Verspreiding van de islam in Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Verspreiding van de islam in Europa

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 01 mar 2020 18:21
gerard_m schreef: 01 mar 2020 14:11
dikkemick schreef: 01 mar 2020 13:35
DE islam als stroming bestaat, maar zoals iedere stroom zijn er zijtakken. Er is maar een beperkte kleine stroom die de extremistische zijtak bevaart. Nog te groot, maar DE islam evolueert, evenals het christendom geëvolueerd is.
@ Dikkemick:
Bestaat er volgens jou een ideologie waarvoor dit NIET geldt?
Denk het niet. Zoveel mensen, zoveel verschillende inzichten. Versplintering heet dat. Segregatie.
Helder. Maar kan ik dan concluderen dat in jouw ogen geen enkele ideologie een gevaar kan vormen?
Neem bijvoorbeeld een ideologie als het nazisme: ook hiervoor geldt jouw redenering dat maar een kleine stroom extremistisch was en het overgrote deel van de aanhangers geen geweld gebruikte.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

collegavanerik schreef: 01 mar 2020 16:46 Niet alle moslims zijn extremisten, naar alle extremisten zijn wel moslim.
Katholieken
Protestanten
Hindoes
Atheïsten
Politiek linksen
Politiek rechtsen
Etc...
Inderdaad dat zijn allemaal Moslims :lol:
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 02 mar 2020 20:05
Helder. Maar kan ik dan concluderen dat in jouw ogen geen enkele ideologie een gevaar kan vormen?
Neem bijvoorbeeld een ideologie als het nazisme: ook hiervoor geldt jouw redenering dat maar een kleine stroom extremistisch was en het overgrote deel van de aanhangers geen geweld gebruikte.
Zou je voor mij zelf eens de overeenkomsten en verschillen willen geven tussen hedendaagse islam en nazisme?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 03 mar 2020 17:48
Zou je voor mij zelf eens de overeenkomsten en verschillen willen geven tussen hedendaagse islam en nazisme?
Waarom niet gewoon antwoord geven op mijn vraag?

Ik gebruik hier natuurlijk een onvervalste Godwin om je redenering te toetsen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waren alle Duitsers nazi?
Is het christendom slecht omdat de Ku Klux clan slecht is?

Een opmars van christendom is geen opmars van Ku Klux clan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Wil je echt eerst alle miljoenen verschillen uitgeduid hebben alvorens antwoord te geven op deze vraag?

Overeenkomsten zijn bijvoorbeeld :

- jodenhaat
- wereldwijde expansiedrift
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

vegan-revolution schreef: 04 mar 2020 00:53
Wil je echt eerst alle miljoenen verschillen uitgeduid hebben alvorens antwoord te geven op deze vraag?

- jodenhaat
Waarom zie ik dat niet?
Ja, er zijn moslims die joden haten. Er zijn christenen die joden haten en er zijn leden van de schaakclub die joden haten.
En wat betreft die expansieDRIFT? Waar baseer je dat op? Ik krijg maar weinig moslims aan de deur met de vraag of ik me wil bekeren. Laatst nog wel een JG eruit moeten schoppen.
Einstein/Mick
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Elke ideologie kan een gevaar vormen voor onze maatschappij. Wat betreft de aantallen is er niets bijgekomen in ons land. (https://dekanttekening.nl/nieuws/cbs-is ... nederland/) Het CBS meldt dat er tussen 2010 en 2019 0% groei is geweest. Natuurlijk wordt de invloed wel steeds groter. Deels is dat prima, want de Islam is hier en we moeten elkaar leren begrijpen. Deels is dat niet goed, omdat er denkbeelden binnen de Islam zijn die niet passen binnen een tolerant land dat een strenge scheiding van Kerk en Staat kent. Je zou verwachten dat Turkse moslims, vanwege Atatürk, beter zouden passen binnen onze democratie dan de Marokkaanse moslims. Maar helaas is de groep moslims van beide landen geen afspiegeling van de maatschappij aldaar. De liberalere Turken worden in Nederland ook aangevallen door de Turken uit de strengere Islam groepen. Hoe dit gaat lopen hangt van de politiek af. We moeten ervoor waken niet de grootste schreeuwers hun zin te geven, maar juist die groepen die al beter passen bij de democratische waarden.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Henry II schreef: 04 mar 2020 15:14 Elke ideologie kan een gevaar vormen voor onze maatschappij. Wat betreft de aantallen is er niets bijgekomen in ons land. (https://dekanttekening.nl/nieuws/cbs-is ... nederland/) Het CBS meldt dat er tussen 2010 en 2019 0% groei is geweest. Natuurlijk wordt de invloed wel steeds groter. Deels is dat prima, want de Islam is hier en we moeten elkaar leren begrijpen. Deels is dat niet goed, omdat er denkbeelden binnen de Islam zijn die niet passen binnen een tolerant land dat een strenge scheiding van Kerk en Staat kent. Je zou verwachten dat Turkse moslims, vanwege Atatürk, beter zouden passen binnen onze democratie dan de Marokkaanse moslims. Maar helaas is de groep moslims van beide landen geen afspiegeling van de maatschappij aldaar. De liberalere Turken worden in Nederland ook aangevallen door de Turken uit de strengere Islam groepen. Hoe dit gaat lopen hangt van de politiek af. We moeten ervoor waken niet de grootste schreeuwers hun zin te geven, maar juist die groepen die al beter passen bij de democratische waarden.
De Turken in nederland zijn een scheve afspiegeling van Turkije net als de Nederlandse immigranten in de Michigan een scheve afspiegeling van Nederland waren. Emigrees zijn conservatief religieus, daarom zijn Turken in NL en Duitsland zo belangrijk bij verkiezingen voor Erdogan.

Maar conservatief is niet identiek aan extremist. Extremisten zijn wel conservatief.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
vegan-revolution
Superposter

dikkemick schreef: 04 mar 2020 13:35
vegan-revolution schreef: 04 mar 2020 00:53

- jodenhaat
Waarom zie ik dat niet?
Ja, er zijn moslims die joden haten. Er zijn christenen die joden haten en er zijn leden van de schaakclub die joden haten.
En wat betreft die expansieDRIFT? Waar baseer je dat op? Ik krijg maar weinig moslims aan de deur met de vraag of ik me wil bekeren. Laatst nog wel een JG eruit moeten schoppen.
Als je in de geschiedenis duikt dan zul je zien dat het gebied onder islamitisch bewind zich uitbreidde wanneer de macht daartoe aanwezig was. Maar dat is niet alles. Zie bijvoorbeeld Immigration in Islamic Doctrine and History.

Daaruit :
Hijra is the Islamic doctrine of jihad by migration.
Hijra is a political tactic Mohammed used to conquest a Kafir (non-Muslim) country.
Koran 2:218 Indeed, those who have believed and those who have emigrated and fought in the cause of Allah - those expect the mercy of Allah. And Allah is Forgiving and Merciful.
Sahih Muslim’s Hadith Book 1, Number 31 Mohammed: "I have been ordered to wage war against mankind until they accept that there is no god but Allah and that they believe I am His prophet..."
The concepts of kitman, tawriya, muruna and taqiyya (sometimes also referred to as "sacred deception") are similar tactics. They enable Muslims to lie, say a half-truth, not to say the full truth, or hide their real intentions if they do so for the benefit of Islam. Such tactics are, however, temporary. The ultimate goal is to establish an Islamic government, and impose Sharia law, so such practices are no longer needed. Until that time, Muslims can follow Mohammed's advice.
Sahih Bukhari’s Hadith Volume 4, Book 52, Number 268 Allah's apostle said: "War is deceit."
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hitler zal ook ongetwijfeld de bijbel geciteerd hebben in zijn Jodenvervolging. En de bijbel is een machtig instrument om volkeren af te slachten of jezelf superieur te voelen boven al het andere gepeupel.
En zoals je extremistische christenen hebt, heb je ook extremistische moslims. Maar het overgrote deel neemt die koran niet meer zo letterlijk. En wij bepalen dan niet of dit wel of geen ware moslims zijn!
Ik verdom het om een samenzwering te zien in die massale verspreiding van giftige ideeën. Machten zijn er altijd en zullen er altijd blijven bestaan. Maar het oprukken van de islamitische macht in Nederland (of Europa) zie ik niet.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef: 04 mar 2020 20:59
Als je in de geschiedenis duikt dan zul je zien dat het gebied onder islamitisch bewind zich uitbreidde wanneer de macht daartoe aanwezig was. Maar dat is niet alles. Zie bijvoorbeeld Immigration in Islamic Doctrine and History.
Als je in de geschiedenis duikt dat zul je zien dat heel wat andere gebieden niet onder islamitisch bewind zich uitbreidden wanneer de macht daartoe aanwezig was.

Als je wil duidelijk maken dat de geschiedenis van de islam ons tot zorgen moet aanzetten, dan moet je aantonen hoe de geschiedenis van de islam op een of andere manier uitzonderlijk is. Tot nu toe lijkt het erop dat de geschiedenis van de islam mooi past in de geschiedenis van de rest van de wereld.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

dikkemick schreef: 04 mar 2020 21:47Maar het overgrote deel neemt die koran niet meer zo letterlijk.
Heb je ook cijfers van onderzoeken om dit te onderbouwen of is dit alleen maar een wilde uitspraak "ins blaue hinein"?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

vegan-revolution schreef: 05 mar 2020 04:14
dikkemick schreef: 04 mar 2020 21:47Maar het overgrote deel neemt die koran niet meer zo letterlijk.
Heb je ook cijfers van onderzoeken om dit te onderbouwen of is dit alleen maar een wilde uitspraak "ins blaue hinein"?
Kijk om je heen. Ik woon in Nederland en het aantal stenigingen lijkt hier mee te vallen.
Einstein/Mick
vegan-revolution
Superposter

dikkemick schreef: 05 mar 2020 06:26
vegan-revolution schreef: 05 mar 2020 04:14
Kijk om je heen. Ik woon in Nederland en het aantal stenigingen lijkt hier mee te vallen.
Ik kijk om me heen en ik zie dat moslims hier in Nederland nu nog steeds in de minderheid zijn. En het is natuurlijk belachelijk om "stenigingen" (of bijvoorbeeld terroristische aanslagen) als enige maatstaf te nemen als het gaat om negatieve invloeden die aanhang van de islam kan veroorzaken.
Gesloten