Nee.Petra schreef:Gaan we wel eerlijk delen met die chocolade hè!
R.
Moderator: Moderators
Nee.Petra schreef:Gaan we wel eerlijk delen met die chocolade hè!
En deze kan er ook nog wel bij:“http://www.preposterousuniverse.com/blog/2015/05/26/warp-drives-and-scientific-reasoning/ “ schreef:knip . . Knip . . So what we have is a situation where there’s a claim being made that is as extraordinary as it gets — conservation of momentum is being violated. And the evidenced adduced for that claim is, how shall we put it, non-extraordinary.
Utterly unconvincing. Not worth a minute’s thought. Let’s get on with our lives.
Roeland“ https://www.askamathematician.com/2013/02/q-is-the-alcubierre-warp-drive-really-possible-how-close-are-we-to-actually-building-one-and-going-faster-than-light/ “ schreef: . . . .For most physicists the Alcubierre drive is a cute tool for teaching general relativity, but in application smells a lot more like perpetual motion and anti-gravity machines than a device we’re ever likely to see.
There are some hopeful legit physicists, but not many.
Ook goed, vreet ik het wel in m'n eentje op.
Allereerst, waarom heb je me niet geciteerd in deze posting betreffende Alcubierre? Dan had ik een berichtje ontvangen en was ik niet aangewezen op het toevallig nog eens bezoeken van dit topic om je bericht te ontdekken tussen de andere postings.heeck schreef: ↑19 dec 2018 15:21 Voor de geïnteresseerden een commentaar op de Alcubierre-realiseringen dat ik nog niet eerder heb aangehaald.
Komt grosso modo smakelijk in de buurt van mijn praktische standpunt:
“http://www.preposterousuniverse.com/blog/2015/05/26/warp-drives-and-scientific-reasoning/ “ schreef:knip . . Knip . . So what we have is a situation where there’s a claim being made that is as extraordinary as it gets — conservation of momentum is being violated. And the evidenced adduced for that claim is, how shall we put it, non-extraordinary.
Chaim toch... hij is gewoon bang dat ie z'n chocola kwijtraakt.ChaimNimsky schreef: ↑20 dec 2018 22:32 Allereerst, waarom heb je me niet geciteerd in deze posting betreffende Alcubierre?
Alle tijd dat ik op dit forum draai heb ik er nimmer aan gedacht om mijn berichten zodanig speciaal op te tuigen dat een speciaal iemand dan een seintje zou krijgen.ChaimNimsky schreef: ↑20 dec 2018 22:32Allereerst, waarom heb je me niet geciteerd in deze posting betreffende Alcubierre? Dan had ik een berichtje ontvangen en was ik niet aangewezen op het toevallig nog eens bezoeken van dit topic om je bericht te ontdekken tussen de andere postings.heeck schreef: ↑19 dec 2018 15:21 Voor de geïnteresseerden een commentaar op de Alcubierre-realiseringen dat ik nog niet eerder heb aangehaald.
Komt grosso modo smakelijk in de buurt van mijn praktische standpunt:
“http://www.preposterousuniverse.com/blog/2015/05/26/warp-drives-and-scientific-reasoning/ “ schreef:knip . . Knip . . So what we have is a situation where there’s a claim being made that is as extraordinary as it gets — conservation of momentum is being violated. And the evidenced adduced for that claim is, how shall we put it, non-extraordinary.
Wat betreft de kritiek uit je quote, zie ik in de theorie geen enkel mankement of contradictie. ''Conservation of momentum is being violated''? Dat kan niet eens, aangezien het momentum gelijkstaat aan de snelheid maal de massa, waarbij de snelheid in dit geval gelijkstaat aan 0 (of hooguit een relatief lage waarde krijgt), waardoor eveneens het momentum deze waarde krijgt (of de relatief lage waarde vermenigvuldigd met de massa).
De praktijk is uiteraard aanzienlijk weerbarstiger en het zal nog wel een tijdje duren voordat we het voor elkaar krijgen ruimte voldoende te vervormen, waarbij men zich allereerst zal richten op minimale hoeveelheden (en negatieve energie is nog niet bewezen, al zijn er al wel de eerste aanwijzingen). De praktijk zal uitwijzen of r inderdaad een positieve waarde krijgt en daarbij spelen de Alcubierre drive en negatieve energie waarschijnlijk nieteens een bepalende rol; maar de achterliggende wiskundige vergelijking is aantoonbaar correct. Indien r een positieve waarde kan krijgen (met of zonder Alcubierre drive), dan is het aannemelijk dat we relatief eenvoudig binnen het bereik vallen van eventueel verder ontwikkeld leven binnen dit heelal. Indien r echter geen positieve waarde krijgt, zijn we slechts aangewezen op de formule Drake en is de kans minder groot.
De voorgestelde weddenschap betrof niet de Alcubierre-brainwave warpPetra schreef: ↑21 dec 2018 10:29Chaim toch... hij is gewoon bang dat ie z'n chocola kwijtraakt.ChaimNimsky schreef: ↑20 dec 2018 22:32 Allereerst, waarom heb je me niet geciteerd in deze posting betreffende Alcubierre?![]()
Dat is een incorrecte weergave van m'n woorden. Allereerst is de mathematische basis bewijsbaar correct. En wat betreft het behoud van het momentum: deze staat - als weer reeds gezegd - gelijk aan de snelheid maal de massa, waarbij de snelheid in dit geval gelijkstaat aan 0, waardoor eveneens het momentum deze waarde krijgt. Daar ben je niet op in gegaan. De factor r hangt nergens af van de Alcubierre drive. De praktische verwezenlijking van r is een ander verhaal en daar zou de Alcubierre drive reeds de oplossing voor kunnen zijn, aangezien de status van de Alcubierre drive volgens de NASA ''plausible'' is aangezien energie geen onoverkomelijk probleem meer schijnt te zijn (dit is feitelijk het meest precaire punt waar ik reserves over heb).
Omdat je er niet aan hebt gedacht je bericht zodanig op te tuigen dat de persoon in kwestie dan een seintje zou krijgen zodat deze weet dat er is gereageerd.Alle tijd dat ik op dit forum draai heb ik er nimmer aan gedacht om mijn berichten zodanig speciaal op te tuigen dat een speciaal iemand dan een seintje zou krijgen.
Waarom ik het zou hebben nagelaten kan ik daarom niet beantwoorden.
Dat is een hele goeie! Daar ga ik straks even om lachen mocht ik tijd hebben. En terzijde: heb je ook argumenten?... de Alcubierre-brainwave warp.
Ik denk dat je dit hebt gemist.heeck schreef: ↑21 dec 2018 15:44Alle tijd dat ik op dit forum draai heb ik er nimmer aan gedacht om mijn berichten zodanig speciaal op te tuigen dat een speciaal iemand dan een seintje zou krijgen.ChaimNimsky schreef: ↑20 dec 2018 22:32 Allereerst, waarom heb je me niet geciteerd in deze posting betreffende Alcubierre? Dan had ik een berichtje ontvangen en was ik niet aangewezen op het toevallig nog eens bezoeken van dit topic om je bericht te ontdekken tussen de andere postings.
Waarom ik het zou hebben nagelaten kan ik daarom niet beantwoorden.
ad 1)ChaimNimsky schreef: ↑21 dec 2018 21:00 1)
Dat is een incorrecte weergave van m'n woorden.
2)
Allereerst is de mathematische basis bewijsbaar correct. En wat betreft het behoud van het momentum: deze staat - als weer reeds gezegd - gelijk aan de snelheid maal de massa, waarbij de snelheid in dit geval gelijkstaat aan 0, waardoor eveneens het momentum deze waarde
knip . . knip3)... de Alcubierre-brainwave warp.
Dat is een hele goeie! Daar ga ik straks even om lachen mocht ik tijd hebben. En terzijde: heb je ook argumenten?
Afwachten in de coulissen kan ook zonder telkens het gordijn open te trekken om te verkondigen dat je afwacht in de coulissen.
Klopt.Maar dat is geen argument.
Roeland
ChaimNimsky schreef: ↑22 dec 2018 22:53Afwachten in de coulissen kan ook zonder telkens het gordijn open te trekken om te verkondigen dat je afwacht in de coulissen.Klopt.Maar dat is geen argument.
Roeland
https://www.skeptic.com/reading_room/pentagon-ufos-to-the-stars-academy-ttsa-ufo-media-frenzy/?utm_source=eSkeptic&utm_campaign=c752ff149f-EMAIL_CAMPAIGN_2019_06_04_11_36&utm_medium=email&utm_term=0_8c0a740eb4-c752ff149f-73381821&mc_cid=c752ff149f&mc_eid=a411fb6d68 schreef:The Pentagon’s UFOs
How a Multimedia Entertainment Company created a UFO news story
But TTSA’s “experts,” as well as those who look up to them, don’t realize that obvious fact and think instead that it represents something deeply mysterious.
Roelandhttps://theintercept.com/2019/06/01/ufo-unidentified-history-channel-luis-elizondo-pentagon/ schreef:THE MEDIA LOVES THIS UFO EXPERT WHO SAYS HE WORKED FOR AN OBSCURE PENTAGON PROGRAM. DID HE?
. . .
. . .
It’s the story that launched Luis Elizondo into the public eye, the article that “shocked the world,” the narrator of “Unidentified” declares, before continuing, “A clandestine U.S. government program had been investigating UFOs. For eight years, the secret program was run by this man, Lue Elizondo.”
. .
https://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?p=554886#p554886 schreef:Ik verwed een kilo chocola naar keuze dat er voor 1 september 2020 geen exotisch materiaal, dwz van buiten-menselijke intelligente oorsprong, zal zijn gevonden. Ik eis wel verificatie door instanties buiten dit project omtrent het waarlijk exotisch zijn.