Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 11 aug 2025 16:10
dikkemick schreef: 11 aug 2025 16:00
We verontschuldigen ons niet voor ons allerlaatste middel in deze: terreur.

We verontschuldigen ons niet voor het steunen van onze in wanhoop gekozen regering.
Terreur als redmiddel goedpraten is niet okee. Je ziet wat er van komt.
De schuld bij anderen neerleggen voor je eigen steun aan een regering, is eveneens niet okee.
Nu Nazi vergelijkingen zo populair zijn: dit is precies de redenering van degenen die achter Nazi Duitsland aan liepen: het was zo wanhopig dat ze wel moesten. Bullshit.... velen maakten immers in dezelfde omstandigheden andere keuzes.

Het is minachting voor alle Palestijnen die terreur afwijzen en Hamas nooit gesteund hebben.
Het is echter overduidelijk dat de Zionisten dit onderscheid niet maken.
Die willen slechts dat alle Palestijnen voorgoed verdwijnen.
Ook op de Westbank is men weer volop bezig met het verdrijven van Palestijnen en daar is hamas noot de baas geweest.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 11 aug 2025 09:01 Nog weer 7 journalisten dood, want die zouden zogenaamd voor Hamas werken.
Iedereen die iets negatiefs schrijft zal wel voor Hamas werken.
De journalist Abdallah Aljamal die samen met z'n vader Achmed, z'n vrouw Fatima voor Hamas de bevrijde gijzelaars Sjlomi Ziv, Almog Me'ir Jan, and Andrey Kozlov gegijzeld hield, was ook al een medewwerker voor Al Jazeera.

En als je op de loonlijst van Hamas staat (wat de zojuist geneutraliseerde journalisten deden) en als je selfies neemt met de allerhoogste leiding van Hamas, dan lijkt de link met Hamas me wel duidelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er zal ook wel een file met Bonjour en Dikkemick zijn in de systemen van de Mossad.
Als je in het bestand van het CIDI zit, zit je ook in een Mossad-database.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 11 aug 2025 17:09 Als je in het bestand van het CIDI zit, zit je ook in een Mossad-database.
Derhalve had deze organisatie allang moeten zijn verboden.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 aug 2025 16:56
gerard_m schreef: 11 aug 2025 16:10
dikkemick schreef: 11 aug 2025 16:00
We verontschuldigen ons niet voor ons allerlaatste middel in deze: terreur.

We verontschuldigen ons niet voor het steunen van onze in wanhoop gekozen regering.
Terreur als redmiddel goedpraten is niet okee. Je ziet wat er van komt.
De schuld bij anderen neerleggen voor je eigen steun aan een regering, is eveneens niet okee.
Nu Nazi vergelijkingen zo populair zijn: dit is precies de redenering van degenen die achter Nazi Duitsland aan liepen: het was zo wanhopig dat ze wel moesten. Bullshit.... velen maakten immers in dezelfde omstandigheden andere keuzes.

Het is minachting voor alle Palestijnen die terreur afwijzen en Hamas nooit gesteund hebben.
Het is echter overduidelijk dat de Zionisten dit onderscheid niet maken.
Die willen slechts dat alle Palestijnen voorgoed verdwijnen.
Ook op de Westbank is men weer volop bezig met het verdrijven van Palestijnen en daar is hamas noot de baas geweest.
Precies. De schaamlap is enorm. Groter kan niet.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

186

Journalisten gedood in Gaza zie ik zojuist op journaal
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 11 aug 2025 18:39 186

Journalisten gedood in Gaza zie ik zojuist op journaal
Te goor voor woorden. Een aanslag op de wereld en dat is GEEN overdrijving.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien niet het juiste topic, maar antisemitisme kwam vaak ter sprake.

Yesilgöz biedt Douwe Bob toch excuses aan | de Volkskrant https://share.google/0AX01LgTnHgEJGfIM

Weer valselijk de antisemitisme kaart getrokken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 11 aug 2025 20:32 Misschien niet het juiste topic, maar antisemitisme kwam vaak ter sprake.

Yesilgöz biedt Douwe Bob toch excuses aan | de Volkskrant https://share.google/0AX01LgTnHgEJGfIM

Weer valselijk de antisemitisme kaart getrokken.
Dat valselijk trekken doet men al een kleine eeuw.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 11 aug 2025 16:16
Heb je de punten gezien waar ZIJ zich niet voor verontschuldigen? Dan valt bovenstaande nog mee!

Bonjour schreef: Terreur als redmiddel goedpraten is niet okee. Je ziet wat er van komt.
Oorlogsmisdaden goedpraten ook niet.
ofwel: ja maar hunnie doen het ook.

Dat is jezelf verlagen tot het niveau dat je afwijst.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 11 aug 2025 17:09
Bonjour schreef: 11 aug 2025 09:01 Nog weer 7 journalisten dood, want die zouden zogenaamd voor Hamas werken.
De journalist Abdallah Aljamal die samen met z'n vader Achmed, z'n vrouw Fatima voor Hamas de bevrijde gijzelaars Sjlomi Ziv, Almog Me'ir Jan, and Andrey Kozlov gegijzeld hield, was ook al een medewwerker voor Al Jazeera.

En als je op de loonlijst van Hamas staat (wat de zojuist geneutraliseerde journalisten deden) en als je selfies neemt met de allerhoogste leiding van Hamas, dan lijkt de link met Hamas me wel duidelijk.
Die selfie ligt aan de context, er zijn journalisten die vanuit hun functie op goede voet (moeten) staan met schurken.

Heb je echt harde bewijzen dat deze journalisten op de payroll van Hamas stonden? Wat je plaatst is niet goed te verifieren: is het objectieve informatie of voor propagandadoeleinden gemaakt?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 11 aug 2025 20:49
dikkemick schreef: 11 aug 2025 16:16
Heb je de punten gezien waar ZIJ zich niet voor verontschuldigen? Dan valt bovenstaande nog mee!

Bonjour schreef: Terreur als redmiddel goedpraten is niet okee. Je ziet wat er van komt.
Oorlogsmisdaden goedpraten ook niet.
ofwel: ja maar hunnie doen het ook.

Dat is jezelf verlagen tot het niveau dat je afwijst.
Ach, hou op. Dat pro_Israel geleuter hier. Nooit verontschuldigen, nooit schaamte, nooit terechtwijzingen. Israël blijft voor sommigen heilig en die sommigen kicken erop wat er in bovenstaande citaten gezegd wordt.
Probleem is dat ze nu een ander volk aandoen hetgeen ze zelf zo verfoeid en veroordeeld hebben.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 11 aug 2025 16:06
HierEnNu schreef: 11 aug 2025 14:40 ...
Nou las ik recent op X een vlijmscherpe reactie
...
Je vindt een stuk waarin oorlogsmisdaden worden goedgepraat, vlijmscherp.
Sta je achter de inhoud van dit stuk?
Ik lees dat het aan antisemieten duidelijk maakt dat de ‘Nieuwe Joden’ zichzelf zien als sterke Joden die zich niet verontschuldigen voor wat ze opsommen. Sterk, ja. Misdaden goedpraten? Wijs die zin maar aan. Ik zie trots, geen vrijbrief. Jij leest misdaden? Citeer.

----------------

gerard_m schreef: 11 aug 2025 16:06:scissors:
Met de inhoud van de punten ben ik het deels eens maar deels ook niet.
Een aanklacht tegen antisemitisme is terecht als het gaat om Joden in het algemeen. Het is bizar dat antisemitisme toeneemt vanwege het beleid van Israel. Niemand haalt het in zijn hoofd om in Nederland wonende Soedanezen lastig te vallen vanwege de genocide in Soedan.

Volgens mij plaats je dit dan ook in het verkeerde topic. Er is hier eerder een discussie geweest over antisemitisme.

De andere kant: als je je als Joodse Nederlander uitspreekt voor wat Israel nu doet, mag je ook reacties verwachten.
Een Rus of Soedanees die zijn regering steunt, mag hetzelfde verwachten.
Je maakt er een beleidsdiscussie van. Mijn punt ging over trots en onverontschuldigend
zelfbehoud tegenover antisemitisme. Dáár reageer je niet op. Waarom ontwijken?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

gerard_m schreef: 11 aug 2025 21:04
ChaimNimsky schreef: 11 aug 2025 17:09

Die selfie ligt aan de context, er zijn journalisten die vanuit hun functie op goede voet (moeten) staan met schurken.
Hij beschouwde ze niet als schurken, maar heeft juist steun uitgesproken voor de terreurgroep. En belangrijker: indien hij met hen was voor journalistieke doeleinden, waarom zijn er dan geen interviews of officiële gesprekken met deze leiders, maar alleen informele selfies met hen en een persoonlijke foto?
Heb je echt harde bewijzen dat deze journalisten op de payroll van Hamas stonden? Wat je plaatst is niet goed te verifieren: is het objectieve informatie of voor propagandadoeleinden gemaakt?
Israel heeft het Verwondingenregistratiedocument van de Hamas Strijders gepubliceerd in het Arabisch en de woorden en namen ook in het Engels vertaald. Ook de telefoonnummers van het Hamas Nukhba Battaljon toont hem in het Arabisch, met de codenaam Tabit 5, en nummer 58673. Net als met journalist Abdallah Aljamal, die aantoonbaar voor Hamas en Al Jazeera werkte, heeft Al Jazeera ook hier weer een probleem. En ze hebben nog veel meer info over hem vrijgegeven.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Tousi TV van gisteren over de toen laatste ontwikkelingen in Gaza. De gepresenteerde bewijzen tegen de Al Jazeera 'journalist' op 3.25 tot 5.20 https://www.youtube.com/live/EJ94Oc1zYT ... 4isPeBv8uP

Anas Al-Sharif in een post op Telegram, OCT 7, 2023 at 15.49:
" 9 hours and the heroes are still rroaming the country killing and capturing...God, God, how great you are💚💚💚"
https://x.com/ElliotMalin/status/1954697857212252383
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 11 aug 2025 13:24
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 aug 2025 13:17
Gerard R. schreef: 11 aug 2025 12:52 Netanyahu, zoals bekend: "Op naar Gaza, mannen!". Na al die andere ellende...
In India kijkt de journalist mee (in Gaza wordt hij waarschijrnlijk afgeschoten:
https://www.ndtv.com/world-news/israel- ... =newsstand

Maar de VN bestaat niet voor Israël...
Het is ongelooflijk hoe kwaadaardig dit is geworden.
Dat laatste zat er waarschijnlijk van het begin af aan in.

Men wilde het echter niet zien net als in de jaren dertig.
Men had de mond vol over het communistische gevaar, het echte gevaar zag men niet.
Zie ik niet zo.
Verdedigen tegen Hamas kan en dat accepteer ik prima, ik ben tegen terreur.
De wereld kon niet weten dat het in de verste verte niet daarbij zou blijven.
Rereformed, ChaimNinsky en ik zelf wisten het wel.
Wij verwachten alle drie dat de tegenaanval van Israël vele malen meer levens zouden eisen dan er op 7 oktober 2023 omkwamen door de actie van Hamas. Uiteraard wisten we niet dat Israël dingen zou doen die volgens de geneefse conventies verboden zijn tenzij de aangevallen ziekenhuizen, ambulances en journalisten, misbruikt zijn door gewapende strijders)
Dit is iets heel anders wat toch echt doet denken aan een bekend verhaal waarvan de authenticiteit wordt bestreden omdat het fictief zou zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Protocoll ... n_van_Sion

Horror alom...
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie