Arbeidstekort komende 30 jaar

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
vegan-revolution
Superposter

Re: Arbeidstekort komende 30 jaar

Bericht door vegan-revolution »

doctorwho schreef: 02 jun 2022 20:13Bij mijn eigen bedrijf ook moeite nieuwe medewerkers te vinden
Wat voor medewerkers zoek je?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

vegan-revolution schreef: 02 jun 2022 23:27
doctorwho schreef: 02 jun 2022 20:13Bij mijn eigen bedrijf ook moeite nieuwe medewerkers te vinden
Adviseurs arbeid en gezondheid (achtergrond fysiotherapeut, bewegingswetenschapper of HBO leefstijlcoach) We hebben onlangs gelukkig drie geschikte kandidaten aan ons team toe mogen voegen. :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De namen gaan op voor de vegavariant en helpen de consument op weg. In de slavink zit geen sla ook geen vink, in de ossenhaas geen haas, in de pindakaas geen kaas, in de hoofdkaas geen kaas, in de gestampte muisjes geen knaagdieren
Ik zie totaal niet in hoe die namen de consument op weg helpen. Hoe dan?
Pindakaas komt van peanutbutter alleen mocht het in Nederland geen pindaboter heten vanwege regelgeving. In Suriname hadden ze plakken gestampte pinda's waar vanaf plakken werden gesneden net als bij kaas. Het is dus een mengeling van woorden.
Het vlees onder de lendenen van een dier wordt haas genoemd. Daar wordt de ossenhaas gesneden. Niets bijzonders dus.
Muisjes heten zo vanwege de vorm met staartje. Volgens oud bijgeloof is de muis het zinnebeeld van vruchtbaarheid. Daarom eten we ze alleen bij de geboorte. Wederom een goede verklaring. Die is echter ver te zoeken bij de lachwekkende benamingen voor vleesvervangers. Hoewel dat bij de McPlant ook het geval is :lol:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wacht maar. Want die economieën gaan zeker niet zo blijven functioneren als wij de laatste tijden gewend waren. (Ja.. óf er zou een wonder gebeuren...) Ik houd maar rekening met een jaar of tien ellende op z'n minst. Dan heb je niet zoveel werkkrachten nodig, vooral niet als je voldoende robot-achtigheid kan gebruiken als bedrijfsleven...
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerard R. schreef: 08 jun 2022 15:32
Wacht maar. Want die economieën gaan zeker niet zo blijven functioneren als wij de laatste tijden gewend waren. (Ja.. óf er zou een wonder gebeuren...) Ik houd maar rekening met een jaar of tien ellende op z'n minst. Dan heb je niet zoveel werkkrachten nodig, vooral niet als je voldoende robot-achtigheid kan gebruiken als bedrijfsleven...
Regeren is vooruitzien :) in 2023 ga ik wat anders doen dan nu het geval is en laat de medewerkers aan mijn vennoten.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie