Mohawk schreef:
Maria schreef:Daar kan ik dan in mee te gaan en antwoorden:
Nee, maar kleine kinderen en heel veel volwassenen ook niet.
Zie je niet in wat een onzin verhaal zo krijgt?
Jij komt zelf met een filmpje over een varken en vraagt mij om adequate reacties.
Kom met een normale reactie en je krijgt helemaal geen onzin verhaal.
Dit is exact wat ik bedoel met niet adequaat reageren.
Jij komt met de vergelijking varken en mens voor wat redeneren betreft.
Daar reageer ik op met een tegenargument geïllustreerd met het filmpje.
Dat pik je niet op, maar komt
Nu ben ik vlg. jou degene, die komt met een abnormale reactie.
Dat je doorgaat op die gedachte op de manier dat je dat doet geeft alleen aan dat je geen kaas hebt gegeten en je nooit hebt geïnformeerd over de wetenschappelijke ontwikkelingen over dit onderwerp.
Ook dit is geen verrassing, want je weet toch al dat wetenschap nergens antwoord op kan geven, dus waarom er nieuwsgierig naar zijn en verder gaan zoeken.
Ook dit wordt je niet echt kwalijk genomen, want iedereen praat naar zijn weten/verstand.
Koketteren met onwetendheid is alleen maar dom.
Dit hele topic is een bevestiging van wat je hier zelf eigenlijk al duidelijk maakte.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 70#p497770" onclick="window.open(this.href);return false;
Op het Credible Forum heb ik in één topic een aantal reacties geplaatst die (vind ik zelf) achter elkaar gezet een interessante theorie vormen over het hiernamaals. Bij het schrijven van deze teksten heb ik gewoon mijn gedachten geuit en gereageerd op vragen. Of het waar is wat ik schrijf mag jij bepalen maar ik denk dat ik je antwoord wel weet.
Een eindeloos in kringetjes ronddraaiend opportunistisch gedraai omdat je geen echte duidelijkheid wil geven voor je overtuiging. Je zegt tegelijkertijd iets waar je voor staat en in dezelfde ademtocht schrijf je dat je het ook niet zeker weet, al naar gelang hetgeen wat je gesprekspartner aandraagt.
En deze hele discussie is voor mij nog onzinniger dan de eindeloze discussies met gelovigen, die gewoon eerlijk zijn en duidelijkheid geven over wat zij geloven.
Ik heb nog een poging gedaan om duidelijk te maken waarom ik dat vind.
Het komt over of niet.
Niet dus, want de antwoorden komen in de ondertussen voorspelbare vorm en tempo.
Dat is iig. wat we nu geleerd hebben van dit topic.
En niet te vergeten van de discussie die je voerde op Credible, die zich op totaal andere punten toespitste.
Hier kom je niet verder dan te schrijven, dat je aanneemt dat god bestaat, maar steeds neutraliseer je dat door te zeggen dat je het ook niet zeker weet.
Wel ga je in discussie met iedereen, die jou aan je eigen woorden aan wil houden, waardoor je voortdurend gedachten wendingen krijgt en nooit tot duidelijkheid komt.
Gevolg is een totaal onvruchtbare discussie.
Onbevredigend voor alle betrokkenen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.