Op zich ben ik het met je eens. Maar ik zie praktische problemen bij het verbieden van iets terwijl daar GEEN brede steun voor is bij de groep waar het op gericht is. Dus overleg en voorlichting in combinatie met afraden en later de vertaling naar een verbod lijkt mij veel uitvoerbaarder. Overigens is dat ook de conclusie van de KNMG en zij onderbouwen dat een stuk aardiger dan wij hier! Vergeet niet dat de GGD-controle ook niet verplicht is en dat de laatste controle bij jongens plaatsvindt op 12-13 jarige leeftijd. Dat geeft nog voldoende mogelijkheden om het verbod te omzeilen.Jim schreef: @ Samsa, Als je je dochter in het buitenland laat besnijden kun je tegenwoordig als ouder hier in NL vervolgt worden. Dezelfde constructie kan ook voor jongensbesnijdenis. Nog simpeler te constateren dan bij de dames, bij de schoolarts wordt altijd even de penis gecontroleerd.
Bezwaar KNMG jongensbesnijdenis
Moderator: Moderators
Re: Bezwaar KNMG jongensbesnijdenis
Excuses Theoloog, ik was niet eens op de hoogte dat het daar ook voorkwam.. (heb er in ieder geval geen gegevens over en het KNMG repte er ook niet over).
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
-
Jinny
Klopt wat je zegt hoor Samsa.
Alleen waag ik het te betwijfelen of de gemene deler in Nederland er zoveel probleem mee zou hebben om het te verbieden.
Hooguit wat rabiate joden of moslims en een enkele ouderling op de Veluwe. (hoewel die wel weer bekend staan om de hoeveelheid lawaai dat ze kunnen maken)
En op 13 jarige leeftijd zijn we weer wat jaren gewonnen tegen 7 jaar.
Alleen waag ik het te betwijfelen of de gemene deler in Nederland er zoveel probleem mee zou hebben om het te verbieden.
Hooguit wat rabiate joden of moslims en een enkele ouderling op de Veluwe. (hoewel die wel weer bekend staan om de hoeveelheid lawaai dat ze kunnen maken)
En op 13 jarige leeftijd zijn we weer wat jaren gewonnen tegen 7 jaar.
We kunnen ons hier wel (weer) druk over maken maar what's new?
Dat verbod gaat er toch niet komen.
Dat verbod gaat er toch niet komen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Theoloog
Zolang er geen besneden mannen naar voren komen om het als een probleem aan te kaarten, zit zo'n verbod er niet in, nee. En dat is ook vrij logisch. Blijkbaar is het niet zo'n probleem.
-
Jinny
Schaamte?
Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
In zo een omgeving stel je niet snel dat jouw 'kroonjuwelen' vernield zijn door een foutje vd arts of een complicatie.
In zo een omgeving stel je niet snel dat jouw 'kroonjuwelen' vernield zijn door een foutje vd arts of een complicatie.
Ze hebben een 'gouwe pik!'Jim schreef:Schaamte?
-
Theoloog
Feiten en cijfers, Jim. Om hoeveel complicaties per operatie per jaar gaat het?Jim schreef:Schaamte? Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
-
Jinny
Zou ik moeten opzoeken, in eerdere usenet 'discussies' met de lulhakkerspammer zijn deze gegevens wel eens voorbij gekomen.Theoloog schreef:Feiten en cijfers, Jim. Om hoeveel complicaties per operatie per jaar gaat het?Jim schreef:Schaamte? Er zijn nogal wat mannen die hun klok en hamer spel 'the best on earth' vinden.
Maar feit is, zonder over totalen te spreken, iedere complicatie is er een teveel bij deze onnodige operatie.
Het dient geen doel, het verminkt en het spekt in de VS de zakken vd artsen.
http://www.circumstitions.com/Botched1.html hier kun je wat resultaten zien van deze onnodige operatie.
Vooral http://www.circumstitions.com/Restric/I ... icomp5.jpg is nogal heftig.
En we praten hier over een baby.
http://nl.wikipedia.org/wiki/CircumcisieSchattingen wijzen uit dat circa 30% van alle mannen wereldwijd besneden is en 68% hiervan is moslim. In 2006 ging het om circa 665 miljoen mannen.[1] Besnijdenis is de meest voorkomende chirurgische ingreep en is een ingreep die statistisch gezien de minste complicaties heeft. De besnijdenis kent kans op complicaties, zoals bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen en ook paniekaanvallen. Ook zijn volgens de KNMG gevallen bekend van penisamputaties.[2] Er kunnen urineproblemen ontstaan door ontstekingen, lelijke littekens of gebogen penissen door de ingreep.[3]

Besneden leuter

Onbesneden pik
Ik vind dat in het licht van mijn informatie en tegen de achtergrond van de discussie een onnozele vraag.Jim schreef:Ja, en wat zegt dat?
-
Theoloog
Ik vind dat in het licht van mijn eerdere vraag onnozele informatie. Want het KNMG zegt er niet bij om hoeveel complicaties het gaat. Ja, twee sterfgevallen in de VS op 500.000 operaties. Man, zet dat af tegen de sterfgevallen ten gevolge van complicaties bij plastische chirurgie (ook niet medisch noodzakelijk) en dan is dat verwaarloosbaar.Ali schreef:Ik vind dat in het licht van mijn informatie en tegen de achtergrond van de discussie een onnozele vraag.Jim schreef:Ja, en wat zegt dat?
Kijk, als ze nu aan kunnen tonen dat dertig op de duizend man een verminkte penis overhoudt aan zo'n besnijdenis, dan praten we ergens over. Maar zelfs als ze dat aan zouden tonen, zou het in de eerste plaats slechts aanleiding zijn om betere check-ups te doen en de training van uitvoerend artsen te verbeteren.
-
Jinny
Theoloog, het gaat er in deze om dat een onnodige operatie bij een wilsonbekwame gedaan wordt.
Een operatie die indien 20 jaar later uitgevoerd ook geen nut heeft, maar waar de eigenaar dan teminste zelf over kan beslissen.
Een operatie die indien 20 jaar later uitgevoerd ook geen nut heeft, maar waar de eigenaar dan teminste zelf over kan beslissen.
Mag ik je even verwijzen naar wat Jim zo net voor behartenswaardigs terzake aan jouw adres te melden had?Theoloog schreef:Ik vind dat in het licht van mijn eerdere vraag onnozele informatie. Want het KNMG zegt er niet bij om hoeveel complicaties het gaat. Ja, twee sterfgevallen in de VS op 500.000 operaties. Man, zet dat af tegen de sterfgevallen ten gevolge van complicaties bij plastische chirurgie (ook niet medisch noodzakelijk) en dan is dat verwaarloosbaar.Ali schreef:Ik vind dat in het licht van mijn informatie en tegen de achtergrond van de discussie een onnozele vraag.Jim schreef:Ja, en wat zegt dat?
Hoop maar dat het nu eens aan jou besteed is.
-
siger
Duizend op duizend houdt een verminkte penis over, en niet enkel esthetisch, ook disfunctioneel:Theoloog schreef:Ja, twee sterfgevallen in de VS op 500.000 operaties. Man, zet dat af tegen de sterfgevallen ten gevolge van complicaties bij plastische chirurgie (ook niet medisch noodzakelijk) en dan is dat verwaarloosbaar.
Kijk, als ze nu aan kunnen tonen dat dertig op de duizend man een verminkte penis overhoudt...
bron: http://www.aboutcirc.com/mast.htmFor a circumcised man or boy, masturbation usually involves a lubricant of some sort. Almost two thirds of the circumcised men masturbated using a lubricant, and for most it was their sole method. Sliding a lubricated hand over the whole penis, shaft and glans, was much the most popular way for circumcised men to bring themselves to orgasm. Some, however, concentrated on the glans alone.
Maar de discussie hoeft niet zover doorgevoerd worden: in een beschaafde samenleving wordt de integriteit van kinderen bewaakt en beschermd. Dat is alles.