Gevallen engelen zijn er wel, maar dan op de astronomische/astrologische manier. Men doelde op vallende sterren, vandaar ook het idee dat die gevallen engelen op Aarde gegooid werden. God had die engelen op alle planeten in ons zonnestelsel kunnen gooien, en dan was Eva en Adam niet verleid geweest, dan hadden Adam en Eva voor eeuwig in het paradijs kunnen rondlopen. Maar neen, hij moest hen op de Aarde gooien. Waarschijnlijk zag God het niet zitten om voor eeuwig met twee preutse mensjes opgescheept te zitten.Fish schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat er gevallen engelen zijn
Christenen beweren dat de mensen die naar de hemel mogen hier voor gekozen hebben en altijd zullen blijven kiezen. We weten nu hoe het eraan toegaat als je tegen Gods wil in gaat en daarom kiezen mensen er vrij voor om dat niet te doen. Dat is van dezelfde logica als stellen dat je met vrije wil kiest om de wil te doen van een gijzelnemer, omdat die een ander heeft neergeschoten die tegen de wil van de gijzelnemer inging. Als mensen oren hebben om te horen, dan hore ze....Fish schreef: . Want als je in de hemel nog kan vallen heeft de dochter van Waarom een punt. Er is dan geen enkele garantie dat hemelaars niet opnieuw in zonde vervallen het is immers eerder gebeurt.
Nog wat anders waarom heeft God een hel gemaakt, hij had het ook kunnen laten.
Daarom vind ik het best vreemd dat mensen alhier hierover in conclaaf gaan. Het is toch kinderlijk bijgeloof, dat verdient toch niet om aandacht te krijgen?