Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Shalit

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Israël en Hamas sluiten deal: snelle vrijlating Gilad Sh

Bericht door Cactus »

siger schreef:
Cactus schreef:De Arabieren die zich later Palestijnen noemden woonden sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid in het landje dat Palestina werd genoemd en waarover die VN Resolutie 181 ging waar Israel zich niet aan wenst te houden maar er wel zijn bestaan aan dankt.
Even herinneren (de aandachtige lezer weet het al) dat onder die Palestijnen ook joden leefden, zonder enig conflict met de andere "oorspronkelijke" bewoners. Die samenleving is verwoest door het westers zionisme.
Klopt helemaal! Zie hier:

Inherent anti-Semitism? —

“Before the 20th century, most Jews in Palestine belonged to old Yishuv, or community, that had settled more for religious than for political reasons. There was little if any conflict between them and the Arab population. Tensions began after the first Zionist settlers arrived in the 1880’s...when [they] purchased land from absentee Arab owners, leading to dispossession of the peasants who had cultivated it.” Don Peretz, “The Arab-Israeli Dispute.”
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ "siger" van Cactus"]
Gayah schreef:
Cactus schreef:Nu komt de zionistische aap uit de Israelische mouw.
Ja hoor, Joden zijn apen.
Oh, ik had er achter moeten schrijven: Spreekwoord! Sorry als je dit weer eens verkeerd opvat!
Inderdaad een abject opzettelijk misverstaan. Gayah, je stijl gaat snel de dieperik in. Ik zal mijn afschuw maar bekoelen met de gedachte dat je niet meer weet wat te zeggen om je gelijk te halen.

By the way, Cactus, bedankt voor je heldere en evenwichtige toelichtingen. Maar weinig mensen blijven het hoofd koel houden én behouden overzicht temidden van zoveel propaganda.
Ach, dat is nu eenmaal haar stijl van discuzeuren. Daar ben ik wel aan gewend geraakt hoewel het natuurlijk wel vervelend is om aldoor dit soort opmerkingen te moeten lezen.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Tijdens dat gesprek op Tegenlicht zei iemand:

Vul nu eens voor iedere keer dat waar Israelier(s) staat, Palestijn(en) in en zie dan hoe de westerse wereld zou reageren!

Dát is iets wat ik mij al heel lang afvraag. Vele malen heb ik tegenstanders gevraagd hoe zij zouden reageren als de joden cq Israeliers zou overkomen wat de Palestijnen is overkomen. Zouden zij het continue protesteren en terugvechten van de joden cq Israeliers tegen de palestijnen dan ook afkeuren ? Hoe zouden zij gereageerd hebben als Palestijnen een dagenlang bombardement op hun getto zou uitvoeren met 1400 doden als gevolg ? Ik ben er van overtuigd dat zij dan de kant van de joden cq israeliers hadden gekozen, net als ik trouwens. Maar met het verschil dat ik niet onder alle omstandigheden pro palestijns ben of anti joods. Het gaat mij erom welk volk beroofd , onderdrukt en belazerd is geworden sinds 1948!
Het is voor mij geen keiharde kritiek op Israel omdat het joden zijn maar omdat hier andere mensen, in casu de palestijnen, gewoon beroofd worden van hun have en goed + hun land en vrijheid .
siger

Bericht door siger »

Gayah schreef:Onzin, mensen kunnen niet eens 150 jaar oud worden, laat staan ergens 1300 jaar wonen!
Begrijp je dat je daarmee elk pro-zionistisch argument finaal vernield hebt?
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Cactus
*
Daar heb jij gelijk in, ik mag antisemitisme graag aan het licht brengen:
Cactus schreef:<< >>
Ach, dat is nu eenmaal haar stijl van discuzeuren. Daar ben ik wel aan gewend geraakt
hoewel het natuurlijk wel vervelend is om aldoor dit soort opmerkingen te moeten lezen.
Oooo, op die fiets, zo van:
"Arme ikke, arme ikke, Zionistische apen, dat is toch een heel gewone uitdrukking!"
Daar ben je natuurlijk zelf bij en jij had ook niet anders verwacht,
want "Zionistische apen die uit Israëlische mouwen kruipen",
dat is GEEN spreekwoord, zulks is een zorgvuldig en doordacht verkapte vorm van antisemitisme!
Knap gedaan hoor, zelfs Siger applaudisseert al voor jouw vondst,
          • =D>
@ Siger

*
=================================
Siger schreef:
Cactus schreef:
Gayah schreef:
Cactus schreef:Nu komt de zionistische aap uit de Israelische mouw.
Ja hoor, Joden zijn apen.
Oh, ik had er achter moeten schrijven: Spreekwoord! Sorry als je dit weer eens verkeerd opvat!
Inderdaad een abject opzettelijk misverstaan. Gayah, je stijl gaat snel de dieperik in.
<< >>
=================================

Bedankt voor je zeer noodzakelijke toevoegingen!
Hoezo "abject opzettelijk misverstaan"? Hoezo spreekwoord? Laat me niet lachen man!
Probeer jij daar dan maar weer een empirische waarheid van te maken,
dat er Zionistische apen uit Israëlische mouwen komen,
voor jou is het wellicht net zoiets als "Wie wind zaait, zal storm oogsten",
maar ik beschouw het als een zorgvuldig en doordachte vorm van antisemitisme! Basta!
En houd vooral je eigenste stijl in de gaten, want congruent is die allang niet meer als het over Israël gaat!
siger schreef:<< >>
Ik zal mijn afschuw maar bekoelen met de gedachte
dat je niet meer weet wat te zeggen om je gelijk te halen.
<< >>
Over stijl gesproken die snel de dieperik in gaat:
vertel nou eens wat je echt dwars zit, dan ben je daar van af,
dit soort emo-gewauwel past in ieder geval niet bij jou, althans,
ik ben dat niet gewend van jou!
*
Ondanks dat ik niet meer weet wat te zeggen om mijn gelijk te halen en
met excuses voor het al doende mislukken van de bekoeling van jouw afschuw,
dat het je wel moge bekomen,
wilde ik dan toch het volgende nog zeggen.
*
Ik begrijp niet eens over welke pro-Zionistisch argumenten jij het hebt.
Laat staan dat ik zou beseffen dat ik die allemaal (?zijn het er veel dan?) vernield heb ...
          • :?
Wellicht heb je het over het Judaïsme wat de langdurige (tweeduizend jaar of zo?) indoctrinatie met zich meebracht van 'HaTikva', waarbij Joden hun speciale dagelijkse gebeden, terwijl ze met hun gezicht naar het oosten stonden in de richting van Jeruzalem, opzegden vanuit de hoop op terugkeer als Joodse Volk naar Israël, zoals geprofeteerd is in de Bijbel?

'HaTikva', prachtig uitgebeeld door Streisand:

Maar het Zionisme is toch echt een seculiere beweging hoor!
Neem het ze kwalijk dat ze ge(mis?)bruik hebben gemaakt van religie,
prima, de Maximalisten gebruiken zulks echter nog steeds als argument ...
... wellicht heb ik dan hooguit een belangrijk pro-Maximalisme argument vernield!?
*
Ik ben mij volledig bewust van de radicale stroming binnen het Zionisme, die wat mij betreft het treffendst aangeduid kan worden als Maximalisme, en deze radicale stroming binnen het Zionisme wil het grondgebied van de staat inderdaad verder uitbreiden met de bezette Palestijnse gebieden en zij doen dit onder andere vanwege historische claims, ook wat mij betreft zijn dat oneigenlijke gronden dus.
*
Ik ben geen historisch Zionist, ik ben een hedendaagse Zionist. Van daaruit stel ik:
Israëliërs hebben het het recht op zelfbeschikking in hun eigen nationale staat en ze hebben het recht hun eigen nationale cultuur te ontwikkelen. Ooit streefde Het Zionisme naar een wettig erkend nationaal thuis voor de Joden, dat had wat het Zionisme betreft bijvoorbeeld ook in Argentinië mogen liggen, maar werd dus feitelijk bereikt met de oprichting van de staat Israël in 1948. Was Israel maar tien jaar eerder in 1938 opgericht, zulks had destijds miljoenen levens kunnen redden ...
*
Als hedendaags Zionist steun ik het bestaan van Israël en de immigratie van Joden erheen,
alsmede het behoud van de Joodse taal en cultuur.
*
Mocht Israël van de kaart geveegd worden, hetgeen niet ondenkbaar is,
dan zal ondanks alle gevolgen van dien het Zionisme blijven bestaan.
  • Zionisme: het streven naar een veilig thuisland voor Joden.
Wat mij betreft, als hedendaagse Zionist, mag dat veilig thuisland dan desnoods gelegen zijn op de Maan, of, om alle antisemieten nog beter tegemoet te komen en 'Das Judenfragstück' op Aarde en omstreken nog definitiever te 'entlösen', desnoods wordt het een gebied op Mars ...
... maar het Zionisme, het streven naar een veilig thuisland voor Joden,
en dat is de ware kern van het Zionisme, het streven naar een veilig thuisland voor Joden,
dat streven naar een veilig thuisland voor Joden zal altijd blijven bestaan zolang er nog Joden zijn!

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Die samenleving is verwoest door het Islamitisch imperialisme,
het Zionisme ging uit van en streefde naar een vreedzame coëxistentie.
siger schreef:<< >>
Die samenleving is verwoest door het westers zionisme.
En nog steeds is het zo dat een vreedzame coëxistentie
onmogelijk wordt gemaakt door het Islamitisch imperialisme.
*
Israël, de Joden, het Zionisme,
is van meet af aan bezig geweest met en gericht op opbouw en
heeft dat ook bewezen door middel van de ontginning van die voormalige zandbak en
de lokale bevolking heeft daar in den beginne ook flink van meegeprofiteerd.
Jammer dat velen de kant kozen van de vijand die Israël wilde vernietigen,
hun nazaten betalen daar nog steeds een hoge prijs voor.
De Arabieren die bleven, en dat waren de echte autochtone Arabieren,
diens nazaten leven nog steeds in Israël,
en deze Arabieren in Israël hebben het beter dan
dat ze ooit zullen kunnen krijgen in welk Arabisch land dan ook
inclusief meer Godsdienstvrijheid: in Israël zijn nota bene zelfs Sharia-rechtbanken!
Over streven naar vreedzame coëxistentie gesproken ...
*
Opvallend dat het veelal dezelfde personen zijn
die openlijk pleiten voor het 'afschaffen' van Israel,
die ook pleiten voor de gedwongen terugkeer van mensen
die openlijk uit zijn op Israëls vernietiging met geweld,
*
Geen land ter wereld hoeft het toe te staan
om mensen te laten immigreren die openlijk uit zijn op vernietiging van dat land.
Sterker nog, als overheid ben je verplicht je burgers daartegen te beschermen,
zelfs als die burgers 'Zionistische apen die uit mouwen komen kruipen' genoemd worden,
zelfs als die burgers vermaledijde Joden zijn!

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

Gayah,

Hier is allemaal al op geantwoord in de juiste topic. Zie http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26#p293526" onclick="window.open(this.href);return false; voor afdoende weerlegging. Ik ga er allemaal geen derde of vierde keer over, om dan weer vast te stellen dat geen zionist het leest of er redelijk op antwoordt.

Nog twee kleine dingetjes:
1. "toen kwam de aap uit de mouw" is een gezegde, vermeld in de Grote Van Dale, en bedoeld om toe te passen op menselijk gedrag. Het mag je chockeren, maar het is gewoon Nederlands.
2. Je schreef ergens dat je zionist bent maar niet pro-israel. Dat laat me vermoeden dat je weer eens begrippen hebt zitten inpassen in je spirituele onzin. Als je zou denken (wat je denkt is weer niet afleidbaar uit wat je schrijft) dat zionisme een spirituele beweging is, nee, het is een politieke beweging, en wel de politieke beweging die pro Israel is.

Verder ben ik nu even Israel-moe. Ik zweer plechtig onthouding tot ik hoor dat het gedrocht is opgeheven.
Jinny

Bericht door Jinny »

Gayeh, ik heb de discussie even doorgenomen, zou je eerst even tot 50 willen tellen voordat je reageert?
We zijn beter van je gewend.
Pik dat niveau weer op.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Siger
-
Ik zou het op prijs stellen als je vermeld waar dat ´ergens´ dan staat geschreven?
siger schreef:... ...
Je schreef ergens dat je zionist bent maar niet pro-israel.
... ...
Ben zeer nieuwsgierig naar de context, want zo als losse opmerking ...
... lijkt het een geheel onzinnige uitspraak.
Had het wellicht iets te maken met bepaald regeringsbeleid waar ik me van distantieer?
-

@ Jim
*
Ik had me dat zelf ook al voorgenomen omdat ik zelf ook wel merk dat ik begin te reageren op wat
'ik denk dat de ander bedoelt en denkt' in plaats van op wat daadwerkelijk geschreven wordt.
-
Bedankt voor het compliment(?) en toch ook bedankt voor de waarschuwing,
soms vergeet ik hiero dat er überhaupt Mods actief meelezen, dat ik hiero te gast ben, maar
het is een geruststellende gedachte: als ik het nodig vind dan weet ik je te vinden!
Ik ga niet tot 50 tellen voor ik reageer,
ik ga tot 50 tellen voor ik lees. (laat staan dat ik dan nog reageer!)
-
Ik ben ook Israël discussie moe, het zet te weinig doden aan de zeik ...
... en er is nog zoveel moois te ontdekken en te leren hiero.
So don´t worry: I will shut up!

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Jinny

Bericht door Jinny »

@Gayah, het was geen waarschuwing, dan zet ik het er expliciet bij.
Het was meer 'vaderlijk' toespreken.

En ja, er is vrij veel vrijheid op het forum, zolang het maar zonder hak en breekwerk gebeurd.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ GayaH van Cactus
@ Cactus
*
Daar heb jij gelijk in, ik mag antisemitisme graag aan het licht brengen:
Dat heeft totaal niets te maken met anti semitisme. Het heeft meer te maken met een grote schoenmaat waardoor sommige mensen te snel op hun teentjes worden getrapt.
Jij was het die joden apen noemde, niet ik! Lees maar eens goed na!

Cactus schreef:
<< >>
Ach, dat is nu eenmaal haar stijl van discuzeuren. Daar ben ik wel aan gewend geraakt
hoewel het natuurlijk wel vervelend is om aldoor dit soort opmerkingen te moeten lezen.
Oooo, op die fiets, zo van:
"Arme ikke, arme ikke, Zionistische apen, dat is toch een heel gewone uitdrukking!"
Daar ben je natuurlijk zelf bij en jij had ook niet anders verwacht,
want "Zionistische apen die uit Israëlische mouwen kruipen",
dat is GEEN spreekwoord, zulks is een zorgvuldig en doordacht verkapte vorm van antisemitisme!
Knap gedaan hoor, zelfs Siger applaudisseert al voor jouw vondst,
Jij neemt alles bewust letterlijk ook als je best wel weet dat het een variant op een gewone uitdrukking is.
Heb jij ooit een aap uit een mouw zien komen? Maar ik zal ook hier maar weer beginnen om niet meer op jouw schrijfsels te reageren want jij zoekt altijd en overal ruzie door op alle slakken zout te leggen. Daar heb ik schoon genoeg van. Het allerbeste.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Toch apart dat de vrijlating van 1 israelier wereldnieuws is en de vrijlating van 1000 nog wat palestijnen veel minder belangrijk is.

En dan laten ze bij Pauw en Witteman een filmpje zien van een palestijnse terroriste die blij is dat bij haar aanslag kinderen zijn omgekomen. Hoezo tendentieus? Alsof palestijnen monsters zijn en israeliers de helden.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:
siger schreef:... Je schreef ergens dat je zionist bent maar niet pro-israel...
Ik zou het op prijs stellen als je vermeldt waar dat ´ergens´ dan staat geschreven? Ben zeer nieuwsgierig naar de context, want zo als losse opmerking [...] lijkt het een geheel onzinnige uitspraak.
GayaH in http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?p=299430#p299430 schreef:
Cactus schreef: In vorige debatten heb ik dit onderwerp meermalen aangehaald en het werd steevast door pro Israel scribenten naar het land der fabelen verwezen.
... ikzelf ben beslist geen pro Israël scribent en dat weet jij ook wel:
ik ben een zelfverklaarde (schaamteloze!) Zionist!
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik heb schoenmaat 47, heb ik nu ook last? :D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Mypos schreef:Toch apart dat de vrijlating van 1 israelier wereldnieuws is en de vrijlating van 1000 nog wat palestijnen veel minder belangrijk is.
Als ik krant lees dan heb ik het idee dat de wereld draait om een zandbak in het midden oosten. Een paar bladzijden verder komen de overlijdensadvertenties en dit brengt me weer terug in de realiteit.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie