Oké, nog maar eens dan... Kennelijk heef Devious ook mijn uitleg over het begrip 'nut' verwijderd.
Ik ging hier in op de vraag van Atli wat het nut is van het verbieden van de burka en wat het begrip nut hierin voor rol speelt. Ik zal mezelf weerhouden van uitvallen op de persoon, en me richten op de algemeenheid.
nut (het ~)
1 omstandigheid of eigenschap waardoor iets tot een doel kan dienen of voordeel kan opleveren => baat, functionaliteit, utiliteit, zin
Één van de gevolgen die het verbieden van een Burka en Nikaab kan hebben, is dat de discussie rondom de ideologie van de islam verder wordt aangezwengeld en in de publiciteit komt.
Ik vind dit een positief gevolg, ik vind dit een omstandigheid die voordeel kan opleveren voor Nederland omdat er dan een kans is de normen en waarden van de westerse samenleving te onderstrepen en verder te verstevigen en die van de onderontwikkelde moslim cultuur bij te schaven.
Dit is voor IEDEREEN positief... Tenzij er op een slechte manier wordt omgegaan met de discussie, maar dát is een ander punt. Ik ga er vanuit dat er na een verbod op de burka of de nikaab op een fatsoenlijke manier verder wordt gediscussieerd over de islam en de ideologie, zoals discussie's altijd netjes zijn. Maar dat door het verbod iedere moslim daarbij betrokken raakt. Misschien is dialoog een beter woord dan discussie als het om de islam gaat.
Ik heb nog andere, volgens mij, positieve gevolgen genoemd, ondermeer het gevolg op communicatie, intergratie, het gevolg op de veiligheid, vrouwenemancipatie binnen de islam, etc.
Ik vind dat allemaal positieve gevolgen.
Nu, wat ik wil weten, is, waarom, Atli, jij dat niét vind. Dat vind ik niet terug in je betogen. Ik vind alleen maar terug waarom een verbod slecht kan zijn. Maar de positieve gevolgen die eruit volgen, daar heb ik niets over gehoord. Dat was dus mijn vraag.
Waarom vind je het niet goed als moslims beter intergreren?
Waarom vind je het niet goed als iemand zich niet onherkenbaar mag hulden in een groot laken waar vanalles onder verborgen kan zitten?
Waarom vind je het niet goed als communicatie verbeterd door het non-verbale aspect niet te stokken maar de ruimte te geven?
Waarom vind je het niet goed als door middel van een verbod op het uitdragen van een ideologie vrouwenemancipatie binnen de islam wordt aangepakt?