Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 24 mei 2023 14:22
ChaimNimsky schreef: 23 mei 2023 21:20Dat de VS in de fout gaat, betekent nergens dat we het van Rusland moeten accepteren. Het heeft evenmin effect op het gegeven dat het erom gaat dat indien de Russen een land binnenvallen, verkrachten, martelen en tienduizenden onschuldige burgers vermoorden, het tijd is voor strijd.
Eensch!
Prima. We zijn het nu zelfs bijna over alles eens.
Ik zou graag zien dat we ons op de mogelijkheid voorbereiden. Rekening houden met de mogelijkheid is niet hetzelfde als je laten chanteren.
Dat doen we al. Alle NAVO landen rond Rusland versterken hun grenzen met Patriots ander luchtafweerraketten en met gevechtsvliegtuigen, onderzeeërs met nucleaire mogelijkheden. Ongetwijfeld staat het raketschild op scherp en eveneens de mogelijkheden om meteen terug te slaan. Gelukkig weten we recentelijk dat de Russische propaganda aangaande hun supersonische raketten weinig om het lijf had en ze zelfs allemaal door de Patriots neer kunnen worden gehaald en kan de VS vanwege een functionerend raketschild Rusland van de kaart vegen zonder zelf te worden vernietigd indien nodig. Dat maakt bovendien onze onderhandelingspositie sterk -- geen wonder dat het besluit ineens werd genomen lange-afstandraketten en straaljagers te leveren aan Oekraïne.

Hoogtijd dat wij hier in Europa ook onder de paraplu van dat functionerend raketschild komen, dan zou Putin veel eerder een toontje lager zingen.
Klopt. Maar nu we zeker weten dat de VS Rusland van de kaart kan vegen zonder dat Rusland hetzelfde kan terugdoen en Europa wordt verdedigd door Patriots - waarvan onlangs is aangetoond dat ze de supersonische wapens van Rusland allemaal uit de lucht kunnen schieten - is daar geen grote haast bij. Zelf ben ik er een voorstander van Rusland nu onder grote druk te gaan zetten en op z'n minst terug te dreigen. Zelf ben ik er eveneens een voorstander van om van het nucleaire overwicht gebruik te maken en er minimaal eentje in te zetten tegen het wrede binnenvallende Rusland in Oekraïne en Rusland zo dwingen zich uit Oekraïne terug te dringen. Had die kerel maar niet moeten chanteren en het kost gewoon minder onschuldige Oekraïnse slachtoffers maar voornamelijk Russische bezetters. Oekraïne mag gewoon lid worden van de NAVO net zoals Moldavië. Rusland heeft nu niets meer te eisen.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

ChaimNimsky: ga nou niet de VS als onkwetsbaar voorstellen. Rusland heeft duizenden kernkoppen, ook op onderzeeërs. Met zoveel komen er in ieder geval wel een paar doorheen en vallen er in de VS honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden. Twee miljoen doden op 330 miljoen inwoners kan hè?

Overigens, wat gebeurt er eigenlijk met onderschepte raketten met kernkoppen? Wat gebeurt er als die midden in de lucht Afgaan?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

B.S. schreef: 24 mei 2023 17:31 ChaimNimsky: ga nou niet de VS als onkwetsbaar voorstellen. Rusland heeft duizenden kernkoppen, ook op onderzeeërs. Met zoveel komen er in ieder geval wel een paar doorheen en vallen er in de VS honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden. Twee miljoen doden op 330 miljoen inwoners kan hè?

Overigens, wat gebeurt er eigenlijk met onderschepte raketten met kernkoppen? Wat gebeurt er als die midden in de lucht Afgaan?
Ik denk niet dat ze midden in de lucht afgaan. Wat ik wel denk is dat er ergens over een gebied verspreid uranium en plutonium neerkomt. Ik denk dat niemand daar blij van wordt. Ongeacht waar het neerkomt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Trouwens, dat heb ik van Jake Broe, tegen een intercontinentale ballistische raket helpt geen afweersysteem (geen Patriot in ieder geval). Die wordt eerst een stukje de ruimte in geschoten en komt dan (zo goed als) verticaal invliegen. Niets tegen te doen...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 24 mei 2023 17:31 ChaimNimsky: ga nou niet de VS als onkwetsbaar voorstellen. Rusland heeft duizenden kernkoppen, ook op onderzeeërs. Met zoveel komen er in ieder geval wel een paar doorheen en vallen er in de VS honderdduizenden, misschien wel miljoenen doden. Twee miljoen doden op 330 miljoen inwoners kan hè?
Een raketschild zal ze volgens mij tegen kunnen houden. Daar is het voor bedoeld. Patriots slechts bij het vetrek en bij de aankomst.
Die gaan niet af.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 24 mei 2023 18:24 Trouwens, dat heb ik van Jake Broe, tegen een intercontinentale ballistische raket helpt geen afweersysteem (geen Patriot in ieder geval). Die wordt eerst een stukje de ruimte in geschoten en komt dan (zo goed als) verticaal invliegen. Niets tegen te doen...
Zou ik ook niet proberen. Gewoon (veel) meer terugschieten heh?!
Er is genoeg, zelfs bij de Amerikanen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 mei 2023 13:30
HierEnNu schreef: 23 mei 2023 03:25Kom maar met bewijzen, dan laat ik die bewijzen tot me doordringen!
de bewijzen zijn de feiten op de grond. meen of schrijf jij dat er nog andere landen meevechten dan ligt de bewijslast bij jou. gewoon zeggen dat het zo is en dan de bewijslast omdraaien is uiteraard een drogreden
:^o
Dus nou ga je over tot geframed quoten?
Zelf noem je zulks al vlug 'verzetten van de doelpalen'!
Het ging namelijk niet over:
appelfflap schreef:dat er nog andere landen meevechten
want ik reageerde op:
HierEnNu schreef: 23 mei 2023 03:25
B.S. schreef: 21 mei 2023 18:04Laat het ook eens doordringen dat dit niet een conflict tussen het 'Westen' en Rusland om Oekraïne is.
Kom maar met bewijzen, dan laat ik die bewijzen tot me doordringen!
De Oekraïne oorlog is inmiddels ook ons conflict, zoals de feiten op de grond bewijzen en zoals B.S. ook zelf bevestigde:
B.S. schreef: 21 mei 2023 18:04:scissors:
Rusland ziet zich in een 'existentiële' strijd met het 'Westen' en wil daarvoor zoveel mogelijk terrein/invloedsfeer van de voormalige Sovjet-Unie/het oude Russische Rijk terugwinnen. Oekraïne is maar een onderdeel van de planning. Diverse van onze nu EU/Navo-bondgenoten worden uiteindelijk bedreigd.
Ik draai dus geenszins de bewijslast om, maar jij daarentegen verknipt bewust de discussie op een wijze zodat jij in jouw reactie je stokpaardje kunt berijden, heb je daar ook een benaming voor? Demagogie wellicht?
appelfflap schreef:Iran levert/verkoopt ook wapens aan Rusland,
dat maakt hen geen betrokken partij in deze oorlog.
Iran is wel degelijk betrokken partij in deze oorlog! Kom op zeg! Iran zou niet betrokken zijn terwijl het wapens levert, maar als Rusland wapens levert aan rebellen dan krijgen zij vanaf dat moment van jou de schuld van ALLes? #-o
Over drogredeneren gesproken ...

Als jij je niet zo liet verblinden door jouw haat jegens Putin, dan zou je met weinig moeite zelf ff ietsje verder kunnen kijken dan je neus lang is wat betreft de internationale hulp die Oekraïne ontvangt. Gelukkig overigens dat Oekraïne internationale hulp ontvangt en geheel met mijn instemming! :mrgreen:

Dat zouden wat mij betreft veel meer landen moeten doen, want Oekraïne gaat het alleen niet redden! En in tegenstelling van wat jij om moverende redenen blijft framen en suggereren ben ik er voorstander van dat Oekraïne de oorlog wint en fel tegenstander van dat Rusland zou winnen! Kan je tenminste dat laatste eindelijk accepteren? Zo nee, dan lijkt mij hierover verder discussiëren met elkaar zinloos! Ik ben namelijk niet van plan mij telkens te verdedigen tegen jouw hersenspinsels!

Voor jouw gemak[!] en voor jouw wat breder inzicht en
graag gedaan, niets te danken hoor!,
kom ik toch ook nog ff terug op jouw
appelfflap schreef:dat er nog andere landen meevechten
want er vechten wel degelijk andere landen mee aan Oekraïnse zijde, gelukkig wel!
Zoals Georgië bijvoorbeeld:
  • Wikipedia schreef:The Georgian National Legion:
    " is a military unit formed by mostly ethnic Georgian volunteers fighting on the side of Ukraine in the war in Donbas and the Russo-Ukrainian War.[4] The unit was organized in 2014,[5] and in 2016 it was made part of the Ukrainian Army, under the 25th Mechanized Infantry Battalion "Kyiv Rus".[6]

The unit is commanded by Mamuka Mamulashvili, a veteran Georgian officer.[7][5]

The Georgian Legion was noted as being particularly good at recruiting Americans by Kacper Rekawek, an expert on foreign fighters in Ukraine;[8] before the formation of the International Legion of Ukraine in 2022, most pro-Ukrainian foreign fighters served in the Georgian Legion.[9]
    :scissors:
    Integration with the Ukrainian military
    In February 2022, immediately prior to the 2022 Russian invasion of Ukraine, the Georgian Legion was involved in training newly recruited Ukrainian civilians.[16] The unit took part in combat from the first days of the invasion; it fought in the Battle of Antonov Airport and Battle of Hostomel.[17][18]"
Ook Polen [=NAVO land!] vecht dapper mee aan Oekraïnse zijde:
  • The "Polish Legion" will fight for Ukraine:
    a special-purpose unit of volunteers is being created:

Uiteraard mogen we niet vergeten
Het Internationale Legioen van Territoriale Verdediging van Oekraïne:
  • Wikipedia schreef:The International Legion of Territorial Defence of Ukraine
    Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba claimed that by 6 March 2022 more than 20,000 volunteers from 52 countries had enlisted to fight for Ukraine; several thousand more reportedly joined after the announcement.
    Some foreign volunteers came to Ukraine much earlier, in 2014, to join the fight against the pro-Russian separatists as members of Ukrainian volunteer battalions that have been created after the start of the War in the Donbas.[12] Most foreign fighters arrived throughout the summer of 2014[13] and on 6 October 2014 the Ukrainian parliament voted to allow foreign fighters to join the Ukrainian military.[14]
Zelfs veel Russen vechten mee aan Oekraïnse zijde:
  • Wikipedia schreef:The Russian Volunteer Corps

The Russian Volunteer Corps is a Russian nationalist paramilitary unit based in Ukraine. It was formed in August 2022, during the Russian invasion of Ukraine, to fight against Russian forces and the regime of Vladimir Putin.
    It claimed responsibility for a March 2023 raid into Bryansk Oblast, Russia. The Russian government claimed a Ukrainian group carried out the cross-border "terrorist attack". The Ukrainian government denied involvement, calling it either a false-flag operation or an attack by anti-government partisans within Russia. In May 2023, it reportedly took part in a larger cross-border raid into the Belgorod region of Russia, alongside the Freedom of Russia Legion.
Nog meer landen die meevechten in Oekraïne? Jazeker:
  • Wikipedia schreef:Foreign fighters in the Russo-Ukrainian War
    Ukrainian side

Post-Soviet countries

Similarly to their opponents, many foreign fighters from the former Soviet Union have fought in the Russo-Ukrainian War for the Ukrainian side. These have included fighters from Armenia,[76] Azerbaijan,[76] the Baltic states,[25] Belarus[11] and Georgia.[77][78] Exiled Chechens opposed to Ramzan Kadyrov[25] and some Russian dissidents[25][79] have also taken up arms on behalf of the Ukrainians.

Belarus

The main Belarusian units fighting alongside Ukraine are the Kastuś Kalinoŭski Regiment and the Pahonia Regiment.

Fighters from other countries

Ajnad al-Kavkaz, a group of Chechen foreign fighters which fights on the side of the Syrian opposition, which is fighting the Russian government in the Syrian civil war, deployed some fighters to fight for the Ukrainian side. Like other Chechen foreign fighter groups across the world, they are motivated by anti-Russian sentiment stemming from the Chechnyan Conflict.[80]
En? Nog steeds overtuigd dat er geen andere landen meevechten in Oekraïne?

appelfflap schreef:soit,
net zoals Rusland wapens krijgt van andere landen krijgt oekraine ook wapens van andere landen.
dan stellen dat leveranciers van oekriane wel betrokken zijn en de leveranciers van Rusland niet is het verhaal van 2 maten en gewichten.
Eensch!

Of ben je weer aan het framen, alsof ik iets anders beweerd heb?
Kom dan maar op met je quote!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik kwam vannacht op een absurde theorie, die deze oorlog logisch zou verklaren als ze waar was. Wat als Poetin een infiltrant, betaald door de westerse wapenindustrie was? Er op uit op de omzet van die industrie te verhogen? Wat had hij dan beter kunnen doen, dat wat hij gedaan heeft?
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 24 mei 2023 17:04
HierEnNu schreef: 24 mei 2023 14:22Ik zou graag zien dat we ons op de mogelijkheid voorbereiden. Rekening houden met de mogelijkheid is niet hetzelfde als je laten chanteren.
Dat doen we al. Alle NAVO landen rond Rusland versterken hun grenzen met Patriots ander luchtafweerraketten en met gevechtsvliegtuigen, onderzeeërs met nucleaire mogelijkheden. Ongetwijfeld staat het raketschild op scherp en eveneens de mogelijkheden om meteen terug te slaan.
Ik meende dat het raketschild nog opgezet moest worden,
is dit bericht dan onjuist?:
Business AM donderdag 13 oktober 2022 om 15:04 schreef:12 landen, waaronder België, staan te springen om samen met Duitsland een Europees raketschild op te zetten

Eind augustus opperde Olaf Scholz het idee om een nieuw, gemeenschappelijk Europees luchtverdedigingssysteem te ontwikkelen. Anderhalve maand later heeft de Duitse bondskanselier een dozijn landen overtuigd om aan het project mee te werken.
:?: :?: :?:

ChaimNimsky schreef::scissors:
Zelf ben ik er eveneens een voorstander van om van het nucleaire overwicht gebruik te maken en er minimaal eentje in te zetten tegen het wrede binnenvallende Rusland in Oekraïne en Rusland zo dwingen zich uit Oekraïne terug te dringen.
Als eerste kernwapens inzetten ben ik tegen, tenzij onomstotelijke vast staat dat Rusland ze in gaat zetten, maar dan nog daar waar Putin zich bevindt! Eventueel Moskou vaporisen [sorry onschuldige burgers!], mits de wind de goede kant uit waait!
ChaimNimsky schreef:Oekraïne mag gewoon lid worden van de NAVO net zoals Moldavië. Rusland heeft nu niets meer te eisen.
Wat mij betreft mag Oekraïne pas lid worden van zowel de EU als de NAVO NADAT zij hebben voldaan aan alle eisen waar iedere lidstaat aan moet voldoen: er zijn al te veel leden die daar niet [meer] aan voldoen of zelfs nooit aan voldeden!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 25 mei 2023 04:17 Ik kwam vannacht op een absurde theorie, die deze oorlog logisch zou verklaren als ze waar was. Wat als Poetin een infiltrant, betaald door de westerse wapenindustrie was? Er op uit op de omzet van die industrie te verhogen? Wat had hij dan beter kunnen doen, dat wat hij gedaan heeft?
Ik vind de complottheorie dat Putin op de paylist van de CIA [en/of wapenindustrie] staat of heeft gestaan helemaal niet zo absurd, in tegendeel! Als Putin eerdaags plotsklaps volledig en voor altijd uit beeld verdwijnt
zal mij dan ook helemaal niets verbazen!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 mei 2023 18:23
HierEnNu schreef: 23 mei 2023 15:21Schrijf je mij weer eens iets toe wat ik nooit beweerde?
Prima, ga je gang, maar zoals ik je eerder al aangaf:
  • zonder quote geen reactie!

klassieke lafheid en intellectuele oneerlijkheid
Gaan we zo beginnen? Goed van je dat je niet persoonlijk wordt!
Ik ben benieuwd hoe groot je scheld vocubalaire is?
Uhhh ... alvast bedankt voor dat mooie compliment!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Eindelijk! Kennelijk wordt Putin nu ook serieus van binnenuit bestreden.

NOS Nieuws maandag, 21:20 schreef:Onrust door aanvallen 'Oekraïense' saboteurs in Russische regio Belgorod

Een gecrashte helikopter, beschietingen en geschrokken uitroepen in filmpjes: op sociale media gaan verschillende beelden rond van militaire ontwikkelingen in de Russische regio Belgorod, dicht bij de grens met Oekraïne. Russische autoriteiten zeggen dat Oekraïne achter de aanvallen zit, maar Oekraïne wijst naar Russische milities.
Russische milities

Maar op hun eigen Telegramkanaal eist een groep die zichzelf het Russische Vrijwilligerskorps (RVK) noemt de aanvallen op. En ook de Oekraïense inlichtingendiensten wijzen naar Russische milities.

Het RVK zou niet de enige groep zijn die actief is in de regio. Een groep die zichzelf het 'Vrijheid van Rusland-legioen' noemt, plaatste vandaag een video waarin Russen werden opgeroepen "hun verantwoordelijkheid te nemen voor hun toekomst". De groep werd kort na de inval van Rusland opgericht en schreef toen in een manifest het regime van Poetin omver te willen werpen. Ook vandaag zette de groep zich weer af tegen Verenigd Rusland, de partij die Poetin steunt.
En:
NOS Nieuws Dinsdag, 16:01 schreef:Wie zijn de Russen die Rusland zijn 'binnengevallen'?
En wat is de rol van Oekraïne?

Het blijft onrustig in de Russische regio Belgorod. Russische opstandelingen vielen de grensregio gisterochtend vanuit Oekraïne binnen. Ondanks een groot opgezette 'anti-terreuroperatie' lijken de Russische autoriteiten er nog niet in geslaagd om de controle over het gebied te herwinnen. Twee Russische groepen in Oekraïne hebben de aanval opgeëist. Beide ontstonden vorig jaar, kort na de Russische inval in Oekraïne.
Wat hebben ze tot nu toe bereikt?

Veel is onduidelijk over de situatie in Belgorod. Vaststaat dat de Russische groepen aanwezig zijn geweest in zeker vier plaatsen, waarvan Grajvoron de belangrijkste is. Ook werd er gisteravond melding gemaakt van explosieven bij een kantoor van de geheime dienst FSB in Belgorod en een overheidsgebouw in Borisovka. Rusland zegt dat er een dode en twaalf gewonden zijn gevallen. Onduidelijk is of de opstandelingen vaste posities hebben ingenomen.

Hier vonden de aanvallen plaats:

Foto NOS harm Kersten

Belangrijker dan het militaire succes is het politieke doel, zegt Oost-Europadeskundige Bob Deen van het Instituut Clingendael. "De hoogmoed en incompetentie van Rusland is blootgelegd. Het is ze niet gelukt om de grens te bewaken en deze actie snel te stoppen. Het doel - het aantonen van de Russische zwakte - is dus eigenlijk al behaald. Bovendien is de oorlog naar Rusland gehaald."

Met beelden van de aanval!
Saillant detail in bovenstaand bericht:
  • "Online wordt al volop de draak gestoken
    met de 'Volksrepubliek Belgorod',
    die met een gemanipuleerd referendum
    voor aansluiting met Oekraïne zal stemmen.

:lol: :lol: :lol:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 25 mei 2023 04:50 Ik vind de complottheorie dat Putin op de paylist van de CIA [en/of wapenindustrie] staat of heeft gestaan helemaal niet zo absurd,
poetin werknemer van cia (ok je hebt het woord werknemer neit gebruikt dus lees ik je uiteraard verkeerd en bedoel je met paylist iets totaal anders)
soit
de fabeltjesfuik in actie
https://www.youtube.com/watch?v=FLoR2Spftwg

je hebt wel een aandachtsspanne van 25 minuten nodig

ik beledig je niet, het is een vaststelling.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 25 mei 2023 08:27
HierEnNu schreef: 25 mei 2023 04:50Ik vind de complottheorie dat Putin op de paylist van de CIA [en/of wapenindustrie] staat of heeft gestaan helemaal niet zo absurd,
poetin werknemer van cia (ok je hebt het woord werknemer neit gebruikt dus lees ik je uiteraard verkeerd en bedoel je met paylist iets totaal anders)
Meestal gebruik ik paylist voor obscure betaling voor geleverde diensten zonder dat iemand officieel werknemer is en payroll voor echte werknemers.
Sorry voor jouw verwarring! My bad ... :twisted:
appelfflap schreef:soit
de fabeltjesfuik in actie
https://www.youtube.com/watch?v=FLoR2Spftwg
Als jouw JoepTjoepje over de Fabeltjeskrant gaat is dat wel OffTopic hoor!
Maar wel leuk, gaat dat inderdaad over de Fabeltjeskrant?
Alvast bedankt voor de extra info en voor al die extra tijd en moeite:
  • heel fijn ook dat je op een nette manier blijft communiceren!
    =D>
appelfflap schreef:je hebt wel een aandachtsspanne van 25 minuten nodig
Hahahah ik begrijp je grappig bedoelde opmerking, althans, ik begrijp dat je bedoelde dat ik geen aandachtsspanne van 25 minuten nodig heb? Ja? Dolkomisch zeg! :lol:
Met jou kun je lachen, dankjewel!
appelfflap schreef:ik beledig je niet, het is een vaststelling.
Ja? Net als klassieke lafheid en intellectuele oneerlijkheid zeker? :shock:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ilja Ponomarev, de leider van het Legioen voor Vrijheid van Rusland,
beweert dat de inval geslaagd is en:
  • "We houden de controle over een grensstrook van 40 kilometer."
NOS Nieuws gisteren, 19:46 schreef:Grootse plannen bij Russische rebellen:
'Inval ging beter dan verwacht'

De inval van Oekraïnegezinde Russische opstandelingen in de Russische regio Belgorod is volgens henzelf succesvol verlopen. In een interview met de NOS claimt de leider van het Legioen voor Vrijheid van Rusland, Ilja Ponomarev, dat de inval geslaagd is. Rusland zegt dat alle indringers zijn verjaagd, maar dat is volgens hem niet waar. "We houden de controle over een grensstrook van 40 kilometer."
Over troepensterkte doet hij om veiligheidsredenen geen uitspraken. Wel beweert hij over vier bataljons te beschikken, naast een bataljon van het neonazistische Russische Vrijwilligerskorps. Een bataljon bestaat in de regel uit honderden manschappen. De lokale Russische autoriteiten zijn volgens Ponomarev op de vlucht geslagen. "De achtergebleven lokale bevolking is open en heel aardig."
Plaats reactie