Nogmaals: Als God weet dat we "zondigen" gaan, dan wilde hij dat kennelijk.
God wilde dat niet, want Hij waarschuwde ze en verbood het ze.
Almachtig is sowieso al paradoxaal, kijk maar naar het "een steen die zwaarder is dan hij kan tillen" argument.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
-
Destinesia
Nou Biemer je hebt het erover maar ik zit al een week of twee naar dit soort zaken te zoeken naar aanleiding van een gesprek met een kennis van me. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ondanks het hoge hoax gehalte voor deze UFO zaken best wel vatbaar ben. Juist vanwege bloedserieuze verhalen van luchtmacht en legertop en dergelijke. Hou me dus in de gaten hier dat ik niet naar Niburu.nl verdwijn.biemer schreef:Er zijn trouwens allerlei andere geloofwaardige filmpjes op YT te zien. UFO's, geesten en allerlei goochel/illusioniste grappen.
Deze video wordt na een uur erg interessant. Belgische luchtmacht, Mexicaanse luchtmacht
http://www.youtube.com/watch?v=2AY9oqH1uP4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=RKLyxTVkf7o" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3esQm5GRKEU" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn drie delen van 2 uur lang van dezelfde uploader die vanalles heeft verzameld. Je zit minimaal met verbazing te kijken. Geen flauw idee wat ik er van moet denken. Ik had zoiets van is de wereld gek geworden tot in de hoogste regionen?
Oh en het is niets voor Coby denk ik. En voor mij eigenlijk ook niet.
Het is de spelregel van God dat wanneer iemand een zonde doet, de heerlijkheid weg is. Het was ook niet een GEVOLG, zoals Christenen vaak zeggen, maar een STRAF. Net zoals Promotheus gestraft werd door Zeus toen hij de mensen het verstand (of vuur in andere kringen) schonk. Daar hebben mensen niks mee van doen. Een mens daarentegen die vergeeft vaak zonder dat er iets tegenover staat. God wil daar schijnbaar niet aan.coby schreef: Ze waren volmaakt, zonder zonde en bekleed met Zijn Heerlijkheid. Daarom merkten ze ook dat die Heerlijkheid weg is. Door te zondigen, waren ze niet meer volmaakt. Hebben ze toch echt zelf gedaan. Zo, iemand een kopje koffie?
Toen mijn broer dat had gezien, wou hij naar de kerk en geen boeddhist worden. Lijkt me wel Jezus dan, weet ook niet.
Het "grappige" is dat Jezus zegt: Vergeef zeven maal zeventig maal OM NIET (gratis), terwijl zijn vader dat 2000 jaar daarvoor heeft nagelaten.
Het grappige bij Jezus is dan weer dat hij zegt: Heb u vijanden lief, want ook de heidenen hebben hun vrienden lief. Maar zelf laat Jezus zijn "vijanden" (mensen die niet in hem geloven) zitten. In de hel namelijk..
Vage broer heb jij, volgens mij komt die broer uit je duim. Zuig er maar goed aan
Ha die ATON, Gezellig je hier te treffen. Bedankt dat je me op dit forum attendeerde, middels je reactie aan Ali Kannibali. Door jouw posts goed te lezen ben ik een jaar flink verward geweest. Ik geloofde niet dat Jezus God was. Maar dat kwam ook omdat mijn ex-voorganger me het niet goed uit kon leggen. Hij preekt trouwens niet wat ik hier typ. Dat heb ik van een website van een messiaanse jood en een boekje van mijn over-overgrootvader. Die was jood en heeft door het oude testament te lezen ontdekt dat Jezus wel degelijk JHWH is. Als je geinteresseerd ben, kan ik je het boekje wel toe doen komen, maar dat waag ik te betwijfelen. Verder bedankt, ook Berjan, voor het wijzen op de joden. Ik heb besloten naar een Messiaanse gemeente te gaan.
Groetjes, Gedoetje
Groetjes, Gedoetje
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Toen mijn broer dat had gezien, wou hij naar de kerk en geen boeddhist worden. Lijkt me wel Jez
Het grappige bij Jezus is dan weer dat hij zegt: Heb u vijanden lief, want ook de heidenen hebben hun vrienden lief. Maar zelf laat Jezus zijn "vijanden" (mensen die niet in hem geloven) zitten. In de hel namelijk..
Vage broer heb jij, volgens mij komt die broer uit je duim. Zuig er maar goed aan
[/quote]
Geweldig. Welke broer? Jezus of Henk? Van de laatste kan ik het bestaan sel bewijzen. Kijk maar naar een film op de website van trin. Daar zitten we allebei in het publiek. O en nog bedankt he voor die tip dat de joden het beter weten. Of ben jij niet die Berjan van FOK?
Geweldig. Welke broer? Jezus of Henk? Van de laatste kan ik het bestaan sel bewijzen. Kijk maar naar een film op de website van trin. Daar zitten we allebei in het publiek. O en nog bedankt he voor die tip dat de joden het beter weten. Of ben jij niet die Berjan van FOK?
Denk het ook niet.Destinesia schreef:biemer schreef:Er zijn trouwens allerlei andere geloofwaardige filmpjes op YT te zien. UFO's, geesten en allerlei goochel/illusioniste grappen.
Oh en het is niets voor Coby denk ik. En voor mij eigenlijk ook niet.
Laatst gewijzigd door coby op 04 jul 2012 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de kleintjes onder ons. Dit is in een notendop waar het christelijke sprookje op is gebaseerd. Eigenaars van lange tenen gelieve niet te kijken.

Groet
kiks

Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
Nee, alleen van horen zeggen. Maar goed dat ik het weet. Dan ga ik daar mijn geloof eens voor bouwen. Bespaart me een hoop tijd. Hoef ik deze vragen niet meer te beantwoorden. Ik denk inderdaad dat ze bedoeld zijn als retorische vragen. Sorry, dat had ik niet gelijk door.Ja, dat snap ik. Maar stel als er in Zijn Naam een dode voor je neus wordt opgewekt of er groeien ledematen aan, dan geloof je toch wel?Dan wel, maar heb je dat wel eens meegemaakt?
Groeten!
WPS