Stephen Hawking - God creëerde niet heelal

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

MNb
Diehard

Re: Stephen Hawking - God creëerde niet heelal

Bericht door MNb »

Fjedka schreef:Of durf je misschien niet meer?
Ik heb meer te doen dan verwaande figuren als jij bezig te houden.
Als je de Babbelbox onderwerp Vakantie had gelezen, had je dat geweten.
En die belofte had ik niet aan jou gedaan, maar aan Heeck. Je bent een halve leugenaar door dat te suggereren. Dat is mijn eerste reden om jou te vermijden.
Fjedka schreef:En hou eens op met dat gezeik aan mijn adres over je onwaardigheid met iemand van mijn intellect te converseren.
Zodra je ophoudt je te gedragen als de Drager van het Goddelijk Licht, in wiens nabijheid een simpele ziel als ik onmiddellijk verbrandt.
Fjedka schreef:Ik neem jou tot nu toe nog WEL serieus.
Nee, dat doe je niet, niet zo lang je je geliefde belerende toontje aanslaat en mij wil voorschrijven wat ik wel en wat ik niet moet lezen, beter weet dan ikzelf waar ik bang voor ben en tenslotte beter weet dan ikzelf wat mijn opvattingen moeten zijn. Kortom, nu je er om vraagt, ik vind je een bijzonder vervelend ventje met wie het niet de moeite waard is om waar dan ook over te discussiëren. En ja, je bent de ergste van jouw soort op dit forum. Je bent zelfs te verwaand om na al die weken niet zelf te kunnen bedenken hoe ik over je denk en waarom ik niet met je discussieer.
Omdat ik niet verwacht dat jij binnen afzienbare tijd van je verwaandheid genezen bent hoef jij niet te verwachten dat ik ophoud met mijn gezeik. Dus reageer niet op mijn posts, dan reageer ik niet op de jouwe. Die politiek voerde ik ook al een flink tijdje, maar alweer vermocht je om de bekende reden dat niet in te zien. Wel, nu weet je het. Het lijkt me een faire deal. Houd je er niet aan, dan zal ik vrolijk doorgaan met je het graf inprijzen, want daar beleef ik een zeker genoegen aan.
Verder heb ik aan mijn mening over The God Delusion niets toe te voegen. Dus ik herhaal maar: twee paragrafen vol met suggestieve pseudoretorische vragen zijn genoeg. De rest is tijdverspilling, inclusief een uitgebreide boekbespreking van mijn kant.
lanier schreef:
Stropop. Ik heb helemaal niet beweerd dat er iets op tegen is. Ik heb mijn twijfels uitgesproken over het niveau ervan.
Knap, als je zelf nog niets eens het boek hebt gelezen...
Tja, ik heb nu al twee keer uitgelegd waarom. En ik heb het woord twijfels gebruikt om nadrukkelijk de mogelijkheid open te houden dat ik er naast zit. Sorry als je dat niet begrijpt.
lanier schreef:
Nog een stropop. Dat heb ik evenmin beweerd. Ik heb mijn zorgen geuit over de kwaliteit van het filosofisch gehalte.
Joh, je zou ook eerst het boek kunnen lezen...
Je houdt ervan om jezelf te herhalen, zo lijkt het.
lanier schreef:[Marketing is duidelijk niet jouw wereldje.
Spijker op de kop. Ik ben meer van de inhoud. Jij niet? Nee, jij bent van de heldenverering en Hawking is natuurlijk een heel geschikte held. Wat Hawking (voor anderen geldt: Dawkins) schrijft is bij voorbaat goed. Twijfels zijn bij jou niet toegestaan, net zo min als mijnheer pastoor aan de dogma's van de paus mag twijfelen.
Dat noemt zich vrijdenker.

Voor wie het nog niet helemaal door heeft: ik heb twijfels. Ik heb opgeschreven waarom. Ik heb geen oordeel, want daarvoor moet ik inderdaad, zoals Lanier heel snugger heeft opgemerkt, eerst het boek lezen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Fjedka schreef:En hou eens op met dat gezeik aan mijn adres over je onwaardigheid met iemand van mijn intellect te converseren.
MNb schreef:Zodra je ophoudt je te gedragen als de Drager van het Goddelijk Licht, in wiens nabijheid een simpele ziel als ik onmiddellijk verbrandt.
Ja, die weten we nu wel. Ik had de gore moed je het begrip NOMA zomaar in je gezicht te smijten.
Mijn welgemeende excuses voor het blijkbaar overkomen als leraar.
Brrr.. de rillingen gaan me over het lijf bij het woord leraar alleen al. :D

Wat is uw beroep ook al weer, MNb? (spiegeltje, spiegeltje) 8*)

...

En waar ging DIT topic ook alweer over?
Niet over Dawkins in ieder geval, maar daar heb je óók een appeltje mee te schillen?
MNb schreef:ik heb twijfels.
Ja hoor. Prachtig. Applaus. MNb heeft twijfels.
Er kan ook sprake zijn van het begraven van de strijdbijl.
Laat ons een vredespijp roken en het er later nog eens over hebben?

Over je misverstand rond NOMA en je aversie van Dawkins' God Delusion zonder die gelezen te hebben
en hoe dat te rijmen met je toch uitgesproken atheïsme.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

En:

Je neemt een en ander nog steeds persoonlijk, hé? De gemakkelijkste weg.
MNb schreef:Ik heb meer te doen dan verwaande figuren als jij bezig te houden.
Als je de Babbelbox onderwerp Vakantie had gelezen, had je dat geweten.
[-X
En die belofte had ik niet aan jou gedaan, maar aan Heeck. Je bent een halve leugenaar door dat te suggereren.
Ik heb je herinnerd aan je belofte, dat is waar.
Dat het een belofte aan Heeck en niet aan mij persoonlijk betrof is ook waar.

Je belofte om heeck's aangereikte links rond NOMA te lezen en daarop je oordeel te bepalen
hoeft ook niet aan mij persoonlijk gericht te zijn. Ik heb je enkel herinnerd aan je belofte aan hem,
als prominent deelnemer (met Axxyanus) in juist die specifieke discussie over NOMA.
Ik lieg dus nergens, ook niet half. Neem je je aldus aangetoonde valse beschuldiging terug?
Dat is mijn eerste reden om jou te vermijden.
Juist dit is je eerste reden? Ik kan niet wachten op de tweede (om het rationeler te maken).
Goed doordacht ook en geenszins gevoelsmatig. :roll:
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

MNb schreef:ik vind je een bijzonder vervelend ventje met wie het niet de moeite waard is om waar dan ook over te discussiëren.
Kom ik je te na? tegen creationisten is het misschien makkelijker ageren?
En ja, je bent de ergste van jouw soort op dit forum.
Toe maar.
Je bent zelfs te verwaand om na al die weken niet zelf te kunnen bedenken hoe ik over je denk en waarom ik niet met je discussieer.
Laat me raden. ik ben te verwaand omdat ik het niet met je eens ben?
Omdat ik niet verwacht dat jij binnen afzienbare tijd van je verwaandheid genezen bent hoef jij niet te verwachten dat ik ophoud met mijn gezeik.
Nee nee, dat niet! Ik trek het niet meer! Stop met zeiken alsjeblieft!
Dus reageer niet op mijn posts, dan reageer ik niet op de jouwe.
Sorry, dat kan ik niet beloven, hoe graag je dat ook wilt.
Houd je er niet aan, dan zal ik vrolijk doorgaan met je het graf inprijzen, want daar beleef ik een zeker genoegen aan.
Neeh... aargh... ik hou het niet meer! Ik geef op! Jij hebt gelijk oh grote leraar! Jouw genoegen is mijn plicht (proest). Ik neem je bij deze iets minder serieus, maar wie ben ik vergeleken bij de publieke opinie omtrent 'onze', door jou off-topic op de spits gedreven aanvaring in een topic over Hawking's nieuwe boek?
Dat noemt zich vrijdenker.
Dit is nu juist zo'n opmerking die een uitgesproken atheïst zoals jij claimt te zijn niet zo snel zou maken.

P.S No hard feelings van deze kant hoor. Daar hoor je toch bovenuit te groeien?
Laatst gewijzigd door Fjedka op 08 okt 2010 05:32, 1 keer totaal gewijzigd.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Fjedka schreef:Nee nee, dat niet! Ik trek het niet meer! Stop met zeiken alsjeblieft!
Jawel, Grote Meester.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Wat vraag ik nou? Stoppen met zeiken. Het siert je allerminst.
Dit is alweer een overduidelijk slecht excuus voor het ontwijken van gezonde discussie,
tenzij ik later nog een lijvig epistel van je mag tegemoet zien dat daadwerkelijk ter zake doende is
(terzake doende als in: het terzake doende in het topic rond NOMA, niet de off-topic one-liners die je van gelovigen verwacht).
Laatst gewijzigd door Fjedka op 08 okt 2010 05:46, 1 keer totaal gewijzigd.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Alweer hebt U gelijk, oh Zon der Zonnen.
Fjedka schreef:Dit is nu juist zo'n opmerking die een uitgesproken atheïst zoals jij claimt te zijn niet zo snel zou maken.
P.S No hard feelings van deze kant hoor. Daar hoor je toch bovenuit te groeien?
Dank U voor Uw wijze les. Ik dacht altijd dat ik een objectief agnost was, maar zoals altijd weet U in Uw Alwetende Wijsheid beter wat ik claim te zijn dan ikzelf. U laat weer eens op briljante wijze zien dat ik Uw correctie non-stop nodig heb.
Een morele dwerg als ik is niet in staat tot grootmoedigheid zoals U die in overvloedige mate bezit. Ik begrijp nog net dat een Verlichte Geest als U zich nauwelijks een voorstelling van dergelijke beperktheid kan maken.
Fjedka schreef:tenzij ik later nog een lijvig epistel van je mag tegemoet zien dat daadwerkelijk ter zake doende is.
Het is met beschaamd gemoed dat ik moet bekennen niet aan Uw te hoog gestelde verwachtingen kan voldoen. Lijvig? Nee, misschien een paar alinea's. Epistel? Mijn nietswaardige schrijfseltjes verdienen die prachtige benaming niet. Alleen Uw Hoogverheven Gedachtengoed mag als zodanig betiteld worden. Ter zake? Hoe kan iemand met laag bij de grondse ideetjes als ik nu ooit ter zake zijn?
Misschien dat ik ooit, na bij Heeck nog eens de vier links opgevraagd te hebben, mij verstout een paar zaagselspinseltjes aan dit forum toe te vertrouwen. Al besef ik volkomen dat dat eigenlijk overbodige moeite is gezien Uw Onontkoombare Onweerlegbare Alwetendheid omtrent het onderwerp NOMA.
Laatst gewijzigd door MNb op 08 okt 2010 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan Cruijff
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

1 Ik heb gelijk.
2 Je zeikt.

Stop nu eens met zeiken, het helpt je niet.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

1 Uw Genie heeft altijd en overal gelijk.
2 Vergeleken met Uw tot langdurige overpeinzingen stemmende raadgevingen zijn mijn berichtjes nooit meer dan gezeik.
3 Met mijn beperkte geestkracht ben ik niet te helpen. Ik kan slechts dankbaar zijn dat U Uw kostbare aandacht aan mij wilt wijden. Misschien dat ik na veel pijn en moeite een stapje vooruit kan doen.
Laatst gewijzigd door MNb op 08 okt 2010 05:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan Cruijff
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Waarom ga je dan toch door met zeiken?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Een arme van geest als ik kan altijd blijven hopen nog door Uw Goddelijke Licht Verlicht te worden.
Bovendien amuseer ik me.
Laatst gewijzigd door MNb op 08 okt 2010 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan Cruijff
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Je gezeik zet anders bij mij en anderen geen zoden aan de dijk. Kwestie van ratio.
Laatst gewijzigd door Fjedka op 08 okt 2010 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Mijn armen zijn te kort om zoden te zetten aan de hoge dijk waarop Uw Reusachtige Gestalte staat. Uiteraard bent U de enige die in het bezit is van Ratio. Ik ben daar te nietswaardig voor.
Laatst gewijzigd door MNb op 08 okt 2010 05:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan Cruijff
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Logica, weet je wel. Je kunt het wel!
Laatst gewijzigd door Fjedka op 08 okt 2010 05:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Uw Logica is te verheven voor mijn armzalige redenerinkjes.

Johan Cruijff
Plaats reactie