Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 25 mei 2023 09:46 ik begrijp dat je bedoelde dat ik geen aandachtsspanne van 25 minuten nodig heb? Ja? Dolkomisch zeg! :lol:
heb ik nergens geschreven
mensen woorden in de mond leggen is intellectuele oneerlijkheid
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 25 mei 2023 11:37
HierEnNu schreef: 25 mei 2023 09:46 ik begrijp dat je bedoelde dat ik geen aandachtsspanne van 25 minuten nodig heb? Ja? Dolkomisch zeg! :lol:
heb ik nergens geschreven
mensen woorden in de mond leggen is intellectuele oneerlijkheid
Als ik jou vragend vertel wat IK begrijp,
dan leg ik jou woorden in de mond?
Het wordt steeds gekker!
Maar wat bedoelde je dan wel?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zou meneer HierEnNu mij niet van demagogie willen beschuldigen?

Wat wilt u nou eigenlijk? Dat hameren op 'coup' lijkt toch echt de verantwoordelijkheid in eerste aanleg vooral niet bij Rusland te willen leggen, ondanks dat u betoogd dat wat de Russen nu doen onacceptabel is.
Laatst gewijzigd door B.S. op 25 mei 2023 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 25 mei 2023 12:39 Als ik jou vragend vertel wat IK begrijp,
je moet lezen wat er staat, toch niet zo moeilijk?
je vertelseltjes ...

terug on topic
wat bedoel je concreet als je termen als "geopolitieke context" gebruikt?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 25 mei 2023 14:55je moet lezen wat er staat, toch niet zo moeilijk?
Als lezen wat er staat moet, waarom doe jij zulks dan niet?
appelfflap schreef:wat bedoel je concreet als je termen als "geopolitieke context" gebruikt?
Dat ligt concreet aan de context, toch niet zo moeilijk?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 25 mei 2023 14:49Zou meneer HierEnNu mij niet van demagogie willen beschuldigen?
Schrijf je mij weer eens iets toe wat ik nooit beweerde?
Prima, ga je gang, maar zoals ik al eerder al aangaf:
  • zonder quote geen reactie!
B.S. schreef:Wat wilt u nou eigenlijk? Dat hameren op 'coup' lijkt toch echt de verantwoordelijkheid in eerste aanleg vooral niet bij Rusland te willen leggen, ondanks dat u betoogd dat wat de Russen nu doen onacceptabel is.
Wat ik eigenlijk wil? Dat jij jouw obsessie ten aanzien van het woordje coup los laat!
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

HierEnNu:
'Ik draai dus geenszins de bewijslast om, maar jij daarentegen verknipt bewust de discussie op een wijze zodat jij in jouw reactie je stokpaardje kunt berijden, heb je daar ook een benaming voor? Demagogie wellicht?'

Ik word niet met demagogie in verband gebracht?

Ik ben van mening dat de gebeurtenissen rond het uiteindelijke vertrek van Janoekovitsj niet onder de klassieke betekenis van 'coup', 'staatsgreep' 'Putsch' vallen.
Daarnaast is de aanduiding 'coup' koren op de molen voor Russische propaganda.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 25 mei 2023 23:24 HierEnNu:
'Ik draai dus geenszins de bewijslast om, maar jij daarentegen verknipt bewust de discussie op een wijze zodat jij in jouw reactie je stokpaardje kunt berijden, heb je daar ook een benaming voor? Demagogie wellicht?'

Ik word niet met demagogie in verband gebracht?
Met dat schrijven bracht ik jou niet in verband met demagogie, want die zin was niet eens aan jou gericht maar aan appelflap, wat ook klip en klaar is als je naar de context kijkt. Maar nu je dit bewust zo orkestreert, in de vork steekt EN zonder ff die quoteknop te gebruiken zodat meteen terug verwezen wordt naar de context en dat ook meteen duidelijk wordt,
nu stel ik jou een tegenvraag:
  • wat motiveert jou om zo ontieglijk zitten te klooien en
    daar bovendien ook nog eens erg veel extra moeite voor te doen?
Kan natuurlijk ook zo zijn dat je niet helemaal meekrijgt dat die communucatie aan appelflap is gericht EN dat je de vaardigheid mist om die quoteknop te hanteren, maar anders vind ik zulks niet eens meer demagogisch maar wel erg kinderachtig! Kun je daar wat mee?
Kijk anders nog eens MET in achtneming van de context:
B.S. schreef:Ik ben van mening dat de gebeurtenissen rond het uiteindelijke vertrek van Janoekovitsj niet onder de klassieke betekenis van 'coup', 'staatsgreep' 'Putsch' vallen.
Daarnaast is de aanduiding 'coup' koren op de molen voor Russische propaganda.
Jouw mening[!] heb ik ter kennisgeving aangenomen. Als jij in dit topic verder wil blijven gaan met je obsessie ten aanzien van het woordje coup dan ga gerust je gang, maar dit is het topic 'Rusland en Oekraïne'. Ik ga het hier in dit topic verder niet meer over coup hebben, tenzij Putin ongrondwettelijk wordt afgezet, dan noem ik dat uiteraard weer wel een coup!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 26 mei 2023 02:07 Als jij in dit topic verder wil blijven gaan met je obsessie ten aanzien van het woordje coup dan ga gerust je gang, maar dit is het topic 'Rusland en Oekraïne'. Ik ga het hier in dit topic verder niet meer over coup hebben, tenzij Putin ongrondwettelijk wordt afgezet, dan noem ik dat uiteraard weer wel een coup!
Geen idee wie een obsessie heeft ten aanzien van het woordje coup, maar ik leer ervan dat een coup af en toe dus een zeer wenselijke zaak is. Wanneer de coup in Rusland ooit uitgevoerd wordt is het te hopen dat men in Belarus begrijpt dat het moment voor hún coup ook meteen gekomen is. :D
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Peter van Velzen schreef: 25 mei 2023 04:17 Ik kwam vannacht op een absurde theorie, die deze oorlog logisch zou verklaren als ze waar was. Wat als Poetin een infiltrant, betaald door de westerse wapenindustrie was? Er op uit op de omzet van die industrie te verhogen? Wat had hij dan beter kunnen doen, dat wat hij gedaan heeft?
Poetin is één van de rijkste en machtigste mannen op de wereld. Dat beetje wisselgeld van de wapenindustrie heeft hij niet nodig. Ook zou infiltratie betekenen een nederlaag van Rusland en daarmee ook dat zijn kop gaat rollen. Ook al zou hij vluchten naar het westen, de FSB zou hem heus wel vinden. Het is inderdaad een absurde theorie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lanier schreef: 26 mei 2023 10:13
Peter van Velzen schreef: 25 mei 2023 04:17 Ik kwam vannacht op een absurde theorie, die deze oorlog logisch zou verklaren als ze waar was. Wat als Poetin een infiltrant, betaald door de westerse wapenindustrie was? Er op uit op de omzet van die industrie te verhogen? Wat had hij dan beter kunnen doen, dat wat hij gedaan heeft?
Poetin is één van de rijkste en machtigste mannen op de wereld. Dat beetje wisselgeld van de wapenindustrie heeft hij niet nodig. Ook zou infiltratie betekenen een nederlaag van Rusland en daarmee ook dat zijn kop gaat rollen. Ook al zou hij vluchten naar het westen, de FSB zou hem heus wel vinden. Het is inderdaad een absurde theorie.
Ach... met wat steun van de Amerikaanse Trump-partij kom je een eind wellicht.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De Republikeinen willen de steun aan Oekraïene terugschroeven. Ik zie niet in hoe dat de wapenindustrie steunt.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

HierEnNu:
want ik reageerde op:
HierEnNu schreef: ↑

'B.S. schreef: ↑Laat het ook eens doordringen dat dit niet een conflict tussen het 'Westen' en Rusland om Oekraïne is.
Kom maar met bewijzen, dan laat ik die bewijzen tot me doordringen!

De Oekraïne oorlog is inmiddels ook ons conflict, zoals de feiten op de grond bewijzen en zoals B.S. ook zelf bevestigde:
B.S. schreef: ↑:scissors:
Rusland ziet zich in een 'existentiële' strijd met het 'Westen' en wil daarvoor zoveel mogelijk terrein/invloedsfeer van de voormalige Sovjet-Unie/het oude Russische Rijk terugwinnen. Oekraïne is maar een onderdeel van de planning. Diverse van onze nu EU/Navo-bondgenoten worden uiteindelijk bedreigd.

Ik draai dus geenszins de bewijslast om, maar jij daarentegen verknipt bewust de discussie op een wijze zodat jij in jouw reactie je stokpaardje kunt berijden, heb je daar ook een benaming voor? Demagogie wellicht?'

Dit is behoorlijk verwarrend weergegeven, op zijn minst.

Ik ben te voorzichtig. De gebeurtenissen in Oekraïne van 2013-14 voldoen niet aan de criteria van een klassieke 'coup' 'staatsgreep', 'putsch', dat is niet 'naar mijn mening'.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 26 mei 2023 13:03:scissors:
Dit is behoorlijk verwarrend weergegeven, op zijn minst.
Ik ben met je eens dat jij dit op deze wijze verwarrend weergeeft.
Waarom doe je dit zo? Zoals het er origineel staat is het voor mij duidelijk!
Hou op met deze OffTopic meta-discussie en jouw verwarring zal verdwijnen.

B.S. schreef:Ik ben te voorzichtig. De gebeurtenissen in Oekraïne van 2013-14 voldoen niet aan de criteria van een klassieke 'coup' 'staatsgreep', 'putsch', dat is niet 'naar mijn mening'.
Mijn reactie hierop? Zie topic:
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou niet gaan schelden en u schakelt zelf ook heen weer tussen 'De reden waarom ik het een coup noem' en 'Rusland en Oekraïne.'

Dat gebeurt in het algemeen vaker want veel onderwerpen staan nauw met elkaar in verband.

Poetin als CIA agent?
Plaats reactie