95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Believer in YHWH
Banned

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Believer in YHWH »

Rereformed schreef:
Fishhook schreef:Ben blij dat 'mensen' zoals believer weinig voorkomen onder de primaten.
Hij is er een van het soort dat zijn eerstgebore de keel af zou snijden als hij daar toe in een droom opgeroepen zou worden.
Gelukkig krijgen ook de meeste christenen het schaamrood op hun wangen wanneer ze met dit soort fanatisme geconfronteerd worden.

Geconfronteerd worden met fanatiek vroom geloof heeft wellicht meer effect om een doorsnee gelovige zijn geloof de rug toe te laten keren dan argumenten van atheïsten. Althans zo is het mij vergaan. Deze discussie doet me sterk denken aan hoe mijn eigen geloofscrisis begon. Die werd op gang gezet door 9/11, het geconfronteerd worden met mensen die hun religieuze geloof tot het uiterste serieus nemen. De islam is op vele manieren blijven steken in de denkwereld van de pentateuch, als christen begreep ik dat de bron van 9/11 in mijn eigen bijbel te vinden was.
Het christendom is schizofrener, de boodschap van liefde in het NT gaat niet samen met de praktijken en denkwereld van de boeken van Mozes, maar men moet met woordgegoochel die boeken toch als Gods woord blijven zien. Op middelbare leeftijd gekomen voelde ik sterk dat het christelijk geloof mijn psyche daarom bijzonder beschadigde. En na 9/11 kwam die innerlijke gespletenheid er als een noodkreet bij me uit. Dit waren bijna 10 jaar geleden nu mijn eerste gedachten: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/17.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik ze nu weer lees zie ik een mens die boven de ethiek van zijn eigen religie is uitgegroeid maar nog lang niet alle consequenties daarvan beseft. 't Is een vreselijk lange weg vanuit de denkwereld van Believer naar een modern wereldbeeld te reizen.

Beste rereformed je zult begrijpen dat ik jouw verhaal iets anders lees.

Je hebt een opvoeding gehad die je de waarheid heeft voorgehouden.
Evenwel nooit een relatie gekregen met God en bent blijven hangen in godsdienst en religie.

Je hebt je huis gebouwd op zand. En toen kwamen de golven en de storm. B.v. van 9-11.

Weg huis.

Wat is Gods Woord weer eens waar.

Bouw op de Rots.

Die Rots heet Jezus.

Wat zei Paulus ook al weer> zie Rom 1:22
Laatst gewijzigd door Believer in YHWH op 17 jun 2011 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Believer in YHWH
Banned

Cluny schreef:
Believer in YHWH schreef: Een wet die voor jou geldt hoeft nog niet voor God te gelden.
Zwaartekracht is er een van.
Het woordje wet heeft meerdere betekenissen.
Geen verwarring daarover creëren a.u.b.

Zwaartekracht EN de tien geboden hebben allen dezelfde auteur.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Samante

Bericht door Samante »

Believer in YHWH schreef: Je hebt je huis gebouwd op zand. En toen kwamen de golven en de storm. B.v. van 9-11.

Weg huis.

Wat is Gods Woord weer eens waar.

Bouw op de Rots.

Die Rots heet Jezus.
Jij maakt van Jezus een zandsculptuur.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Believer in YHWH schreef:Een wet die voor jou geldt hoeft nog niet voor God te gelden.
Dit is een slecht voorbeeld. Het gaat hier om innerlijke tegenstrijdigheid, oftewel zaken die logische onmogelijkheden zijn.
Indien je een god van liefde predikt, dan kan die god zich onmogelijk voordoen als pleger van genocide.
Of omgekeerd, indien de god van genocide een feit is dan is het gepraat over zijn liefde holle klanken.

Als je dit niet inziet dan is men uiteraard uitgepraat. Je bent dan eenvoudig een warhoofdig denker die mensen met meer verstandelijke vermogens links zullen laten liggen.
Born OK the first time
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Believer in YHWH schreef:Een wet die voor jou geldt hoeft nog niet voor God te gelden.
Ja, dat zei u al eerder. Ga nu eens in op mijn argumenten. Als ik de tijd neem om een doordachte reactie te typen, verwacht ik van u hetzelfde.
Leg eens uit?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Believer in YHWH
Banned

Mocht iemand van jullie zowel niet in de hemel geweest zijn noch in de hel.

Deze mensen wel.

http://media.biddenhelpt.net/Glimpse_of ... y_High.wmv
http://media.biddenhelpt.net/Naar_de_hel_en_terug.wmv

Misschien aardig om eens een idee te krijgen wat je ontkent?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Believer in YHWH schreef:
Cluny schreef:
Believer in YHWH schreef: Een wet die voor jou geldt hoeft nog niet voor God te gelden.
Het woordje wet heeft meerdere betekenissen.
Geen verwarring daarover creëren a.u.b.

Zwaartekracht EN de tien geboden hebben allen dezelfde auteur.
Aannames zonder onderbouwing worden hier verworpen zonder onderbouwing.
Een goede gewoonte op Freethinker.
Voor jouw aannames worden geen uitzondering gemaakt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Believer in YHWH
Banned

Voor de onderbouwing. Zie de Bijbel.

Probleem is niet het gebrek aan onderbouwing. Probleem is jouw keuze die te ontkennen.

En dat is niet mijn probleem overigens maar dat van jou.

siger

Bericht door siger »

Believer in YHWH schreef:Voor de onderbouwing. Zie de Bijbel.
Waren alle evangelisten maar zo kort en bondig.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Believer in YHWH schreef:
Voor de onderbouwing. Zie de Bijbel.

Probleem is niet het gebrek aan onderbouwing. Probleem is jouw keuze die te ontkennen.

Jouw stelling is verworpen!
Klaar!
Niet meer doen, jôh.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:Voor de onderbouwing. Zie de Bijbel.

De bijbel is nu juist hetgeen hier ter discussie staat. U dient dus met externe bronnen te komen die de gebeurtenissen die daarin staan bevestigen. Anders zou ik met het boek Dune van Frank Herbert kunnen bewijzen dat er reusachtige zandwormen bestaan.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beste Believer,

Kan je nog eens ingaan op mijn laatste posting, wellicht is je deze ontschoten.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Believer in YHWH
Banned

Rereformed schreef:
Dit is een slecht voorbeeld. Het gaat hier om innerlijke tegenstrijdigheid, oftewel zaken die logische onmogelijkheden zijn.
Indien je een god van liefde predikt, dan kan die god zich onmogelijk voordoen als pleger van genocide.
Of omgekeerd, indien de god van genocide een feit is dan is het gepraat over zijn liefde holle klanken.

Als je dit niet inziet dan is men uiteraard uitgepraat. Je bent dan eenvoudig een warhoofdig denker die mensen met meer verstandelijke vermogens links zullen laten liggen.

Liefdeloos is het tegenovergestelde van liefdevol. In jouw argumentatie stel je genocide gelijk aan liefdeloosheid.
Als jij vindt dat God liefdeloos is zou je dat moeten aantonen.

Misschien was er wel een hele goede reden dat een volk moest sterven.
Misschien was het wel zeer liefdevol (in de laatste analyse) dat Hij dit deed. Kortom: Misschien is jou mening wel onjuist.

Als je de liefdeloosheid niet overtuigend kunt aantonen en gebrekkige logica blijft spuien moet ik misschien jou wel als warhoofd bestempelen. Alhoewel ik dat nooit zou doen.
Laatst gewijzigd door Believer in YHWH op 17 jun 2011 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:Mocht iemand van jullie zowel niet in de hemel geweest zijn noch in de hel.

Deze mensen wel.

http://media.biddenhelpt.net/Glimpse_of ... y_High.wmv
http://media.biddenhelpt.net/Naar_de_hel_en_terug.wmv
Oogetuigenverslagen zijn het meest onbetrouwbare bewijs dat er bestaat. Dat is ook de reden dat het het minst zwaar weegt in een strafproces.

Welke extern bewijs is er dat de verhalen van deze personen bevestigt?
Misschien aardig om eens een idee te krijgen wat je ontkent?
Dat klinkt lachwekkend hypocriet uit de mond van iemand die het bestaan van miljoenen andere goden a priori uitsluit zonder er ooit kennis van te hebben genomen.
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Vooruit dan maar weer.

Dag Believer in YHWH,

Je schreef:
Ik zal niet zeggen en nooit zeggen dat ik alle antwoorden heb.
Dit kan ik met grote stelligheid ook zeggen. Ook ik heb op een heleboel vragen geen antwoord en laat me vaak (indien ik een antwoord wil hebben) informeren door deskundigen, die met uitleg en bewijzen komen.

Jij daarentegen verzint ZELF theorieën, dogma’s en komploten maar je weet bij vragen erover geen antwoorden. Je doet het af met dat er boekenkasten vol met die verzinsels zijn en dat God alles kan en mag.
M.i. dien je altijd een antwoord te hebben op vragen over “iets” dat jezelf verzonnen hebt. Of kom in ieder geval met argumenten.

Je zou er eens met een deskundige over moeten praten denk ik. Het lijkt me erg lastig hoor knul. Je verzint iets en je hebt geen antwoorden/bewijzen als men er iets over vraagt………………………….

Ajuus,

Stan
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
Gesloten