Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Post-Trump periode.

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 16 okt 2024 19:00 Volgens mij zit het in het feit dat mensen werkelijk betreuren wat Biden toelaat met zijn 'supermacht'. Men is boos op z'n minst.
Het Biden-Harris team zit in z'n maag met de groep pro-Pallies en Arabieren die normaal gesproken massaal Democratisch stemmen. Aan de ene kant kan Harris niet winnen indien ze de Israel-gezinde meerderheid verliest, maar ze moet anderzijds ook de pro-Pallies en Arabieren te vriend houden om nog te kunnen winnen. Vandaar dat het team Biden-Harris enerzijds dreigt maar anderzijds nooit tot actie over is gegaan.

De pro-Pallies en Arabieren zullen toch wel op Harris stemmen, omdat Trump het helemaal eens is met Netanjahoe en zelfs het annexeren van grond voor Israelische nederzettingen, het volledig vernietigen van Hamas en Hezbollah, en het vernietigen van Iraanse bases voor de ontwikkeling van kernwapens steunt.

Het team Biden-Harris laveert noodgedwongen tussen beide kampen door de pro-Pallies en Arabieren tevreden te houden met stevige taal richting Israel, terwijl ze de andere groep gerust stellen door in werkelijkheid niets te veranderen. Dat probleem heeft Trump niet, want die laat er geen onduidelijkheid over bestaan dat hij volledig achter Israel staat en in sommige gevallen zelfs verder wil gaan dan Netanjahoe.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Tsja...
Misdadigers onder elkaar hè?
** ¥ **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 718305007/
WASHINGTON – Senate Republican Leader Mitch McConnell privately described then-President Donald Trump as "stupid as well as being ill-tempered," "despicable" and a "narcissist," after the 2020 election, according to excerpts from a forthcoming biography of the longtime Senate power broker. (..)
Die wordt nimmer gekozen, zou je denken.
Nou...? Die Amerikanen.... Die kunnen er wat van... :lol: 8-[
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Nog zo'n twee weken. Begin zenuwachtig te worden en vrees het ergste. Waar Hillary Clinton nog 6,5% voorstond, staat Kamala Harris nog maar 1,3% voor op nationaal niveau. Waar ze een maand geleden nog de cruciale swingstate Pennsylvania leek binnen te slepen, heeft Trump nu 0,7% voorsprong. En eveneens in alle andere swingstates staat Trump nu voor in de peilingen: Arizona (+1,8%), Nevada (+0,8%), Wisconsin (+0,1%), Michigan (+0,9%), North Carolina (+1%), Georgia (+1,7%). Het voortbestaan van de democratie in de VS is in gevaar, en Oekraine, de NAVO, de EU en Europa kunnen hun borst natmaken -- slechts voor Israel is winst voor Trump een voordeel, hetgeen voor mij tenminste nog enig tegenwicht geeft aan m'n angst voor Trump. De race is gelukkig nog niet gelopen en een grote opkomst bij de Democraten lijkt de winst voor Harris nog te kunnen bewerkstelligen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 20 okt 2024 00:46 slechts voor Israel is winst voor Trump een voordeel, hetgeen voor mij tenminste nog enig tegenwicht geeft aan m'n angst voor Trump.
Ik betwijfel dat. Met een halve Nazi in het witte huis, komt Israël nooit van Netanyahu af. En dat lijkt me niet goed voor het land.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 20 okt 2024 01:23
ChaimNimsky schreef: 20 okt 2024 00:46 slechts voor Israel is winst voor Trump een voordeel, hetgeen voor mij tenminste nog enig tegenwicht geeft aan m'n angst voor Trump.
Ik betwijfel dat. Met een halve Nazi in het witte huis, komt Israël nooit van Netanyahu af. En dat lijkt me niet goed voor het land.
Trump steunt Israel in alles: de nederzettingen-politiek, de ambassade in Jeruzalem, vindt dat Israel z'n oologen moet afmaken, wil dat Israel het Iraanse atoomprogramma vernietigt, etc. Hij is zeeeeeeeeeeeer goed voor Israel.

En wat Netanjahoe betreft: hij is de democratisch gekozen president die z'n populariteit verloor vanwege z'n corruptie, zijn poging het binnenlandse juridische systeem in zijn voordeel te veranderen en vanwege het feit dat 7 oktober onder zijn presidentschap plaatsvond. Dankzij het succes in de oorlog tegen Hamas en vooral tegen Hezbollah, is hij echter weer populair. Het Israelische Hooggerechtshof heeft zijn voorstel het juridische systeem te veranderen van de hand gewezen en ik zie geen reden waarom Netanjahoe niet goed voor het land zou zijn. De meerderheid denkt daar in ieder geval anders over dan jij. En mocht de meerderheid hem niet meer zien zitten, dan zal het Israelische volk tijdens de verkiezingen genadeloos met hem afrekenen.

Ik vermoed echter dat Trump het einde betekent van de Amerikaanse democratie, een eind aan het NAVO lidmaatschap van de VS, een eind aan de hulp aan Oekraine, een eind aan de relatie van de VS met Taiwan ("Taiwan ligt ver weg", "We moeten de chip-industrie vanuit Taiwan naar de VS halen") het begin van genadeloze handelsoorlogen met de EU, een klap voor Europa, en nieuwe goede relaties tussen de VS en Rusland, China en Noord Korea.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het is een ongelooflijk geknoei in de VS en enorm riskant voor de hele wereld met :^o
En dan ook nog die Musk erbij... prachtig scenario voor een apocalyptische James Bondfilm, die realiteit zou kunnen worden.

En ik schat, mocht Harris winnen, dat zulks niet zal worden geaccepteerd door Trump.
** ¥ **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Hierbij een videootje van vandaag:

https://www.msnbc.com/the-weekend/watch ... 2217285560

Toch duidelijk dementie-achtig die Trump, zegt Cohen.
** ¥ **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

De Amerikaanse verkiezingen worden nu letterlijk een loterij , dankzij Elon Musk.

Veel triester wordt het niet.
Voor Trump stemmers wellicht een goede motivatie om te gaan stemmen.
Meestal zijn dat niet de meest succesvolle mensen. Elon Musk zelf is hierbij een opmerkelijke uitzondering.
Eerder smeet de miljairder er al 75 miljoen tegenaan om de Trump campagne te steunen. Er schijnt hem een baantje beloofd te zijn als adviseur in de regering Trump.

De uitslag wordt een loterij en ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik zet mijn fles wijn op Trump (als hij wint, heb ik iets sterkers nodig).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 21 okt 2024 20:29 De Amerikaanse verkiezingen worden nu letterlijk een loterij , dankzij Elon Musk.

Veel triester wordt het niet.
Voor Trump stemmers wellicht een goede motivatie om te gaan stemmen.
Meestal zijn dat niet de meest succesvolle mensen. Elon Musk zelf is hierbij een opmerkelijke uitzondering.
Eerder smeet de miljairder er al 75 miljoen tegenaan om de Trump campagne te steunen. Er schijnt hem een baantje beloofd te zijn als adviseur in de regering Trump.

De uitslag wordt een loterij en ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik zet mijn fles wijn op Trump (als hij wint, heb ik iets sterkers nodig).
Ik heb me laten vertellen, dat het niet mag van de wet.
Maar ja... je weet hoe het is met mensen die giga-rijk zijn hè?...
Ik denk dat de VS voor mij toch een beetje obscuur begint te worden heel zacht gezegd.
** ¥ **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 03 okt 2024 17:35
HierEnNu schreef: 03 okt 2024 16:10
Narcisme is een psychiatrische diagnose

Het stellen van een psychiatrische diagnose is om goede redenen voorbehouden aan psychiaters. Leken die met psychiatrische diagnoses strooien om hun mening kracht bij te zetten neem ik niet serieus. Tenzij ze aantonen dat de betreffende diagnose daadwerkelijk door een psychiater is gesteld.
  • Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen! [poe :wink: ] :angel12:
Where have you been?
Ik zat niet onder de speekwoordelijke steen hoor! Integendeel, maar ik vroeg me wel af of ik alweer paarlen voor de zwijnen moest werpen. Beseffend dat ik niet zozeer hier ben om meningen te bestrijden maar veeleer om te leren, is het verder geen probleem als hetgeen ik opper paarlen voor de zwijnen zijn, want aldoende leer ik beter mijn mening formuleren en bovendien leer ik zo beter mijn mening te onderbouwen en zulks is hier geen overbodige luxe!
Rereformed schreef:De diagnose dat Trump oa. een malignant narcissist is is al zeven jaar geleden door psychiaters gesteld. Tesamen met diverse andere stoornissen.
27 psychiaters hebben er zelfs een boek over geschreven aangezien ze dat zagen als their moral and civic duty to warn:

The dangerous case of Donald Trump

Het boek was zelfs zo'n bestseller dat er één bij mij op de boekenplank in Finland staat.

Zie ook de YouTube serie Shrinking Trump, waar twee psychologen aan het woord zijn en Trump voortdurend analyseren.
Bedankt voor de links, want zulks is vast interessant leesvoer. Zoek nog eens op in dat boek bij jou op de boekenplank hoe de diverse Diagnoses tot stand zijn gekomen en vergelijk dat met een aantal minimale vereisten die in acht genomen moeten worden om een Psychiatrische Diagnose te stellen. Zie eventueel in hoofdstuk 'Filosofie & psychologie':
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Harris mag wel eens voortmaken:
https://www.economist.com/interactive/u ... /president
Daily update
For the first time in two months Donald Trump has taken the lead in our model, which now gives him a 54 in 100 chance of winning the election. Just as national polls showed many undecided and third-party voters choosing Kamala Harris in August, some of the remaining ones—possibly Republican leaners all along—have recently lined up behind Mr Trump. This has raised his probability of victory by eight percentage points since Friday and nudged the forecast towards him in every state, though the race remains more or less a coin toss.
De portemonnee van de mensen en ook de immigratiepolitiek, dát zijn de warme punten.
Maar als het blijft doorgaan zoals nu dan zullen we 4 jaar opnieuw Donald Trump zien opereren...
** ¥ **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 21 okt 2024 21:53 Harris mag wel eens voortmaken:
https://www.economist.com/interactive/u ... /president
Daily update
For the first time in two months Donald Trump has taken the lead in our model, which now gives him a 54 in 100 chance of winning the election. Just as national polls showed many undecided and third-party voters choosing Kamala Harris in August, some of the remaining ones—possibly Republican leaners all along—have recently lined up behind Mr Trump. This has raised his probability of victory by eight percentage points since Friday and nudged the forecast towards him in every state, though the race remains more or less a coin toss.
De portemonnee van de mensen en ook de immigratiepolitiek, dát zijn de warme punten.
Maar als het blijft doorgaan zoals nu dan zullen we 4 jaar opnieuw Donald Trump zien opereren...
Misschien, maar er bestaat ook een kans dat JD Vance na 20 januari snel het 25e amendement zal gebruiken.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 21 okt 2024 20:42
Ik denk dat de VS voor mij toch een beetje obscuur begint te worden heel zacht gezegd.
Het is een maas in de wet. Musk geeft niet rechtstreeks geld om op Trump te stemmen maar heeft er een constructie omheen verzonnen. Dit hele feest kost hem maar een fractie van zijn vermogen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 22 okt 2024 10:38
Gerard R. schreef: 21 okt 2024 20:42
Het is een maas in de wet. Musk geeft niet rechtstreeks geld om op Trump te stemmen maar heeft er een constructie omheen verzonnen. Dit hele feest kost hem maar een fractie van zijn vermogen.
Tja.. er is een onderzoek gestsrt..
** ¥ **
Gesloten