Het lijkt me duidelijk wat jij doet: uitroepen dat de Satan koning/heerser is van deze wereld!bigal61 schreef: Stap 1: De aarde was in Gods hand: vredig, liefdevol, zoals het bedoelt is. De mens mocht deze aarde onderhouden/regeren. (de mens krijgt mandaat)
Stap 2: De mens geeft dit mandaat weg aan satan (zondeval)
Stap 3: De oorspronkelijke goedheid van de schepping komt onder controle van het kwaad.
Stap 4: Degene onder wiens authoriteit elk mense functioneer (de koning/heerser van deze wereld) is satan.
Dus: wat doe je: sterven onder de handen van satan, de koning van de leugen, die je zegt dat hij niet bestaat, je je eigen god bent, terwijl je werkelijk niets zelf kan beinvloeden, integendeel, zelfs gebonden bent in zonden?
Of kom je het koninkrijk van God binnen, waar jevoor gemaakt bent, en verandert God je slechte hart in een levend nieuw hart wat Goed is?
Ik zou zeggen dat je God niet meer kan beledigen dan door juist dat te zeggen.
Dat de aarde oorspronkelijk 'vredig en liefdevol' is is een zeer kinderachtige fantasie van je. Wel eens naar school geweest?
Die Tsunami waar ik het net over had werd veroorzaakt door een aardbeving. Die aardbevingen worden veroorzaakt doordat de aardkorst dun is en er daarom veel tectonische platen zijn, die drijven op de nog hete kern van de aarde en soms tegen elkaar aan botsen. Alleen al dit feit laat zien dat de aarde nooit vredig geweest kan zijn.