Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.
Moderator: Moderators
Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.
Een bijzondere uitspraak van Hal Puthof, een van de collega’s van Luis Elizondo en zijn natuurverschijnselen team.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik denk (nog steeds) aan luchtspiegelingen. Er spelen we objecten een rol in, maar de beweging die je waarneemt wordt deels verroorzaakt door de veranderende breking van het licht. Die wordt mogelijkerwijs veroorzaakt doordat de waarnemer zelf beweegt ten opzichte van het front dat de breking veroorzaakt. Dat zou de onwaarschijnlijke accelratie die wordt waargenomen wel verklaren. Uiteraard is er dan in principe wel degelijk een object dat wordt waargenomen, maar het beeld is mogelijk vervormt (of staat zelfs op zijn kop). Men kan dan geen zinnig woord zeggen omtrent dat object. Het kan van alles zijn. zelfs iets dat eigenlijk stil staat,Labyrint schreef: ↑02 feb 2018 07:30 Het is prima dat jij dat idee steeds hebt maar opnieuw: Aan welk “natuurverschijnsel” denk jij dan? Zij hebben er met al hun apparatuur helemaal niet aan gedacht en het is misschien handig ze dat even te melden. Noem eens een natuurverschijnsel. Dan kunnen we dat eindelijk eens noteren in dit topic.
Ik wens u alle goeds
-
ChaimNimsky
- Superposter
Luchtspiegelingen waar objecten een rol in spelen waarbij de beweging die je waarneemt deels wordt veroorzaakt door de veranderende breking van het licht die mogelijkerwijs wordt veroorzaakt doordat de waarnemer zelf beweegt ten opzichte van het front dat de breking veroorzaakt, maar hetgeen noch de radarbeelden verklaart, noch de waarnemingen die door o.a. experts & bij nacht worden waargenomen, noch het gegeven dat de bewegingen volgens deze deskundigen allesbehalve willekeurig zijn, is m.i. minder aannemelijk dan de hypothese waarbij het redelijk aanvaardbaar wordt gevonden dat er eveneens intelligent leven elders in het universum is, zodat ik als scepticus - net als het rapport van de Franse overheid waarin deskundigen bovendien expliciet zeggen dat een conventionele verklaring uitgesloten is - liever kies voor de hypothese van een technologie die de onze overstijgt. Een vrij lange zin overigens.
Zionist
Mooi verhaal op zichzelf. Maar niet realistisch, gezien de aard der klachten.Peter van Velzen schreef: ↑02 feb 2018 11:36Ik denk (nog steeds) aan luchtspiegelingen. Er spelen we objecten een rol in, maar de beweging die je waarneemt wordt deels verroorzaakt door de veranderende breking van het licht. Die wordt mogelijkerwijs veroorzaakt doordat de waarnemer zelf beweegt ten opzichte van het front dat de breking veroorzaakt.
Fata-Morgana's en hallucinaties en radarstoringen en vlekken op brillen zijn een realiteit. Maar, het lijkt niet van toepassing. Zij zouden daar bij de USAF, FAA, DoD, en CIA dus in 14 jaar tijd niet aan hebben gedacht? Dat lijkt me nogal sterk. Wat een blunder zou het zijn voor de CIA en de USAF etc. wanneer Peter van Velzen het probleem (of een tipje daarvan) heeft kunnen doorzien waar zij naar eigen zeggen 14 jaar over hebben gedaan.
Maar luchtspiegelingen die boven kern lanceer installaties komen hangen en deze op non-actief kunnen zetten daar zou ik ook wel meer van willen weten. Dat is minstens even gevaarlijker. Zo niet nog gevaarlijker.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Handig al die feed en linkjes via twitter en de reacties van mensen die er met hun neus bovenop zitten. Ook blijkt dit dus al jaren lang te gebeuren. Met oud-piloten, defensie medewerkers, ex soldaten op kerninstallaties en andere betrouwbare getuigen die hun verhaal doen. Ik vind het allemaal niet erg natuurfenomenaal overkomen die verhalen.
Daar heb je een punt. ALS het om aliens gaat, dan vliegen ze blijkbaar niet het hele eind hierheen maar hebben ze iets anders bedacht om hier te verschijnen. Ook wel weer logisch. In het (onwaarschijnlijke) geval dat het om aliens zou gaan, kunne ze niet op 'conventionale' manier naar de aarde zijn gevlogen gezien de afstanden en de benodigde snelheid. Het moet gaan om een methode die we ons nauwelijks kunnen voorstellen (dematerialiseren? wormgaten?). Hoe dan ook, je komt ze dan niet tegen onderweg hierheen.
Vind ik op zich niet vreemd. Op safari kom je ook alle mogelijke soorten jeeps, busjes, open voertuigen etc. tegen.
... en heel dichtbij de lichtsnelheid vliegen gaat niet lukken.
Het is heel aantrekkelijk om Ufo's te zien als buitenaards, dan kan de mens omgekeerd wellicht ooit ook de ruimte koloniseren. Maar ik denk dat we met de wat saaie gedachte moeten leven dat de afstanden te groot zijn om in redelijke tijd te overbruggen. Ook communicatie met het thuisfront is wat problematisch. Mijnbouw op mars, een ruimtestation op een maan bij Jupiter, onbemande sondes naar dichtbij zijnde sterren (waarvan we de gegevens vele jaren later pas ontvangen), daar gaat het bij blijven. Misschien een duffe gedachte, maar misschien ook een aansporing iets beter met de aarde om te gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ahh, ze komen hier op safari in hun eigen voertuig.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het op non-actief zetten van kern lanceer installaties lijkt mij het tegendeel van gevaarlijk. Maar is dat écht gebeurd? En is er enige samenhang met de ufo-meldingen? De beweringen van een parapsycholoog acht ik geen bewijs voor wat dan ook
Ik wens u alle goeds
Haal een strakke hoed voor de cognitieve dissonantie bij jou hier. Stel je voor dat ze bij de CIA straks ook nog over para-psychologie gaan vertellen. Dat zou wat zijn. Vind je niet? De Russen zijn er ook mee bekend trouwens. Geen idee of er iets bekend is over de betrouwbaarheid van deze tak van sport. James Randy krijgt 2 miljoen om zijn muil te houden hahaPeter van Velzen schreef: ↑03 feb 2018 02:10Het op non-actief zetten van kern lanceer installaties lijkt mij het tegendeel van gevaarlijk. Maar is dat écht gebeurd? En is er enige samenhang met de ufo-meldingen? De beweringen van een parapsycholoog acht ik geen bewijs voor wat dan ook
Goed
Natuurfenomenen die een technologie bezitten daar heb ik nog niet van gehoord maar als jij het ongevaarlijk vind dat dit natuurfenomeen deze machten bezit dan begrijp je het niet helemaal. Hoe komt dat nou?
Lees je eens in dan hoef je hier geen onnodige vragen te stellen. Betracht zelf eens enige samenhang in je vragen. Het staat zo onnozel namelijk wanneer de antwoorden op je vragen werkelijk overal zijn terug te vinden in hetgeen al is gezegd. Meer dan eens.Maar is dat écht gebeurd? En is er enige samenhang met de ufo-meldingen?
De installaties werden zowel aan als uitgezet en in Rusland blijken zij te zijn geactiveerd, dus precies het tegenovergestelde. Nog iets. Het zijn niet de beweringen, en bevindingen van een parapsycholoog maar van het Pentagon. De USAF, DoD, CIA en FAA. Hij staat gewoon op de loonlijst. Je kunt even naar zijn eigen verhaal en uitleg CV luisteren van enkele dagen geleden. Daar verteld hij het allemaal zelf.
Ze adverteerden al stoer met: The first official UAP footage ever released by the United States Government. Maar er is nu zelfs nieuw materiaal onderweg! Van natuurfenomenen, vlekken, spiegelingen en mirages.
Hij verteld daar over de plannen voor de komende maanden en hij geeft daar een duidelijke uitleg over jouw natuurverschijnselen en dat ze voortgaan met een geleidelijk hogere snelheid van het voorlichten van het publiek en dus een nieuw stuk film-materiaal. Ook verteld hij over het onbekend "materiaal" dat afkomstig is van een (deel) van een UFO. Niet een hele UFO in een hangar maar een deel of delen ervan met eigenaardige en onbekende eigenschappen. Dat is nu opgeslagen in Nevada. En hij verteld over de kerncentrales.
Maar dat heb je zojuist kunnen horen.
Ze zeggen This is only the beginning en dat benadrukt hij uitvoerig
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik geef het op Labyrynt, en laat de behandeling van dit onderwerp verder over aan Neil Degrasse Tyson.
Ik wens u alle goeds
Dat heb jij nodig? Neil?Peter van Velzen schreef: ↑03 feb 2018 10:26 Ik geef het op Labyrynt, en laat de behandeling van dit onderwerp verder over aan Neil Degrasse Tyson.
Het lijkt wel of sommigen hier (en ik respecteer ook Neil uitermate, alleen valt hij me wat tegen sinds 18 december 2017) blijkbaar de info, de bronnen, en de authenticiteit, en de context ervan niet kunnen samenvoegen en verwerken tot een conclusie.
Wat weet Neil van USAF, DOD, FAA en CIA?
Het onwillekeurig opduikend natuurfenomeen dat boven kernindustrie, lanceerinstallaties en kerncentrales hangt dat piloten "ziet" en in sommige gevallen maakt dat het wegkomt wanneer 'nagejaagt'.
En zouden zij daar bij de USAF, FAA, DoD, en CIA in 14 jaar tijd hier niet aan hebben gedacht?
Over welk natuur-fenomeen spreken we dan?“A white Tic Tac, about the same size as a Hornet, 40 feet long with no wings, Just hanging close to the water.” "The object created no rotor wash — the visible air turbulence left by the blades of a helicopter — , and began to mirror the pilots as they pursued it, before it vanished.
“As I get closer, as my nose is starting to pull back up, it accelerates and it’s gone,”. “Faster than I’d ever seen anything in my life. We turn around, say let’s go see what’s in the water and there’s nothing. Just blue water.”It was a real object, it exists and I saw it,”
“Something not from the Earth,”
David Fravor US Navy pilot
En zouden zij daar bij de USAF, FAA, DoD, en CIA in 14 jaar tijd hier niet aan hebben gedacht?
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Wat weet Labyrint van USAF, DOD, FAA en CIA?
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Ik verwachte deze vraag en mijn antwoord is: Dat is het punt. Ik weet zelf helemaal niets behalve datgene wat zij beweren in de media en kranten artikelen over deze kwestie, die met al hun expertise en al de werknemers in hun dienst samengebundeld die natuurlijk ver boven het ufo grapje van Neil Degrasse Tyson staan. En die linkjes en delen uit het nieuws die zet ik er bij in mijn berichten zodat we kunnen zien waar dit naartoe beweegt. Anders gezegd: Ik sla het gade en vul aan. Neil werkt niet voor USAF, DOD, FAA en CIA. Bovendien heeft Neil geen conclusies getrokken behalve dat hij ook niet weet wat het voor een object, natuurfenomeen, is wat zij hebben gezien. Dus goed gezegd door Neil alleen durfde hij geen idee te vormen over wat het zou kunnen zijn maar besloot er lollig over te doen. Wel is duidelijk dat Neil Degrasse Tyson geen idee heeft van de geschiedenis vooraf en de context. Dan kun je beter Michael Shermer laten opdraven om de USAF, DOD, FAA, en CIA te ontmaskeren met hun ufo geloof terwijl het gewoon een natuurfenomeen ZOU kunnen zijn. Ik zie niet in hoe een natuurfenomeen boven een nucleaire kernlanceer installatie kan hangen en 1 voor 1 de raketten offline kan zetten. Ik ben van mening dat we deze confirmatie van onbekende voertuigen in het luchtruim van deze instellingen serieus moeten nemen daar de informatie is vrijgegeven via het Pentagon. Zelfs al zouden alle hypothesen en ideeen erover niet kloppen. Ze hebben Trump. Maar het kan blijkbaar nog veel gekker. Dat is wat het voor mij mateloos interessant maakt. Persoonlijk dan. Gezien alles wat ik er nu van heb meegekregen kan ik glimlachen om gebrek aan getoonde interesse over het ondewerp van sommigen. Tegelijkertijd verbaas ik me erover. Nog meer eigenlijk dan over de beweringen van Luis Elizondo en Hal Puthoff hier over. Want die zijn tenminste helder
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Puthoff is gekker dan de waterpijp van De Grasse Tyson. Volgens het artikel van de Engelstalige Wikipedia vindt Puthof zichzelf parapsycholoog. Hij nam goochelaar Uri Geller serieus. Hij was Scientoloog.
Als dat juist is: zo iemand gelooft alles, hoe bizar ook, als hem dat uitkomt en niet in zijn eerste leugen gestikt. Als je Puthoff serieus neemt heb ik een brug in New York voor weinig te koop voor je.
Over Luis Elizondo bestaat geen WP-artikel. Ik heb dat MSNBC-interview beluistert. Hij verklaart, op zijn eigen gezag, dingen tot feit. Misschien zijn ze dat, misschien ook niet.
Je zou denken dat na 60 jaar UFO-sightings er iets materieels zou zijn. Ik verwacht dat eerder iemand een Bigfoot schiet en het lijk presenteert dan dat er een glashelder beeld van onberispelijke bron van een UFO verschijnt, die duidelijk een vliegmachine afbeeldt. Een UFO vangen zal er wel niet inzitten.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)