Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 11 aug 2025 14:40
  • Beste antisemieten,
Waarom plaats je een bericht dat uitdrukkelijk aan antisemieten (racisten, die specifiek Joden discrimineren) gericht is, op dit forum?
Denk je dat er veel racisten op dit forum actief zijn?
Zover ik weet is geen enkele deelnemer die in dit topic actief is, een racist, die Joden op grond van hun Joodse identiteit discrimineert
Omdat ik een antwoord verwacht op mijn vragen, heb ik ze niet in rood of roodbruin gesteld.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nederland gaat wederom KEIhard ingrijpen en trekt wederom de rode lijn! Dit keer is Veldkamp wel heel serieus, gemotiveerd en gedreven!

https://share.google/RG0BdjFpMIOZ4xPip

Nederland gaat Israël om opheldering vragen over Anas al-Sharif en andere journalisten van Al-Jazeera die gisteren werden gedood. De Nederlandse regering wil dat Israël bewijs levert voor de bewering dat Sharif opereerde als Hamas-commandant.

Nou, Israël zal nu wel 2x nadenken alvorens ze weer een journalist om zeep helpen.
(Succes daarmee trouwens, want er zijn waarschijnlijk geen journalisten meer. (Die zijn al humaan uit hun lijden verlost)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 12 aug 2025 04:18
Gerard R. schreef: 11 aug 2025 13:24
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 aug 2025 13:17
Dat laatste zat er waarschijnlijk van het begin af aan in.

Men wilde het echter niet zien net als in de jaren dertig.
Men had de mond vol over het communistische gevaar, het echte gevaar zag men niet.
Zie ik niet zo.
Verdedigen tegen Hamas kan en dat accepteer ik prima, ik ben tegen terreur.
De wereld kon niet weten dat het in de verste verte niet daarbij zou blijven.
Rereformed, ChaimNinsky en ik zelf wisten het wel.
Wij verwachten alle drie dat de tegenaanval van Israël vele malen meer levens zouden eisen dan er op 7 oktober 2023 omkwamen door de actie van Hamas. Uiteraard wisten we niet dat Israël dingen zou doen die volgens de geneefse conventies verboden tenzij de aangevallen ziekenhuizen, ambulances en journalisten, misbruikt zijn door gewapende strijders)
Dit is iets heel anders wat toch echt doet denken aan een bekend verhaal waarvan de authenticiteit wordt bestreden omdat het fictief zou zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Protocoll ... n_van_Sion

Horror alom...
Jullie wisten dat ook niet vooruit, deze apocalyps, deze vergruizing over het hele landstrookje en de bovenmatige wreedheid, ook tegen vele journalisten en inderdaad de vrijwel genocide, wat extreem zwaar zal wegen... En het heen en weer sturen van een volkje van 2 miljoen...

Zelfs Netanyahu zelf is NOG volledig in ontkenning van wat er gebeurt.

En verder zijn jullie 'de wereld' niet, jullie zijn drie deelnemers op een forum.

Overigens: je
...
staat nog aan, per ongeluk neem ik aan 😉 ?
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een man van God moet gaan ingrijpen omdat de politiek verzaakt.

Madonna vraagt de paus om Gaza te bezoeken om de kinderen te helpen https://share.google/qxbu18199JQwoYbbD

"Het beste cadeau dat ik hem (haar zoon Rico) als moeder kan geven, is iedereen vragen te doen wat ze kunnen om de onschuldige kinderen in Gaza te helpen."
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@Dikkemick
Dan moet hij oppassen anders wordt hij nog uit zijn pausmobiel geschoten, die toch al moeite zal hebben daar Gaza van puin is. Dat kerkje in Gaza waar de Paus zo boos om is heeft het ook niet overleefd. Niets is nog heilig...

Het bombarderen gaat fors door. Vandaag 45 dode Palestijnen.

Diverse kanalen waaronder de VN:
sinds 7 oktober 2023 meer gedode journalisten dan de Amerikaanse Burgeroorlog, Wereldoorlogen I en II, de Koreaanse Oorlog, de Vietnamoorlog, de oorlogen in ex-Joegoslavië en de Amerikaanse oorlog in Afghanistan (na 9/11) samen
."
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 11 aug 2025 21:50:scissors:
Israel heeft het Verwondingenregistratiedocument van de Hamas Strijders gepubliceerd in het Arabisch en de woorden en namen ook in het Engels vertaald. Ook de telefoonnummers van het Hamas Nukhba Battaljon toont hem in het Arabisch, met de codenaam Tabit 5, en nummer 58673. Net als met journalist Abdallah Aljamal, die aantoonbaar voor Hamas en Al Jazeera werkte, heeft Al Jazeera ook hier weer een probleem. En ze hebben nog veel meer info over hem vrijgegeven.

Demasqué: I love it!

.
Israel Journalist Tettorist.jpg
.
Ik had uit onderstaande modinfo begrepen dat deze zeer
actuele cartoon in het midden-Oosten topic thuishoort:

• Je denkt wellicht alleen een cartoon te hebben geplaatst over Trump, maar degene die in de eerste vijf plaatjes aan het woord is, is Netanyhu.
    Dus hoort deze wellicht in het midden-Oosten topic thuis.
    Ik denk er nog even over na.
BRON: Originele cartoons
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen Peters modinfo antwoord

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 12 aug 2025 04:41
HierEnNu schreef: 11 aug 2025 14:40
  • Beste antisemieten,
Waarom plaats je een bericht dat uitdrukkelijk aan antisemieten (racisten, die specifiek Joden discrimineren) gericht is, op dit forum?
Denk je dat er veel racisten op dit forum actief zijn?
Zover ik weet is geen enkele deelnemer die in dit topic actief is, een racist, die Joden op grond van hun Joodse identiteit discrimineert
Omdat ik een antwoord verwacht op mijn vragen, heb ik ze niet in rood of roodbruin gesteld.
Gelezen!

Je citeert alleen de aanhef en bouwt daar vragen op met een premisse die
ik niet deel. Ik ga in mijn antwoord uiteraard wél uit van de volledige context!
Omdat je vragen vertrekken vanuit een interpretatie die ik níét deel, reageer ik
liever pas nádat ik goed heb doordacht hoe jij mijn hele bericht hebt gelezen.
  • Zoals je zelf eens zei: éérst een nachtje over slapen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 11 aug 2025 17:09 ....
al-Sharif is Hamas strijder (Even tot de kern samengevat)
....
Dit verhaal kan niet worden geverifieerd.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -stem.html
Alleen militaire strijders zijn een legitiem doelwit in oorlog

"Een baan als media-adviseur voor Hamas maakt je geen actieve strijder", zegt Jodie Ginsberg, de CEO van belangenorganisatie Protection of Journalists, over de eerdere baan van Al Sharif. En een vorige baan dus al helemaal niet. Ze benadrukt dat volgens het internationaal recht alleen actieve strijders een legitiem doelwit zijn in een oorlog.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 12 aug 2025 16:52
ChaimNimsky schreef: 11 aug 2025 17:09 ....
al-Sharif is Hamas strijder (Even tot de kern samengevat)
....
Dit verhaal kan niet worden geverifieerd.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -stem.html
Alleen militaire strijders zijn een legitiem doelwit in oorlog

"Een baan als media-adviseur voor Hamas maakt je geen actieve strijder", zegt Jodie Ginsberg, de CEO van belangenorganisatie Protection of Journalists, over de eerdere baan van Al Sharif. En een vorige baan dus al helemaal niet. Ze benadrukt dat volgens het internationaal recht alleen actieve strijders een legitiem doelwit zijn in een oorlog.
Al Sharif een Hamasstrijder....
En de overige 179?

Deze keer werd Anas al-Sharif het slachtoffer: vele journalisten zijn al gedood in Gaza | de Volkskrant https://share.google/RmDHCOEFa3WgMzQvU

Volgens het CPJ zijn sinds 7 oktober 2023 in de Gazastrook zeker 180 journalisten (inclusief ondersteunend personeel) gedood.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Het goede nieuws is dat Israel zo'n 75% van de Gazastrook in handen heeft en eindelijk ook besloten heeft de laatste restjes van Hamas te gaan neutraliseren. De Palestijnen aldaar hebben tot 7 Oktober dit jaar om het gebied te evacueren. Aangeraden wordt daar gehoor aan te geven, want de fase na 7 oktober 2025 zal - naar ik heb vernomen - veruit de dodelijkste fase worden.

Zeer treurig dat het leven van de gijzelaars daarmee in gevaar komt (want die bevinden zich volgens de Mossad vooral in Gaza Stad), maar het moet gebeuren. Ergens in 2026 zal er geen enkele mogelijkheid meer zijn voor de Palestijnen om Israel en haar burgers aan te vallen. Gaza wordt volledig gedemilitariseerd en grote delen van Gaza zullen als bewaakte bufferzones worden ingericht om te voorkomen dat eventuele Palestijnse terroristen ook maar in de buurt kunnen komen.

Het veiligheidshek heeft Israel al enorme positieve effecten gebracht; het aantal geslaagde zelfmoordaanslagen is sinds de bouw ervan met zo'n 90% tot zelfs 95% gedaald. Nu zal ook die laatste 5% aan mogelijkheden worden geëlimineerd. En hopelijk zullen de Palestijnen aldaar dan wat een andere instelling krijgen, want ze hebben hun lot daarmee in eigen handen. Met de andere bevolkingsgroepen, zoals de Druzen en Bedoeïenen, is het ook gewoon vrede. Velen dienen zelfs in het Israelische leger.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 12 aug 2025 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 12 aug 2025 20:13 Het goede nieuws is dat Israel zo'n 75% van de Gazastrook in handen heeft en eindelijk ook besloten heeft de laatste restjes van Hamas te gaan neutraliseren. De Palestijnen aldaar hebben tot 7 Oktober dit jaar om het gebied te evacueren. Aangeraden wordt daar gehoor aan te geven, want de fase na 7 oktober 2025 zal - naar ik heb vernomen - veruit de dodelijkste fase worden.

Zeer treurig dat het leven van de gijzelaars daarmee in gevaar komt (want die bevinden zich volgens de Mossad vooral in Gaza Stad), maar het moet gebeuren. Ergens in 2026 zal er geen enkele mogelijkheid meer zijn voor de Palestijnen om Israel en haar burgers aan te vallen. Gaza wordt volledig gedemilitariseerd en grote delen van Gaza zullen als bewaakte bufferzones worden ingericht om te voorkomen dat eventuele Palestijnse terroristen ook maar in de buurt kunnen komen.

Het veiligheidshek heeft Israel al enorme positieve effecten gebracht; het aantal geslaagde zelfmoordaanslagen is sinds de bouw ervan met zo'n 90% tot zelfs 95% gedaald. Nu zal ook die laatste 5% aan mogelijkheden worden geëlimineerd.
Dat niet aangevallen kunnen worden is prima.
Maar verder is het een goor dodelijk destructief debakel geworden in mijn beleving.
En ik hoop dat het de komende jaren, misschien wel tientallen jaren een forse staart zal blijken te hebben.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 12 aug 2025 20:13 Het goede nieuws is dat Israel zo'n 75% van de Gazastrook in handen heeft en eindelijk ook besloten heeft de laatste restjes van Hamas te gaan neutraliseren. De Palestijnen aldaar hebben tot 7 Oktober dit jaar om het gebied te evacueren. Aangeraden wordt daar gehoor aan te geven, want de fase na 7 oktober 2025 zal - naar ik heb vernomen - veruit de dodelijkste fase worden.

Het veiligheidshek heeft Israel al enorme positieve effecten gebracht; het aantal geslaagde zelfmoordaanslagen is sinds de bouw ervan met zo'n 90% tot zelfs 95% gedaald. Nu zal ook die laatste 5% aan mogelijkheden worden geëlimineerd. En hopelijk zullen de Palestijnen aldaar dan wat een andere instelling krijgen, want ze hebben hun lot daarmee in eigen handen. Met de andere bevolkingsgroepen, zoals de Druzen en Bedoeïenen, is het ook gewoon vrede. Velen dienen zelfs in het Israelische leger.
Je geilt er echt op he?

Voor mij 1 troost: Israël blijft als pariastaat achter en graaft nu haar eigen graf. In Nederland noemen we dit gerechtigheid. En let wel: Dit heeft NIETS met antisemitisme te maken.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... strijdbaar
Dat Hamas nog steeds duizenden strijders zou hebben, is volgens Dweik niet gek. "Er lijkt een eindeloze pool aan jongeren te zijn die alles hebben verloren in de oorlog. Ze sluiten zich aan met het idee: we gaan toch wel dood." (..)
Hamas is niet weg. En dat wegkrijgen is ook bijna niet te doen tenzij je 2 miljoen Palestijnen in Gaza wilt uitroeien. En dat is nog alleen maar Gaza. Het is internationaal. En de haat zal extreem zijn, denk ik.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 12 aug 2025 20:45.......tenzij je 2 miljoen Palestijnen in Gaza wilt uitroeien. En dat is nog alleen maar Gaza. Het is internationaal. En de haat zal extreem zijn, denk ik.
=D>
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 12 aug 2025 20:50
Gerard R. schreef: 12 aug 2025 20:45.......tenzij je 2 miljoen Palestijnen in Gaza wilt uitroeien. En dat is nog alleen maar Gaza. Het is internationaal. En de haat zal extreem zijn, denk ik.
=D>
Je bedoelt dat je het ook zo ziet. :wink: Applaus is met feestjes. Hier passen alleen maar zakdoeken tegen tranen.
Maar ja... wat doe je met een land als Israël naast de deur?? Al die pesterij van o.m. extreem-rechtse kolonisten...
Plaats reactie