Wanneer iets grappig is, mag, sterker nog moet je erom lachen. Zelfs om meningsverschillen mag je lachen. We kunnen beter ermee, erom en ervan lachen dan elkander de kop in slaan. Ik raad je van harte de lof der zotheid aan.Siegfried Stahl schreef: Niet de andere partij uitlachen. Dat je verschilt van mening en meent zelf de juiste te hebben geeft nog niet het recht de andere partij uit te lachen.
Het is namelijk niet zo netjes anderen uit te lachen
U lacht de creationisten (vreselijk woord trouwens ...doet me altijd denken aan van die rechtschapen amerikanen die staan te protesteren voor abortusklinieken) ook uit?
Met goedlachse groet,Moezeer ook de stervelingen gemeenlijk kwaad van mij spreken, en het mij geenszins onbekend is dat de Zotheid bij de grootste zotten zelfs niet ontzien wordt, ben ik het nogtans, gelijk ik hier sta, ik alleen, die door mijn vermogen goden en menschen vervrolijk. Het sterkste bewijs hiervan is, dat ik naauwelijks in deze talrijke vergadering het woord begin te voeren, of ik zie het genoegen op uw aller gelaat verspreid, uw aller voorhoofden zich ontrimpelen, en u allen in een vrolijk en vriendelijk gelach uitbarsten, zoodat het mij toeschijnt als of gij allen, gelijk de goden van HOMERUS, beschonken waart van nectar met nepenthe, daar gij te voren zoo droefgeestig en zwaarmoedig nederzat, als of gij pas uit het hol van TROPHONIUS terug gekeerd waart. Gelijk wanneer de zon haar gouden aangezigt wederom aan de aarde vertoont, of wanneer na een’ strengen winter de zachte adem der westewinden de lente opwekt, alles eene nieuwe gedaante, eene nieuwe kleur en jeugd aanneemt, even zoo hebt gij ook bij mijne verschijning eene andere gedaante bekomen. Hetgene dus andere groote redenaars door lang overdachte redevoeringen naauwelijks vermogen, namelijk de zwaarmoedigheid bij hunne toehoorders te verdrijven, heb ik door mijne enkele verschijning teweeg gebragt.
Bob