Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 22 jul 2025 17:44 1054

https://share.google/aKRzP4AYoUA6LqHNi
Het lijkt me nog erger te worden als in het Getto van Warschau.
Het is me onbegrijpelijk dat de EU niets onderneemt.

De hele EU heeft nu ook Palestijns bloed aan de handen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 22 jul 2025 16:54 Dit geeft aan waarom het huidige systeem van politiek asiel misschien (...) niet meer van deze tijd is: 'Verbijstering over asielzoeker Almere die met raketwerper zwaait tegen de Druzen' https://x.com/MartienPennings/status/19 ... 13/photo/1
Ach, met een raketwerper staan zwaaien is natuurlijk niet heel erg stoer te noemen.

Het is ook niet stoer wanneer de zionistische entiteit zich nu opeens gaat opwerpen als de grote beschermer van de druzen waar deze de druzen alleen maar gebruikt heeft, en wil blijven gebruiken, in het eeuwige streven naar het volstrekte, en niet te vergeten, superieure eigen belang van deze entiteit. Voor de rest had en heeft ze er schijt aan deze mensen, en heeft ze dat nog steeds.

Toch interessant om eens in de geschiedenis te duiken: hoe ook de Druzen binnen de zionistische entiteit werden en worden behandeld, en wat de Druzen in Syrië feitelijk vinden van de zionistisch dwang en drang die op hen wordt uitgeoefend om zich aan te sluiten bij de zionistische entiteit. Ze staan werkelijk te springen, zo heb ik begrepen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 jul 2025 17:51

Wat onbegrijpelijk is, is dat hier niet 100 procent weerstand tegen deze heilige schoften is.
M'n vriendin was woest toen ze hoorde van de uitkijkpost om met verrekijkers je te kunnen verlekkeren aan het leed in Gaza.
Maar hier?

Hamas dit, Hamas dat. Soms schaam ik me dat ik mens ben.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 22 jul 2025 16:54 Dit geeft aan waarom het huidige systeem van politiek asiel misschien (...) niet meer van deze tijd is: 'Verbijstering over asielzoeker Almere die met raketwerper zwaait tegen de Druzen' https://x.com/MartienPennings/status/19 ... 13/photo/1
Waar is het bewijs dat het om de zelfde persoon gaat.
Waar is het bewijs dat het om een gevechtshandeling gaat en geen in scene gezet plaatje?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Welja, we zijn nog een stapje verder gekomen. Het is nu geen herhaling van de holocaust, nee: het is nog erger! Je kon er op wachten.

Het uitroeien van een gehele bevolkingsgroep in Warschau haalde het vanzelfsprekend niet bij wat Israel, excuseer: wat de terroristische entiteit aan het doen is.
Okay, 95% van de Joden kwam daar om waarvan een groot deel in gaskamers.
Maar dat haalt het natuurlijk absoluut niet bij wat Gaza doormaakt.

Maar oh wee als iemand hier durft te beginnen over de actuele genocide in Darfur in dit middenoosten topic.
Dan is het " afleiden van de aandacht " .

Zien we het allemaal nog wel scherp of slaan we hier misschien toch een heel klein beetje door in de selectieve verontwaardiging?

Disclaimer:
Ik vind het vreselijk wat de Palestijnen overkomt.
Ik koester geen Zionistische sympathieen. Ik ben geen Zionist. Ik ben kritisch op de terroristische Zionistische entiteit.
Mijn doel is niet om de aandacht af te leiden teneinde het Zionisme te steunen.

(en nu snel naar een wat rationeler topic, de stelling dat electriciteit sneller gaat dan het licht).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

gerard_m schreef: 22 jul 2025 21:24

Welja, we zijn nog een stapje verder gekomen. Het is nu geen herhaling van de holocaust, nee: het is nog erger! Je kon er op wachten.

Het uitroeien van een gehele bevolkingsgroep in Warschau haalde het vanzelfsprekend niet bij wat Israel, excuseer: wat de terroristische entiteit aan het doen is.
Okay, 95% van de Joden kwam daar om waarvan een groot deel in gaskamers.
Maar dat haalt het natuurlijk absoluut niet bij wat Gaza doormaakt.

Maar oh wee als iemand hier durft te beginnen over de actuele genocide in Darfur in dit middenoosten topic.
Dan is het " afleiden van de aandacht " .

Zien we het allemaal nog wel scherp of slaan we hier misschien toch een heel klein beetje door in de selectieve verontwaardiging?
Yep.
Disclaimer:
Ik koester geen Zionistische sympathieen. Ik ben geen Zionist. ...
Dus je bent niet voor het bestaan van Israel?
Ik ben kritisch op de terroristische Zionistische entiteit.
En ben je ook kritisch op de terroristische Palestijnse entiteit?
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Interessant artikel, waar komt de informatie uit Gaza eigenlijk vandaan? Speciaal voor degenen die nog niet op de hoogte waren.
Met daarin onder andere:
In Gaza is er geen vrije pers. In Noord-Korea bestaat die ook niet. In Rusland en China evenmin. Toch krijgen we elke dag berichten uit Gaza alsof hun waarheidsgehalte door objectieve waarnemers is goedgekeurd.

In het afgelopen weekend zijn in Gaza achttien mensen aan ondervoeding gestorven, aldus onze media. Niet zeventien of negentien, maar precies achttien. Dit cijfer is afkomstig van Hamas. Er bestaat in Gaza geen onafhankelijk orgaan dat zoiets kan tellen. En als het wel waar zou zijn, wat een grote sprong in een fantasievijver betekent, is het zo goed als zeker dat de ondervoeding door iets anders is ontstaan dan door het gebrek aan voeding. Ook zonder oorlog worden mensen ziek. Er sterven in Gaza mensen omdat ze oud zijn. Die cijfers bestaan niet in de fake-wereld van onze media.
Kritiekloos doorgeven van Hamas-propagenda
Het effect van het kritiekloos doorgeven van Hamas-propaganda is dat de mediaconsument ervan overtuigd raakt dat de Joden aangeboren slecht zijn. Deze nakomelingen en erfgenamen van de ergste industriële massaslachting in de geschiedenis hongeren arme Palestijnen uit waarna de hongerenden naar voedseldistributiepunten worden gelokt om daar beschoten te worden „door Israëlische tanks, sluipschutters en ander geweervuur”, aldus een andere o zo neutrale bron: het Wereldvoedselprogramma van de VN. Joodse jongemannen vermoorden ongewapenden als deze om voedsel smeken? Wat is er mis met het dna van die Joden? Je moet concluderen dat Adolf z’n werk had moeten voltooien, toch?
Ook zie je in deze berichtgeving een valse gelijkwaardigheid ontstaan, dan lees je dat „beschuldigingen over en weer” worden geuit, en dan weet de toeschouwer het niet meer: wie is goed, wie fout? Een modern democratisch land met felle, vrije antiregeringsmedia wordt daarmee valselijk gelijkgesteld aan een tirannieke terreurbeweging geleid door jihadisten.

De voedselsituatie in Gaza was al jaren dramatisch slecht. Terwijl tienduizenden Gazanen zich boven- en ondergronds in het zweet werkten voor de finale oorlog tegen de Joden, leed volgens het Food Security Information Network in 2020 64,4 procent van de bevolking in Gaza van matig tot ernstig aan voedselgebrek, en moest dus gevoed worden door NGO’s - terwijl miljarden euro’s in de tunnels en naar bankrekeningen in Qatar verdwenen.
En dan dit nog:
Ultieme Slachting doel van Gazaanse bevolking
Dit was de keuze die de grootste meerderheid van Gazanen maakte: ze bereidden zich voor op een slachting onder Joden en tegelijk lieten ze zich maaltijden serveren door internationale hulporganisaties. Er was nauwelijks een familie te vinden zonder zoon of neef of oom die oefende voor de grote aanval op de Joden. Geen Singapore, geen Dubai, maar de Ultieme Slachting was het doel van de Gazaanse bevolking. En onze NGO’s, met westers overheidsgeld, steunden dat met voedsel, onderwijs vol Jodenhaat, en gezondsheidszorg waarnaar elders in de Arabische wereld met afgunst werd gekeken.

En toen kwamen de rituele moordpartijen op 7 oktober 2023. Daar werd gedood en verkracht en verminkt met het sadistische genoegen uit de diepste krochten van de menselijke geest. Gelukzalig en vol overgave doen jihadisten dit wanneer zij over zwakkeren kunnen heersen en hen kunnen vernederen en verminken.

In de Israëlische grensdorpen kregen zij op die 7e oktober een ochtend en middag de kans, en de meest gruwelijke beelden – die de jihadisten zelf als oorlogsbuit registreerden – houden de Joden nog altijd uit de openbaarheid. Gedreven door tribale en islamistische passies kennen de jihadisten marteling en onthoofding als heilige kwaliteiten. ISIS en Hamas toonden ze aan de hele wereld.
En op basis waarvan zou het volgende niet waar zijn?
Toevallig ken ik Joodse jongemannen. Bijna altijd zijn zij opgevoed met liefde voor het leven en een ontzagwekkend verlangen om de wereld mooier en beter te maken. Zij laten hun tanks niet zomaar op hongerende mensen vuren. Zij liggen niet als sluipschutters op de loer om hongerende vrouwen en kinderen te vermoorden.

Toch herhalen onze bezeten media de Jodenhatende Hamas-propaganda alsof Hamas een liefdadigheidsorganisatie is in plaats van een obscene, de dood-verheerlijkende moordmachine.
Nog iemand wat te melden over Hamas? Dat dus…….

Maar als iemand andere onafhankelijke nieuwsbronnen uit Gaza heeft hou ik me van harte aanbevolen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Het bloed aan de handen van de Gazanen sla je gemakshalve even over of komt niet te pas? Logisch dat de hele EU niets onderneemt toch? Of bedoel je wat anders? Dat weet je tenslotte nooit op dit vrijdenkersforum!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 22 jul 2025 21:58
Disclaimer:
Je weet wel beter ChaimNinsky.

I]En ben je ook kritisch op de terroristische Palestijnse entiteit?
Ook dit - met alle respect - is een vraag naar de bekende weg als je ook maar een fractie van mijn berichten leest.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 22 jul 2025 22:02 Interessant artikel, waar komt de informatie uit Gaza eigenlijk vandaan? Speciaal voor degenen die nog niet op de hoogte waren.
Maar als iemand andere onafhankelijke nieuwsbronnen uit Gaza heeft hou ik me van harte aanbevolen.
Een tekst van Leon de Winter dus! Dat geeft toch echt te denken - staat hij niet bekend om zijn uitgesproken anti-Palestijnse visie? Dan weten we uit welke geest de tekst is voortgesproten niet waar?

Mocht iemand een wat neutralere bron of journalistiek evenwichtigere bron hebben over de situatie in Gaza dan Leon de Winter, dan hoor ik dat graag.

Leon de Winter afserveren via de zijdeur want alles wat ie schrijft valt te weerspreken door de zichtbare realiteit en onafhankelijke nieuwsbronnen zoals het:
AP Associated Press- vaak ter plekke, met uitgebreide fackchecking
BBC - niet perfect maar doet pogingen tot balans en hoor-wederhoor
Human Rights Watch en Amnesty International - richten zich op beide kanten
Al Jazeera + Haaretz - beiden gekleurd maar samen wel interessant ter vergelijking
Bellingcat - goed en onafhankelijke verificatie van beeldmateriaal
+972 Magazine - kritisch op Israëlisch beleid, geschreven door Israëlische en Palestijnse journalisten
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

gerard_m schreef: 22 jul 2025 23:01
ChaimNimsky schreef: 22 jul 2025 21:58
Disclaimer:
Je weet wel beter ChaimNinsky.
Iemand die vindt dat het Joodse volk recht heeft op nationale zelfbeschikking in Israel, is een zionist.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

En strikt genomen is de term 'Zionist' als sinds vijftien mei 1948 een anachronisme - het doel van een Joodse staat in het Land van Israël was bereikt. (Natuurlijk heeft de term ook in Israël zelf een Nachleben maar primair wordt de term de afgelopen 77 jaar vooral gebruikt om het land verder in diskrediet te brengen en te delegitimeren door anderen.)
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 22 jul 2025 23:54 En strikt genomen is de term 'Zionist' al sinds vijftien mei 1948 een anachronisme - het doel van een Joodse staat in het Land van Israël was bereikt.
Het draait sindsdien om het behoud.
... primair wordt de term de afgelopen 77 jaar vooral gebruikt om het land verder in diskrediet te brengen en te delegitimeren door anderen.
De term wordt de afgelopen decennia vooral door radicale antizionistische en Palestijnse activisten gebruikt om het land te delegitimeren.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 22 jul 2025 22:52

Het bloed aan de handen van de Gazanen sla je gemakshalve even over of komt niet te pas? Logisch dat de hele EU niets onderneemt toch? Of bedoel je wat anders? Dat weet je tenslotte nooit op dit vrijdenkersforum!
Heeft de EU onderdelen voor wapens geleverde aan de Palestijnen dan?

En dan er kleeft meer bloed van Palestijnen aan de handen van de EU dan bloed van de inwoners van de zionistische entiteit aan de handen van de Palestijnen, niet om het één of ander. Het scheelt van enkele duizenden inwoners van de zionistische entiteit tot + 100 000 autochtone palestijnen. En dat zijn er in de afgelopen twee jaar niet minder op geworden we zullen met gemak tot een verdubbeling komen, vermoed ik zo maar, wanneer het niet meer is.

Maar goed we weten dat een inwoner van de zionistische entiteit het tienvoudige, zo niet meer, waarde heeft dan het leven van een Palestijn, dat is ons genoeg ingepepert door het de superieuren waar jij onder valt…..

Dus laten we tegemoet komen en zeggen dat in verhouding er veel meer inwoners van de zionistische entiteit zijn omgekomen door de handen van de Palestijnse verzetstrijders, en dat de Palestijnen van die heerlijke vakantie-oorden speciaal voor die inwoners van die zionistische entiteit hebben gebouwd om daar plezier met ze te beleven.

Heb je dan het gevoel dat je erkent wordt in het eeuwige, enige en exclusieve slachtofferschap?

Ik zet die honderdduizend + vermoorde geliefden en oplopend wel even aan de kant om jou te bevestigen in het eeuwige, enige, echte en exclusieve slachtofferschap. Wanneer jij er maar blij van wordt, dat is het aller belangrijkst in de wereld, toch?
Laatst gewijzigd door Mus op 23 jul 2025 00:58, 5 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 22 jul 2025 23:54 En strikt genomen is de term 'Zionist' als sinds vijftien mei 1948 een anachronisme - het doel van een Joodse staat in het Land van Israël was bereikt. (Natuurlijk heeft de term ook in Israël zelf een Nachleben maar primair wordt de term de afgelopen 77 jaar vooral gebruikt om het land verder in diskrediet te brengen en te delegitimeren door anderen.)
Oh, je bedoelt zoals de zionistische entiteit de Palestijnen delegitmeert, nu snap ik het.
Plaats reactie