Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Hoe meer we de de lichtsnelheid naderen, hoe korter de afstand wordt in de bewegingsrichting (srt)

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 05 okt 2024 17:16
dikkemick schreef: 05 okt 2024 16:55
Mullog schreef: 03 okt 2024 16:36
Volgens mij ervaar je helemaal niks in je ruimteschip. Je lengtes blijven gelijk ze waren en de klok tikt de seconden weg alsof je thuis bent (voor de reiziger)
Probleem volgens mij is tot snelheid komen en afremmen zonder dat t lichaam desintegreert
Kort blootstellen aan en paar g is voor een gezond iemand geen probleem.
Hoe dat over langere tijd werkt is niet bekend.
lange tijd gewichtloosheid heeft nog lang effect op de meeste mensen.
Maar hoe lang duurt het voordat je vanuit bijna de snelheid van t licht bent afgeremd zonder dat t lichaam protesteert? Die snelheid is nl onvoorstelbaar hoog!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Hoe meer we de de lichtsnelheid naderen, hoe korter de afstand wordt in de bewegingsrichting (srt)

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 05 okt 2024 17:31
Probleem volgens mij is tot snelheid komen en afremmen zonder dat t lichaam desintegreert
Maar hoe lang duurt het voordat je vanuit bijna de snelheid van t licht bent afgeremd zonder dat t lichaam protesteert? Die snelheid is nl onvoorstelbaar hoog!
Dat is een misverstand, snelheid op zich kun je niet voelen.
We een versnelling van het geheel.

Denk eens aan het ruimte station Mir dat om onze aardkloot cirkelt, het heeft een enorme baansnelheid (7.7km/s).
Toch lijkt men in de Mir gewichtloos.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 05 okt 2024 17:31
Als je met één G in ongeveer een jaar op de lichtsnelheid zit dan sta met één G na een jaar ook weer stil.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 05 okt 2024 18:23 Als je met één G in ongeveer een jaar op de lichtsnelheid zit dan sta met één G na een jaar ook weer stil.
Maar klopt die berekening? Duurt het een jaar om te versnellen en een jaar om te remmen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 05 okt 2024 19:00
Mullog schreef: 05 okt 2024 18:23 Als je met één G in ongeveer een jaar op de lichtsnelheid zit dan sta met één G na een jaar ook weer stil.
Maar klopt die berekening? Duurt het een jaar om te versnellen en een jaar om te remmen?
Met Newton wel zo'n beetje.

De formule is dan snelheid = versnelling × tijd. Dus tijd is snelheid gedeeld door versnelling. Met 300.000.000 meter per seconde en een versnelling van 9,8 meter per seconde kwadraat kom je dan op ongeveer 354 dagen uit. Met relativistische effecten als je in buurt van de lichtsnelheid komt weet ik niet zo uit het blote hoofd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 05 okt 2024 21:47

De formule is dan snelheid = versnelling × tijd. Dus tijd is snelheid gedeeld door versnelling. Met 300.000.000 meter per seconde en een versnelling van 9,8 meter per seconde kwadraat kom je dan op ongeveer 354 dagen uit. Met relativistische effecten als je in buurt van de lichtsnelheid komt weet ik niet zo uit het blote hoofd.
Maar die lichtsnelheid is 300000 KM per sec, niet meter
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 06 okt 2024 06:54
Mullog schreef: 05 okt 2024 21:47

Maar die lichtsnelheid is 300000 KM per sec, niet meter
Wel het aantal nullen tellen graag :D
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ik heb dat uitgerekend van uit de waarnemer gezien.
Voor de reiziger die een ander Inertiaalstelsel heeft pakt dat anders uit natuurlijk.
Voor hem zal de reis ,'afhankelijk hoe dicht hij de lichtsnelheid', benadert korter duren.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Belangrijk is hier dat de natuurkunde toelaat overal in het heelal te geraken binnen een relatief korte tijd (relatief). De tijd waarin men er geraakt is relatief. Voor de waarnemer in het ruimteschip kan dat zeer kort zijn, afhankelijk van zijn snelheid relatief tot de Aarde. Vanuit het gezichtspunt of referentiekader van de waarnemer in het ruimteschip, kan de te overbruggen afstand zeer kort zijn. Ook al moet men tot aan de andere kant van een cluster van Melkwegen geraken. Wat op dit forum tot voor kort in alle toonaarden werd ontkend, vooral wanneer het aliens betrof, is nu zelfs door TIBIRIUS CLAUDIUS niet meer als theoretische mogelijkheid uitgesloten: aliens kunnen theoretisch de afstanden overbruggen om tot hier te geraken.

Hoe men dat technisch ingenieursmatig invult, hangt natuurlijk af van in welke mate men technologisch geëvolueerd is. Vergevorderde alienbeschavingen geraken tot hier in een relatief korte tijd, ons baserend op dit natuurkundig principe, indien zij de technologie hebben om dergelijke snelheden te halen. Gezien vanuit hun referentieframe als reiziger.

Meer hoeft daar nu niet over gezegd te worden dan reeds is gezegd: de erkenning dat in principe aliens tot hier geraken. En die conclusie van deze topic plaatst natuurlijk het UFO debat op dit forum in een heel ander perspectief.
.
Wil je je voortaan onthouden van dit soort voorbarige conclusies over medeforummers? Maria
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

MaartenV schreef: 11 okt 2024 08:38 Belangrijk is hier dat de natuurkunde toelaat overal in het heelal te geraken binnen een relatief korte tijd (relatief). De tijd waarin men er geraakt is relatief. Voor de waarnemer in het ruimteschip kan dat zeer kort zijn, afhankelijk van zijn snelheid relatief tot de Aarde. Vanuit het gezichtspunt of referentiekader van de waarnemer in het ruimteschip, kan de te overbruggen afstand zeer kort zijn. Ook al moet men tot aan de andere kant van een cluster van Melkwegen geraken. Wat op dit forum tot voor kort in alle toonaarden werd ontkend, vooral wanneer het aliens betrof, is nu zelfs door TIBIRIUS CLAUDIUS niet meer als theoretische mogelijkheid uitgesloten: aliens kunnen theoretisch de afstanden overbruggen om tot hier te geraken.

Hoe men dat technisch ingenieursmatig invult, hangt natuurlijk af van in welke mate men technologisch geëvolueerd is. Vergevorderde alienbeschavingen geraken tot hier in een relatief korte tijd, ons baserend op dit natuurkundig principe, indien zij de technologie hebben om dergelijke snelheden te halen. Gezien vanuit hun referentieframe als reiziger.

Meer hoeft daar nu niet over gezegd te worden dan reeds is gezegd: de erkenning dat in principe aliens tot hier geraken. En die conclusie van deze topic plaatst natuurlijk het UFO debat op dit forum in een heel ander perspectief.
Ik heb het idee dat je er niet veel van begrepen hebt, bij de huidige stand van zaken is het gewoon theoretisch onmogelijk.
Dit komt doordat de energie om op relativistische snelheden te komen gewoon niet mogelijk is.
Je kunt natuurlijk de relativiteitstheorie verwerpen, want dat zal dan wel moeten, maar kom dan maar eens met een alternatief.

Het stoort me buitengewoon, dat je me ten onrechte in een kamp plaatst waar ik niet toe behoor.
(Dit zie je wel meer bij mensen met onwezenlijke verhalen)

Ook komt nu de aap uit de mouw.
Je begint nu een discussie over UFO's op een vals basis en dat is buitengewoon onwetenschappelijk.
Mij lijkt het dat dit Topic daardoor dus gesloten zou moeten worden of op zijn minst verplaatst.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“MaartenV” schreef:. . .

MaartenV,

Ook hier vergis je je. Vast met opzet? Of blijkt een enkele “vergeetdoos” nu alweer, niet genoeg?!

Zie ruim 40 pagina’s van hetzelfde alhier:
viewtopic.php?p=559495#p559495
Eerder:
viewtopic.php?p=559448#p559448

Overal elders ook terug te vinden met de zoekwoorden ALCUBIERRE DRIVE.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Maria »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 okt 2024 10:54
MaartenV schreef: 11 okt 2024 08:38 Belangrijk is hier dat de natuurkunde toelaat overal in het heelal te geraken binnen een relatief korte tijd (relatief). De tijd waarin men er geraakt is relatief. Voor de waarnemer in het ruimteschip kan dat zeer kort zijn, afhankelijk van zijn snelheid relatief tot de Aarde. Vanuit het gezichtspunt of referentiekader van de waarnemer in het ruimteschip, kan de te overbruggen afstand zeer kort zijn. Ook al moet men tot aan de andere kant van een cluster van Melkwegen geraken. Wat op dit forum tot voor kort in alle toonaarden werd ontkend, vooral wanneer het aliens betrof, is nu zelfs door TIBIRIUS CLAUDIUS niet meer als theoretische mogelijkheid uitgesloten: aliens kunnen theoretisch de afstanden overbruggen om tot hier te geraken.

Ik heb het idee dat je er niet veel van begrepen hebt, bij de huidige stand van zaken is het gewoon theoretisch onmogelijk.
Dit komt doordat de energie om op relativistische snelheden te komen gewoon niet mogelijk is.
Je kunt natuurlijk de relativiteitstheorie verwerpen, want dat zal dan wel moeten, maar kom dan maar eens met een alternatief.

Het stoort me buitengewoon, dat je me ten onrechte in een kamp plaatst waar ik niet toe behoor.
(Dit zie je wel meer bij mensen met onwezenlijke verhalen)

Ook komt nu de aap uit de mouw.
Je begint nu een discussie over UFO's op een vals basis en dat is buitengewoon onwetenschappelijk.
Mij lijkt het dat dit Topic daardoor dus gesloten zou moeten worden of op zijn minst verplaatst.
Terechte verontwaardiging.
Zoals zo vaak heeft Maarten een artikel gevonden waarin hij zijn gelijk denkt te kunnen halen. In dit geval de mogelijkheid van verre ruimtereizen.
Daarom nu aangesloten bij het door Heeck vernoemde topic.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

MaartenV schreef: 11 okt 2024 08:38 ... aliens kunnen theoretisch de afstanden overbruggen om tot hier te geraken.
...
Maarten, ik gun je van harte een reis naar willekeurig welke uithoek van het universum. Realiseer je wel dat tijdens het verloop van die reis je geliefden zullen verouderen, sterven, de zon een nova zal worden en de aarde zal verdampen. Afhankelijk van hoever je reist. Je vebrand je schepen niet achter je, ze zijn er niet eens meer, alsof ze er nooit geweest zijn. Zelfs dit forum zal niet meer bestaan om je ervaringen en opgedane inzichten te delen. Als het dat je waard is en de techniek zou ter beschikking staan wens ik je een goede en behouden reis.

P.S. dat geldt omgekeerd evenredig natuurlijk ook voor al die aliens die met UFO's hier door ons onbegrepen graancirkels komen maken.

P.P.S. mocht je hem nog niet gezien hebben dan raad ik je echt en oprecht de film Interstellar aan
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Leuk dit alles. Ik heb er lang geleden eens over zitten rekenen,, en kwam tot de conclusie dat het inderdaad héél véél energie zou konsten om in de buurt van de lcihtsnelheid te geraken. Dat het voor de bemanning korter zou duren is amper interessant. Je zend geen intelligente en omvangrijke soortgenoten op reis naar het onbekende. Eerst stuur je een nano-sonde om de boel te verkennen, en die dient een bericht terug te sturen. De eerste zal wellicht falen, dan moet je het herhalen. Het eerste bericht terug komt voor de dichtsbijzijnde ster, 10 jaar later retour voor de afstand tot de dichtsbijzijnde geavanceerde technologische beschaving duurt het minstens 400 jaar. Wellicht veel langer.

De vraag is nog steeds, hoe (on)waarschijnlijk is het ontstaan van leven, en alle stappen die nodig zijn ons niveau (laat staan hoger) te bereiken. Ik schat dat we gemiddeld op een moment 10 miljard jaar na het ontstaan van de eerst sterren zullen moeten wachten voordat zoiets klaar is. Zolang we geen buitenaards leven gevonden hebben, hebben we slechts één voorbeeld, veel te weinig voor een serieuze kansberekening. Maar "wij" hebben er 13 miljard jaar over gedaan. Dus dát is mogelijk.
Ik wens u alle goeds
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

TIBERIUS CLAUDIUS en Maria verwarren 'theoretische mogelijkheid' met 'technisch mogelijk voor ons in dit stadium van onze technologische capaciteiten'.

Hoewel het theoretisch mogelijk is om elke afstand te overbruggen door dicht bij de lichtsnelheid te reizen volgens de relativiteitstheorie (waar TIBERIUS CLAUDIUS aanvankelijk mee instemde), zijn er inderdaad aanzienlijke technische uitdagingen, voornamelijk vanwege de enorme energie die nodig is om een ruimteschip tot zulke snelheden te versnellen. Totdat er nieuwe technologieën of energiebronnen worden ontwikkeld, blijft dit voor ons een theoretisch concept.

Maar het is niet ondenkbaar dat een buitenaardse soort met vergevorderde technologieën deze barrières heeft overwonnen en tot hier is geraakt.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Plaats reactie