De pure domheid van een Creationist

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: De pure domheid van een Creationist

Bericht door Cluny »

Badeend schreef:
Cluny schreef:
Badeend schreef:zo als er zoveel domme creationisten zijn zoveel domme evolutionisten zijn er ook,
Wat een waardeloos statement.
Wat wil je hiermee?
dat dergelijke topics die zwakken uit een bepaalde groep vernederen in mijn ogen geen zin heeft.
Snap je deze?
Het is abnormaal dat creationisten normalen evolutionisten noemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Badeend

Bericht door Badeend »

Cluny schreef: Het is abnormaal dat creationisten normalen evolutionisten noemen.
het moet een naam hebben nietwaar 8-[
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Waarom moet het een naam hebben? Deze naam is verzonnen door creationisten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Badeend schreef:
Cluny schreef: Het is abnormaal dat creationisten normalen evolutionisten noemen.
het moet een naam hebben nietwaar 8-[
Niet waar!
Dat moet niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Badeend

Bericht door Badeend »

Kitty schreef:Waarom moet het een naam hebben? Deze naam is verzonnen door creationisten.
ik zie het probleem niet. Wat maakt het uit door wie het verzonnen is. Ik zeg er wel bij dat ik bij dit woord de nadruk leg op een persoon die staat achter de macro-evolutie.
Laatst gewijzigd door Badeend op 10 aug 2009 07:31, 2 keer totaal gewijzigd.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Badeend,

evolutionisten, creationisten, darwinisten, etc...
Ik maak me niet zo druk over die (be)namen(ingen). Dawkins heeft het immers ook over creationisten en darwinisten. En strict genomen bestaan Darwinisten ook niet. Met darwinisten bedoeld Dawkins inderdaad alle - zoals Cluny omschrijft - 'normalen'. Dit betekent inderdaad automatisch dat creationisten niet normaal zijn, en dat zijn ze ook niet.

Kitty gaf aan dat dit geen evolutieforum is. En strict genomen heeft ze natuurlijk gelijk. Maar het is natuurlijk wel zo dat creationisme synoniem is met dogmatisme en dus het antagonisme is voor het vrijdenken. Dus dat van tijd tot tijd de evolutietheorie ter sprake komt is logisch.

Ik ga dus verder niet muggenziften over sommige woorden zoals 'creationist' of 'evolutionist' (hoewel dit laatste woord niet gedefinieerd is). Er zijn, naar mijn mening, ook veel, teveel, oeverloze discussies tussen de begrippen 'atheist' en 'agnost' en de verschillende gradaties daar tussen(in). Misschien een zinvolle discussie voor anderen maar niet voor mij.

Ik ben slechts geïnteresseerd in één opmerking die jij maakte. De opmerking (vrij vertaald):
  • "Ik heb de evolutietheorie bestudeerd en ontdekt dat er veel problemen met de evolutietheorie zijn"
Mijn vraag:
Welke problemen?
Noem er eens concreet één! Graag wel met bronvermelding.

MvG, Wim Ahlers.

p.s. Over het kan-niet-iets-uit-niets argument; bestudeer eens het verhaal van de symmetrie breking en virtuele deeltjes. Zie o.a.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_particles
http://en.wikipedia.org/wiki/CPT_symmetry
Besef ook dat tijd geen op zichzelf staande entiteit is. Tijd heeft geen betekenis voor t=plancktijd in de ruimte-tijd dimensie. Dus het woord voor is dan ook betekenisloos. Omgekeerd betekent dit dat binnen de dimensie van ruimte-tijd tijd altijd, dus eeuwig, heeft bestaan.
En, zoals Cluny al aangaf, je moet ook even - wetenschappelijk en dus niet gevoelsmatig - het 'niets' definiëren voordat je het kan-niet-iets-uit-niets argument hanteert. ...als ik jou was zou ik me hier niet aan wagen. Het is namelijk van het niveau "Nobel prijs gegarandeerd". Maar wie weet, misschien behoor jij inderdaad tot de groten der aarde! Ik sluit niets :wink: uit.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Badeend

Bericht door Badeend »

wahlers schreef: Ik ben slechts geïnteresseerd in één opmerking die jij maakte. De opmerking (vrij vertaald):
  • "Ik heb de evolutietheorie bestudeerd en ontdekt dat er veel problemen met de evolutietheorie zijn"
Mijn vraag:
Welke problemen?
Noem er eens concreet één! Graag wel met bronvermelding.
Je zal begrijpen dat het meer mijn probleem is dan dat het jou probleem is omdat jij waarschijnlijk geen problemen hebt met evolutie. Anders zou je waarschijnlijk niet zo'n gedurfde vraag stellen.

Ik zal je een paar simpel omschreven problemen noemen die ik heb met evolutie of wat er indirect verband mee heeft.

Een functie in ons lichaam is niet nuttig voordat het compleet is, een vleugel of een flagellum. Waarom zou natuurlijk selectie met een dergelijke functie doorgaan wanneer dit toch geen voordeel heeft en waar haalt het uberhaupt de complexe informatie vandaan? waar zien we tegenwoordig dat een beest met een half iets rondloopt terwijl het misschien nog aan het evolueren is. is alles niet gewoon afgemaakt zoals god het bedacht heeft? oohnee oke ik laat God even weg, anders beginnen jullie daar over 8).

nou daar zou ik dus eerst wel iets op willen weten voordat ik verder ga :D en en ander probleem dat ik heb, heb ik reeds uitgelegd in het topic "Mijn probleem met evolutie" (de dolfijn)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Badeend schreef:waar zien we tegenwoordig dat een beest met een half iets rondloopt terwijl het misschien nog aan het evolueren is.

nou daar zou ik dus eerst wel iets op willen weten voordat ik verder ga :D en en ander probleem dat ik heb, heb ik reeds uitgelegd in het topic "Mijn probleem met evolutie" (de dolfijn)
zeekoe = half nijlpaard, half dolfijn.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Badeend schreef: Een functie in ons lichaam is niet nuttig voordat het compleet is, een vleugel of een flagellum. Waarom zou natuurlijk selectie met een dergelijke functie doorgaan wanneer dit toch geen voordeel heeft en waar haalt het uberhaupt de complexe informatie vandaan?
Zucht. Waarom doe je nu eens niet de moeite om eerst eens wat zaken op te zoeken, dan zou je niet steeds opnieuw tonen hoe weinig je er van weet. Het is niet ongewoon dat een bepaald lichaamsdeel eerst een andere functie had voor het dan verder evolueerde naar een nieuwe functie.

En een halve vleugel is wel nuttig. Je kan er dan misschien niet mee vliegen maar hij kan je misschien wel helpen om hoger/verder te springen om zo aan een roofdier te ontsnappen.
Badeend schreef:waar zien we tegenwoordig dat een beest met een half iets rondloopt terwijl het misschien nog aan het evolueren is. is alles niet gewoon afgemaakt zoals god het bedacht heeft? oohnee oke ik laat God even weg, anders beginnen jullie daar over 8).
In het dierenrijk wemelt het van ogen in allerlei tussen vormen tussen enkele lichtgevoelige cellen, tot een volledig gevormd zoogdierenoog met pupil en lens.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
siger

Bericht door siger »

Badeend schreef:Een functie in ons lichaam is niet nuttig voordat het compleet is, een vleugel.
Veren waren oorspronkelijk isolatie, blijkbaar hadden sommige vogels er zoveel dat ze bleken te kunnen vliegen. De enige informatie die beschikbaar was en volstond was de (veranderende) omgeving.

Wat vind je trouwens van een vliegende eekhoorn:
Afbeelding
Of van een vliegende slang:
Afbeelding
Of van een vliegende hond:
Afbeelding
collegavanerik
Superposter

siger schreef:
Wat vind je trouwens van een vliegende eekhoorn:

Of van een vliegende slang:

Of van een vliegende hond:
vliegende vis
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Badeend

Bericht door Badeend »

die vleermuis maakt ook gebruik van echolocatie, zonder kan hij niet leven. ik zal wel de domme ezel hier zijn maar ik begrijp nog steeds niet hoe die kan evolueren.
collegavanerik
Superposter

Badeend schreef:die vleermuis maakt ook gebruik van echolocatie, zonder kan hij niet leven. ik zal wel de domme ezel hier zijn maar ik begrijp nog steeds niet hoe die kan evolueren.
http://home.zonnet.nl/myotis2/faq.htm#I
Zijn ze blind?
Nee, vleermuizen zijn niet blind, al was het maar om te weten wanneer het dag of nacht is. Ze kunnen best goed kijken. Hun zicht is echter niet voldoende om 's nachts mee rond te vliegen, laat staan om zo muggen te vangen. Daarvoor gebruiken ze hun sonar (zie verder). In de tropen leeft ook een groter type vleermuizen, kalongs of vliegende honden, dat geen sonar heeft en zich geheel op het zicht (en reuk) orienteert. Zij hebben dan ook juist hele grote ogen (en een lange snuit).
Heb je wel eens een zwaluw insecten zien vangen?
Afbeelding Hebr 6:
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Badeend schreef:die vleermuis maakt ook gebruik van echolocatie, zonder kan hij niet leven. ik zal wel de domme ezel hier zijn maar ik begrijp nog steeds niet hoe die kan evolueren.
http://www.kimbols.be/artikels/mobilite ... satie2.php
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Van het oog wordt door creationisten ook altijd gezegd dat het nooit in stapjes kan zijn ontstaan. Toch is dat wel degelijk mogelijk. Als je nu de moeite neemt om bijgaand artikel via de link nu eens heel goed door te lezen, dan zal je duidelijk worden dat je niet meteen een totaal menselijk oog nodig hebt om toch van een functie van het oog gebruik te kunnen maken. Zelfs lichtgevoelige cellen vervullen al een werkbare functie. Derhalve hoeft een oog, zoals het menselijk oog, niet in een keer compleet gemaakt te zijn, maar kan wel degelijk door evolutie stapje voor stapje ontwikkeld zijn.

http://www.kennislink.nl/publicaties/og ... e-evolutie
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie