95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Yours
Ervaren pen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Yours »

Yours schreef:
Het kan er in mijn logica niet in dat wie dan ook voor mij(n zonden) zou kunnen sterven.
Believer in YHWH antwoordde:
Jesaja al gelezen?

Isa 53:1 Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des Heren geopenbaard?
Isa 53:2 Want als een loot schoot hij op voor zijn aangezicht, en als een wortel uit dorre aarde; hij had gestalte noch luister, dat wij hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij hem zouden hebben begeerd.
Isa 53:3 Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte, ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.
Isa 53:4 Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.
Isa 53:5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.
Isa 53:6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de Here heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen.
Isa 53:7 Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.
Isa 53:8 Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest.
Isa 53:9 En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest.
Isa 53:10 Maar het behaagde de Here hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des Heren zal door zijn hand voortgang hebben.
Isa 53:11 Om zijn moeitevol lijden zal hij het zien tot verzadiging toe; door zijn kennis zal mijn knecht, de rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, en hun ongerechtigheden zal hij dragen.
Isa 53:12 Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft.
Yours: Maar tegelijkertijd was Jezus de voor de volle 100 procent genocide plegende God?

Je schreef eerder:
Jezus was 100% God en 100% mens.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

doctorwho schreef:Beste Believer,

Kan je nog eens ingaan op mijn laatste posting, wellicht is je deze ontschoten.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Believer in YHWH schreef:Wonderen en genezingen zijn bewijs.
Afbeelding
en je bent nog steeds niet Rooms Katholiek? :roll:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Samante schreef:
Believer in YHWH schreef:Ben in 1 dag ervaren geworden zie ik.

Denk dat ik te veel tijd hier doorbreng.

Is mijn inbreng eenbeetje zinvol heren? En Samante.....
Ik was vandaag andere dingen doen, maar ik zit met verbazing nu alles te lezen. Zinvol? Dat denk ik wel. Als christenen met twijfel komen lezen in dit topic van 95 vragen aan een christen, en jouw bijdragen lezen, zullen velen denk ik definitief het geloof vaarwel zeggen. Het is mooie antireclame voor het christendom, de antichrist zou het niet kunnen verbeteren.
Precies, we hebben sinds de evangelisatiehoek van Henoch niet zo'n prachtige antireclame voor het christendom gehad. Wel blijven volhouden hoor, Believer. Henoch kwam tot pagina 100, dat moet jou ook best wel lukken.
Born OK the first time
Believer in YHWH
Banned

Bericht door Believer in YHWH »

Jim schreef:En dus heeft jezus niet geleden, danwel minder.
Immers, hij wist vooruit waar het op uitdraaide en dat hij daarna weer gewoon naar zichzelf in de hemel terug ging.

En dus? Wat is de argumentatie.
Jezus heeft wel geleden. En erg ook.

Zijn dood was evenwel geen tragedie maar een overwinning.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Believer in YHWH
Banned

Rereformed schreef:
Samante schreef:
Believer in YHWH schreef:Ben in 1 dag ervaren geworden zie ik.

Denk dat ik te veel tijd hier doorbreng.

Is mijn inbreng eenbeetje zinvol heren? En Samante.....
Ik was vandaag andere dingen doen, maar ik zit met verbazing nu alles te lezen. Zinvol? Dat denk ik wel. Als christenen met twijfel komen lezen in dit topic van 95 vragen aan een christen, en jouw bijdragen lezen, zullen velen denk ik definitief het geloof vaarwel zeggen. Het is mooie antireclame voor het christendom, de antichrist zou het niet kunnen verbeteren.
Precies, we hebben sinds de evangelisatiehoek van Henoch niet zo'n prachtige antireclame voor het christendom gehad. Wel blijven volhouden hoor, Believer. Henoch kwam tot pagina 100, dat moet jou ook best wel lukken.
Erg flauw. Geeft een beetje het vrijdenk gehalte aan....
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Believer in YHWH
Banned

collegavanerik schreef:
Believer in YHWH schreef:Wonderen en genezingen zijn bewijs.
Afbeelding
en je bent nog steeds niet Rooms Katholiek? :roll:
Zal iedere reactie (met welke bedoeling ook) van een antwoord proberen te voorzien.

Nee. Niet inderdaad niet Katholiek.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Believer in YHWH schreef:Erg flauw. Geeft een beetje het vrijdenk gehalte aan....
Tja, humor gaat een vroom gelovige nu eenmaal boven de pet. Jezus kon tenslotte niet lachen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Believer in YHWH schreef:Zal iedere reactie (met welke bedoeling ook) van een antwoord proberen te voorzien.
Oh dan moet je een hoop pagina's terug. DoctorWho schreef iets waar je geen antwoord op gaf, voor zover ik me herinner ook niet nadat hij nog eens om een antwoord vroeg. Niet er met de pet naar gooien hoor wanneer er lastige vragen gesteld worden, dat deed Jezus ook nooit.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44#p278144" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Samante

Bericht door Samante »

Believer in YHWH schreef: Erg flauw. Geeft een beetje het vrijdenk gehalte aan....
Het is in het geheel niet flauw bedoeld. Het is meer een constatering.
Het enige dat met jouw religieuze opvattingen zou kunnen binden is angst. Het draait volledig om de factor angst in jouw bijdragen. Van een blijde evangelische boodschap is geen enkel spatje aanwezig.
Maar zie jij dat zelf dan niet eens? :roll:
Believer in YHWH
Banned

Yours schreef:Yours schreef:
Het kan er in mijn logica niet in dat wie dan ook voor mij(n zonden) zou kunnen sterven.
Believer in YHWH antwoordde:
Jesaja al gelezen?

Isa 53:1 -12 quote]

Yours: Maar tegelijkertijd was Jezus de voor de volle 100 procent genocide plegende God?

Je schreef eerder:
Jezus was 100% God en 100% mens.
Jezus was 100% maar had een deel van de Goddelijkheid afgelegd (tijdelijk) en uit vrije wil.
Kenosis heet dat. http://en.wikipedia.org/wiki/Kenosis

Believer in YHWH
Banned

Samante schreef:
Believer in YHWH schreef: Erg flauw. Geeft een beetje het vrijdenk gehalte aan....
Het is in het geheel niet flauw bedoeld. Het is meer een constatering.
Het enige dat met jouw religieuze opvattingen zou kunnen binden is angst. Het draait volledig om de factor angst in jouw bijdragen. Van een blijde evangelische boodschap is geen enkel spatje aanwezig.
Maar zie jij dat zelf dan niet eens? :roll:

En vertel jij dan eens wat die blijde boodschap is in jouw woorden?

Samante

Bericht door Samante »

Je maakt van God een demonische willekeurige karikatuur, eentje die zijn schepsels naar eigen believen en tot zijn grote plezier om zeep helpt inclusief de kraamafdeling.

Satan, als deze al zou bestaan, zou daar garen bij spinnen. Zoals in The Devil's Advocate
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Kenosis?

Bill Hicks: "Let me be your servant":

http://www.youtube.com/watch?v=-qmglGWMsdk
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Samante

Bericht door Samante »

Believer in YHWH schreef: En vertel jij dan eens wat die blijde boodschap is in jouw woorden?
De blijde boodschap in mijn woorden:

God houdt van iedereen, niemand uitgezonderd, onvoorwaardelijk en zonder enige reserve.
Je hoeft niets te doen, er simpel zijn is meer dan voldoende.
Je hebt een vrije wil waarbij je niet gehinderd zult worden door Goddelijke interventie, want die is er niet. En evenmin hoef je je zorgen te maken over een oordeel achteraf.

De hel bestaat niet, er is slechts de hemel en iedereen heeft daartoe vrije toegang.

Er is geen enkele reden om angst te hebben voor God.
Gesloten