Dat was dan voor de tijd dat je er kritischer mee werd?Petra schreef: ↑14 jan 2018 10:06@R; als je maar sorry zegt en spijt hebt.![]()
@Ingi:
dat zei je in deze reactie: viewtopic.php?p=541594#p541594
En je bedoelde denk ik planeten i.p.v. planten.
Ik heb overigens ook flink gespeeld met astrologie.(evenals vele andere leukigheden). Waar ik nogal van schrok is dat mensen het behoorlijk serieus kunnen nemen. Dat ze hun astrologische vondsten gaan naleven, zeg maar. Een beetje de omgekeerde wereld.![]()
Dat er in de sterren staat geschreven dat je een rampjaar tegemoet gaat wordt nog waar ook als je er maar sterk in gelooft.
Ik vind het enig hoor dat ik een vis en een aap ben, zelfs een houtje enzoMaar het moet wel voor de gezelligheid blijven.
Als je werkelijk gaat geloven dat je door planeten wordt beïnvloed ga je m.i. te ver. Een zwarte kat is 's avonds net lief als 's morgens en of je zonnetje nou in Mars stond of in Venus; jij maakt je dag, niet die planeet.
Planeten hebben net zoveel invloed op je als planten; zo gek was je verschrijving dus niet. Toeval of ?![]()
Of eigenlijk als ik erover nadenk.. hebben planten misschien wel meer invloed; al was het maar omdat ze zo gezellig kunnen bloeien.
Als iemand mij een rampjaar voorspelt is dat hetzelfde als een Reiki mens zegt tegen iemand met een erge ziekte zegt..je moet Reiki gaan beoefenen dan genees je van je erge ziekte. Net zo onverantwoordelijk uiteindelijk als je het serieus wilt beoefenen. Astrologische berekeningen gaan over bepaalde neigingen betref karakter maar daarmee doe je m.i. niet aan waarzeggerij.
Ik heb het van huis uit meegekregen en soms de sterrenbeelden bestudeerd en ook meer voor de leukigheid. Maar veel meer kan ik er niet mee. Ik denk dat je zelfs Reiki niet meer nodig hebt als je als mens in staat bent terug te keren naar je natuurlijke staat in die zin dat je weer wat meer op je gezonde mensenverstand en intuïtie of van mij part gevoel durft te vertrouwen. Ik heb het zelf ook niet meer zo nodig als dan in het begin, ik ben me meer bewust en ook bezig met Zelfkennis. Je staat sowieso altijd in verbinding en als je vrij voelt dan ga je anders met allerlei obstakels om en blijf je in elke situatie dicht bij dat wat ik dan de bron noem.
Tot dan zijn al dit soort zaken mooie hulpmiddelen en zo moet je ze ook leren zien.
zal wezen.