Wilders wil burka strafbaar stellen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Moet het dragen van burka buitenshuis strafbaar worden gesteld

Voor strafbaar stellen
17
61%
Tegen strafbaar stellen
9
32%
Geen mening
2
7%

Totaal aantal stemmen: 28

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

1.-
Ik vind als liefhebber van het estetische en het schone ( vooral in het openbare leven ), dat het dragen van een tent verplicht moet worden gesteld voor alle aartslelijke donders ...De wereld is al lelijk genoeg ....
Privé mag alles ..( zeker wanneer je ook nog eens het licht in de slaapkamer uitknipt ) . als het deugd doet vallen je ogen toch dicht ...

2.-
Eigenlijk is het toe te juichen dat gasten die zich NIET willen integreren in onze maatschappij , VRIJWILLIG ( dus niet gedwongen door hun macho broertjes, mannen en vaders :In Frankrijk zegt men " ni putes , ni soumise " ) de uiterlijke onderscheidingstekens/ het uniform ervan dragen ... dat vergemakkelijkt alleen maar hun identificatie ....
Misschien kan men ook een muilband inbouwen in deze tenten ... deze tantes geven toch toe niets te vertellen te willen hebben in hun eigenste cocoon ? ...

Afbeelding
voorgesteld uniform voor "vrouwelijk"(?) brits ziekenhuispersoneel ....
Met schietschijf voor eventuele " steniging " ...

3.-
ik ben dus tegen het verbod om ze mogelijks tegen zichzelf te beschermen ..

4.- De laatste jaren ben ik zo gewoon geraakt aan halfnaakte en integraal naakte babes, dames en heren , dat ik tegenwoordig erg word aangesproken wanneer ik een ethnisch staaltje inpak-kunst zie rondlopen ... de moderne kunstenaar/kunstenmaker Christo is er eigenlijk niets meer bij ...

Unisex Burka 's
Afbeelding
Terrorist ? :roll:
of deze nieuwe modieuze burka
the “burkini.”
Afbeelding
Bedekt op de voorgescheven manier hoofdharen , gezicht en borst

5- Veiligheid en Burka
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
Afbeelding
The alleged bomber was tracked on CCTV as he tried to escape, a court heard

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 24 jul 2007 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

fbs33 schreef:Bedenk er dan bij dat Islam gebaseerd is op diezelfde onderbuikgevoelens (en ogenblikkelijk herkend wordt vanuit "Ego kent ego"!)
En dat zou dan gelijk legitimeren dat een democratisch land met een liberale rechtstaat de wetgeving op onderbuik gevoelens moet baseren. Bravo!

Voor de rest weer die onbegrijpelijke onsmanenhangende mumbo jumbo waar ik dorheen scroll

Met vriendelijke groet,
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Sebastiaan schreef:Tuurlijk niet (dat heb ik ook nooit beweert), maar het helpt de emancipatie van de Moslim vrouw niet echt als meer moslim vrouwen uit eigen wil of gedwongen in een burka gaan rond wandelen.
En de redenen daarvan zijn, of is dat niet meer nodig. Lees de bijbel eens daar staat "zoekt en gij zult vinden" en niet "gij zult vinden"
Ik beschouw de burka naast vrouwenbesnijdenis als de ultieme vormen van vrouwen onderdrukking, ben ik daar naïef in?
Je zet gelijk twee dingen naast elkaar, we hadden het over de burka. Ja ik vind het een onderdrukkend symbool. Alleen het gaat over een wetsvoorstel en die moet enig nut en effect hebben. Waaruit kan jij dan afleiden dat kwakkeloos bepaalde kledingstypen het gewenste effect sorteert. Dus wat is het nut van verbieden, en welk effect zou het sorteren.

Een hoop gelul tot nu toe, maar de vrijdenkertjes kunnen nog steeds geen antwoord produceren op deze toch wel basale vraag die op iedere wetsverandering toch wel van toepassing horen te zijn. Althans, als je het vermogen heb rationeel na te denken en afwegingen te maken....
Ja natuurlijk worden vrouwen in het christendom ook onderdrukt, maar een christen vrouw heeft ten opzichte van een moslim vrouw, veel meer handvaten om zichzelf te bereiden, dat zou voor ons extra reden moeten zijn om juist deze groep niet in de kou te laten staan en te helpen in hun emancipatie.
En dat baseer je op weke gegevens?
De gemiddelde moslim vrouw heeft een grote achterstand ten opzichte van de westerse vrouw die zichzelf heeft losgevochten van het christelijke dogma, maar we moeten nu zien de verkomen dat moslim vrouwen in hun eigen onwetenheid, fanatisme en onschuld de emancipatie van de vrouw vertragen of zelfs terug draaien.
Ja 't wordt steeds mooier Sebastiaan, en dat doen we door zomaar lukraak wetten uit te gaan vaardigen zonder dat iemand weet wat het nut en effect van deze specifieke wet zal zijn.
Ik denk dat ik zeker niet de enigste ben die er zo over denk gezien tweederde voor de stelling heeft gestemt.
Add populum, er is overigens nog niemand geweest die het nut en effect dat deze wet sorteert kan benoemen. Met daaromheen allemaal verhaaltjes die vrijwel geen van allen feitelijke ondersteuning hebben.

Tja, vrijdenkertjes
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Als ik met een kous, bivakmuts of geblindeerde integraalhelm door het winkelcentrum mag lopen, mag een moslima wat mij betreft met een burqa op straat lopen. Ik vermoed overigens wel dat áls er een aanslag wordt gepleegd met veel doden, waarbij de dader een burqa droeg, een verbod niet lang op zich zal laten wachten. Met dit soort dingen kun je de put pas dempen als het kalf verdronken is :wink: Doe je het voor die tijd dan ben je een nazi.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Devious schreef:Als ik met een kous, bivakmuts of geblindeerde integraalhelm door het winkelcentrum mag lopen, mag een moslima wat mij betreft met een burqa op straat lopen.
Dus omdat jij iets niet doet mag een ander dat ook niet? Trouwens, dit is weer zo'n vergelijk die wal nog kant raakt. Als ik met een gothic geklede vriendin loopt heeft ze ook haar hele gezicht bedekt, shokkeert ook mensen. Verbieden, Atli met vriendin tegenhouden?
Ik vermoed overigens wel dat áls er een aanslag wordt gepleegd met veel doden, waarbij de dader een burqa droeg, een verbod niet lang op zich zal laten wachten.

Nee, want dan voert heel Nederland het riedeltje weer op wat ik hier nu al meer dan 4 pagina's ziet, iets doen zonder na te denken over het werkelijke nut en effect. Zo wacht ik nog steed op een aanslag van één van de tweehonderd terroristische cellen die na de moord op v. Gogh in den landen zouden zijn.

En ja Devious, het woordje ALS........vul zelf maar in.....
Met dit soort dingen kun je de put pas dempen als het kalf verdronken is :wink: Doe je het voor die tijd dan ben je een nazi.
Welke dingen dan?

Wat dacht je, ik heb mijn quota nietszeggende onzin nog niet bereikt deze week?
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Devious schreef:Als ik met een kous, bivakmuts of geblindeerde integraalhelm door het winkelcentrum mag lopen, mag een moslima wat mij betreft met een burqa op straat lopen. Ik vermoed overigens wel dat áls er een aanslag wordt gepleegd met veel doden, waarbij de dader een burqa droeg, een verbod niet lang op zich zal laten wachten. Met dit soort dingen kun je de put pas dempen als het kalf verdronken is :wink: Doe je het voor die tijd dan ben je een nazi.
Worden er al terroristen opgeleid om te wiegelen als een vrouw?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Atli schreef:
Devious schreef:Als ik met een kous, bivakmuts of geblindeerde integraalhelm door het winkelcentrum mag lopen, mag een moslima wat mij betreft met een burqa op straat lopen.
Dus omdat jij iets niet doet mag een ander dat ook niet? Trouwens, dit is weer zo'n vergelijk die wal nog kant raakt. Als ik met een gothic geklede vriendin loopt heeft ze ook haar hele gezicht bedekt, shokkeert ook mensen. Verbieden, Atli met vriendin tegenhouden?
Als je goed leest wat er staat, dan wordt je misschien duidelijk dat ik helemaal niets wil verbieden. Maar wél gelijke monniken, gelijke kappen. Als ik niet met een bivakmuts op de bank in mag lopen, dan mag iemand dat met een burqa óók niet.
Wat iemand op zijn of haar hoofd draagt is mij verder worst.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Euh ... met hormonen en doping misschien ? er zijn alleszins al een hoop dokters bij die club :roll:

gelijke nonnen ; gelijke kappen
Afbeelding
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Tsjok45 schreef:
Euh ... met hormonen en doping misschien ? er zijn alleszins al een hoop dokters bij die club :roll:
:D (dit drukt al mijn gevoelens perfect uit)!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Tja, die onderbuikgevoelens he?
Net als tante Kitty heb ik die ook, maar om daar nou wetgeving op te baseren?
En zeker als het nut en effect mij ontgaan.
In mijn wijk is er m.i. sprake van segregatie en xenofobie.
Een burkaverbod gaat daar weinig aan veranderen ben ik bang.
Dan hou je nog over het verbod als signaalfunctie (hoor ik van het rechtse deel in mijn vriendenkring) over maar daar kom ik ook niet helemaal uit.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Van die onderbuikgevoelens heb ik ook last van. Maar daar heb ik ook last van als ik een vrouw in een wijde bloemetjes jurk zie lopen met van die afschuwlijke lompe schoenen eronder, en een kop alsof ze pas wakker is.

Maar die "onderbuikgevoelens" is mijn probleem.

Misschien dat het iid een makkelijke vermomming is, maar dat is ook een bruidsjurk, een baard met een grote zonnebril, een sinterklaaspak en niet te vergeten 'z'n zwarte pieten', etc.....Genoeg overvallers die daar gebruik van maken. Hier is een voorbeeld er van:
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/664 ... llers.html
Fuck met alles.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Misschien is een burka-gebod voor alle moslima's een idee om weerstand hiertegen in eigen gelederen op te roepen :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Atli schreef:
Kevin schreef:Misschien kan je even aangeven waarom je datgeen wat ik als effect en nut opnoem als onderbuikgevoelens bestempel?

Dit heb ik ruimschoots in mijn postings aangegeven.
Volgens mij verschillen onze ideeën over efficiënte wetgeving... Wetten die de vrijheid waarborgen van een individu maar tegelijkertijd bedoeld zijn om bepaalde ernstige feiten tegen te gaan, blijken in de praktijk niet altijd te werken... Daarom waren er ook dolle mina's nog niet zo heel erg lang geleden.
Verkeerde analoog, de Dolle Mina's vochten voor wetgeving die hun zelf aan ging.

I
k wil graag inhoudelijk in discussie gaan en niet steeds hetzelfde hoeven te herhalen waarna ik weer ongefundeerde mening over me uitgestort krijg. Zou dat kunnen?
Als jij, of enig ander vrijdenkertje dan eens mijn vraag zou kunnen beantwoorden of de voorgestelde maatregel danwel enig nut of effect heeft!
Denk je dat die vraag over de inhoud van je betoog voor de lol was gesteld? :? Ik vind NIET dat je dit ruimschoots hebt aangegeven in je posting... Daarom stel ik dus de vraag :? dus nogmaals...

Misschien kan je even aangeven waarom je datgeen wat ik als effect en nut opnoem als onderbuikgevoelens bestempel?

Dit betekend puntsgewijs quoten, daarna je stelling geven en die daarna met argumenten onderbouwen. Zó moeilijk is dat niet Atli.

Daarnaast is de analogie van de Dolle Mina's niet verkeerd, er waren ook niet-vrouwen die de beweging steunde; zoals er niet moslims zijn die de westerse normen en waarden hoog achten boven die van de achtergestelde moslimcultuur!!
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Kevin schreef:Denk je dat die vraag over de inhoud van je betoog voor de lol was gesteld? :? Ik vind NIET dat je dit ruimschoots hebt aangegeven in je posting... Daarom stel ik dus de vraag :? dus nogmaals...
En nogmaals bied ik je aan mijn betoog te lezen....
Misschien kan je even aangeven waarom je datgeen wat ik als effect en nut opnoem als onderbuikgevoelens bestempel?
Staat ook in mijn betoog, inmiddels uitgespreid over 5 pagina's
Dit betekend puntsgewijs quoten, daarna je stelling geven en die daarna met argumenten onderbouwen. Zó moeilijk is dat niet Atli.
Ik geloof dat ik in mijn reacties dit voldoende heb gedaan, is lezen moeilijk voor je?
Daarnaast is de analogie van de Dolle Mina's niet verkeerd, er waren ook niet-vrouwen die de beweging steunde; zoals er niet moslims zijn die de westerse normen en waarden hoog achten boven die van de achtergestelde moslimcultuur!!
Leuk, maar nu geef je er een prachtige draai aan, water in kannetjes overgieten

Mvr.Gt,

P.S. Ik ben niet van plan om voor mensen die onvoldoende vaardigheden hebben in het inzichtelijk lezen en begrijpen van een discussie om de zoveel tijd een verslag van de discussie te moeten uit typen.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Zoek het maar uit Atli. Jij hebt nergens geargumenteerd. Ik staak de discussie van mijn kant. Jij kan het alleen maar hebben over onderbuikgevoelens, ik kom tenminste met opbouwende kritiek.

Verder heb ik er weinig meer over te zeggen.
Plaats reactie