Kiks schreef: Zonder onderbouwing is dit slechts een kreet.
Niks kreet. Toon me dan het fysieke bewijs voor die zgn. gemeenschappelijke voorouder, de alombekende missing-link. Dat fysieke bewijs bewijs bestaat helemaal niet. Slechts als eigenbedachte opvattingen in de hoofden van degene die erin geloven. Telkens worden die opvattingen bijgesteld. Dan spreek je mijnsinziens niet over bewijs, maar over zoiets als een aanname. Dat ontbrekende bewijs geldt niet alleen voor de voorouderlijke mens en aapachtige, maar ook voor andere soorten. Ontbrekende gaten worden hypothetisch opgevuld bij gebrek aan beter. Neo-darwinisten spreken daarom onterecht over wat zij bewezen feitelijkheden noemen. Ik noem het grote onzin, met inmiddels gevaarlijke religieuze trekjes.
En waarom gebeurt dat dan niet?
Vervangen worden door .........?
Door wie als serieus bevonden?
Dat gebeurd wel terdege. Ik haal meer info betreffende onze eigen evolutie uit de kosmologische wetenschappen. Epigenetica verschafte ons een andere kijk op het gedrag van onze genen en diens overerving. De sub-atomaire fysica verschaft ons een hernieuwde kijk op de aard van wie we zijn en waaruit we bestaan. Darwin had geen enkele weet van wat we nu weten. Ik heb deze voorbeelden al eerder aangehaald, maar onze fanatieke evolutionisten reageren alsof ik de duivel in eigen persoon op dit forum heb binnengelaten. Uiteindelijk zullen we op andere werelden binnen dit zonnestelsel onze eigen evolutie op Aarde beter gaan begrijpen. Titan is een interessante kandidaat, alsmede de Jupitermaan Europa. Maar zelf dode werelden als Mercurius en onze Maan tonen opmerkelijke gegevens. Biologische evolutie is slechts een deel van een meer omvattend verhaal. Zo wordt de opvatting dat het leven ontstond door ingeslagen meteorieten op Aarde steeds meer overgenomen. Het darwinisme rept daar met geen woord over. We weten nauwelijks iets van wat wij zoiets als bewustzijn noemen, behalve als gevolgtrekking van een actief brein. Ook weten we onvoldoende van het leven diep in onze oceanen, die volgens de opvatting van neo-darwinisten de oerbron van deze aardse biosfeer zou vormen. Gisteren kwam er nog een item naar buiten toe dat we nauwelijks de soorten op die diepten in kaart hebben gebracht. En dan moeten we de natuurlijke selectie als een bewezen feit beschouwen. Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan, maar de reactie zal natuurlijk als vanouds zijn. Gekrakeel over Christendom en totale negering van de door mij gepresenteerde feiten.