Bezwaar KNMG jongensbesnijdenis

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Bezwaar KNMG jongensbesnijdenis

Bericht door Samsa »

Excuses Theoloog, ik was niet eens op de hoogte dat het daar ook voorkwam.. (heb er in ieder geval geen gegevens over en het KNMG repte er ook niet over).
Jim schreef: @ Samsa, Als je je dochter in het buitenland laat besnijden kun je tegenwoordig als ouder hier in NL vervolgt worden. Dezelfde constructie kan ook voor jongensbesnijdenis. Nog simpeler te constateren dan bij de dames, bij de schoolarts wordt altijd even de penis gecontroleerd.
Op zich ben ik het met je eens. Maar ik zie praktische problemen bij het verbieden van iets terwijl daar GEEN brede steun voor is bij de groep waar het op gericht is. Dus overleg en voorlichting in combinatie met afraden en later de vertaling naar een verbod lijkt mij veel uitvoerbaarder. Overigens is dat ook de conclusie van de KNMG en zij onderbouwen dat een stuk aardiger dan wij hier! Vergeet niet dat de GGD-controle ook niet verplicht is en dat de laatste controle bij jongens plaatsvindt op 12-13 jarige leeftijd. Dat geeft nog voldoende mogelijkheden om het verbod te omzeilen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Klopt wat je zegt hoor Samsa.
Alleen waag ik het te betwijfelen of de gemene deler in Nederland er zoveel probleem mee zou hebben om het te verbieden.
Hooguit wat rabiate joden of moslims en een enkele ouderling op de Veluwe. (hoewel die wel weer bekend staan om de hoeveelheid lawaai dat ze kunnen maken)
En op 13 jarige leeftijd zijn we weer wat jaren gewonnen tegen 7 jaar.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

We kunnen ons hier wel (weer) druk over maken maar what's new?
Dat verbod gaat er toch niet komen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Zolang er geen besneden mannen naar voren komen om het als een probleem aan te kaarten, zit zo'n verbod er niet in, nee. En dat is ook vrij logisch. Blijkbaar is het niet zo'n probleem.
Jinny

Bericht door Jinny »

Schaamte?
Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
In zo een omgeving stel je niet snel dat jouw 'kroonjuwelen' vernield zijn door een foutje vd arts of een complicatie.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jim schreef:Schaamte?
Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
In zo een omgeving stel je niet snel dat jouw 'kroonjuwelen' vernield zijn door een foutje vd arts of een complicatie.
Ze hebben een 'gouwe pik!' :wink:
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Jim schreef:Schaamte? Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
Feiten en cijfers, Jim. Om hoeveel complicaties per operatie per jaar gaat het?
Jinny

Bericht door Jinny »

Theoloog schreef:
Jim schreef:Schaamte? Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
Feiten en cijfers, Jim. Om hoeveel complicaties per operatie per jaar gaat het?
Zou ik moeten opzoeken, in eerdere usenet 'discussies' met de lulhakkerspammer zijn deze gegevens wel eens voorbij gekomen.
Maar feit is, zonder over totalen te spreken, iedere complicatie is er een teveel bij deze onnodige operatie.
Het dient geen doel, het verminkt en het spekt in de VS de zakken vd artsen.
http://www.circumstitions.com/Botched1.html hier kun je wat resultaten zien van deze onnodige operatie.
Vooral http://www.circumstitions.com/Restric/I ... icomp5.jpg is nogal heftig.
En we praten hier over een baby.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Schattingen wijzen uit dat circa 30% van alle mannen wereldwijd besneden is en 68% hiervan is moslim. In 2006 ging het om circa 665 miljoen mannen.[1] Besnijdenis is de meest voorkomende chirurgische ingreep en is een ingreep die statistisch gezien de minste complicaties heeft. De besnijdenis kent kans op complicaties, zoals bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen en ook paniekaanvallen. Ook zijn volgens de KNMG gevallen bekend van penisamputaties.[2] Er kunnen urineproblemen ontstaan door ontstekingen, lelijke littekens of gebogen penissen door de ingreep.[3]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie

Afbeelding
Besneden leuter

Afbeelding
Onbesneden pik
Jinny

Bericht door Jinny »

Ja, en wat zegt dat?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jim schreef:Ja, en wat zegt dat?
Ik vind dat in het licht van mijn informatie en tegen de achtergrond van de discussie een onnozele vraag.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ali schreef:
Ik vind dat in het licht van mijn informatie en tegen de achtergrond van de discussie een onnozele vraag.
Ik vind dat in het licht van mijn eerdere vraag onnozele informatie. Want het KNMG zegt er niet bij om hoeveel complicaties het gaat. Ja, twee sterfgevallen in de VS op 500.000 operaties. Man, zet dat af tegen de sterfgevallen ten gevolge van complicaties bij plastische chirurgie (ook niet medisch noodzakelijk) en dan is dat verwaarloosbaar.

Kijk, als ze nu aan kunnen tonen dat dertig op de duizend man een verminkte penis overhoudt aan zo'n besnijdenis, dan praten we ergens over. Maar zelfs als ze dat aan zouden tonen, zou het in de eerste plaats slechts aanleiding zijn om betere check-ups te doen en de training van uitvoerend artsen te verbeteren.
Jinny

Bericht door Jinny »

Theoloog, het gaat er in deze om dat een onnodige operatie bij een wilsonbekwame gedaan wordt.
Een operatie die indien 20 jaar later uitgevoerd ook geen nut heeft, maar waar de eigenaar dan teminste zelf over kan beslissen.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Theoloog schreef:
Ali schreef:
Ik vind dat in het licht van mijn eerdere vraag onnozele informatie. Want het KNMG zegt er niet bij om hoeveel complicaties het gaat. Ja, twee sterfgevallen in de VS op 500.000 operaties. Man, zet dat af tegen de sterfgevallen ten gevolge van complicaties bij plastische chirurgie (ook niet medisch noodzakelijk) en dan is dat verwaarloosbaar.
Mag ik je even verwijzen naar wat Jim zo net voor behartenswaardigs terzake aan jouw adres te melden had?

Hoop maar dat het nu eens aan jou besteed is.
siger

Bericht door siger »

Theoloog schreef:Ja, twee sterfgevallen in de VS op 500.000 operaties. Man, zet dat af tegen de sterfgevallen ten gevolge van complicaties bij plastische chirurgie (ook niet medisch noodzakelijk) en dan is dat verwaarloosbaar.

Kijk, als ze nu aan kunnen tonen dat dertig op de duizend man een verminkte penis overhoudt...
Duizend op duizend houdt een verminkte penis over, en niet enkel esthetisch, ook disfunctioneel:
For a circumcised man or boy, masturbation usually involves a lubricant of some sort. Almost two thirds of the circumcised men masturbated using a lubricant, and for most it was their sole method. Sliding a lubricated hand over the whole penis, shaft and glans, was much the most popular way for circumcised men to bring themselves to orgasm. Some, however, concentrated on the glans alone.
bron: http://www.aboutcirc.com/mast.htm

Maar de discussie hoeft niet zover doorgevoerd worden: in een beschaafde samenleving wordt de integriteit van kinderen bewaakt en beschermd. Dat is alles.
Plaats reactie