Badeend,
evolutionisten, creationisten, darwinisten, etc...
Ik maak me niet zo druk over die (be)namen(ingen). Dawkins heeft het immers ook over creationisten en
darwinisten. En strict genomen bestaan Darwinisten ook niet. Met darwinisten bedoeld Dawkins inderdaad alle - zoals Cluny omschrijft - 'normalen'. Dit betekent inderdaad automatisch dat creationisten niet normaal zijn, en dat zijn ze ook niet.
Kitty gaf aan dat dit geen evolutieforum is. En strict genomen heeft ze natuurlijk gelijk. Maar het is natuurlijk wel zo dat creationisme synoniem is met dogmatisme en dus het antagonisme is voor het vrijdenken. Dus dat van tijd tot tijd de evolutietheorie ter sprake komt is logisch.
Ik ga dus verder niet muggenziften over sommige woorden zoals 'creationist' of 'evolutionist' (hoewel dit laatste woord niet gedefinieerd is). Er zijn, naar mijn mening, ook veel, teveel, oeverloze discussies tussen de begrippen 'atheist' en 'agnost' en de verschillende gradaties daar tussen(in). Misschien een zinvolle discussie voor anderen maar niet voor mij.
Ik ben slechts geïnteresseerd in één opmerking die jij maakte. De opmerking (vrij vertaald):
- "Ik heb de evolutietheorie bestudeerd en ontdekt dat er veel problemen met de evolutietheorie zijn"
Mijn vraag:
Welke problemen?
Noem er eens
concreet één! Graag wel met bronvermelding.
MvG, Wim Ahlers.
p.s. Over het kan-niet-iets-uit-niets argument; bestudeer eens het verhaal van de symmetrie breking en virtuele deeltjes. Zie o.a.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_particles
http://en.wikipedia.org/wiki/CPT_symmetry
Besef ook dat tijd geen op zichzelf staande entiteit is. Tijd heeft geen betekenis
voor t=plancktijd in de ruimte-tijd dimensie. Dus het woord
voor is dan ook betekenisloos. Omgekeerd betekent dit dat binnen de dimensie van ruimte-tijd tijd altijd, dus
eeuwig, heeft bestaan.
En, zoals Cluny al aangaf, je moet ook even -
wetenschappelijk en
dus niet gevoelsmatig - het 'niets' definiëren
voordat je het kan-niet-iets-uit-niets argument hanteert. ...als ik jou was zou ik me hier niet aan wagen. Het is namelijk van het niveau "Nobel prijs gegarandeerd". Maar wie weet, misschien behoor jij inderdaad tot de groten der aarde! Ik sluit
niets 
uit.