Het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel'
Moderator: Moderators
Re: Het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel'
Heb je bronnen voor deze bewering?
Ja, da's zeker!pallieter schreef: Dit zegt genoeg Lucy, het was meer dan waarschijnlijk een zeer sensationeel boek.

Haha, daar hou ik je aan hé! :p (Grapje)!pallieter schreef: http://www.cozmix.be/en/bibliotheek/detail/1303
Indien je er minder dan een jaar over doet betaal ik je een etentje om het samen te bespreken.
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Ja, een wetenschapper schrijft inderdaad minder stellig, dat is iets wat ik ook eens gehoord heb. Maar hoe denken jullie dan over wat hij schrijft over die spijswetten uit het Oude Testament? Dat zou toch best kunnen dat dat voor de gezondheid was? En over die dingen over hygiëne in de Bijbel die hij schreef? (Maar ja, er stonden natuurlijk ook in die hoofdstukken dingen waarvan je denkt: dat kan nooit)! 

Hahaha, u bent in ieder geval heel eerlijk en neemt geen blad voor de mond!Henry II schreef: En inderdaad onderstreep ik hier dat de schrijvers van de bijbel misschien best wel 'achterlijk' zijn.

Ja hoor, goeie smoes!PietV. schreef: En als je ze daar op aanspreekt dan zeggen ze doodleuk: "Wil jij dat probleem even voor mij oplossen, het ontbreekt mij aan de mogelijkheden".

Beloofd is beloofd. Het is echt een uitermate interessant boek, maar zelfs voor mij (met een academische achtergrond in de materie) soms vrij zwaar. En laat dit nu een kenmerk zijn van de meeste wetenschappelijke boeken.Haha, daar hou ik je aan hé! :p (Grapje)!
Elk echt wetenschappelijk boek laat je achter met meer vragen dan toen je er aan begonnen bent. Maar ook meestal met een verbazing over hoe wonderlijk de realiteit in elkaar zit. Daar zijn de mirakels uit de verschillende religieboekjes niets mee vergeleken. Laat staan een boekje over hoe de bijbel wetenschappelijk zou zijn. Kan je perfect vergelijken met stellen dat een lucifer toch ook licht geeft vergeleken met onze zon.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Inderdaad dus; als je Smedes, Paas en Peels tegen komt dan moet je dit maar in je achterhoofd houden. Maar het vervelende is dat er nog heel wat mensen zijn die hier in trappen.Lucy schreef: Ja hoor, goeie smoes!
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik lees doorgaans geen propaganda"literatuur" zeker niet als schrijver gaat beweren dat de evolutietheorie niet klopt omdat in de bijbel staat...
Schrijver heeft zich kennelijk niet verdiept in de ET (en ook niet in de bijbel).
Ergo: Het is geen schrijver.
Schrijver heeft zich kennelijk niet verdiept in de ET (en ook niet in de bijbel).
Ergo: Het is geen schrijver.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dit zegt genoeg.Lucy schreef: Het heet 'Moderne wetenschap in de Bijbel' en er wordt in beweert dat er een heleboel info over wetenschap in de Bijbel te vinden is!
..............................................................................................................................
Vervolgens komt hij met argumenten tegen de Evolutie-theorie.
Geen moderne wetenschap in de Bijbel.
En overigens ook niet in de Koran, zoals moslims nog wel eens durven te beweren.
Evolutie is namelijk moderne wetenschap, maar het komt in de Bijbel niet voor.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
En dan aankomen met "argumenten" tegen de evolutietheorie.Bonjour schreef:Hij is bioloog.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Nee, hij is inderdaad geen schrijver, althans niet van beroep! Hij is doctorandus, staat op de kaft van het boek! Eigenlijk best vreemd dat iemand, die zo'n hoge opleiding genoten heeft, zulke onzin kan schrijven blijkbaar! 
Maar goed, wat zal ik nou met dat boek doen? Weet iemand iets leuks?
Het meest voor de hand liggende is natuurlijk doorverkopen aan iemand anders. Maar eerlijk gezegd wil ik niet zo graag dat diegene misschien christen wordt. (En die kans zit er wel in, aangezien dat boek op internet heel veel goede recensies heeft gekregen en mensen het vaak overtuigend vonden! Echt waar)! Want ik zou liever willen dat er helemaal geen religies meer waren, al is dat natuurlijk niet realistisch. Omdat al die religies meer voor ellende zorgen dan voor goede dingen, toch? Snapt u? Maar wat zou u doen?

Maar goed, wat zal ik nou met dat boek doen? Weet iemand iets leuks?

Ach, hij zou niet de eerste zijn.Lucy schreef:Eigenlijk best vreemd dat iemand, die zo'n hoge opleiding genoten heeft, zulke onzin kan schrijven blijkbaar!![]()
Als je de intelligentie hebt, kan zo'n titel bovendien best van pas komen bij het bespelen van mensen.
Het geeft zo iemand toch een air van autoriteit.
Zet er dan nog even "award winning" achter, en het populistische aspect is compleet.
Henry Ford
Henry Ford
Lucy, geef het boek aan iemand die al overtuigd is van de waarheid. Die kan er wat mee!Lucy schreef:Nee, hij is inderdaad geen schrijver, althans niet van beroep! Hij is doctorandus, staat op de kaft van het boek! Eigenlijk best vreemd dat iemand, die zo'n hoge opleiding genoten heeft, zulke onzin kan schrijven blijkbaar!
Maar goed, wat zal ik nou met dat boek doen? Weet iemand iets leuks?Het meest voor de hand liggende is natuurlijk doorverkopen aan iemand anders. Maar eerlijk gezegd wil ik niet zo graag dat diegene misschien christen wordt. (En die kans zit er wel in, aangezien dat boek op internet heel veel goede recensies heeft gekregen en mensen het vaak overtuigend vonden! Echt waar)! Want ik zou liever willen dat er helemaal geen religies meer waren, al is dat natuurlijk niet realistisch. Omdat al die religies meer voor ellende zorgen dan voor goede dingen, toch? Snapt u? Maar wat zou u doen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Eventueel houd ik me beschikbaar als dumpplek voor het boekwerkje....
Eens kijken hoeveel pagina's ik het volhoud....

Eens kijken hoeveel pagina's ik het volhoud....
Recensies zoals van deze verlichte geesten...Lucy schreef:Maar eerlijk gezegd wil ik niet zo graag dat diegene misschien christen wordt. (En die kans zit er wel in, aangezien dat boek op internet heel veel goede recensies heeft gekregen en mensen het vaak overtuigend vonden! Echt waar)
G. Hette Abma
Wanneer hij schrijft over schepping of evolutie blijkt hoe wankel het nog altijd overheersende evolutionisme gefundeerd is. I
Arjan Grevengoed
Hobrink gaat in op tal van zogenaamde feiten die de evolutietheorie zouden bewijzen. Maar op zeer overtuigende wijze weet hij deze te ontkrachten
Tjerk de Reus
Bovendien had de ark een uitgekiende bouw, die het schip bijzonder zeewaardig maakte. Pas eeuwen en eeuwen later werd in de scheepsbouw ontdekt welke voordelen het arkmodel heeft.
Krijn de Jong
Wat een verademing. Wat een blijdschap wekt het lezen van de Bijbel op die manier. Wat een ongedachte bron van kennis en wijsheid boren we hier plotseling aan. En wat komen we vaak zaken tegen die de moderne wetenschap ,ontdekt' heeft. Hadden we Gods wetten beter in acht genomen, veel epidemieën zouden niet gewoed hebben.
Huib de Vries
Naar aanleiding van discussies met leerlingen van de middelbare school publiceerde hij in 1985 het boekje 'Evolutie, een ei zonder kip', als weerwoord tegen de pretenties van het darwinisme
Jan Heijnen
Er was dus een select aantal ‘basistypen’ nodig om deze diersoorten te laten overleven. In totaal hebben minimaal 1.400 en maximaal 16.000 dieren in de ark gewoond. Uit berekeningen blijkt dat er genoeg ruimte in de ark was voor deze dieren, voor eten en drinken én voor acht mensen om te wonen en te werken.”
Dr. H.Bos
Ook onderbouwt Hobrink het wereldwijde karakter van de zondvloed en komt tot de onomstotelijke conclusie dat de Bijbel een bovennatuurlijk geïnspireerd boek is.
LODEWIJK BORN
,,Het is niet mijn bedoeling om wetenschappers te overtuigen. Maar ik geloof dat er heel veel fouten worden gemaakt bij het in standhouden van de legitimiteit van de evolutietheorie.’’ Hij somt vele missers in zijn boek op.
Jenö Sebök
Op globale en overtuigende wijze rekent Hobrink af met de evolutietheorie.