Het begrip 'omvolking'
Moderator: Moderators
Re: Het begrip 'omvolking'
Ivar, complotdenkers zijn niet te overtuigen met argumenten. De WTC is immers voor velen nog steeds een complot van Bush en kornuiten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Geen complottheorie genoemd. Dit topic ging juist over de vraag of het mogelijk is om van omvolking te spreken zonder een complottheorie aan te hangen:
Waarop ik bevestigend antwoordde. Ik doe niet aan complotdenken. Heb tussen 2004 en 2008 wel de 9/11 complottheorieën aangehangen, zoals zovelen toen deden (de tijd van de Zeitgeist films), en ja, ik was toen nog erg links, maar dat is inmiddels 16 jaar geleden. Als je had opgelet / als je oprecht was, dan had je ook opgepikt dat ik complotdenken - waaronder Holocaustontkenning, waarover ik een boek heb geschreven - als een integraal onderdeel van antisemitisme zie. Ik heb ook niet meegedaan aan de covid-complottheorieën. Ik ben bekend met de complottheorieën rondom de omvolking, zoals je hebt kunnen lezen, maar verwerp ze dus expliciet: "De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen."windsurfer schreef: ↑22 jun 2024 08:42Mijn vraag is: kan dit laatste eigenlijk wel. Kan je het begrip 'omvolking' gebruiken zonder de complottheorie mee te willen nemen.
Keer op keer sla je de plank volledig mis.

Nihil est sine ratio.
Sgretje opsteken houdt de onliners beter weg dan een vogelverschrikker verwacht ik!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ivar,
Links, midden of rechts.
Wat heeft dat in godsnaam met de feiten (omvolking) te maken?
Links, midden of rechts.
Wat heeft dat in godsnaam met de feiten (omvolking) te maken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
Na de wapenstilstand in 1949 waren er driekwart miljoen Palestijnse vluchtelingen uit het door zionistische troepen veroverde gebied verdreven, of gevlucht voor het geweld. Van de 850.000 Palestijnse Arabieren die binnen de grenzen van de aangewezen Joodse staat woonden, konden 160.000 in het gebied blijven.
Dat noem ik pas omvolking!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
-
appelfflap
- Banned
tja
ivar is beginnen liegen dat 'm zwart ziet, ik wijs er gewoon op
'Hij is begonnen' -allemaal Ivar's schuld, niet de obsessie van anderen...
Zulks soort projectie kan mede worden veroorzaakt door obsessie en is dan symptomatisch:
Obsessie
Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is
van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten
niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij of zij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken
leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.
Dit behoeft niet altijd pathologisch te zijn. Een obsessie die bij de
gezonde mens optreedt is meestal geen blijvende psychische gestoordheid.
Is de obsessie wel blijvend, dan spreekt men van een dwangvoorstelling.
Een bekende obsessie is stalken.
Stalkers zijn geobsedeerd door een bepaald persoon en
doen er alles aan om bij deze persoon in de buurt te komen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Nee hoor. Het was wat mij betreft slechts een voorbeeld om aan te geven wat omvolking werkelijk inhoudt.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dit was naar aanleiding van je opmerking over de 9/11 complottheorieën. In die tijd (de opkomst van de "9/11 Truth Movement") was complotdenken vooral iets van links. De invloedrijke docu Fahrenheit 9/11 was gemaakt door linkse filmmaker Michael Moore, de Zeitgeist serie door linkse filmmaker Peter Joseph, en uiteindelijk had je, in 2011, de Occupy Wall Street beweging, waarin complottheorieën circuleerden over de Joodse bankiers, het Vaticaan, de Zionisten met hun "dansende Israëli's", Building 7 van de Joodse zakenman Larry Silverstein etc. 9/11 zou een False Flag zijn geweest waar de toen regerende republikeinen achter zouden hebben gezeten, al dan niet in samenwerking met de Mossad. Het complot zou onder andere ten doel hebben gehad om de vredelievende moslims te framen, en een excuus te hebben om het Midden-Oosten te veroveren, ten behoeve van Amerika en Israël.
De chemtrails en HAARP complottheorieën ken ik ook vooral uit linkse kringen, al viel het me rond 2016 op dat ook extreemrechtse lieden er mee aan de haal gingen.
Tegenwoordig associëren we complottheorieën vooral met rechts, vanwege de recente kwesties van de covidprotesten (waar Forum voor Democratie in mee ging) en Q-Anon (dat door een deel van de Trump aanhangers werd omarmd). Extreemrechts (dat vanwege de antikapitalistische en antizionistische drijfveren veel raakvlakken heeft met extreemlinks) hangt nog steeds veel complottheorieën aan, maar radicaalrechts (vertegenwoordigd door de PVV) moet er niets van hebben, juist vanwege het feit dat zoveel complottheorieën antisemitisch zijn en maar al te vaak gepaard gaan met Holocaustontkenning.
Op dit forum beschouw ik jou als een van de meest actieve complotdenkers, al zal ik niet claimen dat je alle complottheorieën aanhangt. Je bent er in ieder geval wel van overtuigd dat er sprake is van een sinister Israëlisch complot om de Gazaanse bevolking uit te roeien. En je bevindt je daarmee in het gezelschap van lieden die geloven dat de Holocaust is verzonnen om de stichting van een Joodse staat in Palestina voor elkaar te krijgen. Het pro-Palestina activisme is doorspekt van allerlei neonazistische complottheorieën.
Zoals terrorisme niet exclusief kan worden toegeschreven aan rechts, links of de islam, zo geldt dat ook voor complotdenken. Het is simpelweg zo dat elke groep zo zijn eigen varianten heeft of andere dingen benadrukt.
Ik ben een complotdenker geweest, en zelfs een antizionistische, antisemitische Holocaustontkenner. Ik heb die zaken heel bewust achter me gelaten - telkens een uitermate leerzaam proces - en ben daardoor extra gevoelig geworden voor nieuwe complottheorieën.
Omvolking is, net als de aanslagen van 9/11 en de oorlog in Gaza en omstreken, een feit. Aan al dit soort zaken kunnen vergezochte complottheorieën worden verbonden, maar dat hoeft niet.
Nihil est sine ratio.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel is juist een zeer divers land waar mensen met verschillende etnische, religieuze en culturele achtergronden samenleven, wat haaks staat op het idee van "omvolking". De bewering dat Israel achter zogenaamde "omvolking" zou zitten, is een ongefundeerde complottheorie die vaak voortkomt uit antisemitische denkbeelden. Complottheorieën waarin Joden of Israel beschuldigd worden van wereldwijde controle of manipulatie zijn eeuwenoud en hebben hun oorsprong in antisemitische mythen zoals de "Protocollen van de Wijzen van Zion", een vervalst document dat zogenaamd Joodse plannen voor wereldheerschappij beschreef.dikkemick schreef: ↑17 dec 2024 06:37Nee hoor. Het was wat mij betreft slechts een voorbeeld om aan te geven wat omvolking werkelijk inhoudt.
Het gebruik van de term "omvolking" in deze context is onjuist en super misleidend, omdat het een bewuste bevolkingsvervanging suggereert, terwijl de gebeurtenissen van 1948 in het kader staan van een gewelddadig conflict en historische migratiestromen aan beide zijden. In 1948 vielen alle omliggende Arabische landen - Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en Irak - samen met lokale Palestijnse milities juist Israel aan om Israel te annexeren. De sukkels verloren in 10 maanden. De omliggende Arabische landen en Palestijnse milities verloren vervolgens ook in de Zesdaagse Oorlog van 1967 in 6 dagen, de Jom Kipoeroorlog van 1973 in 19 dagen, de Libanese Oorlog van 1982 en de Tweede Libanese Oorlog van 2006. De PLO werd verslagen door Israel, in 2006 verloor Hezbollah van Israel in een conflict dat 34 dagen duurde en nu verliezen die losers - Hamas en Hezbollah - weer. In Israel wordt Onafhankelijkheidsdag gevierd op 14 mei, terwijl voor de losers deze dag als de Nakba geldt -- logisch. Israel proberen te annexeren is nooit een goed idee gebleken. De Nakba was geen omvolking, maar een gebeurtenis waarbij honderdduizenden Palestijnen vluchtten en deels werden verdreven als gevolg van oorlog en conflict, niet door een geplande bevolkingsvervanging om specifiek plaats te maken voor Joden; het was geen georganiseerde poging om de Palestijnse bevolking te vervangen door andere etnische groepen zoals in sommige andere gevallen van demografische verandering door Turkije, Syrië, Bosnië, Myanmar, etc., maar een gevolg van een oorlog die de sukkels notabene zelf zijn begonnen om Israel te annexeren.
Turkije heeft wel Koerdische gemeenschappen verdreven uit gebieden in Noord-Syrië en Turkije OM die te bevolken met etnische Turken en Arabieren. Ook de Syrische regeringstroepen hebben Koerdische gebieden in Syrië te herbevolkt met Arabieren OM de etnische samenstelling te veranderen. In Bosnië voerden Servische troepen etnische zuiveringen uit tegen Bosnische moslims en Kroaten OM een etnisch Servisch gebied te creëren. In Myanmar voerde het Myanmarse leger etnische zuiveringen uit tegen de Rohingya-moslims, maar desondanks is het voor de pro-Pallies weer Israel, Israel, Israel in zo'n beetje elk topic dat wordt geopend.
Zionist
Het volgende zou ik nog wel willen uitzoeken:
Het woord omvolking is een vertaling van het Franse grand remplacement (NIET van een Duits woord) en terug te voeren tot een aantal boeken of essays van Renaud Camus, die zelf zegt te zijn geïnspireerd door uitspraken van de Brit Enoch Powell (bekend van diens "rivers of blood" toespraak uit 1968). Ik heb de schrijfsels van Renaud Camus nog niet gelezen dus ik weet niet precies wat hij met de term bedoelde. Op wikipedia wordt ook zijn concept van de omvolking als een complottheorie omschreven, dus ik ben benieuwd wie in zijn ogen de samenzweerders zijn en welk sinistere doel zij precies voor ogen hebben.
Ik ga dit de komende uren onderzoeken, niet om te bewijzen dat Camus geen complotdenker was, want ik zie geen enkele reden om een voor mij onbekende Fransoos te verdedigen, maar om een duidelijk beeld te krijgen van de oorspronkelijke betekenis van de term, die natuurlijk heel goed af kan wijken van de betekenis die het woord voor mij heeft, anno 2024.
Ik nodig iedereen uit om op constructieve wijze bij te dragen aan dit onderzoek.
Het woord omvolking is een vertaling van het Franse grand remplacement (NIET van een Duits woord) en terug te voeren tot een aantal boeken of essays van Renaud Camus, die zelf zegt te zijn geïnspireerd door uitspraken van de Brit Enoch Powell (bekend van diens "rivers of blood" toespraak uit 1968). Ik heb de schrijfsels van Renaud Camus nog niet gelezen dus ik weet niet precies wat hij met de term bedoelde. Op wikipedia wordt ook zijn concept van de omvolking als een complottheorie omschreven, dus ik ben benieuwd wie in zijn ogen de samenzweerders zijn en welk sinistere doel zij precies voor ogen hebben.
Ik ga dit de komende uren onderzoeken, niet om te bewijzen dat Camus geen complotdenker was, want ik zie geen enkele reden om een voor mij onbekende Fransoos te verdedigen, maar om een duidelijk beeld te krijgen van de oorspronkelijke betekenis van de term, die natuurlijk heel goed af kan wijken van de betekenis die het woord voor mij heeft, anno 2024.
Ik nodig iedereen uit om op constructieve wijze bij te dragen aan dit onderzoek.
Nihil est sine ratio.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Zowel Camus als Powell waarschuwden voor de demografische gevolgen van immigratie. Powell waarschuwde voor de onvermijdelijke sociale en demografische gevolgen van immigratie zonder te suggereren dat dit een bewuste strategie was. Hij zit meer op dezelfde lijn als jij (de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen), althans indien ik je goed begrepen heb.Ivar schreef: ↑17 dec 2024 11:13 Het volgende zou ik nog wel willen uitzoeken:
Het woord omvolking is een vertaling van het Franse grand remplacement (NIET van een Duits woord) en terug te voeren tot een aantal boeken of essays van Renaud Camus, die zelf zegt te zijn geïnspireerd door uitspraken van de Brit Enoch Powell (bekend van diens "rivers of blood" toespraak uit 1968). Ik heb de schrijfsels van Renaud Camus nog niet gelezen dus ik weet niet precies wat hij met de term bedoelde.
Camus stelt daarentegen dat de vervanging van de Europese bevolking door migranten - vooral uit islamitische landen - een doelbewust aangestuurd proces is omdat een zwakkere nationale identiteit globalistische belangen bevordert, omdat sociale fragmentatie zorgt voor een zwakkere en minder samenhangende oppositie, omdat de afname van nationale identiteit het eenvoudiger maakt om internationale samenwerking en globalistische doelen te bevorderen, en omdat de instroom van goedkope arbeidskrachten de arbeidskosten verlaagt, wat grotere bedrijven en hun eigenaren allemaal ten goede komt.
Zionist