Is er leven na de dood?
Moderator: Moderators
Forum,
Dank voor het afsplitsen van het onderwerp naar waar het thuis hoort.
Allen,
En ik wacht op een puntsgewijs reageren op mijn argumenten tegen welk soort leven na de dood ook.
1) http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9050#79050
2) http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9057#79057
Het was Tony-J dacht ik, maar anderen mogen mijn punten ook oppakken.
Aan die punten van mij voorbij gaan betekent dat je gewenste uitkomsten van de discussie hoger stelt dan de mogelijke uitkomsten.
Volslagen kolder-antwoorden zoals op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9057#79057
onttrekken zich aan iedere voerbare discussie en alles wat daarna volgde heeft ook bitter weinig met het onderwerp te maken.
Opnieuw overstappen op totaal andere onderwerpen of getuigenissen is ook een manier om geen discussie aan te gaan.
Het lopende discussie-schema op de juiste plek uitbreiden met daar terzake , nog niet behandelde aspecten is wel zinvol.
Graag terug naar mijn puntsgewijze opstelling en ik beloof respect te betonen aan ieder waarlijk argument incl. reactie daarop.
Zelfs van kolder zal ik aangeven waarom ik iets kolder vind.
Roeland
PS
Ik had al een kolder-voorbeeld over de "mysteries".
Ik bestrijd van harte dat dood een mysterie is.
Een dood opeetbaar varken is evenmin een mysterie als mijn dode lijk, dat perslot ook kan worden opgegeten.
Het wordt pas een mysterie als er allerlei fantasie omheen wordt gedrapeerd.
Fantasie is geen mysterie, maar fantasie.
r.
PPSS
Dat ik al levende niet kan snappen dat ik na mijn dood net zo afwezig zall zijn als voor mijn geboorte of desnoods verwekking, dat is wat lastig behapbaar.
Tenzij je eens serieus nagaat hoe vergelijkbaar die twee zijn.
r.
Dank voor het afsplitsen van het onderwerp naar waar het thuis hoort.
Allen,
En ik wacht op een puntsgewijs reageren op mijn argumenten tegen welk soort leven na de dood ook.
1) http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9050#79050
2) http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9057#79057
Het was Tony-J dacht ik, maar anderen mogen mijn punten ook oppakken.
Aan die punten van mij voorbij gaan betekent dat je gewenste uitkomsten van de discussie hoger stelt dan de mogelijke uitkomsten.
Volslagen kolder-antwoorden zoals op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9057#79057
onttrekken zich aan iedere voerbare discussie en alles wat daarna volgde heeft ook bitter weinig met het onderwerp te maken.
Opnieuw overstappen op totaal andere onderwerpen of getuigenissen is ook een manier om geen discussie aan te gaan.
Het lopende discussie-schema op de juiste plek uitbreiden met daar terzake , nog niet behandelde aspecten is wel zinvol.
Graag terug naar mijn puntsgewijze opstelling en ik beloof respect te betonen aan ieder waarlijk argument incl. reactie daarop.
Zelfs van kolder zal ik aangeven waarom ik iets kolder vind.
Roeland
PS
Ik had al een kolder-voorbeeld over de "mysteries".
Ik bestrijd van harte dat dood een mysterie is.
Een dood opeetbaar varken is evenmin een mysterie als mijn dode lijk, dat perslot ook kan worden opgegeten.
Het wordt pas een mysterie als er allerlei fantasie omheen wordt gedrapeerd.
Fantasie is geen mysterie, maar fantasie.
r.
PPSS
Dat ik al levende niet kan snappen dat ik na mijn dood net zo afwezig zall zijn als voor mijn geboorte of desnoods verwekking, dat is wat lastig behapbaar.
Tenzij je eens serieus nagaat hoe vergelijkbaar die twee zijn.
r.
Laatst gewijzigd door heeck op 18 jun 2007 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
-
love_jesus
weet je kitty wat mij het nou zo moeilijk maakt?
ik wil best wel overal van af... van al die christenlijke gedoetjes enzo want ik ben het op sommige gebieden ook echt wel met jullie eens... maar stel je voor dat die 50 of naar jou woorden 1 procent kans... toch waar is stel dat ik morgen in een keer over reden word door een auto en toch geconfronteerd word met het feit dat god wel bestaad... en de hel dus ook.
stel dat ik dan naar d ehel word gestuurd... dan kan ik er nooit meer iets aan veranderen... en hoe onredelijk en vrezeljk gruwelijk god dan wel niet mag zijn...
dat doet er niet meer toe... want dan leef ik in eeuwige pijn dan kan er nooit meer iets veranderen!
als ik de keuze maak voor het niet christen zijn... wat heel wat op zal lossen misschien wel zal ik voor altijd in angst leven voor die 1 procent!
ik wil best wel overal van af... van al die christenlijke gedoetjes enzo want ik ben het op sommige gebieden ook echt wel met jullie eens... maar stel je voor dat die 50 of naar jou woorden 1 procent kans... toch waar is stel dat ik morgen in een keer over reden word door een auto en toch geconfronteerd word met het feit dat god wel bestaad... en de hel dus ook.
stel dat ik dan naar d ehel word gestuurd... dan kan ik er nooit meer iets aan veranderen... en hoe onredelijk en vrezeljk gruwelijk god dan wel niet mag zijn...
dat doet er niet meer toe... want dan leef ik in eeuwige pijn dan kan er nooit meer iets veranderen!
als ik de keuze maak voor het niet christen zijn... wat heel wat op zal lossen misschien wel zal ik voor altijd in angst leven voor die 1 procent!
Dan blijf je gewoon geloven.love_jesus schreef: als ik de keuze maak voor het niet christen zijn... wat heel wat op zal lossen misschien wel zal ik voor altijd in angst leven voor die 1 procent!
Nu had ik graag dat er aandacht was voor de posting van Roeland.
Zijn vraag is dus, als alles vergaat na je dood, en niets het meer doet, wat gewoon aantoonbaar is. En je beweert dat er toch nog iets functioneert waar je een leven na de dood mee kunt hebben. Wat is dat dan, wat dan nog functioneert? En dit was een vraag aan Tony. Ik ben ook heel benieuwd, want ik zou ook niet weten wat er na je dood nog kan functioneren.
Laatst gewijzigd door Kitty op 18 jun 2007 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Socratoteles
- Diehard
Niet alle handelingen hebben een doel buiten de handeling, bij sommige ligt het doel in zichzelflove_jesus schreef:wij proberen constand iets te bereiken in het leven ... maar wat heefd dat voor nut als het er na zon 100 jaar toch niet meer to doet.
Dat is belangrijk om in de gaten te houden. Pianospelen en voetballen doe je omdat je er plezier in hebt, het doel is gelegen in de handeling zélf.
Dit in tegenstelling tot handelingen waarvan het doel slechts buiten de handeling ligt, zoals krantenlopen om geld te verdienen voor een piano.
Een handeling waarvan het doel buiten de handeling ligt, kan dus in dienst staan van een handeling waarvan het doel in de handeling gelegen is.
Soms loopt dit wat door elkaar: een beroepspianist speelt voor zijn plezier, maar verdient er ook geld mee om te kunnen leven.
Het leven, tenslotte, omvat álle handelingen. Alle handelingen staan in dienst van deze ene handeling waarvan het doel in zichzelf gelegen is: Leven.
Zorg dat je daarin uitblinkt, zoals je kunt uitblinken in pianospel of een sport. Niet omdat dit verplicht is, of noodzakelijk om een ander doel te bereiken,
maar gewoon omdat je er zin en plezier in hebt 8)
Christen zijn zal je niet van die angst afhelpen, want stel dat de Islam de ware godsdienst zou zijn, dan kom je alsnog in de hel.love_jesus schreef:stel dat ik dan naar d ehel word gestuurd... dan kan ik er nooit meer iets aan veranderen... en hoe onredelijk en vrezeljk gruwelijk god dan wel niet mag zijn...
Lees de discussie over contradicties in de Bijbel eens. Je hoeft daar niet te reageren, maar lees ze gewoon eens door. Dan is er maar één antwoord mogelijk: namelijk, de God van de Bijbel bestaat niet. De Bijbel staat vol met fouten en tegenstrijdigheden.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 53&start=0
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
love_jesus
-
love_jesus
Hoe kom je hier nu weer op? Wat heeft dit te maken met alles wat hierboven beschreven is? Wat heeft dit te maken met geloof en met het onderwerp van deze discussie?love_jesus schreef:ja maar wat heb je dan aan een cariere?
waarom zou je dan milioenen euros moeten verdienen als het ook red met slechts 2000 in de maand?
Dit topic gaat over leven na de dood, de dingen die je hier noemt zijn een ander onderwerp en horen niet in dit topic thuis.love_jesus schreef:ja maar...
hoe zit het dan met al die genezingen en mensen die uit hun rolstoel opstappen ... en alles
ik heb eczeem voor mijn ogen weg zien gaan bij een vriendin van mij...
mijnoom is genezen van een ongenezelijke soort kanker... dan moet er toch iets anders zijn?
Laatst gewijzigd door Jasper op 18 jun 2007 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
met 2000 euro red ik het wel, maar ik heb liever miljoenen euro's, dan kan ik dingen gaan doen waar ik normaal alleen maar van kan dromen.love_jesus schreef:ja maar wat heb je dan aan een cariere?
waarom zou je dan milioenen euros moeten verdienen als het ook red met slechts 2000 in de maand?
Kami suka pesta-pesta.
LJ,love_jesus schreef:weet je kitty wat mij het nou zo moeilijk maakt?
stel dat ik dan naar d ehel word gestuurd... dan kan ik er nooit ]meer iets aan veranderen... en hoe onredelijk en vrezeljk gruwelijk god dan wel niet mag zijn...
Kolder vanwege al die >Stel dat<.
Allemaal fantasie, waarvan er geen een ook maar een spettertje meer waarde heeft dan het fantaseren van monsters onder je bed, die alleen blijven bestaan als je niet kijkt.
Akuut afschaffen zo een onredelijke en vreselijke gods-fantasie, bedenk een plezieriger monster.
Roeland
-
love_jesus
ja oke maar dan nog wat heb je er aan als het na veloop van enkele jaren toch weer vergaat want samen met jou en je klein en achterklein kinderen vergaat ook je fortuin...
je boud iets op wat misschien 100 jaar duurt ... daarna ga je de grond in...
en word je opgegeten door alles wat je in je leven hebt platgestampt
Tja, als God zieken zou genezen hadden we geen dokters meer nodig.love_jesus schreef:ja maar...
hoe zit het dan met al die genezingen en mensen die uit hun rolstoel opstappen ... en alles
ik heb eczeem voor mijn ogen weg zien gaan bij een vriendin van mij...
mijnoom is genezen van een ongenezelijke soort kanker... dan moet er toch iets anders zijn?
Kami suka pesta-pesta.
-
love_jesus
Een in te denken vrees of ongerustheid, maar dat is weer een ander onderwerp en dat heet:love_jesus schreef:ja oke maar dan nog wat heb je er aan als het na veloop van enkele jaren toch weer vergaat want samen met jou en je klein en achterklein kinderen vergaat ook je fortuin...
"ZINGEVING"
Niets tegen om daar op in te gaan, maar als dat hier moet dan wel binnen het kader van
n "Is er leven na de dood".
Anders krijgen we alle samenhangende zaken nooit op een rijtje.
Roeland