Nietweten en Geweten schreef:Het is toch denkbaar dat het iemand lukt om in de bovenstaande verwerpelijke passages overal 'de Jood' te vervangen door 'de Moslim' en 'het Jodendom' door 'de Islam' en de 'kritische' beschrijving van de «Talmoed» te vervangen door een aangepaste 'kritische' beschrijving van de «Koran»?
Leef jij in een hypothetische wereld?
Nietweten en Geweten schreef:Het gevaar van een eigentijdse herhaling van de rampzalige geschiedenis van Hitlerachtig gedachtengoed van "bovenmensen" die de politieke macht grijpt om de "ondermensen" te vernietigen teneinde het zuivere mensenras te scheppen, ook in het geval dat de joden er in zijn vervangen door moslims, dient niet aflatend te worden bestreden.
Zeker dient dat bestreden te worden. Een ander gevaar (mijns inziens met betrekking op de huidige tijd reëler gevaar) is echter dat we slechts ééndimensionale lessen uit de geschiedenis trekken in plaats van multidimensionale. Dat we, rijdende over een weg met aan beide zijden een afgrond, links afslaan omdat we geleerd hebben dat rechts afslaan verkeerd is.
Nietweten en Geweten schreef:vegan-revolution schreef:Bovendien zul je dan (als je de vergelijking met Hitler toch persé wilt maken), daar waar het over moslims gaat, iemand moeten kunnen aanwijzen die op soortgelijke wijze stelt dat aanhangers van de islam behoren tot één ras. Wie in de geschiedenis heeft dàt volgens jou gedaan?
Je stelt mij nu dezelfde vraag die ik eerder aan jou stelde:
Ik zie niet in hoe jouw vraag en mijn vraag overeenkomen, maar beantwoord mijn vraag daarentegen eens zonder dit antwoord te omzeilen.
Nietweten en Geweten schreef:geef me eens wat ideaaltyperende taaluitingen van antimoslimisme of moslimhaat die volgens jou strafbaar zouden moeten worden gesteld en uitwassen die jij, voor alle duidelijkheid, met klem verwerpt en vermijdt in jouw islamkritische uitingen.
Voorbeelden van uitspraken waarvan ik vind dat die strafrechtelijk vervolgd zouden kunnen worden:
"
Alle moslims zijn moordenaars."
"
Alle moslims liegen."
"
Alle moslims behandelen niet-moslims als tweederangsburgers als ze daartoe de kans krijgen."
Op dezelfde manier strafrechtelijk vervolgd dus als wanneer iemand zou zeggen:
"
Alle nazi's zijn moordenaars."
"
Alle nazi's liegen."
"
Alle nazi's behandelen niet-nazi's als als tweederangsburgers ze daartoe de kans krijgen."
Een moslim zou immers (hoe krom dan ook) de islamitische geschriften individueel anders uit kunnen leggen, net zoals een nazi dat individueel met "Mein Kampf" zou kunnen doen.
Niet iedere moslim hoeft in de Koran een aanzet tot haat jegens andersdenkenden te lezen, net zo min als dat niet iedere nazi in "Mein Kampf" een aanzet tot haat jegens andersdenkenden hoeft te lezen.
Sommigen zien dat als argument om het "gematigde nazisme" met open armen te moeten verwelkomen.
Nietweten en Geweten schreef:Ik geef nu het antimoslimisme-voorbeeld van een 'ware islamofobische seculier' die Hitlers jodenhaatpassages veran-dert in moslimhaatpassages.
Mijn vraag aan jou was om aan mij een voorbeeld te geven van een reële,
zich in de werkelijkheid voorgedaan hebbende, gebeurtenis waaruit blijkt dat zoiets bestaat en niet louter hypothetisch is.