Vilaine schreef:Het leven op aarde is diverse keren bijna uitgestorven in de loop van de aardgeschiedenis. Het had vooral te maken met enorme vulkaan uitbarstingen, klimaat veranderingen, een enkele komeet inslag.
In de geschiedenis van de mensheid is niet zoveel gebeurd, zover ik weet. Diverse mensenrassen zijn geleidelijk ontstaan en geleidelijk uitgestorven. Zover ik weet, was daar geen wereldwijde ramp bij betrokken of "iets, dat gebeurde" bij betrokken.
Dat kan je niet weten. We weten niet waarom de andere mensenrassen verdwenen. Er is iets gebeurd.
The stories go on and on, and scholars have noted similarities among accounts. While studying more than 200 flood myths, Creationist author James Perloff observed that a global flood was mentioned in 95 percent of the stories, people were saved in a boat in 70 percent and in 57 percent, the survivors found respite on a mountain
Je zegt dat je het los van het religieuze wil bekijken en haalt vervolgens een creationist aan. Hoe kun je in vredesnaam nog verwachten dat we je hierin serieus nemen; eerst zeggen dat je het religieus wil zien en 2 (!) zinnen een een religieus persoon citeren.
Beste man, een zelfde soort studie is er ook gedaan over Roodkapje. http://journals.plos.org/plosone/articl ... ne.0078871" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dat er overeenkomsten zijn tussen verhalen wil natuurlijk geenszins zeggen dat Roodkapje ook daadwerkelijk door de wolf is opgegeten.
Dus hang geen onzin verhalen op.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
MachineElf schreef:Als er een komeet of asteroide in de zee knalt, kan dit geen wereldwijde tsunami veroorzaken met golven van tientallen meters hoog?
Wéér zo'n oeverloos slappe opmerking. Als dit zou zijn gebeurd, zouden daar geologische aanwijzingen voor moeten zijn.
Nul zero, noppes van zo'n catastrofale gebeurtenis 4000 jaar terug, terwijl we die wél hebben van een zelfde gebeurtenis 65.000.000 jaar geleden.
Denk na voordat je iets neer zet.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
MachineElf schreef:Maar er zijn verhalen van een wereldwijde vloed, en dan niet enkel de bijbel.
Natuurlijk zijn dit mythes, maar het is niet vreemd dat ik meeloop in de mythologie.
Er huist meestal wel een grond van waarheid in.
7 minuten later schrijf je precies het tegenovergestelde:
MachineElf schreef:Het is de bijbel die de hele aarde bedekt, ik heb dat nooit gedaan. .
Dat heb je wel gedaan, 7 minuten ervoor schrijf je dat je meeloopt in de mythologische verhalen van een wereldwijde vloed.
Man, man, wat krijg je een tegenstrijdige onzin uit je vingers.
(Star Trek, seizoen 1)
Vilaine schreef:Het leven op aarde is diverse keren bijna uitgestorven in de loop van de aardgeschiedenis. Het had vooral te maken met enorme vulkaan uitbarstingen, klimaat veranderingen, een enkele komeet inslag.
In de geschiedenis van de mensheid is niet zoveel gebeurd, zover ik weet. Diverse mensenrassen zijn geleidelijk ontstaan en geleidelijk uitgestorven. Zover ik weet, was daar geen wereldwijde ramp bij betrokken of "iets, dat gebeurde" bij betrokken.
Dat kan je niet weten. We weten niet waarom de andere mensenrassen verdwenen. Er is iets gebeurd.
Deel 4 van "Machine Elf zegt maar wat"
Ruim 95% van alle diersoorten op aarde zijn uitgestorven. Dat is niet allemaal door rampen gebeurd. Er ligt wellicht soms wel een ramp aan ten grondslag, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dit bij mensenrassen is gebeurd. Je lult maar een eind weg zonder dat er kop of staart aan zit.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
De wetenschap kan aan de hand van geologie en paleontologie aardig de geschiedenis van de aarde en haar flora en fauna reconstrueren. Afgelopen week nog een serie op de TV geweest over het ontstaan van continenten en bijbehorend leven.
En zoveel mensenrassen waren er niet tegelijk. De mens heeft zich geheel via evolutie ontwikkeld.
In ruime zin gebeurde er natuurlijk iets. Klimaat verandering, habitat verandering of wat dan ook. Dat schijnt niet allemaal duidelijk te zijn, maar de H. sapiens kon zich kennelijk het beste aanpassen. Er lijkt niet sprake van één (plotselinge) gebeurtenis in de evolutie van de mens.
Of van de neanderthalers mocht niet een paartje mee op de ark. Dat kan natuurlijk ook.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Nee, nee, de neanderthalers waren op de ark. Het is duidelijk dat slechts een deel van de mensheid nu wat neanderthaler dna heeft. Dat kan je alleen verklaren als de neanderthalers meevoeren. Maar dan is het weer moeilijk te verklaren dat de mensheid vanuit Babylon de wereld bevolkte.
Of de vloed is niet gebeurd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Nee, nee. Bill Nye was op de Ark, werd persoonlijk rond geleid door Ken Ham, leuke filmpjes op youtube.
(Star Trek, seizoen 1)
MachineElf schreef:Maar er zijn verhalen van een wereldwijde vloed, en dan niet enkel de bijbel.
Reeds tientallen keren uitgelegd als aannemelijk gevolg van het feit dat beschavingen veelal ontstaan daar waar water land ontmoet. Ik wil het best nog een paar keer zeggen, hoor, maar zou tien keer niet voldoende moeten zijn?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Dat beloof ik schreef:
Deel 4 van "Machine Elf zegt maar wat"
Ruim 95% van alle diersoorten op aarde zijn uitgestorven. Dat is niet allemaal door rampen gebeurd. Er ligt wellicht soms wel een ramp aan ten grondslag, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dit bij mensenrassen is gebeurd. Je lult maar een eind weg zonder dat er kop of staart aan zit.
Neen ik weet het niet. Ik zeg expliciet: we weten niet wat er gebeurd is, noch waaraan onze familie uitstierf.
Waarom is er geen enkele reden aan te nemen dat er een ramp mee te maken heeft?
Die kans is toch fifty fifty?
Vilaine schreef:De wetenschap kan aan de hand van geologie en paleontologie aardig de geschiedenis van de aarde en haar flora en fauna reconstrueren. Afgelopen week nog een serie op de TV geweest over het ontstaan van continenten en bijbehorend leven.
En zoveel mensenrassen waren er niet tegelijk. De mens heeft zich geheel via evolutie ontwikkeld.
In ruime zin gebeurde er natuurlijk iets. Klimaat verandering, habitat verandering of wat dan ook. Dat schijnt niet allemaal duidelijk te zijn, maar de H. sapiens kon zich kennelijk het beste aanpassen. Er lijkt niet sprake van één (plotselinge) gebeurtenis in de evolutie van de mens.
Of van de neanderthalers mocht niet een paartje mee op de ark. Dat kan natuurlijk ook.
Maar al die mensachtigen waren homo sapiens. Wij zijn nu de enige homo sapiens.
Ze stierven uit en niemand weet waaraan. We kunnen dus niets met zekerheid zeggen. Ik probeer meerdere opties open te houden. De diversiteit is veranderd door één plotselinge gebeurtenis, vergeet dat niet he :p Ergens 100 tot 65 miljoen jaar geleden.
Als ik genesis lees, in welk tijdskader moet ik me inleven?