Geloof?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jagang
Ontoombaar

Re: Geloof?

Bericht door Jagang »

"Hehehe!"
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
TheArchitect

Bericht door TheArchitect »

Even serieus over dit:

http://www.youtube.com/watch?v=Phz0EX1SCPA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=gc3_zOKmVZU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=0TC-TLFYNCQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie hiervan? Paar random gepakt wat ik eerder gepost had en kijk het aub als je er tijd voor hebt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Beschrijf waar het over gaat AUB, we zijn hier minder gecharmeerd van youtubejes zonder verdere uitleg.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

TheArchitect schreef:Ik geloof dat we het binnenkort het antwoord zullen krijgen, want er zijn al veel profecient vervuld. Ik geloof dat Jezus binnenkort terug zal keren, niet omdat ik dat zomaar verzin want ik zie wat er allemaal gebeurt en in welke tijd wij leven. Heb al eerder aangegeven, vraag me aub er niet meer naar.
[-X Sorry dat ik even inbreek, maar zo gemakkelijk kom je er niet onderuit!
Jij doet hier een ongefundeerde eindtijdverkondiging, dus dan zou ik heel graag weten waarop die is gebaseerd. Tot dusver blijf je ontzettend vaag met iets over "2012" en "Peter en Paulus in Rome".

Graag uitleg!
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 11 nov 2012 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

TheArchitect schreef:Wie zegt dat ik gestoppen ben met denken? Het is juist dat ik blijf denken dat ik in geloof groei. Ik heb het gevoel dat mensen hier medelijden hebben dat ik dom ben haha, nouja dat mag je wel vinden, want zoals ik al zei als dit in gezicht van deze wereld domheid is, dan wil ik dom mijn hele leven zijn.
Je kan van alles denken. Maar als ik het allemaal terug lees dan zie ik een groei in onwetendheid. Ik heb geen medelijden met jou. Je kiest er tenslotte zelf voor.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
TheArchitect

collegavanerik schreef:
TheArchitect schreef:Ik geloof dat we het binnenkort het antwoord zullen krijgen, want er zijn al veel profecient vervuld. Ik geloof dat Jezus binnenkort terug zal keren, niet omdat ik dat zomaar verzin want ik zie wat er allemaal gebeurt en in welke tijd wij leven. Heb al eerder aangegeven, vraag me aub er niet meer naar.
[-X Sorry dat ik even inbreek, maar zo gemakkelijk kom je er niet onderuit!
Jij doet hier een ongefundeerde eindtijdverkondiging, dus dan zou ik heel graag weten waarop die is gebaseerd. Tot dusver blijf je ontzettend vaag met iets over "2012" en "Peter en Paulus in Rome".

Graag uitleg!
Hallo collagevanerik, met Peter en Paulus kerken en jaar 2012 bedoel ik niet het eindtijd aan te geven. Het zijn middelen dat mijn ertoe leiden om het geloof serieus te nemen, en een vand e redenen dat mijn geloof dramatisch versterkt hebben.
Het jaartaal 2012, was het jaar dat Jezus ongeveer 2012 jaar geleden geboren was, hele jaartaal is gebaaseerd op hem. Maar opeens kwam Sinterklaas op bezoek....
De kerken in Rome geven an dat Paulus en Peter ook echte personen waren(dat waren apostelen). Zij waren naar Rome gegaan om het evangelie te verkondigen, werden vermoord en op hun graf werd kerk gebouwd.
TheArchitect

Jim schreef:Beschrijf waar het over gaat AUB, we zijn hier minder gecharmeerd van youtubejes zonder verdere uitleg.
Goed dan, speciaal voor jou :)
MOSLIMS! AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH..... xD...

Ok serieus, Moslims geloven ten eerste niet dat:
- Jezus iets Goddelijks is.
- Messiah is
- Gestorven is
- dat God geneest
- enz.

Maar er zijn laatst talloze moslims die hun leven op het spel zetten en zeggen dat ze Jezus gezien hebben die gekomen is enz enz.
Ben ik de enige die hier iets serieus ziet? Moslims! Zeggen, dat ze Jezus hebben gezien... of gaan we weer naar het boek van Dick Swaab?(die zat ik vandaag te lezen trouwens) :p
anyway, wat vinden jullie hiervan?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TheArchitect schreef:
Klinkt ongeloofwaardig he? Maar vraag jeje af, wat als er echt een God is?... Het is moeilijk, maar het heet ook niets voor niets geloof. Ik geloof dat we het binnenkort het antwoord zullen krijgen, want er zijn al veel profecient vervuld. Ik geloof dat Jezus binnenkort terug zal keren, niet omdat ik dat zomaar verzin want ik zie wat er allemaal gebeurt en in welke tijd wij leven. Heb al eerder aangegeven, vraag me aub er niet meer naar.
En hier ga je gigantisch de fout in! Wat als er wel een God is! Welke God? Je hebt in de hele discussie jouw God nog niet gedefinieerd! En we zullen binnenkort het antwoord krijgen!? Besef je wel wat je zegt? Ten tweede, durf je met een datum te komen? Een concrete datum? We worden al meer dan 100 jaar doodgegooid met voorspellingen van onder andere de Jehova's Getuigen!

Dus, heel simpel!

1. Wie is jouw God?
2. Wanneer komt Jezus terug om zijn koningkrijk weer op te richten?

Ps, sorry ik heb niet gelezen op welke manier je op punt 2 al was ingegaan! Misschien kun je me de link effe mailen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Je zegt toch zelf in het eerdere bericht dat Jezus binnenkort terugkomt?!

Staat toch echt in je bericht hierboven! Of niet dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
TheArchitect

lost and not found yet! schreef:
TheArchitect schreef:
Klinkt ongeloofwaardig he? Maar vraag jeje af, wat als er echt een God is?... Het is moeilijk, maar het heet ook niets voor niets geloof. Ik geloof dat we het binnenkort het antwoord zullen krijgen, want er zijn al veel profecient vervuld. Ik geloof dat Jezus binnenkort terug zal keren, niet omdat ik dat zomaar verzin want ik zie wat er allemaal gebeurt en in welke tijd wij leven. Heb al eerder aangegeven, vraag me aub er niet meer naar.
En hier ga je gigantisch de fout in! Wat als er wel een God is! Welke God? Je hebt in de hele discussie jouw God nog niet gedefinieerd! En we zullen binnenkort het antwoord krijgen!? Besef je wel wat je zegt? Ten tweede, durf je met een datum te komen? Een concrete datum? We worden al meer dan 100 jaar doodgegooid met voorspellingen van onder andere de Jehova's Getuigen!

Dus, heel simpel!

1. Wie is jouw God?
2. Wanneer komt Jezus terug om zijn koningkrijk weer op te richten?

Ps, sorry ik heb niet gelezen op welke manier je op punt 2 al was ingegaan! Misschien kun je me de link effe mailen?

hallo lost and not found yet.
1. Wie is mijn God, ik ben laatste maand vaker met het idee gekomen dat wellicht het Jezus is die God is en dat er iemand is die zichzelf Vader noemt. Nu wil ik niet op ideeen brengen, maar anyway mijn God is Jezus en zijn Vader concreet gezegd. Wij begrijpen(nog) niet wat de concrete relatie is van Jezus met Vader, maar hJezus zei dat wanneer hij terug zou komen dat hij direct zal spreken en alles uit zal leggen.
2. Ik weet het precieze datum niet, niemand van ons weet dat. Maar we moeten wel ongeveer weten wanneer het plaats moet vinden. BAM lekker wetenschappelijk xD

MAAR - profecien die vervuld zijn, even paar kort:
Het einde begint bij het komst van Islam, tenminste dat is wat ik begrepen heb dat Jezus zei en bij het lezen van Bijbel en Quran en vergelijken. Verder:
1) Israle zal weggaan uit werreld map enlater terugkeren terugkeren, 2000 jaar na dat Israel uit kaart as, kwam het terug in 1945, na 2e wereld oorlog.
2) kennis zal toenemen. In laatste 100 jaar zijn we van fiets > auto > trein > helikopter > vliegtuig > raket > Sateliet > Internet netwerk > Nano technologie
3) Hele wereld zal het evangelie horen voordat ik kom bij het einde(zegt Jezus). Zet 1 filmpje op Youtube, binnen no time 1000+ keer gekeken.
4) Israel zal omringt zijn(oorlog)... kijk nieuws
5) Damascus zal droge land zijn, net woestijn achtig
6) Weer zal heftig zijn en heftiger worden

Dit zijn dingen die echt gebeurt zijn wat gezegd was dat gebeuren zal. bv over Israel, geen 1 land in deze wereld is ooit terug gekomen in laten we zeggen 300 jaar. Maar Israel komt na bijna 2000 jaar!

Ik wil diep in gaan dat er over Islam door Jezus ook werd gezegd, maar dat gaat best lang zijn.

Hopelijk heb ik zo op je vraag beantwoord, ook al is het geen E = Mc2 :)
staat toch echt in je bericht hierboven! Of niet dan?
uh ja dat klopt...?
Laatst gewijzigd door TheArchitect op 11 nov 2012 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

TheArchitect schreef:anyway, wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dat je trollt.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

TheArchitect schreef:............. Het lijkt mij erg sterk om het fout te begrijpen als iemand leert om zelfs van je vijanden te houden en te zeggen volg mij want ik ben het brood des levens.
Ken je deze al ?

36. Waarom vervloekte Jezus een vijgenboom omdat hij buiten het oogstseizoen vrucht draagt?In Mattheus staat dat Jezus niet gekomen is om vrede te brengen maar het zwaard; in Lucas staat dat allen die naar het zwaard grijpen ook door het zwaard zullen omkomen. Vanwaar deze tweeslachtige uitspraken van Jezus? Nog een voorbeeld van vreemd gedrag: Jezus gaat als een bezetene tekeer met een gesel; waarom keerde hij niet zijn andere wang toe. Conform zijn eerdere uitspraken?
TheArchitect schreef:.Ik vind het een geloof wanneer van een theorie een feit gemaakt wordt, en ga me nou niet zeggen dat de theorien wel feiten zijn.
De zwaartekracht theorie is ook een geloof ?

TheArchitect schreef:Het is net een bladje, een boom bladje. Dat bedoelt gemaakt is om te dansen op het wind. Uit vreugde word het omhoog geegooid. Het danst naar link en rechts op het wind. Na een tijd beesluit het blaadje om van de wind golf weg te vallen. en die valt, en raakt de grond en begintuit te drogen. en na dat de wind het gezien heeft, zegt het "oh, daar is een blaadje, ik wil op hem bladez zodat ie dans, waarvoor die gemaakt is". En de wind blaast erop, maar het blaadje wordt vernield door het onschuldige wind omdat het blaadje droog was.
Waarom, vraag jeje af, waarom was het blaadje uit de golf van de wind gegaan? en gevallen en afgedroogt?
Is gewoon ordinaire retoriek. Iedere religieuze kan dit verzinnen.
TheArchitect schreef:Antwoord is simpel,........................ Dus wees blij dat je een eeus hebt.
Mijn antwoord is ook simpel : Je hoeft geen keus te maken; voor/tegen god. Er is GEEN god.
TheArchitect schreef:Ik geloof dat Jezus binnenkort terug zal keren, niet omdat ik dat zomaar verzin want ik zie wat er allemaal gebeurt en in welke tijd wij leven. Heb al eerder aangegeven, vraag me aub er niet meer naar.
Bedoel jij met TU Delft, niet gewoon Theologische Universiteit ? Die staat niet in Delft
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Architect,

Zojuist weer even herhaald gekregen dat er 130 mensen waren die zeiden Olaf Palme te hebben vermoord.
Zulk soort getuigenissen is net zo weinig waard als die van jou of anderen over jouw god.
Het gaat hem om hetgeen je kunt aantonen.
De rest is tot dan fantasie.
Minder nog dan een hypothese waarvoor een onderrzoeksprogramma wordt uitgedacht.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

TheArchitect schreef:
MAAR - profecien die vervuld zijn, even paar kort:
Het einde begint bij het komst van Islam, tenminste dat is wat ik begrepen heb dat Jezus zei en bij het lezen van Bijbel en Quran en vergelijken. Verder:
1) Israle zal weggaan uit werreld map enlater terugkeren terugkeren, 2000 jaar na dat Israel uit kaart as, kwam het terug in 1945, na 2e wereld oorlog.
2) kennis zal toenemen. In laatste 100 jaar zijn we van fiets > auto > trein > helikopter > vliegtuig > raket > Sateliet > Internet netwerk > Nano technologie
3) Hele wereld zal het evangelie horen voordat ik kom bij het einde(zegt Jezus). Zet 1 filmpje op Youtube, binnen no time 1000+ keer gekeken.
4) Israel zal omringt zijn(oorlog)... kijk nieuws
5) Damascus zal droge land zijn, net woestijn achtig
6) Weer zal heftig zijn en heftiger worden

Dit zijn dingen die echt gebeurt zijn wat gezegd was dat gebeuren zal. bv over Israel, geen 1 land in deze wereld is ooit terug gekomen in laten we zeggen 300 jaar. Maar Israel komt na bijna 2000 jaar!
Dat kennis toeneemt is geen voorspelling maar een gevolgtrekking, Israël is vanouds her omringd door vijanden, Damascus is geen plek in Suriname, dus dat ligt ook voor de hand. Het weer is altijd onvoorspelbaar. Dus weinig accuraat. Vraag het een klimatoloog. Maar hoeveel voorspellingen zijn er niet uitgekomen.

http://www.rejectionofpascalswager.net/prophecies.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jim schreef:Misschien zou het zo gek nog niet zijn om het fenomeen 'wetenschappelijke methode' eens nog een keer volledig trachten te doorgronden, TheArchitect?
Lijkt me voor een aankomend wetenschapper toch wel evident....

Hier maar eens lezen, The Arcitect:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methode" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie